Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenartsen maken je arm

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sterre

Re: Dierenartsen maken je arm

Ongelezen bericht door Sterre »

laeken schreef:Mijn dierenarts is super goedkoop hier in Duitsland. Bas inenten tegen hondsdolheid en de hele cocktail was 30 euro. Kip inslapen was 15 euro en de laatste keer met Bas was het tandsteen verwijderen op 1 kies handmatig en een ontwormingspil in totaal 5 euro. :engel: Zeker tien minuten met de DA gepraat.

Hier in Duitsland geen consult kosten en geen extra kosten voor het een of ander. Gewoon het medicijn met denk ik wat winst voor de DA. Want tien minuten praten, een ontwormingstablet en een paar minuten krabben aan de kies voor 5 euro is eigenlijk niet normaal. :19:

In Nederland was ik sowieso 50 euro kwijt als ik alleen al in gesprek ging zeg maar. :denken:
Maar dan vraag je je af waar zo'n dierenarts van leeft?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterre schreef:
laeken schreef:Mijn dierenarts is super goedkoop hier in Duitsland. Bas inenten tegen hondsdolheid en de hele cocktail was 30 euro. Kip inslapen was 15 euro en de laatste keer met Bas was het tandsteen verwijderen op 1 kies handmatig en een ontwormingspil in totaal 5 euro. :engel: Zeker tien minuten met de DA gepraat.

Hier in Duitsland geen consult kosten en geen extra kosten voor het een of ander. Gewoon het medicijn met denk ik wat winst voor de DA. Want tien minuten praten, een ontwormingstablet en een paar minuten krabben aan de kies voor 5 euro is eigenlijk niet normaal. :19:

In Nederland was ik sowieso 50 euro kwijt als ik alleen al in gesprek ging zeg maar. :denken:
Voor dierenartsen is dat entspul niet duur hoor. Op een enting verdiende mijn vorige dierenarts 40 euro. En dat weet ik omdat hij een van mijn honden eens per ongeluk met de cocktail had geënt inplaats de rabiesenting. En omdat het zijn fout was hoefde ik alleen de entstof te betalen en dat was 7 euro.
Stel dat een dierenarts 10 honden dag ent heeft hij toch al 400 euro per dag.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Sterre schreef:

Idd. Pas in een boek gelezen hoe de prijzen in Duitsland laag worden gehouden. Ten koste van de beroepskrachten :blauwoog:

Ik weet het fijne er niet meer van, dus kan geen details geven, maar alleen voor de klanten zijn die lage prijzen leuk, zeg maar.
jesito
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jesito »

Nou mij zien ze voorlopig niet meer hier in Nederland bij de dierenarts.
Laatst 230 euro kwijt omdat opa hond dunnere poep had en probleem niet opgelost, ben zelf maar probiotica gaan geven na tip hier op forum en nu gaat het beter.
Zaterdagmorgen zat konijn met een scheve kop en at niet zoals gewent.
Ik ben toen in duitsland gegaan, ze hebben het konijn goed onderzocht en vonden pus in het rechteroortje heel diep.
Een spuit antibiotica en pijnstilling, oordroppels die het oor schoon maken ook tegen mijt en panacur omdat er vaak een bepaalde parasiet in het spel is.
Ik moest 42 euro betalen, hier (NL) was ik enkel al 36 euro consult kwijt en de panacur kost hier al 28 euro.
Konijn huppelt sinds gister weer buiten na een dagje binnen en koppie weer recht.
Ze hebben me daar ook al eens goed geholpen met onze zieke kat, spuitje erin en die man zei wat we nog konden doen.
23 euro moest ik toen betalen en de kat was binnen een dag beter.
Ik heb een nieuwe dierenarts!!!!
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

*Wolf* schreef:
Idd. Pas in een boek gelezen hoe de prijzen in Duitsland laag worden gehouden. Ten koste van de beroepskrachten :blauwoog:

Ik weet het fijne er niet meer van, dus kan geen details geven, maar alleen voor de klanten zijn die lage prijzen leuk, zeg maar.
nou...mijn DA rijdt in een dikke Mercedes woont ruim vrijstaand...geloof niet dat ze heel zielig is...

