Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geschikte ondergrond en omheining voor hondenhoek

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Morathi
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Victoriaans Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Geschikte ondergrond en omheining voor hondenhoek

Ongelezen bericht door Morathi »

Omdat onze kleine Alexander nu kan stappen en in de tuin zal gaan spelen hebben we besloten een deel van de tuin om te bouwen zodat we onze twee bulldogs tijdelijk (max een paar uur normaal) kunnen 'opsluiten'. We zijn van plan een extra afsluiting te plaatsen, nieuwe ondergrond leggen, hondenhok in tuinhuis maken en afdakje aan het tuinhuis maken. Voor de afsluiting en ondergrond hadden we nog een paar vragen voor we eraan beginnen. Het is nogal veel werk om het eens te moeten overdoen.

De afsluiting:

We hebben gekozen voor een kastanje omheining van 1m hoog (zelfs 0,5m zou genoeg zijn voor onze tamzakken :lol1:). Nu willen we voorkomen dat ze in deze omheining beginnen bijten. We dachten dit te doen door aan de binnenzijde kippengaas te bevestigen. Is dit een goed idee, of zijn er betere manieren?

Afbeelding
James staat al klaar om het te testen.

Afbeelding

De ondergrond:

Als ondergrond dachten we eraan het geheel een paar centimeter af te graven, anti-wortel doek te leggen, daarover kippengaas tegen het graven en dan een 4cm boomschors (geen cacao spullen). Is dit een geschikte ondergrond en heeft iemand tips voor een goede soort en grootte van de boomschors?

Alvast bedankt voor jullie eigen ervaringen en feedback.
Afbeelding

Trotse eigenaar van twee Victoriaanse bulldogs James en June
Voor degene die nog op zoek zijn naar een goede hondennaam
Neeltje

Re: Geschikte ondergrond en omheining voor hondenhoek

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou geen boomschors doen, want daar zitten splinters aan. Waarom niet gewoon betegelen en 'n stukje zand? Tegels kun je vast goedkoop tweedehands krijgen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mag ik vragen waarom jullie dit willen doen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Morathi
geregistreerd lid
Contacteer:

@Neeltje - We hadden inderdaad nog niets aan splinters enzo gedacht, we waren aan het kijken naar speelschors maar ik ga het zeker eens vragen. Niet direct een fan van tegels of zand, maar misschien zijn kiezels (van die ronde zonder scherpe randen) een alternatief?

@Marian - Als Alexander in de tuin speelt (met een bal bijvoorbeeld) of er komen later vriendjes spelen willen onze twee graag meespelen. Beiden honden zullen onze kleinste niets aandoen, maar ze durven hem wel in hun enthousiasme eens omverlopen. Daarmee willen we graag dat ze apart kunnen gezet worden zonder dat ze binnen moeten blijven.
Afbeelding

Neeltje

Het lijkt me een goede oplossing. Ik weet niet hoe fijn honden het vinden om op kiezels te lopen. Lijkt me dat de voetzooltjes dan constant zitten te wiebelen om houvast te hebben. Ik loop ook niet graag op kiezels. Wat vind je vervelend aan tegels? Ze zijn zo schoongespoten. Kiezels moet je ook schoonmaken en zouden ze daar op poepen, heb je het er zomaar niet tussenuit. Tenzij ze natuurlijk niet in de tuin doen.
Morathi
geregistreerd lid
Contacteer:

Wat ik vervelend vind aan tegels? Ze naar de achtertuin sleuren en ze leggen om heel eerlijk te zijn :roll:

Maar we gaan die speelschors eens in het echt gaan bekijken, zou ons inderdaad een beeld moeten geven hoe het voor hun poten zal aanvoelen.
Afbeelding

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom wil je perse iets met de ondergrond doen? Denk dat de honden het heerlijk vinden om in het gras te liggen. Denk ook dat ze niks gaan doen omdat je ze er niet hele dagen in opsluit. Wel denk ik dat je iets geks gaat creëren voor de honden. Namelijk dat ze achter een hek naar je spelende kinderen gaan kijken. Met andere woorden, ze worden helemaal opgenaaid achter een hek. Ik vind dat persoonlijk voor bulldoggen dus niet zo'n goed idee. Bulldoggen zijn als ze druk worden nogal fanatiek. Ik zie het als jutten. Ze raken waarschijnlijk door het dolle heen achter een hek terwijl er aan de andere kant heerlijk wild gespeeld wordt met een bal. In feite kun je het zien als aan de paal leggen bij IPO of behendigheid. Daar worden honden gemotiveerd van. Ik zou geen gemotiveerde bulldoggen willen. Twee samen zal al spanningen geven en de spanning loopt alleen maar op bij de onmogelijkheid mee te doen en de aanblik van een rollende bal in combinatie met veel gegil van kinderstemmetjes.

