Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Discriminatie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Stapper
Zeer actief

Discriminatie?

Ongelezen bericht door Stapper »

Mijn hond gaat goed met alle honden en is waaks.
Meestal is het na een blaf en een moment van snuffelen wel over.
Soms is ze extra waaks en gromt ze zelfs na een bepaald persoon. (man/vrouw geen verschil, dacht even dat het lag aan mensen met overgewicht, later dacht ik als de mens een hond bij zich heeft is het goed) Na veel training doet ze dit bijna niet maar....
vandaag viel het me op dat de vroeger een keer gromde naar een bepaalde persoon (zonder hond), deze zag/rook ze na meer dan een jaar en was op nog behoorlijke afstand (10 meter) en ze gromde weer. Ook ging ik twee weken geleden ergens wandelen sprak een hondeneigenaar en er was geen probleem totdat deze met zijn hond ging spelen. Ik ging met toestemming in zijn intieme aura staan en liet merken dat ik deze persoon niet als bedreiging zag. Toen hij weer ging spelen met zijn hond gromde mijn hond weer. een week later kwam ik deze persoon weer tegen we bleven op afstand en Bente ging gelijk weer grommen.
Ze luistert en volgt wel maar blijft me waarschuwen. Ze zijn alle twee man, de ene had een muts op en de ander niet. de ene was een oud mannetje en liep krom de ander was van rond de 40 jaar en liep recht op, beide slank. Beide hadden ze iets roods aan, kan dat het zijn? Het is lastig hierop te trainen want ze heeft het zelden. :denken:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Discriminatie?

Ongelezen bericht door ranetje »

Wil je niet hebben dat ze gromt?
Ergens voelt ze zich kennelijk niet prettig bij die personen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Stapper schreef: Beide hadden ze iets roods aan, kan dat het zijn?
Hoe bizar het ook klinkt, dat kan het zeker zijn. Toen Dante bij me kwam haatte ze de hele wereld. Later werd ze iets relaxter, en haatte ze enkel nog mannen (Jeroen tolereerde ze). Nog later haatte ze enkel mannen met iets roods aan.
Inmiddels had ze Jeroen volledig geaccepteerd, dus die heb ik twee weken lang iets roods laten dragen. Dat hielp.

Na een paar dagen vroeg Jeroen me trouwens waarom hij de hele tijd rode dingen moest dragen. Ik zei toen "Dante haat mannen die rood dragen maar jou vindt ze leuk.".
Daar schrok hij nogal van :F:
Ze had namelijk máánden tegen hem gegromd als hij in bed kwam, dus hij wou die vriendschap niet verpesten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Zelf denk ik dat het niet aan de kleur van de kleding ligt, maar toch echt aan de houding van de mensen of hoe ze lopen.
Mijn vorige hond had overigens ook een hekel aan mensen met petten of hoeden.
Maar soms had hij gewoon een hekel aan iemand waarbij ik er geen enkele reden voor kon bedenken waarom dat zo was.
Die hekel bleef hij dan ook in de regel houden ,ook als hij ze na tijden weer zag moest hij ze niet.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Meestal is het zoals Tineke zegt de houding. Ik heb ook een hond gehad die dat deed. Een super lieve relaxte hond die normaal gesproken overal mee naartoe kon. Maar heel soms haatte ze iemand ineens. Haatte is overigens een groot woord. Ook bij jouw hond denk ik. Ik denk meer dat het argwaan is. Daarom ook dat ze gromt en niks meer. Ze waarschuwt zoals je zegt gewoon even dat ze geen contact wil en dat jij ook op moet passen.

Bij mijn hond was het overigens bijna altijd ook echt niet helemaal ok. Mensen die gedronken hadden, mensen die me in de nacht aanspraken op een wat opdringerige manier. Maar heel soms was het gewoon een onhandige wat drukke vriend die op bezoek kwam. Die haar meteen wilde aaien en die heel opdringerig was.

Maar als Miranda aangeeft dat haar hond het ook echt met rood had, wie weet. Ik geloof dat meteen maar ik ken dat zelf niet. :wink:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voor een hond is er vrijwel geen verschil tussen rood en groen. http://www.doggo.nl/artikelen/hondenlic ... n-hond.php
Dus waarom een hond dan speciaal op rood zou reageren, snap ik niet zo goed...
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

laeken schreef:Haatte is overigens een groot woord.
Ja. Maar bij Dante was het absoluut van toepassing.
Later werd het normale terughoudendheid/argwaan, maar in het begin kon niemand haar aanraken. Behalve ik dan, ik snap nog steeds niet waarom. Ze gromde tegen me, ik zei "doe jij eens even normaal!" en toen was ik haar alles.
Haar vorige eigenaar en ik liepen die dag naar een supermarkt waar zij los wachtte. Toen we naar buiten kwamen sprong ze eerst tegen mij op en negeerde haar vorige eigenaar. Dat vond die niet zo leuk :tongue:
Maar die hond heeft mij dus echt uitgekozen.
Ook bij jouw hond denk ik. Ik denk meer dat het argwaan is. Daarom ook dat ze gromt en niks meer. Ze waarschuwt zoals je zegt gewoon even dat ze geen contact wil en dat jij ook op moet passen.
Bijna alle wat waaksere honden hebben dat wel zo af en toe. En meestal is het houding.
Overigens ga ik bijna altijd op het oordeel van Skadi af. Als die iemand niet mag, is dat vaak terecht.
Maar als Miranda aangeeft dat haar hond het ook echt met rood had, wie weet. Ik geloof dat meteen maar ik ken dat zelf niet. :wink:
@Fotogravinnetje: Het is echt waar. Ik geloofde het zelf eerst ook nauwelijks, omdat ik die theorie ken.
Maar ze ging dus van grommen naar iedereen, naar grommen tegen mannen, naar grommen tegen mannen die felrood droegen.
And few will ever climb
Stapper
Zeer actief

Miranda schreef:
Stapper schreef: Beide hadden ze iets roods aan, kan dat het zijn?
Hoe bizar het ook klinkt, dat kan het zeker zijn. Toen Dante bij me kwam haatte ze de hele wereld. Later werd ze iets relaxter, en haatte ze enkel nog mannen (Jeroen tolereerde ze). Nog later haatte ze enkel mannen met iets roods aan.
Inmiddels had ze Jeroen volledig geaccepteerd, dus die heb ik twee weken lang iets roods laten dragen. Dat hielp.

