Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een nieuwe bench

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Een nieuwe bench

Ongelezen bericht door Aelynn »

Inmiddels is onze pup uitgegroeid tot een 4,5 maand oude, slungelige tienerteef. Ze woog gisteren bij de dierenarts al 21,7 kg!
Wij hebben nu een bench voor haar, uiterlijk reismandje, waar ze zich goed in kan bewegen.

Afbeelding

Nadeel is dat deze niet in de klappen is en wij kunnen deze reismand samen met de hond niet vervoeren in onze auto. Lastig, want ze gaat elke zaterdag met ons mee naar mijn ouders. Wij hadden daar een tijdelijke bench staan maar die is inmiddels veel te klein geworden.
Er moet dus toch een nieuwe bench komen en hier laat ik mij graag over informeren. Wat is een fijne, goede bench? We willen graag dat hij inklapbaar is en niet van nylon o.i.d. (dat sloopt ze waarschijnlijk veel te snel). Arya is een Duitse Herder dus zal nog wel wat meer groeien en nog groter worden dan dat ze nu is.
Afbeelding
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Re: Een nieuwe bench

Ongelezen bericht door Ytje »

Marktplaats? Heb ik mijne ook vandaan. Giga ding voor 17 euro en was bijna niet gebruikt. Heb er een schot in voor onze dwergschnauzer maar als ze volwassen is mag ze hem helemaal gebruiken. Gewoon even 2 weken goed zoeken en vaak heb je dan wel een goede draadkooibench
Aelynn
Zeer actief

Bedankt voor de tip!
Afbeelding
Aelynn
Zeer actief

Erg mooi Heavy! Is hij ook makkelijk in gebruik in huis? Zou wel moeten opmeten of zo'n groot ding in ons kleine autootje past.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou er eerder voor kiezen om twee benches te kopen en 1 bij je ouders te zetten. Ze zijn inklapbaar, maar het maakt een hels kabaal en ik vind ze ook best zwaar en onhandig.
Afbeelding
Aelynn
Zeer actief

De bench die we nu thuis hebben willen we dan bij mijn ouders zetten, omdat we daar elke zaterdag zijn. We gaan echter wel vaker bij iemand logeren o.i.d. en dan nemen we de hond mee. Dan zullen we toch moeten sjouwen ben ik bang. Maar de bedoeling is dat de bench dan voornamelijk in huis komt te staan.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Als je de bench ook geregeld mee wil nemen in de auto dan zou ik voor een bench gaan met kunstof bak en met dunne spijlen. Hoe dikker de spijlen, hoe zwaarder de bench. Een metalen bak rammelt nog eens extra, vandaar dat ik voor een kunstof bak zou gaan.

Ik heb een grote bench van zeer goede kwaliteit, dikke spijlen, zeer stevig ding, maar daardoor ook flink zwaar. Dezelfde maat heb ik ook in mindere kwaliteit (dunnere spijlen en als je er iets oplegt buigt het 'dak' door) en deze is vele male lichter en daardoor veel fijner te transporteren. Ik raad je dus aan om te vragen naar het gewicht van de bench (en er rekening mee te houden dat het niet prettig tilt en het dus al snel zwaar aanvoelt).
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Deze benches zijn niet zwaar, niet duur en makkelijk in te klappen.
Maken ook geen helse herrie, zijn alleen iets minder stevig, maar houdt echt wel een grote hond binnen.

http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... ctie-zwart
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

En als je deze laat staan en een stoffen bench neemt om mee te nemen naar je ouders en andere bezoekjes? Dat scheelt echt heel veel slepen. Als ik naar mijn ouders kijk, zouden zij zo'n groot, niet inklapbaar ding niet in huis willen voor maar 1 dag in de week :tongue:
Ik heb zelf een metalen bench in de huis staan en dan een stoffen bench die vaak ik de auto ligt.
Aelynn
Zeer actief

Bedankt voor alle adviezen en tips!

Veertje opperde een stoffenbench, zijn die stevig genoeg voor een grote hond? Ervaringen?
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb deze: Klik
Dezelfde maar dan een grotere maat hebben we voor onze groenendaeler gekocht. Die gaat inmiddels al zo'n 10 jaar mee.

Het zal ook liggen aan het gedrag van je hond in de bench en de kwaliteit van het nylon. Bij ons slapen ze erin, dus daar slijt hij niks van.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

veertje schreef:Ik heb deze: Klik
Dezelfde maar dan een grotere maat hebben we voor onze groenendaeler gekocht. Die gaat inmiddels al zo'n 10 jaar mee.

Het zal ook liggen aan het gedrag van je hond in de bench en de kwaliteit van het nylon. Bij ons slapen ze erin, dus daar slijt hij niks van.
Die bench had ik ook... Macho kan er prima in.. Timber is alleen door het gaas aan de bovenzijde en aan de voorkant onder de rits doorgegaan... dus nee enkel te gebruiken in het zicht :ok:
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

kloesje schreef:Deze benches zijn niet zwaar, niet duur en makkelijk in te klappen.
Maken ook geen helse herrie, zijn alleen iets minder stevig, maar houdt echt wel een grote hond binnen.

http://www.witjesverzendhuis.com/honden ... ctie-zwart
Deze houden toch voornamelijk een hele rustige grote hond binnen, als ik zie hoeveel beweging mijn dames er al in krijgen (en dat zijn hondjes van 7 en 10kg die niet proberen de bench af te breken). Ik heb hiervan 2 120x80 benches.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Heavy schreef:
Aelynn schreef:Erg mooi Heavy! Is hij ook makkelijk in gebruik in huis? Zou wel moeten opmeten of zo'n groot ding in ons kleine autootje past.
Hij kan ook in huis en is niet echt zwaar om uit de auto te tillen.
Hij past in een Golf :wink: maar dan moet de achterbank neer en ik hoor net dat het niet handig is om hem er uit te halen van vriend :mrgreen:
Vriendin heeft hem (formaat voor grote volwassen xhh) achter in een golf staan zonder dat de bank neer hoeft.
Aelynn
Zeer actief

Bedankt allemaal voor de goede adviezen! Ik ga eens met mijn partner overleggen a.d.v. Deze adviezen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”