Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Erg mager

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Erg mager

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Pukie is sinds kort behoorlijk mager geworden. UIteraard heb ik haar meteen laten testen omdat ik in Spanje woon maar alles is prima, de da denkt dat ze in een groeispurt zit, ze is nu ongeveer 13 maanden jong. Ze eet prima, ontlasting prima maar zijn er dingen die ik evt extra kan geven zodat er toch weer wat vlees op de botjes komt. Ze eet nu in de ochtend proplan zalm brokken, in de middag een lap pens, of een hele kip of konijn, eend. Sávonds eet ze dan nog een kilo kvv die ik bij de da koop. Op zich heb ik met schraal geen moeite maar ze is echt te mager, je ziet de heupbotten uitsteken. In totaal eet ze ongeveer twee en een halve kilo per dag. Ze weegt nu 50 kilo
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Erg mager

Ongelezen bericht door Irisz »

Je zou vette vlees soorten kunnen proberen. Bijvoorbeeld lam en eend zetten best wel aan.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Cindy52
Zeer actief

Irisz schreef:Je zou vette vlees soorten kunnen proberen. Bijvoorbeeld lam en eend zetten best wel aan.
Eend krijgt ze al, lam eigenlijk niet omdat dat hier erg duur is maar als het helpt koop ik het voor haar. Ik weet dat ze kerngezond is maar je wilt toch dat je hond er goed uitziet
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Mijn jongste RR Focus was ook heel schraal toen hij in de groei was. Tot een jaar of twee at hij 2 kg vlees per dag en nog steeds was het lastig hem op gewicht te houden. Daar kwam bij dat hij ontzettend actief is en met twee uur wandelen dus gewoon twee uur aan het rennen was.
Ik zou dus eigenlijk gewoon meer eten geven. Als je iets medisch hebt uitgesloten, heeft je hondje het schijnbaar gewoon nodig.
Dus evt. meer geven en bijvoorbeeld lam of wat vaker eend.

Misschien als snack bullepezen o.i.d. tussendoor.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn honden worden mager als ze alleen maar KVV of barf krijgen. Hier worden ze alleen maar voller van koolhydraten uit bijv rijst, aardappelen, pasta, brood, mais enz. Mijn oudste reu is rond een jaar ook een tijdje te mager geweest, veel hormonen, slechte eter en kreeg vrij veel KVV. Eerst een tijd extra vlees bijgevoerd, hij kwam geen gram aan. Toen een musher gesproken en die kwam met dat koolhydratenverhaal. In de meeste sportbrok zit daarom ook veel rijst/tarwe/mais.

*edit* dit wordt ook onderschreven door Cavom en Naturis, beide bedrijven heb ik hierover gesproken *
Laatst gewijzigd door Hippo op 25 feb 2016 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy52
Zeer actief

Irisz schreef:Mijn jongste RR Focus was ook heel schraal toen hij in de groei was. Tot een jaar of twee at hij 2 kg vlees per dag en nog steeds was het lastig hem op gewicht te houden. Daar kwam bij dat hij ontzettend actief is en met twee uur wandelen dus gewoon twee uur aan het rennen was.
Ik zou dus eigenlijk gewoon meer eten geven. Als je iets medisch hebt uitgesloten, heeft je hondje het schijnbaar gewoon nodig.

Ze is heel erg aktief, is vrijwel de hele dag buiten en voortdurend in de weer met waken, ze scheurt echt het terrein over , medisch is er niets aan de hand, letterlijk alles is getest incluis poep op rare dingen, volledige bloedtesten gedaan, echt alles is ok.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Cindy52 schreef:
Irisz schreef:Mijn jongste RR Focus was ook heel schraal toen hij in de groei was. Tot een jaar of twee at hij 2 kg vlees per dag en nog steeds was het lastig hem op gewicht te houden. Daar kwam bij dat hij ontzettend actief is en met twee uur wandelen dus gewoon twee uur aan het rennen was.

Ze is heel erg aktief, is vrijwel de hele dag buiten en voortdurend in de weer met waken, ze scheurt echt het terrein over , medisch is er niets aan de hand, letterlijk alles is getest incluis poep op rare dingen, volledige bloedtesten gedaan, echt alles is ok.
Dan lekker een beetje meer voeren! :ok: Iemand die heel veel sport heeft ook meer nodig dan iemand die de hele dag op de bank voor de tv hangt.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Mijn honden zijn ook erg actief en sporten veel.
Maar ik krijg ze met enkel kvv niet mooi op gewicht.
Ik geef ze dus flink wat kvv (2kg per hond van 27kg) en daarnaast geef ik cavom erbij.
Zodra ik de cavom weg laat worden ze echt te schraal.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Als ze verder geen rare dingen heeft is het niet zo lastig toch?

Ik zou de normale brok vervangen voor een energierijke variant.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou er wat koolhydraten bij gaan voeren. Rijst, aardappels, pasta en dat soort dingen
Cindy52
Zeer actief

samantha! schreef:Mijn honden zijn ook erg actief en sporten veel.
Maar ik krijg ze met enkel kvv niet mooi op gewicht.
Ik geef ze dus flink wat kvv (2kg per hond van 27kg) en daarnaast geef ik cavom erbij.
Zodra ik de cavom weg laat worden ze echt te schraal.
Ze krijgt sochtends al proplan zalm brokken, een grote volle bak
Cindy52
Zeer actief

dagmar88 schreef:Als ze verder geen rare dingen heeft is het niet zo lastig toch?

Ik zou de normale brok vervangen voor een energierijke variant.
Heb ik geprobeerd maar dan krijgt ze diarree, op de proplan zalm niet
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Fotogravinnetje schreef:Ik zou er wat koolhydraten bij gaan voeren. Rijst, aardappels, pasta en dat soort dingen
Mila was tot ze ca. 2,5 was ook altijd aan de magere kant. Meer kvv/vers voeren had geen zin, dan poepte ze gewoon meer.
Ik ben toen ook koolhydraten bij gaan voeren (rijst, havermout) en daarmee kwam en bleef ze wel goed op gewicht.
Cindy52
Zeer actief

DeDiana schreef:
Fotogravinnetje schreef:Ik zou er wat koolhydraten bij gaan voeren. Rijst, aardappels, pasta en dat soort dingen
Mila was tot ze ca. 2,5 was ook altijd aan de magere kant. Meer kvv/vers voeren had geen zin, dan poepte ze gewoon meer.
Ik ben toen ook koolhydraten bij gaan voeren (rijst, havermout) en daarmee kwam en bleef ze wel goed op gewicht.
Ok ga ik proberen, dank je wel
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik kan me ook voorstellen dat het een beetje bij de leeftijd hoort. Mayke was echt een scharminkelige bottenzak toen ze ongeveer een jaar was. Eten had ze geen tijd voor, vond ze. Maar dat is allemaal weer recht getrokken.
Nu is ze drie en voor het eerst bedenk ik me dat ik misschien iets minder moet gaan voeren.

Maar ik zou het ook in de koolhydraten zoeken. En dan niet perse meer geven per maaltijd, maar vaker geven. Als een hond teveel in 1 keer krijgt, wordt t er onverteerd weer uit gedrukt :wink:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier voer ik ook gekookte rijst, brood of pasta bij als ze te dun worden. Helpt prima.
Afbeelding
Cindy52
Zeer actief

Ze stond eerst op drie kilo maar ze liet teveel staan. Inderdaad misschien vaker voeren dan drie keer
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”