Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kivo en brok afgewisseld

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Maaike_O
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog
Aantal honden: 1

Kivo en brok afgewisseld

Ongelezen bericht door Maaike_O »

Ik kom aan bepaalde zaken niet uit...
Inmiddels is mijn pup 16 weken en eet 4 dagen in de week Kivo KVV en 3 dagen in de week Doglover's Gold.
Hij komt nu nog steeds gemiddeld een 1000 a 1300 gram per week aan. Is niet mollig of zelfs dik. Groeit goed.
Voor de goede orde; betreft een Old English Bulldog die nu op 16 weken leeftijd 14 kilo weegt.
Reden voor de 3 dagen brok en 4 dagen KVV heeft te maken met de goede ervaringen die de fokker hiermee heeft. Met mijn eerste hond was het altijd emmeren en mieteren om het juiste voer te vinden, zelfs KVV bleef er niet in, dus vandaar dat ik nu op deze manier voer.

Ik zou hem graag over willen zetten van Doglover's Gold op Profine. Reden: ik heb hier nog twee spiksplinternieuwe 15 kg zakken staan in de smaak adult chicken die ik helaas na het overlijden van mijn franse bull niet meer open heb hoeven maken. Mij bevalt dit voer prima wegens het hoge vleesgehalte in de brok, hoewel ik ook weet dat de Energy variant van Profine een hoge percentage vlees heeft.
Ik weet dat Profine ook een puppy variant voer heeft, maar ik vraag me af of die variant nu daadwerkelijk zoveel verschilt van de Adult versie. Ik zou graag willen weten of het voor Profine, net als bij Doglover's Gold, ook geldt om tot een leeftijd van ca. 7 maanden 100% tot 300% van de normale behoeften extra te voeren van dus die Adult variant. Doglover's gold is tenslotte ook geen speciaal puppyvoer. Op voerwijzer.com als wel op de site van Profine kan ik hier namelijk niets over vinden.
Indien het beter is om toch een puppy variant te voeren, dan kies ik ervoor om tot de leeftijd van 7 maanden gewoon Doglover's gold te blijven voeren en daarna pas de overstap te maken naar Profine. Wellicht is er iemand die mij hierin wat van advies kan voorzien daar ik er zelf niet echt aan uit kom.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Re: Kivo en brok afgewisseld

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Volgens mij is puppyvoer ook helemaal niet nodig hoor. Ik zou hem dus gewoon op die adult van profine zetten.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik voer ook altijd alleen het pupvoer op wat ik van de fokker meekrijg en stap dan gewoon over op volwassen voer.
Afbeelding
Maaike_O
Vaste gebruiker

Dank voor de snelle reacties.
Dan maak ik de zak die ik nog heb leeg van Doglover's en start daarna meteen met Profine.
Inmiddels weegt die kleine alweer 15 kilo. Ik voer hem 3 maal daags 120 gram brok. Is het raadzaam met de Profine ook dat aan te houden zolang hij op het zicht goed groeit, niet mager dan wel dik wordt? KVV voer ik ook op het oog overigens waarbij ik circa 500 gram dagelijks aan houd.
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

mag ik weten waarom je profine boven dlg kiest?

sinds een paar week weet ik van dlg, vrij moeilijk aan tekomen in de omgeving en bestellen komt ook niet altijd uit, ik vind de brokjes erg klein wat niet erg is voor onze pup (schrokt nogal dus groter mag van mij ook) maar de volwassen hond moet er nogal wat weg kauwen wil hij zijn bak leeg krijgen. verder ben ik en de volwassen hond best wel tevreden over dlg maar had ook oren naar profine.

wat ik nu al van beiden irritant vind is dat ik niet kan lezen hoeveel een hond nodig zal hebben

ik lees je ervaring graag
Maaike_O
Vaste gebruiker

Jeetje, excuses voor mijn late reactie..
Ik heb gekozen voor Profine omdat de samenstelling van dit voer mij beter aanstaat dan de samenstelling van Doglovers Gold. Heel kort door de bocht eigenlijk deze reactie. Maar ik heb de samenstelling uitgebreid vergeleken met elkaar en zodoende de keuze gemaakt.
Conan eet nu de junior variant van Profine en dat gaat super. Hij eet geen vlees meer, omdat zijn darmen echt weken achtereen van streek zijn. Bij verschillende soorten kvv heeft hij hier last van. Van de Doglovers Gold kreeg hij ook slechtere ontlasting, met Profine is dit geen probleem meer.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”