Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe spullen voor je hond ......

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Nieuwe spullen voor je hond ......

Ongelezen bericht door gyanty »

Ooh hier van alles wat. Ik hou wel van shoppen, dus ook voor de hondjes, maar lang niet al het oude blijft ongebruikt. Ik heb nog de waterbak van Bas die we meenamen toen we hem overnamen van mijn opa: bijna 20 jaar geleden. De bijbehorende flexlijn van toen heeft helaas de puppytandjes van Kay niet overleefd, maar die ging dus ook een jaar of 15 mee ;). De flexlijn van onze Winnie heb ik tot voor kort ook nog voor Norah gebruikt, dus die is ook een jaar of 10 oud.

Oude halsbandjes van Bas zijn ook hergebruikt geweest bij opvangers, bij pup Kay en Norah begon met afdankers van Kay. Maar de collectie spullen is wel enorm uitgebreid. Soms vind je gewoon iets beter en soms valt iets anders tegen. Gebruik verschillende dingen in verschillende situaties. De halsbanden met naam gebruikte ik bij het bezoek aan verpleeghuizen en bijvoorbeeld op wedstrijden. Tijdens de gewone wandeling krijgen ze gewoon een jachtlijn om (eentje via hf hier en die beviel zo dat ik die heb laten namaken) en voor de avonden de flexlijn. Voor lange wandelingen tuigen en voor trektochten weer andere tuigen.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden hebben alleen maar jachtlijnen.
Die koop ik wel regelmatig nieuwe en dat is niet omdat ze slijten maar omdat ik ze regelmatig ergens laat liggen tijdens trainen.
Verder hebben ze een biabed waar ze al jaren meedoen en een groot matras waar ze met zn allen op passen.
Maar ze verkiezen uiteraard de bank.
Speeltjes koop ik af en toe op rommelmarkten maar het gaat ook wel erg lang mee hier.
Trainingsmateriaal koop ik soms wat bij, maar ik heb ook veel spul wat al jaren oud is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

In het begin heb ik een leuk setje halsbandje en riem gekocht, met glitterpenning haha. Dat was vooral omdat Ted met een half check hier kwam en die vond ik niet zo chill. Snel daarna een jachtlijntje gekocht omdat ik dat toch fijner vind. Als ik een leuk bandje of riempje zie ergens neem ik het mee, met sporadische opvangers en logees is het wel fijn om genoeg in huis te hebben.

Ik koop vooral speelgoed nu. Ted kan weken plezier hebben van een nieuwe knuffel, en ze gaan nog wel eens kapot of raken kwijt.
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik koop regelmatig spul voor de honden. Halsbanden en lijnen hebben ze méér dan voldoende :mrgreen:
Niet omdat ze het nodig hebben, maar ik ben gewoon koopziek en dan loop ik in de dierenwinkel en kan ik dat niet laten hangen. En al die webshops werken ook niet bepaald mee. Voordat ik honden had verzamelde ik tassen.. nu halsbanden, lijnen en hondenspeelgoed :mann:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik hergebruik zoveel mogelijk.
Kiki heeft een halsband waar haar naam in geborduurd is (+ telefoonnummers) maar die zit vast aan Max' riem die ik op Crufts gekocht heb voor hem. Autotuig is speciaal voor haar gekocht maar de andere tuigen zijn ook nog van Max en Bente.
Verder gebruik ik Bente's voer-en waterbak die in een standaard zitten en heb ik één mand die nog van mijn eerste eigen hond is geweest en dus zeker al 35 jaar oud is.
Ik vind het gewoon doodzonde om alles maar weg te gooien terwijl het nog goed bruikbaar is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier wel veel verschillende riemen, halsbanden en tuigjes maar dat is omdat ze ook allemaal een functie hebben haha. Voor de gewone wandelingen hebben we jachtlijntjes, voor de GG moeten ze een halsband met een korte riem, voor jachttraining gebruik ik bij voorkeur een andere jachtlijn dan voor het wandelen zodat ze de link leggen tussen die lijn = trainen! Voor in de auto hebben ze tuigjes en dan hebben ze allemaal bij m'n ouders ook nog een eigen riem en halsband voor als ze daar zijn, want zij vinden de jachtlijntjes die ik gebruik dan weer vervelend :oeps: :mrgreen:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nerazi schreef:Ik koop regelmatig spul voor de honden. Halsbanden en lijnen hebben ze méér dan voldoende :mrgreen:
Niet omdat ze het nodig hebben, maar ik ben gewoon koopziek en dan loop ik in de dierenwinkel en kan ik dat niet laten hangen. En al die webshops werken ook niet bepaald mee. Voordat ik honden had verzamelde ik tassen.. nu halsbanden, lijnen en hondenspeelgoed :mann:
Wat je teveel hebt kun je na de arme hondjes in Afrika sturen :idea: Hier worden honden en baasjes daar heel blij mee. Ik zie ze regelmatig bij de Rabiës vaccinatie aan een stuk ijzerdraad, een nylon touw of een grote ketting.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro heeft één halsband, een simpele leren cognackleurige. Dalí heeft dezelfde en een bruine met blauwe steentjes waar een van de drie steentjes af is. Tuigjes was even zoeken wat ik handig vond, waardoor ik er in totaal 4 heb maar ik gebruik voor ieder één. Ik ben dus ook vrij saai...
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Maeve schreef:Voor in de auto hebben ze tuigjes en dan hebben ze allemaal bij m'n ouders ook nog een eigen riem en halsband voor als ze daar zijn, want zij vinden de jachtlijntjes die ik gebruik dan weer vervelend :oeps: :mrgreen:
Dat is hier ook zo! Mijn vader vindt zo'n jachtlijntje ook niks, dus voor daar heeft hij dan tuig + gewone riem. Misschien dat ik het bijpassende setje daar wel breng. Mag mijn vader met zo'n kek lijntje lopen :engel:

