Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Steppen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Steppen
Goedemiddag!
Ik wil graag gaan steppen met mijn hond, maar zie door de bomen het bos niet meer. Welke step zouden jullie mij aanraden? Ik zie vooral veel verschilde bandenmaten.
Ik wil er nog niet te veel geld aan uit geven, aangezien ik niet weet of ik het echt leuk vind. Dusty ze niet zo groot dus hoeft de step niet te trekken. Ik vind het ook geen probleem om de riem in mijn hand te houden.
Bedankt alvast!
Ik wil graag gaan steppen met mijn hond, maar zie door de bomen het bos niet meer. Welke step zouden jullie mij aanraden? Ik zie vooral veel verschilde bandenmaten.
Ik wil er nog niet te veel geld aan uit geven, aangezien ik niet weet of ik het echt leuk vind. Dusty ze niet zo groot dus hoeft de step niet te trekken. Ik vind het ook geen probleem om de riem in mijn hand te houden.
Bedankt alvast!
-
- Zeer actief
Re: Steppen
KC zeist geeft 20 maart voor een step workshop. Misschien kan je daar meer informatie halen
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij hebben de Kickbike Cross Max 20D. We steppen zowel in het bos, waar het heel erg voor geschikt is, al op asfalt.
Ook zowel met de hond voor (trekken) als naast de fiets. Super blij met deze step!
Ook zowel met de hond voor (trekken) als naast de fiets. Super blij met deze step!
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
Het ligt er aan waar je wilt gaan steppen op onverharde of verharde wegen. Als je hond naast de step loopt hoef je niet een hele robuuste step te kopen. Zelf vind ik een groot voorwiel erg prettig. Kijk anders eens op http://www.sportstep.nl/. Hier vind je veel verschillende soorten die betaalbaar zijn. Als je echter veel onverhard wilt gaan steppen of op modderige bospaden, dan is een off road step zoals de kickbike cross max of gravity pulka aan te raden. Goed stuk over steppen en welke geschikt is is hier te vinden http://rundog.nl/nieuws/trainings-info/ ... uiste-step
En hou Marktplaats goed in de gaten, hier staan regelmatig tweedehands steps op. Merk dat niet meer gemaakt wordt, maar zeer geschikt is voor steppen met je hond naast je is Dogatti. Zijn echter gewilde steps, dus je moet er snel bij zijn.
En hou Marktplaats goed in de gaten, hier staan regelmatig tweedehands steps op. Merk dat niet meer gemaakt wordt, maar zeer geschikt is voor steppen met je hond naast je is Dogatti. Zijn echter gewilde steps, dus je moet er snel bij zijn.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
He, wordt de dogatti niet meer gemaakt? Ik heb hem wat werkloos in de schuur. Wel super gave step.Sita schreef:Het ligt er aan waar je wilt gaan steppen op onverharde of verharde wegen. Als je hond naast de step loopt hoef je niet een hele robuuste step te kopen. Zelf vind ik een groot voorwiel erg prettig. Kijk anders eens op http://www.sportstep.nl/. Hier vind je veel verschillende soorten die betaalbaar zijn. Als je echter veel onverhard wilt gaan steppen of op modderige bospaden, dan is een off road step zoals de kickbike cross max of gravity pulka aan te raden. Goed stuk over steppen en welke geschikt is is hier te vinden http://rundog.nl/nieuws/trainings-info/ ... uiste-step

- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
Ik ben ook net begonnen en wil mijn hond voor de step hebben. Ik heb op Marktplaats voor €65,- een Bike2go met een 24 inch voorwiel en 20 inch achterwiel gekocht. Prima step om mee te beginnen vind ik zelf. Je hebt ze ook met 2 x 20 inch banden en die zie je vaker op Marktplaats.
Onderstaande step heb ik:

Onderstaande step heb ik:

-
- Zeer actief
Ik had er ook eentje en die via Marktplaats verkocht. Toen hoorde ik dat ze niet meer gemaakt worden. Was de step ook zo kwijt, ze zijn erg gewild.Hilly45 schreef:He, wordt de dogatti niet meer gemaakt? Ik heb hem wat werkloos in de schuur. Wel super gave step.Sita schreef:Het ligt er aan waar je wilt gaan steppen op onverharde of verharde wegen. Als je hond naast de step loopt hoef je niet een hele robuuste step te kopen. Zelf vind ik een groot voorwiel erg prettig. Kijk anders eens op http://www.sportstep.nl/. Hier vind je veel verschillende soorten die betaalbaar zijn. Als je echter veel onverhard wilt gaan steppen of op modderige bospaden, dan is een off road step zoals de kickbike cross max of gravity pulka aan te raden. Goed stuk over steppen en welke geschikt is is hier te vinden http://rundog.nl/nieuws/trainings-info/ ... uiste-step
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan