Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sinds kort aarde eten.
Moderator: moderatorteam
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Sinds kort aarde eten.
Vraagje...sinds een maand of 4 staan mijn honden volledig op smuldier en daar ben ik in principe best tevreden over. Alleen valt me sinds een maand op dat mijn honden in de tuin maar als ze de kans krijgen in huis (plantenbakken) aarde eten. Waarom.... Ik heb geen idee. Kan het op een voeding te kort wijzen en zo ja, hoe zou ik het aan kunnen vullen?
Ik hoor graag jullie ideeën hierover.
Ik hoor graag jullie ideeën hierover.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Suuz!
- Zeer actief
Re: Sinds kort aarde eten.
Niemand een idee?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
- Aantal honden: 1
Ik heb geen idee en ik ben ook wel benieuwd. Wilma doet het ook wel eens.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Fenneke en Baloe

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik geloof dat het vaak te maken heeft met voedingsstoffen. Meer honden op Smuldier hebben er 'last' van. Veendrenkstof bijgeven op de voeding helpt vaak wel. Ook voor poepeters trouwens 

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Vusi ging, na dat ze van merk voer veranderde, ineens van de termieten heuvels eten. Nadat ik een beetje voer van Alex erdoor meng doet ze het niet meer. Dus zeker gebrek aan het een of ander.
Eergisteren begon ze aan de muur te likken, nadat ik haar 2 eierschalen gegeven had hield ze op.
Eergisteren begon ze aan de muur te likken, nadat ik haar 2 eierschalen gegeven had hield ze op.
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Silicium bijgeven en het is opgelost als het goed is. Ik geef Amy Silica van Solgar. Zit in capsules die gemakkelijk open kunt maken en door de smuldier doen.
Een andere naam is kiezelzuur. Google er maar eens op.
Een andere naam is kiezelzuur. Google er maar eens op.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Mijn stafford heeft ook een tijdje op alleen smuldier gestaan, die deed het niet. Echter heb ik toch het idee dat met alleen smuldier ze wat tekort komen. Om die reden ben ik nu overgestapt naar Herby (slechte ervaring met kwaliteit van Lotgering). Mijn honden krijgen nu overigens altijd brok erbij, anders hebben ze te weinig energie uit alleen kvv.
Ipv supplementen, zou ik er in elk geval eerder voor kiezen om een ander merk KVV te voeren, dan andere dingen toe te voegen omdat er misschien tekorten in zitten
. Je zou ook nog kunnen alwisselen met een merk om te kijken of het dan minder is.
Ipv supplementen, zou ik er in elk geval eerder voor kiezen om een ander merk KVV te voeren, dan andere dingen toe te voegen omdat er misschien tekorten in zitten

- Sientje
- Zeer actief
Een ander merk kvv lost het probleem vaak niet op. Veel honden op vers vlees/barf hebben schijnbaar een tekort aan kiezelzuur. Ook in veel brok zit niet/niet genoeg wat ik begrepen heb.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Raar... ik voer al jaren alleen kvv en barf en mijn (sport)honden hebben dit nog nooit gehad. Ik herken t ook niet uit mijn omgeving die hun honden minstens zolang al op vers hebben. Ik geloof er dus niet zo in... denk dat ze t gewoon lekker vinden. Hier eten ze dus ook geen zand, 1 hond alleen een bepaaald onkruidplant met grote bladen en de rest alleen de grote lange voorjaarsgrassprieten... niet de normale die zijn niet lekker genoeg.Sientje schreef:Een ander merk kvv lost het probleem vaak niet op. Veel honden op vers vlees/barf hebben schijnbaar een tekort aan kiezelzuur. Ook in veel brok zit niet/niet genoeg wat ik begrepen heb.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Sientje
- Zeer actief
Amy at veel gras. En sinds ik die silicium geef (voornamelijk tegen incontinentie) doet ze het alleen nog heel zelden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
die van mij doen het alleen als ik stil sta, als ik iemand tegen kom om daarmee een praatje te maken dan gaan ze aarde eten 