Speeltjes koop ik wel regelmatig nieuwe van. Maar dat spul gaat gewoon ook kapot. Morris is gek op piepspeeltjes en de piep is meestal snel gesloopt. Ook knuffels ontploffen hier nogal vaak. Ballen verdwijnen door mijn gooitalent en Morris zijn zoektalent ook regelmatig.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Uh, ik hou wel van een beetje variatie :oeps: En verschillende doeleinden, dus verschillende materialen. Maarrrr, ik koop wel veel 2e hands. Zie er niks voor om een tuig voor 60,- te kopen als ik ook een harige 2ehands voor 15,- kan krijgen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

nomo schreef:
Maeve schreef:Voor in de auto hebben ze tuigjes en dan hebben ze allemaal bij m'n ouders ook nog een eigen riem en halsband voor als ze daar zijn, want zij vinden de jachtlijntjes die ik gebruik dan weer vervelend :oeps: :mrgreen:
Dat is hier ook zo! Mijn vader vindt zo'n jachtlijntje ook niks, dus voor daar heeft hij dan tuig + gewone riem. Misschien dat ik het bijpassende setje daar wel breng. Mag mijn vader met zo'n kek lijntje lopen :engel:
Dat dacht ik ook. "Ik ga NIET met zo'n pokkelijntje lopen dus je regelt maar een fatsoenlijke riem! :gvd: " :engel:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:Uh, ik hou wel van een beetje variatie :oeps: En verschillende doeleinden, dus verschillende materialen. Maarrrr, ik koop wel veel 2e hands. Zie er niks voor om een tuig voor 60,- te kopen als ik ook een harige 2ehands voor 15,- kan krijgen.

Ik heb de fijnste spullen uit de rommelhoek hier :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

dagmar88 schreef:
Lemuria schreef:Uh, ik hou wel van een beetje variatie :oeps: En verschillende doeleinden, dus verschillende materialen. Maarrrr, ik koop wel veel 2e hands. Zie er niks voor om een tuig voor 60,- te kopen als ik ook een harige 2ehands voor 15,- kan krijgen.

Ik heb de fijnste spullen uit de rommelhoek hier :ok:
Ik ook :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Witjes heeft ook vaak leuk spul in de aanbieding.
Niko heeft een erge vlooienallergie, één vlo en de stakker zit vol korsten en vervolgens kale plekken weken geen haar meer groeit.
Ga hem niet 's nachts langs het water in z'n blote reet meenemen, dus die heeft nu een prachtige fijne jas voor 15 euro.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Yin heeft 2 tuigen en 1 halsband. Ik had een leren riem gekocht toen ze kwam en nog een rode. Die rode ligt een beetje ongebruikt te zijn. Maar toen ze een roze tuigje kreeg toen moest ze natuurlijk ook een roze riem :mann:
Laatst dus het 2e tuigje gekocht zodat ik er 1 had met een ring aan de voorkant.

