Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dingen oppakken bij spanning

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Re: Dingen oppakken bij spanning

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Ik weet wel dat er endorfines vrijkomen als de hond bezig is aan knaagwerk, misschien toch daaraan gerelateerd?
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Lynnepien schreef:Ik weet wel dat er endorfines vrijkomen als de hond bezig is aan knaagwerk, misschien toch daaraan gerelateerd?
Fervente kauwers hier, maar Dico houdt het dan meestal rustig in zijn bek ipv erop te kauwen. Denk dat dat waarschijnlijk niet op gaat?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nee, Ayleen sabbelt niet. Pakt wel altijd haar knuffel/bal/bot.
Ik denk voor de spanning maar misschien ook om te laten zien wat ze heeft? Het is nooit iets onbelangrijks, altijd iets wat zij heeeuul mooi vindt.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Kyra doet het ook altijd, die moet altijd iets in haar bek hebben. Ze begint eerst te blaffen als de bel gaat en dan gaat ze hysterisch op zoek naar een speel/bot.
Sabbelen doet ze trouwens niet.

Sari pakt nooit iets in haar bek als er iemand binnen komt, sabbelen op dekens doet ze ook niet. Wel is ze van het "vlooien"
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:
LongFields schreef: Waarom ze dit doen weet ik niet, ben er wel nieuwsgierig naar.
Ik dus ook, maar een bevredigend antwoord heb ik nog niet gevonden.
Het lijkt op spanning kanaliseren, maar waarom dan juist op deze manier hè?
Mijn eigen verklaring met betrekking tot herder Bluf en herder Aki is dat ze het deden/doen omdat zij weten dat er niet in mensen gehapt mag worden. Er werd, wordt flink gewauweld in dat wat ze in hun bek hebben en dan komen ze begroeten.
Bij Bluf in aanvang waren armen nog wel eens teken van blijdschap, bij haar heb ik dat dus zelf omgebogen tot iets in de bek pakken bij hyper worden. En Aki is dat zelf gaan doen, of ook wat gestuurd omdat bij in handen en armen happen ook bewust een alternatief werd geboden.
Als er iemand binnen komt waar hij heel blij van wordt dan pakt hij ook eerst een bal, of knuffel in de bek.

Anders als er onverwachts iemand voor de deur staat, dan doet hij dat dus niet. Dan pakt hij geen speel in de bek besef ik me nu ik dit tik. Er zit dus wel een verschil of er bekenden aan de deur staan of onbekenden.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik denk dat Jamie het vooral doet omdat mensen er leuk op reageren en zeggen hoe schattig ze dan is. Op mijn werk pakt ze altijd pennen, dat vindt iedereen altijd heel grappig, dan vindt Jamie het des te leuker. :tongue: Teun heeft datzelfde met 'zwaaien', dat vinden mensen ook leuk en doet hij ook graag om aandacht te krijgen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo doet dat ook als we thuis komen. Bij vreemde/bezoek niet. Erg leuk als Maylo het doet want die is altijd net opzoek naar dat speeltje of bot dat hij niet zomaar kan vinden in die enorme stapel troep, dus dan sta je rustig te wachten. Eenmaal gevonden gaat zijn kont ruimschoots heen en weer van het kwispelen en mag je het van hem hebben, als je het niet pakt dan pleurt hij het zelf wel weer ergens neer.

Izzy doet het slechts zelden, zeg maar bijna nooit. Dat is typisch zo'n hondje dan de eerste 5 minuten staat te tetteren in je oor. Daar zijn we al zolang als we haar hebben mee bezig en gaat steeds beter(was veel erger en duurde langer). Vriend heeft sinds een week bedacht dat ze dan ff op de bovenste plank mag, was meer als grap maar het werkt. Ze gaat daar zitten en is meteen rustig(waarschijnlijk omdat ze geen kant op kan) en binnen 5 seconden pluk je dr vanaf en blijft ze ook stil maar is wel nog vrolijk.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”