Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedeltje zelf trimmen.. Waterblazer? Scheermachine?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jobienn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Toy poedel
Aantal honden: 1

Poedeltje zelf trimmen.. Waterblazer? Scheermachine?

Ongelezen bericht door Jobienn »

Ik zou graag mijn toypoedeltje van 3 jaar oud vanaf nu zelf willen trimmen. Maar ik ben nog een leek in trimmen.

Ik heb me al een beetje ingelezen maar durf nog niks te bestellen zonder jullie advies, aangezien hier toch veel trimmers enzo zijn :D

Ik zou graag een waterblazer willen en een scheermachine.
Mijn plan is om haar eerst te wassen en daarna droog te blazen met de waterblazer. Daarna wil ik haar scheren, ze loopt altijd in sportmodel (alles 1 lengte) met wat langere oortjes.

Ik hoop dat jullie fijne tips en adviezen voor mij hebben!

Alvast bedankt! :lief:
Yentl' slaap zacht meisje!
Faya' veel te vroeg uit het leven weggerukt :cry:
Lemuria

Re: Poedeltje zelf trimmen.. Waterblazer? Scheermachine?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Moet je bijvoorbeeld Bouvierpoedel anders even een pb'tje doen ;) Die kan je dat wel uitleggen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Volgens mij geeft BP zelfs workshops over het scheren van je eigen Poedeltje.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wolfsblut schreef:Volgens mij geeft BP zelfs workshops over het scheren van je eigen Poedeltje.
Dacht ik ook ja ;)
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb een andis tondeuse met verschillende opzet kammen met die opzet kammen kan je heel gemakkelijk de lengte van de vacht bepalen. Ik had een waterblazer maar dat vond mijn poedel niet fijn, teveel herrie en ze werd zowat van de tafel geblazen ;)
Ik heb voor mezelf een goede föhn gekocht en daarmee is ze net zo snel droog als met een waterblazer.
Op youtube staat verschillende filmpjes hoe je een poedel trimt, maar al doende leert men :mrgreen:
Gewoon proberen en het scheelt je een bak met geld ;)
Afbeelding
Jobienn
Vaste gebruiker

Ik zal morgen kees (zo heet bp toch) even een berichtje sturen, dankjewel.

Bedankt lizzie voor jou uitleg. Als ze nu eens heel nat is geworden dan föhn ik haar inderdaag ook droog. Ik vind dat alleen zo onhandig met föhnen en kammen tegelijk. Faya vindt dat föhnen wel heerlijk trouwens, als ik sochtends mijn haar sta te föhnen komt ze erbij staan of zij ook mag, haha.

Met hoeveel mm is jouw hondje geschoren op de foto in je onderschrift? Faya heeft ook zo'n lengte ongeveer na de trimster.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar dan kun toch kijken of je een steun voor je föhn kunt vinden? Of zelf fabriceren?
Lizzie.
Zeer actief

Jobienn schreef:Ik zal morgen kees (zo heet bp toch) even een berichtje sturen, dankjewel.

Bedankt lizzie voor jou uitleg. Als ze nu eens heel nat is geworden dan föhn ik haar inderdaag ook droog. Ik vind dat alleen zo onhandig met föhnen en kammen tegelijk. Faya vindt dat föhnen wel heerlijk trouwens, als ik sochtends mijn haar sta te föhnen komt ze erbij staan of zij ook mag, haha.

Met hoeveel mm is jouw hondje geschoren op de foto in je onderschrift? Faya heeft ook zo'n lengte ongeveer na de trimster.
waarom fohn je en kam je tegelijk, ik fohn eerst de hond droog en daarna borstel ik pas. Dat vind ik persoonlijk veel makkelijk en sneller gaan. Ik gebruikte eerst heel voorzichtig de opzetkam van 10 mm :mrgreen: maar dan vond ik de vacht nog veel te lang. Ik gebruik nu 6 mm opzet kam dan krijg je de lengte van de foto in mijn onderschrift. Voetjes doe ik zonder opzet kam en doe ik met een scheerkop van 1.5mm. Je moet er gewoon mee ''spelen'' en dan merk jezelf wel wat jij het mooiste vind.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lizzie. schreef:
Jobienn schreef:Ik zal morgen kees (zo heet bp toch) even een berichtje sturen, dankjewel.