We hebben een aparte korte leren riem voor als we naar de dierenarts gaan.
En we hebben 2 riemen in de auto liggen omdat ik de honden nog wel eens zo in de auto gooi en dan gewoon de riemen ben vergeten :mrgreen: Dat gebeurde dus ook toen we op visite gingen en we eerst nog even naar een tuincentrum gingen dus maar meteen 2 riemen gekocht die niet uit de auto komen.

Snoopy heeft 1 tuigje en een normale riem en 1 flexriem.

Voor de rest hebben we hier 1 mand beneden, 2 manden boven én een matras in onze kamer liggen voor de honden :Q:
En vind ik constant dat nieuwe speeltjes zo leuk zijn en botjes hebben we ooit nooit genoeg, terwijl er nu zeker voor een maand genoeg te kluiven en te snoepen ligt heb ik toch van de week weer pensstaafjes meegenomen :piew:
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Nerazi schreef:Ik koop regelmatig spul voor de honden. Halsbanden en lijnen hebben ze méér dan voldoende :mrgreen:
Niet omdat ze het nodig hebben, maar ik ben gewoon koopziek en dan loop ik in de dierenwinkel en kan ik dat niet laten hangen. En al die webshops werken ook niet bepaald mee.
Dit. Al hou ik me de laatste tijd vrij goed in. Ik heb ook zo'n vervelende zwarte hond waar werkelijk alles mooi bij staat...

Als ik iets nooit (meer) gebruik dan verkoop ik het of geef ik het weg aan iemand die er wat aan heeft. Er is ook wel eens een zak vol halsbanden en riemen naar een opvang gegaan.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben de koopzieke variant. Ugh.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

De laatste tijd valt het mee, maar ik heb van die periodes dat ze vrijwel elke week iets nieuws krijgen. Soms bij de action gewoon wat speelgoed, tas gevuld en krijgen ze elke week a 2 weken een nieuw speeltje(meestal in voor ieder 1). Op rommelmarkten knuffels en als de vulling eruit is zijn ze er nog zoet mee(ze eten het gelukkig niet op, het huis is alleen wit).

Maylo heeft 4 halsbanden 1 van leer maar is gewoon uitgerekt na een jaar gebruik(hij trekt niet eens) en kreeg hij dus steeds af als hij weer gaat liggen en ik sleur hem mee. Nu heeft hij een biothaan slip halsband, voor de mooi heb ik ooit eens een halfslip paracord halsband laten maken met maar die vind ik niet echt handig dus heb ik een paar x gebruikt. en zelf heb ik er ook 1 gemaakt van een ouwe halsband maar die vind ik weer te smal dus ligt ook ergens te liggen. Verder heeft hij nog een hunter tuig, vind ik ook niet handig dus doet ook niks. Een nylon riem en zelf gemaakte riem en nog een flexi. Ik gebruik nu altijd de flexi en biothaan halsband. Voor rest heb ik 3 benches (2 waar Maylo net in kan en 1 hele grote) waarvan 1 kleine bij schoonouders staat. Ieder hebben ze een mand en beide rvs voer en drink bakken.

Izzy heeft ook een stuk of 7 halsbanden waarvan ik er 3 zelf gemaakt heb 1 nylon riem en 2 flexis's waarvan ik er 1 in gebruik heb met een biothaan halsband, verder heeft ze nog een regenjasje en een tuigje dat ik niet gebruik. En Maylo heeft dan nog een eigen bed in de slaapkamer(deel van onze oude bank welke uit elkaar kon).

Als ik het zo allemaal eens terug lees heb ik best veel wat niks ligt te doen. :denken:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
jonnie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jonnie »

alle nieuwe hondjes krijgen het eerste setje nieuw. die bewaar ik ook en krijgt niemand anders om.

daarna ben ik niet te beroert om iets van marktplaats te kopen.
Dit geld ook voor te verkopen als het niet meer gebruikt wordt...

er wordt al genoeg verspilt vind ik, en als ik er iemand anders blij mee kan maken.....waarom niet
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”