Meestal is het na een blaf en een moment van snuffelen wel over.
Soms is ze extra waaks en gromt ze zelfs na een bepaald persoon. (man/vrouw geen verschil, dacht even dat het lag aan mensen met overgewicht, later dacht ik als de mens een hond bij zich heeft is het goed) Na veel training doet ze dit bijna niet maar....
vandaag viel het me op dat de vroeger een keer gromde naar een bepaalde persoon (zonder hond), deze zag/rook ze na meer dan een jaar en was op nog behoorlijke afstand (10 meter) en ze gromde weer. Ook ging ik twee weken geleden ergens wandelen sprak een hondeneigenaar en er was geen probleem totdat deze met zijn hond ging spelen. Ik ging met toestemming in zijn intieme aura staan en liet merken dat ik deze persoon niet als bedreiging zag. Toen hij weer ging spelen met zijn hond gromde mijn hond weer. een week later kwam ik deze persoon weer tegen we bleven op afstand en Bente ging gelijk weer grommen.
Ze luistert en volgt wel maar blijft me waarschuwen. Ze zijn alle twee man, de ene had een muts op en de ander niet. de ene was een oud mannetje en liep krom de ander was van rond de 40 jaar en liep recht op, beide slank. Beide hadden ze iets roods aan, kan dat het zijn? Het is lastig hierop te trainen want ze heeft het zelden.