waarom fohn je en kam je tegelijk, ik fohn eerst de hond droog en daarna borstel ik pas. Dat vind ik persoonlijk veel makkelijk en sneller gaan. Ik gebruikte eerst heel voorzichtig de opzetkam van 10 mm :mrgreen: maar dan vond ik de vacht nog veel te lang. Ik gebruik nu 6 mm opzet kam dan krijg je de lengte van de foto in mijn onderschrift. Voetjes doe ik zonder opzet kam en doe ik met een scheerkop van 1.5mm. Je moet er gewoon mee ''spelen'' en dan merk jezelf wel wat jij het mooiste vind.
Bij Lotje doe ik dat ook, föhnen en kammen tegelijk, maar dat is juist om de vacht zo recht mogelijk te krijgen, wat denk ik niet echt de bedoeling is bij een poedel?
Jobienn
Vaste gebruiker

De trimster deed wel altijd föhnen en kammen tegelijk, zodat ze helemaal pluizig werd er ze daardoor makkelijker kon knippen enzo.

Ik denk dat ik dan eerst ga beginnen met de föhn en dan kan ik altijd nog kijken of een waterblazer iets voor ons is.

Heeft iemand nog tips voor een fijne scheermachine?
Lizzie.
Zeer actief

Jobienn schreef:De trimster deed wel altijd föhnen en kammen tegelijk, zodat ze helemaal pluizig werd er ze daardoor makkelijker kon knippen enzo.

Ik denk dat ik dan eerst ga beginnen met de föhn en dan kan ik altijd nog kijken of een waterblazer iets voor ons is.

Heeft iemand nog tips voor een fijne scheermachine?
De vacht word ook pluizig als je eerst föhnt en daarna borstelt. Ik heb deze tondeuse nu 5 jaar en vind het een fijn ding en goed betaalbaar.
http://www.t-maatje.nl/hondentondeuses- ... is/Pro-Pet
Afbeelding
Jobienn
Vaste gebruiker

Ik heb bij de dierenwinkel vanmiddag een machine gekocht! Van het weekend ga ik hem uitproberen. Bedankt voor jullie hulp!
Jobienn
Vaste gebruiker

Op het begin was het erg wennen, maar na een tijdje ging het aardig goed! Het droogföhnen en kammen ging beter dan verwacht, dus de waterblazer stel ik nog even uit.

Ze is natuurlijk niet zo mooi geknipt als een echte trimmer kan, maar ze loopt niet voor schut.
Hier een daar nog wat langere plukjes die ik vergeten ben, maar dat komt de volgende keer wel weer!

Alleen het uitplukken van de oorharen vindt ze zó vreselijk! Ik hoef der oor nog maar om te klappen en ze probeert al te vluchten.. Iemand tips daarvoor?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jobienn schreef:Op het begin was het erg wennen, maar na een tijdje ging het aardig goed! Het droogföhnen en kammen ging beter dan verwacht, dus de waterblazer stel ik nog even uit.

Ze is natuurlijk niet zo mooi geknipt als een echte trimmer kan, maar ze loopt niet voor schut.
Hier een daar nog wat langere plukjes die ik vergeten ben, maar dat komt de volgende keer wel weer!

Alleen het uitplukken van de oorharen vindt ze zó vreselijk! Ik hoef der oor nog maar om te klappen en ze probeert al te vluchten.. Iemand tips daarvoor?
Gebruik ipv kan een borstel bij het fóhnen en oren niet helemaal leegplukken , trek er iedere week een aantal haartjes uit.
Als je hond wel eens bij de trimmer is geweest dan is ze ook een blower gewend , gewoon op de lage stand en langzaam opvoeren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jobienn
Vaste gebruiker

Ja ik bedoelde idd een borstel!

Oke dus beter niet in 1 keer leegplukken maar elke keer n beetje, dat kan ik wel proberen.

Voorheen deed mijn tante haar trimmen, zij was vroeger trimster. Zij deed het ook met de föhn en borstel na het wassen.
Lizzie.
Zeer actief

oren plukken doe ik nooit tijdens het trimmen, dat doe ik als ze lekker op schoot ligt te slapen. Dan friemel je eerst lekker aan dr oren om vervolgens ''stiekem'' heel voorzichtig maar vooral langzaam een haartje er uit te trekken. Dus niet rukken wat veel mensen helaas toch doen. Hoe langzamer het haartje er uit trekt hoe minder pijnlijk schijnt te zijn. Die tip heb ik ooit van een trimmer gekregen en het werkt erg goed. Als je het een tijdje op deze manier doet dan zal je merken dat het steeds gemakkelijker gaat.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”