-
- Vaste gebruiker
Veendrekstof hielp bij mij niet tegen het poepen eten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Hilde
- Zeer actief
Nee, omdat het soms ook aangeleerd gedrag of andere tekorten kan zijn. Of het gewoon lekker vinden.jonnie schreef:Veendrekstof hielp bij mij niet tegen het poepen eten

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Onze buurvrouw at altijd zand van termietenheuvels als ze zwanger was 

- Sientje
- Zeer actief
mosquito1980 schreef:Onze buurvrouw at altijd zand van termietenheuvels als ze zwanger was

- Suuz!
- Zeer actief
thnx voor de tips.
Het advies van overgaan op andere KVV is leuk, maar het probleem is dat ik geen grote vriezer heb, het niet kan laten leveren en
ik smuldier makkelijk in pakjes van 12 per 3 dagen bij de supermarkt kan bestellen. Daarom zit ik nu op de smuldier. Met 3 honden wordt het anders een nieuwe vriezer aanschaffen.
Ik ga zeker even kijken naar de Silicium en veendrenkstof. Als ik nou het idee had dat ze het er slecht op deden zou ik zeker wisselen, maar mijn honden doen het dus echt verder super op de smuldier. Vachten zien er goed uit, ze vinden het lekker. Blijven keurig op gewicht... etc. Ik heb het idee van 1 van de honden er mee begonnen is (lune) en dat de rest er in volgt van dat het een leuk spelletje is. De hele tuin bestaat overigens zon beetje uit gras en aarde, en ze hebben mogelijkheden genoeg om dit te doen. Misselijkheid verdenk ik ze dus ook niet van want het is geen gras eten.
Het advies van overgaan op andere KVV is leuk, maar het probleem is dat ik geen grote vriezer heb, het niet kan laten leveren en
ik smuldier makkelijk in pakjes van 12 per 3 dagen bij de supermarkt kan bestellen. Daarom zit ik nu op de smuldier. Met 3 honden wordt het anders een nieuwe vriezer aanschaffen.
Ik ga zeker even kijken naar de Silicium en veendrenkstof. Als ik nou het idee had dat ze het er slecht op deden zou ik zeker wisselen, maar mijn honden doen het dus echt verder super op de smuldier. Vachten zien er goed uit, ze vinden het lekker. Blijven keurig op gewicht... etc. Ik heb het idee van 1 van de honden er mee begonnen is (lune) en dat de rest er in volgt van dat het een leuk spelletje is. De hele tuin bestaat overigens zon beetje uit gras en aarde, en ze hebben mogelijkheden genoeg om dit te doen. Misselijkheid verdenk ik ze dus ook niet van want het is geen gras eten.
- Suuz!
- Zeer actief
In welke verhouding geef ik de Silicium / veendrenkstof? Mijn honden wegen gemiddeld 20 a 25 kg.
Zag dat ze silicium ook bij de kruidvat verkopen. Voldoet dat bijv of speciaal voor dieren halen?
Zag dat ze silicium ook bij de kruidvat verkopen. Voldoet dat bijv of speciaal voor dieren halen?
- Hilde
- Zeer actief
Het is vaak kwaliteitverschilSuuz! schreef:In welke verhouding geef ik de Silicium / veendrenkstof? Mijn honden wegen gemiddeld 20 a 25 kg.

Ik denk dat jouw honden ongeveer twee theelepels per dag per hond moeten, wat betreft de veendrenkstof

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Amoz doet dat inderdaad ook wel eens. Ze krijgen hier kvv (dogmeat) en soms barf en brok.Kruimel53 schreef:Tante Tara deed dat. Die zocht zorgvuldig de juiste plek uit in het bos, dan werd de bovenlaag weggegraven en dan nam ze een paar hapjes. Kátur deed het nooit, Logi heel af en toe en Brimi een keer toen hij niet lekker was. Ze aten en eten hier allemaal barf.