Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groenten
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Groenten
Wat zijn nu groenten die je echt dagelijks aan je hond kunt geven?
Lou moet een klein beetje afvallen en ik doe steeds iets van groente bij zijn eten of tussendoor (en geef hem verder minder te eten dus). Maar hij is kieskeurig en de bekende sperziebonen lust hij bijvoorbeeld echt niet. Tot nu toe eet hij graag groene paprika en zijn broccoli en snijbonen ook wel acceptabel.
Lou moet een klein beetje afvallen en ik doe steeds iets van groente bij zijn eten of tussendoor (en geef hem verder minder te eten dus). Maar hij is kieskeurig en de bekende sperziebonen lust hij bijvoorbeeld echt niet. Tot nu toe eet hij graag groene paprika en zijn broccoli en snijbonen ook wel acceptabel.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Re: Groenten
Bloemkool, doperwten,wortelen zijn hier favoriet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
Ik geef vaak worteltjes, peultjes gaan er ook wel in. Als ik barfmaaltijden aan het maken ben haal ik soms van die mix-zakjes bij de Appie.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Wortelen, zoete aardappelen, Pompoen, doperwtjes...
Hier krijgen ze ook Moringa bladeren (heel gezond) en gekookte bladeren van Maniok en zoete aardappelen.
Hier krijgen ze ook Moringa bladeren (heel gezond) en gekookte bladeren van Maniok en zoete aardappelen.
- Leonie.
- Zeer actief
Zoete aardappel en pompoen vindt hij vast lekker, maar dat lijkt me minder gezond?
Wortel, komkommer en doperwt vindt hij helaas niet zoveel aan. Bloemkool ga ik eens proberen!
Wortel, komkommer en doperwt vindt hij helaas niet zoveel aan. Bloemkool ga ik eens proberen!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb een hond die dol is op spruitjes. Rauw of gekookt maakt haar niks uit. Laatst was ik met Yvette wandelen, waren we Spring ineens kwijt, da's wel knap op een recht pad. Stond ze in het spruitjesveld de spruitjes van de stengel te eten
Was trouwens echt laatst, geen idee waarom deze spruitjes nog niet geoogst zijn.

Was trouwens echt laatst, geen idee waarom deze spruitjes nog niet geoogst zijn.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bloemkool en rode kool (met appeltjes) vinden ze hier ook erg lekker.
- dagmar88
- Zeer actief
sirene schreef:Ik heb een hond die dol is op spruitjes. Rauw of gekookt maakt haar niks uit. Laatst was ik met Yvette wandelen, waren we Spring ineens kwijt, da's wel knap op een recht pad. Stond ze in het spruitjesveld de spruitjes van de stengel te eten![]()

Een heel veld? Dat is raar. Ken wel boeren die een flink stuk lieten heel lang staan voor het hangbuikzwijn.
Charlie heeft een keer een hele witte kool van de kast gestolen en opgegeten

Dik! Stinken! Vreselijk.
Hier lusten ze echt alles aan groente en fruit. De vriezer van de ah is lekker makkelijk. Goedkoop fruit en voorgesneden stukjes pompoen.
Komkommer is natuurlijk heel caloriearm. Kun je even aanbakken om het lekkerder te maken.
- mosquito1980
- Zeer actief
Zoete aardappel en pompoen zijn heel gezond, google het maar eens.Leonie. schreef:Zoete aardappel en pompoen vindt hij vast lekker, maar dat lijkt me minder gezond?
- dagmar88
- Zeer actief
mosquito1980 schreef:Zoete aardappel en pompoen zijn heel gezond, google het maar eens.Leonie. schreef:Zoete aardappel en pompoen vindt hij vast lekker, maar dat lijkt me minder gezond?
Zoete aardappel is calorierijk, dus gaat het doel compleet voorbij. Pompoen is wel een goede optie.
- mosquito1980
- Zeer actief
Pompoen zit veel suiker in, je moet het matig voeren. Zoete aardappelen en Pompoen hebben andere voedingstoffen.dagmar88 schreef:mosquito1980 schreef:Zoete aardappel en pompoen zijn heel gezond, google het maar eens.Leonie. schreef:Zoete aardappel en pompoen vindt hij vast lekker, maar dat lijkt me minder gezond?
Zoete aardappel is calorierijk, dus gaat het doel compleet voorbij. Pompoen is wel een goede optie.
- Leonie.
- Zeer actief
Het gaat in dit geval meer om calorie-arm dan om gezond.
Spruitjes is ook wel handig om te proberen, die kan ik dan los kopen, want zelf hoef ik ze niet
Spruitjes is ook wel handig om te proberen, die kan ik dan los kopen, want zelf hoef ik ze niet

- dagmar88
- Zeer actief
mosquito1980 schreef: Pompoen zit veel suiker in, je moet het matig voeren. Zoete aardappelen en Pompoen hebben andere voedingstoffen.
Daar gaat het niet om, want hij eet al compleet.
Zou je denken he, maar het klopt niet.
Spruitjes zou ik even blancheren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
oh heb jij toevallig zaadjes van Moringaplantmosquito1980 schreef: Hier krijgen ze ook Moringa bladeren (heel gezond) en gekookte bladeren van Maniok en zoete aardappelen.

- mosquito1980
- Zeer actief
Moringa is een boom, misschien kan die wel in een kas of kamer groeien in een grote potLizzie. schreef:oh heb jij toevallig zaadjes van Moringaplantmosquito1980 schreef: Hier krijgen ze ook Moringa bladeren (heel gezond) en gekookte bladeren van Maniok en zoete aardappelen.
Heb inderdaad heel veel zaad
- Leonie.
- Zeer actief
Volgens mij bijna allemaal genoemd:

-
- Vaste gebruiker
hoelang zouden de groente gekookt moeten worden??
of is het blancheren inderdaad voldoende om goed verteert te kunnen worden?
kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar paprika is toch niet zo goed voor de hond, iets met nachtschadefamilie of zo?
of is het blancheren inderdaad voldoende om goed verteert te kunnen worden?
kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar paprika is toch niet zo goed voor de hond, iets met nachtschadefamilie of zo?
- Leonie.
- Zeer actief
Klopt, ik las dat je er niet teveel van moet geven. Vandaar ook op zoek naar andere groenten; tot nu toe is groene paprika het enige dat hij écht lekker vindt.jonnie schreef: kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar paprika is toch niet zo goed voor de hond, iets met nachtschadefamilie of zo?
-
- Vaste gebruiker
typisch, dat is nou net de kleur die ik het vieste vind van de stoplichten (3 in een verpakking).Leonie. schreef:Klopt, ik las dat je er niet teveel van moet geven. Vandaar ook op zoek naar andere groenten; tot nu toe is groene paprika het enige dat hij écht lekker vindt.jonnie schreef: kan zijn dat ik het verkeerd heb, maar paprika is toch niet zo goed voor de hond, iets met nachtschadefamilie of zo?

- Leonie.
- Zeer actief
Stuur die groene dan maar naar mij op 

-
- Vaste gebruiker

ze zullen wel verrot zijn tegen die tijd dat post.nl gearriveerd is...

-
- Vaste gebruiker
is het zo dat alle groente gekookt of geblendert moeten worden?
ik zit ook te denken om naast kvv ook groente te geven
ik zit ook te denken om naast kvv ook groente te geven
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Onze hond is gek op broccoli, snijbonen, sperziebonen, wortel en komkommer. Wij koken eigenlijk standaard iets teveel bij de eerste 3 groenten zodat er wat overblijft voor de hond.