maar in duitsland liggen wél de salarissen vast,en dat is niet te vergelijken met nederland wat mensen hier verdienen,denk dat de meeste assistentes een 450 euro job hebben en de grondprijzen zijn hier zoveel lager dat over het algemeen de kosten een stuk lager zullen liggen als in nederland.
Laatst gewijzigd door Kimmie op 29 feb 2016 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

jesito schreef:Nou mij zien ze voorlopig niet meer hier in Nederland bij de dierenarts.
Laatst 230 euro kwijt omdat opa hond dunnere poep had en probleem niet opgelost, ben zelf maar probiotica gaan geven na tip hier op forum en nu gaat het beter.
Ik ben toen in duitsland gegaan, ze hebben het konijn goed onderzocht en vonden pus in het rechteroortje heel diep.
Een spuit antibiotica en pijnstilling, oordroppels die het oor schoon maken ook tegen mijt en panacur omdat er vaak een bepaalde parasiet in het spel is.
Ik moest 42 euro betalen, hier (NL) was ik enkel al 36 euro consult kwijt en de panacur kost hier al 28 euro.
Konijn huppelt sinds gister weer buiten na een dagje binnen en koppie weer recht.
Ze hebben me daar ook al eens goed geholpen met onze zieke kat, spuitje erin en die man zei wat we nog konden doen.
Het zijn ook belachelijke prijzen en voor degenen die roepen dat ze ervoor gestudeerd hebben, nou dat hebben ze in duitsland en spanje ook moeten doen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kimmie schreef:
*Wolf* schreef:

nou...mijn DA rijdt in een dikke Mercedes woont ruim vrijstaand...geloof niet dat ze heel zielig is...

maar in duitsland liggen wél de salarissen vast,en dat is niet te vergelijken met nederland wat mensen hier verdienen,denk dat de meeste assistentes een 450 euro job hebben en de grondprijzen zijn hier zoveel lager dat over het algemeen de kosten een stuk lager zullen liggen als in nederland.
450 euro per maand voor een 40 urige week.? :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
jesito
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:
Kimmie schreef:
*Wolf* schreef:

450 euro per maand voor een 40 urige week.? :80:
Dat noemen ze in duitsland minijobs en daar betalen ze dan geen of minder belasting over.
Maar ik geloof niet dat afgestudeerde ass hiervoor aan de slag gaan.
Ik vind het gewoon zo'n groot verschil en weet je ik heb nogal wat dieren en kom dus ook vrij geregeld wel eens bij de dierenarts en dan steeds maar het volle pond voor alles tellen.
Ik heb het geluk dat ik dichtbij de grens woon dus daar ga ik nu lekker gebruik van maken
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

nee 450 euro job is iets van 15 uur per week werken ( zoiets,heb me er niet echt in verdiept)

hier staat het wel uitgelegd:
http://www.450-euro-job.org/wie-viele-stunden.html

bij mijn DA wisselen de meiden zich zoveel af en lopen er best wat verschillende rond,dat ik denk dat er wel wat 450 euro jobs tussen zitten,maar ook de vaste lonen zijn laag,véél lager als in nederland,maar het leven is hier dan ook goedkoper.

als ik zie wat mijn buurman verdient to wat hij in nederland verdiende met hetzelfde werk dat is echt heel veel minder,mijn vriend heeft ook eens in dld voor werk gesolliciteerd maar dan zouden we bijna de helft van salaris inleveren op in nederland werken,en dat is toch echt ook iemand die een goede studie achter zijn kiezen heeft.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Cindy52 schreef:
jesito schreef:Nou mij zien ze voorlopig niet meer hier in Nederland bij de dierenarts.
Het zijn ook belachelijke prijzen en voor degenen die roepen dat ze ervoor gestudeerd hebben, nou dat hebben ze in duitsland en spanje ook moeten doen.
Nu zijn zoals eerder gezegd de vaste lasten (grond/locatie/gwl etc) al zeer verschillend maar ook de opleidingskosten. Zelfs NL-België verschilt al enorm (50% minder collegegeld in België)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Cindy52 schreef:

In spanje en Duitsland is het kopen of huren een pand al vele malen goedkoper.
Personeel krijgt veel minder betaald.
Studeren in Nl is veel duurder