Na een paar dagen vroeg Jeroen me trouwens waarom hij de hele tijd rode dingen moest dragen. Ik zei toen "Dante haat mannen die rood dragen maar jou vindt ze leuk.".
Daar schrok hij nogal van :F:
Ze had namelijk máánden tegen hem gegromd als hij in bed kwam, dus hij wou die vriendschap niet verpesten.
:goeie: Dan is er nu echt het bewijs dat Dante van Jeroen houdt
Stapper
Zeer actief

ranetje schreef:Wil je niet hebben dat ze gromt?
Goede vraag.
Gisteren toen het schreef vond ik het toch wel vervelend, maar na het lezen van de reacties besef ik weer, het ras maakt dat ze afwachtend en waaks is en op het gezin gericht daarom wilde we haar ook.
Ze geeft het aan en punt.
Onze vorige hond was een meute hond en soms is Bente even wennen. Het heerlijke is dat als ze los is niet gelijk naar de buitenwereld rent maar echt bij ons blijft, onze kinderen opzoekt als ze tijdens het uitlaten aan het spelen zijn (in de wegloopt :wink: ) als de kinderen in het water/langs de waterkant spelen bezorgt een oogje in het zeil houdt. Bij haar hebben we het gevoel samen met haar te wandelen. Dat was bij de vorige hond minder.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Stapper schreef: :goeie: Dan is er nu echt het bewijs dat Dante van Jeroen houdt
Hield ;)
And few will ever climb
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Stapper schreef:
ranetje schreef:Wil je niet hebben dat ze gromt?
Goede vraag.
Gisteren toen het schreef vond ik het toch wel vervelend, maar na het lezen van de reacties besef ik weer, het ras maakt dat ze afwachtend en waaks is en op het gezin gericht daarom wilde we haar ook.
Ze geeft het aan en punt.
Onze vorige hond was een meute hond en soms is Bente even wennen. Het heerlijke is dat als ze los is niet gelijk naar de buitenwereld rent maar echt bij ons blijft, onze kinderen opzoekt als ze tijdens het uitlaten aan het spelen zijn (in de wegloopt :wink: ) als de kinderen in het water/langs de waterkant spelen bezorgt een oogje in het zeil houdt. Bij haar hebben we het gevoel samen met haar te wandelen. Dat was bij de vorige hond minder.
:ok:
Als het bij aangeven blijft zou ik er niet zo'n punt van maken.
Mijn honden grommen zeer zelden, maar als ze het doen is dat voor mij een signaal om op te passen.
Oppassen niet alleen naar de honden maar ook naar dat ding of die persoon waar ze tegen grommen.

Ik vind het prettig dat ze eerst grommen voor ze zouden kunnen uithalen en ik verbied of straf dat dus niet.
Vervolgens zorg ik er voor dat er geen reden is om alsnog uit te halen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Cleva schreef:
Stapper schreef:Ik ging met toestemming in zijn intieme aura staan
Watte?
Doe jij dat nooit? :mrgreen:
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Kan het niet simpel zo zijn dat die persoon bang is voor je hond?

Mijn vroegere mechel had dat heel sterk.
Dat was echt een lieverd en die heeft nog nooit een mens echt kwaad gedaan, was een echte allemansvriend. Maar als iemand bang voor haar was of raar op haar reageerde (sommige islamitische mensen deden wel eens apart) dan ging ze uit haar plaat. Behalve als we die mensen redelijk close moesten passeren, dan klapte ze bij voorkeur haar kaken ff heel hard op elkaar vlak naast iemands been.. Ze heeft menigeen de stuipen op het lijf gejaagd.. En daarna zo heel blij vrolijk verder huppelen..

Ik hoor het vaker dat honden soms erg op mensen kunnen reageren. Angst of afkeer o.i.d. in de emotie van die mensen is voor mij de meest voor de hand liggende reden.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Stapper
Zeer actief

Cleva schreef:
Stapper schreef:Ik ging met toestemming in zijn intieme aura staan
Watte?
:LOL: :LOL: :LOL:
Voor de zieke geest onder ons. Ik ging heel dicht bij diegene staan :LOL: maar verder deed ik geen rare voorstellen of acties :O: :schrik:
Misschien had ik dat wel moeten doen....of een :zweep: maar dit heb ik net besproken met meneer Stapper en is geen goed idee. :lol1:
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik merk dat Yin ook echt op felle kleuren reageert.
Als mensen ons passeren, lopend of joggend dan kijkt ze niet op en loopt gewoon rustig verder.
Maar owee als mensen rare/felle kleuren aanhebben dan rent ze er blaffend heen. Dus moet ik haar echt even aanlijnen met passeren anders wil ze inderdaad 'lelijk' doen tegen mensen.
In principe doet ze niks maar ik zou het ook niet tof vinden als er een hond blaffend om me heen blijft hangen en het baasje doet niks. Dus gaat ze vast :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”