Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

chant
Zeer actief

Steppen

Ongelezen bericht door chant »

Goedemiddag!

Ik wil graag gaan steppen met mijn hond, maar zie door de bomen het bos niet meer. Welke step zouden jullie mij aanraden? Ik zie vooral veel verschilde bandenmaten.
Ik wil er nog niet te veel geld aan uit geven, aangezien ik niet weet of ik het echt leuk vind. Dusty ze niet zo groot dus hoeft de step niet te trekken. Ik vind het ook geen probleem om de riem in mijn hand te houden.

Bedankt alvast!
Stapper
Zeer actief

Re: Steppen

Ongelezen bericht door Stapper »

KC zeist geeft 20 maart voor een step workshop. Misschien kan je daar meer informatie halen
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Wij hebben de Kickbike Cross Max 20D. We steppen zowel in het bos, waar het heel erg voor geschikt is, al op asfalt.
Ook zowel met de hond voor (trekken) als naast de fiets. Super blij met deze step!
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Het leukst is als je een workshop kan doen ergens bij iemand die meerdere steps heeft :D
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het ligt er aan waar je wilt gaan steppen op onverharde of verharde wegen. Als je hond naast de step loopt hoef je niet een hele robuuste step te kopen. Zelf vind ik een groot voorwiel erg prettig. Kijk anders eens op http://www.sportstep.nl/. Hier vind je veel verschillende soorten die betaalbaar zijn. Als je echter veel onverhard wilt gaan steppen of op modderige bospaden, dan is een off road step zoals de kickbike cross max of gravity pulka aan te raden. Goed stuk over steppen en welke geschikt is is hier te vinden http://rundog.nl/nieuws/trainings-info/ ... uiste-step

En hou Marktplaats goed in de gaten, hier staan regelmatig tweedehands steps op. Merk dat niet meer gemaakt wordt, maar zeer geschikt is voor steppen met je hond naast je is Dogatti. Zijn echter gewilde steps, dus je moet er snel bij zijn.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Sita schreef:Het ligt er aan waar je wilt gaan steppen op onverharde of verharde wegen. Als je hond naast de step loopt hoef je niet een hele robuuste step te kopen. Zelf vind ik een groot voorwiel erg prettig. Kijk anders eens op http://www.sportstep.nl/. Hier vind je veel verschillende soorten die betaalbaar zijn. Als je echter veel onverhard wilt gaan steppen of op modderige bospaden, dan is een off road step zoals de kickbike cross max of gravity pulka aan te raden. Goed stuk over steppen en welke geschikt is is hier te vinden http://rundog.nl/nieuws/trainings-info/ ... uiste-step

En hou Marktplaats goed in de gaten, hier staan regelmatig tweedehands steps op. Merk dat niet meer gemaakt wordt, maar zeer geschikt is voor steppen met je hond naast je is Dogatti. Zijn echter gewilde steps, dus je moet er snel bij zijn.
He, wordt de dogatti niet meer gemaakt? Ik heb hem wat werkloos in de schuur. Wel super gave step.
Afbeelding
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Ik ben ook net begonnen en wil mijn hond voor de step hebben. Ik heb op Marktplaats voor €65,- een Bike2go met een 24 inch voorwiel en 20 inch achterwiel gekocht. Prima step om mee te beginnen vind ik zelf. Je hebt ze ook met 2 x 20 inch banden en die zie je vaker op Marktplaats.

Onderstaande step heb ik:

Afbeelding
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hilly45 schreef:
Sita schreef:Het ligt er aan waar je wilt gaan steppen op onverharde of verharde wegen. Als je hond naast de step loopt hoef je niet een hele robuuste step te kopen. Zelf vind ik een groot voorwiel erg prettig. Kijk anders eens op http://www.sportstep.nl/. Hier vind je veel verschillende soorten die betaalbaar zijn. Als je echter veel onverhard wilt gaan steppen of op modderige bospaden, dan is een off road step zoals de kickbike cross max of gravity pulka aan te raden. Goed stuk over steppen en welke geschikt is is hier te vinden http://rundog.nl/nieuws/trainings-info/ ... uiste-step

He, wordt de dogatti niet meer gemaakt? Ik heb hem wat werkloos in de schuur. Wel super gave step.
Ik had er ook eentje en die via Marktplaats verkocht. Toen hoorde ik dat ze niet meer gemaakt worden. Was de step ook zo kwijt, ze zijn erg gewild.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”