Dus ja er is wel degelijk een verschil in het kostenplaatje die da's hier hebben. De klanten zullen dat uiteraard ook merken.
Aangezien jij in Spanje woont zul je merken dat alles daar een stuk goedkoper is en dus geen vergelijking met nl.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door xTessa »

Consult is bij ons geloof ik 45 euro. Dus dat ben je al kwijt als je daar komt. Wél zijn het echt mensen met hart voor de dieren en proberen ze je ook wel te helpen met besparen. Zo kwamen we met Beau als pupje voor zijn laatste enting en vroegen ze meteen of we van plan waren naar het buitenland te gaan. Dat waren we en toen hebben we meteen de prik voor hondsdolheid kunnen laten zetten, anders hadden we nog een keer terug mogen komen en nóg een keer 45 euro mogen betalen. Dat is zonde zeiden ze. Verder hadden we ook speciaal voer, maar waren we niet altijd op tijd met bestellen door werk en dat de dierenarts niet meer telefonisch bereikbaar was voor gewone vragen (heel stom van ons ook natuurlijk), maar konden we wel drie keer van die probeerzakjes halen zodat we niet zonder zouden komen te zitten. Hoefden we toen ook niets voor te betalen. Je betaald dan misschien soms wel wat meer en ik ga dus ook niet voor elk klein dingetje met Beau naar de dierenarts, maar zodra er echt iets is weet ik dat hij in goede handen is.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

xTessa schreef:Consult is bij ons geloof ik 45 euro. Dus dat ben je al kwijt als je daar komt. Wél zijn het echt mensen met hart voor de dieren en proberen ze je ook wel te helpen met besparen. Zo kwamen we met Beau als pupje voor zijn laatste enting en vroegen ze meteen of we van plan waren naar het buitenland te gaan. Dat waren we en toen hebben we meteen de prik voor hondsdolheid kunnen laten zetten, anders hadden we nog een keer terug mogen komen en nóg een keer 45 euro mogen betalen. Dat is zonde zeiden ze. Verder hadden we ook speciaal voer, maar waren we niet altijd op tijd met bestellen door werk en dat de dierenarts niet meer telefonisch bereikbaar was voor gewone vragen (heel stom van ons ook natuurlijk), maar konden we wel drie keer van die probeerzakjes halen zodat we niet zonder zouden komen te zitten. Hoefden we toen ook niets voor te betalen. Je betaald dan misschien soms wel wat meer en ik ga dus ook niet voor elk klein dingetje met Beau naar de dierenarts, maar zodra er echt iets is weet ik dat hij in goede handen is.

Ehhhh ja tuurlijk mag je proefzakjes gratis meenemen. Daar zijn die ook voor ;)
En ben zelf behoorlijk het land door verhuisd maar nog echt nooit meegemaakt dat er bij een vaccinatie ook apart consult gerekend werd. En rabies tegelijk met de cocktail vind ik best een zware combinatie. Ent ze liever apart.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Bij enten doen ze vaak een controle en dan is consult wel degelijk aan de orde vaak ;)

crutz
Zeer actief
Contacteer:

Dierenartsen maken je arm

toots schreef:Bij enten doen ze vaak een controle en dan is consult wel degelijk aan de orde vaak ;)
Controle ja, apart daarvoor consult betalen, nee nog nooit gehoeven. Zelfs niet bij die enorm dure DA in Rotterdam die voor een enting (incl consult dus) waar ik bij m'n eigen da in Brabant 25€ betaalde per pup (12 weken enting) zonder blikken of blozen 44€ durfde te rekenen. Ik was met 2 pups daar.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Er zijn dierenartsen die standaard consult rekenen als je de behandelkamer in geweest bent, Ook als je alleen een enting komt halen. Niet als je bijvoorbeeld hechtingen laat verwijderen dat zit vaak al bij de prijs inbegrepen. Ook niet vaak als je meerdere entingen doet in een beperkte tijd bijvoorbeeld eerst rabbies, dan cocktail. Maar wel degelijk dat je consult betaald als je enkel een keer een enting haalt.

