en rocko stopte en blokkerde helemaal en zn rughaar ging omhoog

ik heb hem al dikwijls bij andere honden ,katten gelaten bij mij thuis en bij een kennis maar zo heeft ie nog nooit gedaan zn eerste angstaanval

laat het me weten
Moderator: moderatorteam
Hier wel mee uitkijken. Als je namelijk probeert af te leiden met leuke speeltjes enz terwijl de hond al angstig gedrag vertoont ga je dat angstige gedrag dus belonen waardoor het zich juist zal herhalen.Baily schreef:Afleiden, leuk stokjes gooien en er langs lopen, zelf gek doen met een hoge blije stem. Niet alleen maar gewoon door lopen en mee trekken want dan kun je er een vervelende ervaring van maken. Wel het beangstigende negeren en niet troosten.
gewoon laten gaan.scooby doo schreef:ik ging deze morgen wandelen met rocco dober en ik ging door het bos kom ik voorbij en huis (kom ik anders nooit) beginnen er 2chiwawa's en 1 dog naar mn pup te blaffen ze waren echt wild met zn 3en ze sprongen tegen het hek enzo ...
en rocko stopte en blokkerde helemaal en zn rughaar ging omhoog![]()
ik heb hem al dikwijls bij andere honden ,katten gelaten bij mij thuis en bij een kennis maar zo heeft ie nog nooit gedaan zn eerste angstaanvalwat kan ik er tegen doen want dat gedrag ben ik niet van hem gewend hij heeft thuis namelijk van niets bang
laat het me weten
hiermee oppassen.Sietske* schreef:Hier wel mee uitkijken. Als je namelijk probeert af te leiden met leuke speeltjes enz terwijl de hond al angstig gedrag vertoont ga je dat angstige gedrag dus belonen waardoor het zich juist zal herhalen.Baily schreef:Afleiden, leuk stokjes gooien en er langs lopen, zelf gek doen met een hoge blije stem. Niet alleen maar gewoon door lopen en mee trekken want dan kun je er een vervelende ervaring van maken. Wel het beangstigende negeren en niet troosten.
Als je het aan ziet komen kun je voordat de hond angstig reageert proberen hem af te leiden. Vertoont hij al angstig gedrag dan gewoon zonder iets te zeggen doorlopen en zijn gedrag negeren. Ook al betekent dat dat de lijn even strak komt. Zodra de hond weer normaal reageert, dus niet meer angstig reageert, kun je hem belonen.
qyan schreef:hiermee oppassen.Sietske* schreef:Hier wel mee uitkijken. Als je namelijk probeert af te leiden met leuke speeltjes enz terwijl de hond al angstig gedrag vertoont ga je dat angstige gedrag dus belonen waardoor het zich juist zal herhalen.Baily schreef:Afleiden, leuk stokjes gooien en er langs lopen, zelf gek doen met een hoge blije stem. Niet alleen maar gewoon door lopen en mee trekken want dan kun je er een vervelende ervaring van maken. Wel het beangstigende negeren en niet troosten.
Als je het aan ziet komen kun je voordat de hond angstig reageert proberen hem af te leiden. Vertoont hij al angstig gedrag dan gewoon zonder iets te zeggen doorlopen en zijn gedrag negeren. Ook al betekent dat dat de lijn even strak komt. Zodra de hond weer normaal reageert, dus niet meer angstig reageert, kun je hem belonen.
dit dobertje heeft een gecoupeerde staart!
dus moet je ook op zijn oren letten!
de dobers van mijn vader waren ook gecoupeerd en daarbij kon je aan de staart dus echt niets aflezen, dus moielijk inschatten!
ik weet nog met qyan (wel een staart) als pup dat we aan zijn houding niet konden zien als hij het eng vond, maar zijn staart vertelde het wel!
weet niet hoe kort de staart van rocco gecoupeerd is? heeft ie een stompje of zo'n klepje wat net over zijn aars heen zit?
want zo waren de reuen van mijn vader gecoupeerd, echt alleen zo'n kort klepje.
met bekende honden wandelen is gezellig maar ik ga vanaf nu meer met hem alleen wandelen vind ik ook wel gezellig zo samen wandelen kun je elkaar ook wel beter aanvoelenqyan schreef:daarom vroeg ik ook, staat het er verkeerd of ik heb het verkeerd begrepen![]()
je zult dan toch vaker alleen moeten gaan wandelen met rocco, zonder bekende honden..
hij moet zich alleen zelfzekerder gaan voelen.
aan bekende honden heeft hij steun met vreemde honden in de buurt!
hij moet het alleen af kunnen, zonder agressie, zonder angst en zonder steun van bekende honden of van jouw.
dus vaker alleen op pad.is toch aan te raden om je honden apart uit te laten.
samen wandelen is gezellig, maar kan niet de bedoeling zijn dat rocco bang wordt voor vreemde honden, is niet goed voor een doberreu die bijna allemaal al moelijk in de omgang met reuen worden vanaf een bepaalde leeftijd!!!
dus echt wat vaker met zijn tweetjes op pad. is ook beter voor de band tussen jouw en je honden. meer quality time noem ik het altijd maar
is ook heel gezellig en je hoeft het ook niet helemaal te latenscooby doo schreef:met bekende honden wandelen is gezellig maar ik ga vanaf nu meer met hem alleen wandelen vind ik ook wel gezellig zo samen wandelen kun je elkaar ook wel beter aanvoelenqyan schreef:daarom vroeg ik ook, staat het er verkeerd of ik heb het verkeerd begrepen![]()
je zult dan toch vaker alleen moeten gaan wandelen met rocco, zonder bekende honden..
hij moet zich alleen zelfzekerder gaan voelen.
aan bekende honden heeft hij steun met vreemde honden in de buurt!
hij moet het alleen af kunnen, zonder agressie, zonder angst en zonder steun van bekende honden of van jouw.
dus vaker alleen op pad.is toch aan te raden om je honden apart uit te laten.
samen wandelen is gezellig, maar kan niet de bedoeling zijn dat rocco bang wordt voor vreemde honden, is niet goed voor een doberreu die bijna allemaal al moelijk in de omgang met reuen worden vanaf een bepaalde leeftijd!!!
dus echt wat vaker met zijn tweetjes op pad. is ook beter voor de band tussen jouw en je honden. meer quality time noem ik het altijd maar