toots schreef:S@ndr@ schreef:marian* schreef:Als die hond constant buiten loopt te blaffen kan ik me voorstellen dat je je dood ergert, maar pak dan de eigenaren aan en geef de hond niet de doodstraf.
Ik hoop dat briefschrijfster zich meldt en het gesprek nog durft aan te gaan met de eigenaren van de hond.
De directe buren hebben er geen last van en het beest blaft zelden staat er in het stuk,.. iets of iemand is zich vreselijk aan het opwinden om niet heel veel denk ik

Of de buurtjes denken laten we maar doen alsof om de vrede te bewaren.
Deze mensen hebben schijnbaar een herder van net een jaar die amper blaft, vind ik best bijzonder maar toch krijgen ze een dreigbrief en de buurtjes weten van niks.
Ik vind het laf zo,n brief, heb je ergens een probleem mee bel aan en probeer het bespreekbaar te maken. Blijkt het een zak van een vent ga je naar zo,n vriendelijke agent en doe je je beklag.
Wij hebben ook een jonge herder die nauwelijks blaft

(klopt af).
In ons blokje hebben we 10 honden op een rijtje van 5 huizen. Nu 9 er is er recent 1 overleden, een behoorlijke blaffer de godganse dag door. En moet zeggen dat wij en anderen er gestoord van werden af en toe, en ook regelmatig hebben we ze aangesproken als het écht te gortig werd. In de zomer zit het overgrote deel buiten, aan de voorkant. Niets mis mee, maar als ze gaan reageren op voorbijgangers dan is het op een bepaald moment behoorlijk irritant te noemen.
En dat bleek want ook hier werden anonieme brieven in de bus gegooid. Niet bij ons, maar wel bij in ieder geval 2 andere buren. En dan is het vooral speculeren wie dat dan wel niet kan zijn. Men gaat vragen of ze nu écht zo erg tekeer gaan, dat de honden van de andere buren eigenlijk veel vaker te horen zijn etc..
Anoniem is niet fijn, maar blijkbaar ervaren bepaalde mensen écht last, en eerlijk gezegd zat ik er al op te wachten dat een keer de wijkagent polshoogte zou komen nemen want het continue aanslaan ís gewoon irritant, zeker in een drukke woonwijk.
Wijkagent is vooralsnog volgens mij niet langs geweest, maar van mij mag hij langskomen om de situatie eens te beoordelen.
Ik hoop in ieder geval zelf geen anonieme brief te krijgen, dat is wel een beetje mijn angst omdat het volgens mij moeilijk in te schatten is in dit blokje welke honden tekeer gaan, tenzij je dus regelmatig voorbij loopt. Dan weet je welke honden aanslaan/reageren en welke niet.
Als ik het op mijzelf betrek, de honden kunnen bij afwezigheid nu de achtertuin in (grenzend aan een slop). Ik heb nog geen reactie gehad dat mijn honden op de plaats aanslaan. Mochten ze dat wél doen, dan hoop ik dat de achterburen mij dat gewoon melden, dan hou ik bij onze afwezigheid de honden gewoon binnen. Maar als ze anoniem iets gaan melden, dan ga ik mij afvragen of het écht mijn honden zijn die de overlast maken. Maar goed, ik geloof niet dat mensen ons niet aan durven spreken. We zijn de rotste niet