Maar misschien gaat dit helemaal geen rol spelen. Mijn idee is dat stuk tuin afzetten voor als ze even apart moeten, en binnen houden als de kinderen wild door de tuin gillen en met ballen aan de gang gaan. :wink:
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik heb ook een stukje afgeschermt. Dat werkt echt heel fijn. Mijn honden zijn druk (en gek op eten) en met mijn dochter gaat dat prima. Met 'vreemde' kindjes ga ik dat gewoon niet uitproberen. Dus mijn honden hebben ook een hek achter in de tuin en dat is voor iedereen dus prima :ok:
ik ga gewoon geen risico lopen met mijn honden en andermans kinderen.
Je moet ze het wel rustig aanleren. Niet verwachten dat ze het binnen 1 dag kunnen. En 'jagen' achter het hek gebeurt gewoon niet :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Morathi
geregistreerd lid
Contacteer:

@monky555 - Dat is het inderdaad. Van mijn eigen kind verwacht ik dat hij met de honden kan omgaan (en omgekeerd). Met het kindje van de buren of andere heb ik liever 100% zekerheid dat er niets kan gebeuren.

Wat voor ondergrond heb jij? We hadden ook graag het gras gehouden zoals laeken voorstelde maar zijn bang dat met onze twee bulldozers daar na een jaartje nog weinig van overblijft.
Afbeelding

Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Je zou ook nog kunstgras kunnen overwegen..

Al zou ik zelf ook tegels doen. Ik vind poep op gras of kiezels veel viezer eigenlijk. Op tegels raap je het zo op en blijft er wat achter dan gooi je er water overheen en schrop je het even schoon.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 29 feb 2016 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Ik heb gewoon tegels, mijn hele tuin. Mijn konijnen staan daar ook dus dat is makkelijk schoon te houden. Zomers staat er wel een halve schelp met water en een grote parasol. Nou zijn de mijne echt zonaanbidders dus die vinden warme tegels heerlijk, maar het wordt dus best warm. Mijn honden geven ook goed aan als ze naar binnen willen. Het is voor hun geen strafkamp. Als er nu kinderen komen dan gaat er 1 op de slaapkamer en 1 in de bench. Dat zijn ze gewoon gewent en daar hebben ze geen probleem mee. Ze kunnen beide trouwens prima met kinderen, alleen druk en lomp :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Riromi
Actief

Ongelezen bericht door Riromi »

Ik zou denk ik ook tegels doen. Of wit zand.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Zolang je ze er geen uren alleen in laat, zal het wel loslopen.
Ik zou lekker gras houden, als ze het slopen kan je er alsnog wat anders leggen.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ben wel blij met mijn kunstgras (en Lou ook). Helaas heeft er van de week een kat op gekakt, best balen.
Morathi
geregistreerd lid
Contacteer:

We dachten een jaar geleden kunstgras te leggen in een ander deel van de tuin, maar een paar ongelukjes van de honden leken ons geen leuk vooruitzicht. :roll:
Afbeelding

Riromi
Actief

Ongelezen bericht door Riromi »

Er zijn mensen die professioneel bezig zijn met honden en gewoon kunstgras hebben liggen waar gescheten wordt....
Blijkt op de een of andere manier toch te werken?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Riromi schreef:Er zijn mensen die professioneel bezig zijn met honden en gewoon kunstgras hebben liggen waar gescheten wordt....
Volgens mij maak je het makkelijker schoon dan echt gras.
Neeltje

Leonie. schreef:
Riromi schreef:Er zijn mensen die professioneel bezig zijn met honden en gewoon kunstgras hebben liggen waar gescheten wordt....
Volgens mij maak je het makkelijker schoon dan echt gras.
Nou nee, bij gras trek ik er gewoon wat meer uit als het diarree is, dat gaat bij kunstgras niet en hopelijk dat je het dan met schrobben goed afkrijgt. Het spoelt verder wel schoon en zeker met al de regen die er nu is, maar met diarree verkies ik toch echt gras.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”