Wij zitten dus om de maand met de kat voor de prednison en die renenen nu niet elke keer consult. Maar als we gaan enten met Toots omdat we op vakantie gaan en die enting krijgt hij eens in de 3 jaar wordt er wel degelijk consult gerekend, maar dan wordt hij standaard ook apk gekeurd ;) :D

En de enting voor op vakantie gaan hebben honden dus eens in de 3 jaar nodig, Het kan dus wel degelijk zo zijn dat als je een keer bij de da zit je beter gelijk kunt enten als je dat jaar op vakantie gaat al is het pas na 8 of 9 maanden. Als je dan gaat zal de da dus eerst de standaard controle ook doen en enten en ben je dus consult kwijt ;) Al moet je dan nog naar de da voor de ontworming en dat mag bij onze da iig gedaan worden door de assistente en dan betalen we geen consult die assistente laat de da dan even een krabbeltje zetten en klaar. :wink: Er kan dus echt een groot verschil zitten daarin.

Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

toots schreef:Aangezien jij in Spanje woont zul je merken dat alles daar een stuk goedkoper is en dus geen vergelijking met nl.
Ja maar dat neemt niet weg dat de dierenartsen in Nederland de hoofdprijs willen !!!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Cindy52 schreef:
toots schreef:Aangezien jij in Spanje woont zul je merken dat alles daar een stuk goedkoper is en dus geen vergelijking met nl.
Ja maar dat neemt niet weg dat de dierenartsen in Nederland de hoofdprijs willen !!!
Ze betalen zelf ook overal de hoodprijs voor. Zijn vaak voorzien van de nieuwste technologie en apparatuur wat in Nl ook allemaal een hoop geld kost. Dat moet de da wel ergens weer op terug verdienen natuurlijk.
En nee niet elke da met een klieniek waar alles aanwezig is rekent de hoofdprijs bij onze da valt het mee.
En bij zeer specialistische klinieken moet je idd meer betalen die hebben doorgaans ook langer gestudeerd en dus door betaald.

Nogmaals jij woont in Spanje en weet dat de bedragen voor alles daar anders is. Rekent de bakker hier ook de hoofdprijs voor zijn brood? En krijgt een timmerman hier teveel salaris? Dat weegt niet op en is geen vergelijking. De kosten zijn hier voor alles hoger zowel voor bedrijven als voor klanten dat is nou eenmaal zo. En om nou je dier mee te zeulen naar Spanje omdat het daar goedkoper is is ook weer zowat.

Voor mensen is bepaalde zorg hier in Nl als Tandarts en Ooglaser klinieken bijvoorbeeld ook duurder. Dat kun je voor veel goedkoper allemaal laten doen in Turkije omdat alles daar voor de behandelende artsen ook veel goedkoper is. Alleen het aanvragen van bepaalde vergunningen al. Het heeft dus totaal geen zin om die vergelijkingen te maken. De prijs is gewoon de prijs ;)

Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Ik ging altijd naar TMA in Made.
Sinds ongeveer een jaar echter naar Sleeuwijk. Scheelt de helft aan kosten (consult is rond de 24 euro en in Made meer dan 40) en ik vind ze minstens net zo goed.

Jaren bij een 'goedkope' dierenarts gewerkt maar de zorg is daar ook een stuk minder. Geen gas anesthesie, geen digitale rontgen, geen apparatuur voor schoonmaken van het gebit (handmatig dus)

Maar ik ben het er zeker mee eens dat veel dierenartsen echt teveel rekenen. Een consult van meer dan 40 euro vind ik toch eigenlijk wel belachelijk.
Of de vaccicheck, bij de ene 80 euro, bij de andere 45. Dat scheelt nogal voor dezelfde handeling.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Kimmie schreef:nee 450 euro job is iets van 15 uur per week werken ( zoiets,heb me er niet echt in verdiept)

hier staat het wel uitgelegd:
http://www.450-euro-job.org/wie-viele-stunden.html

bij mijn DA wisselen de meiden zich zoveel af en lopen er best wat verschillende rond,dat ik denk dat er wel wat 450 euro jobs tussen zitten,maar ook de vaste lonen zijn laag,véél lager als in nederland,maar het leven is hier dan ook goedkoper.

als ik zie wat mijn buurman verdient to wat hij in nederland verdiende met hetzelfde werk dat is echt heel veel minder,mijn vriend heeft ook eens in dld voor werk gesolliciteerd maar dan zouden we bijna de helft van salaris inleveren op in nederland werken,en dat is toch echt ook iemand die een goede studie achter zijn kiezen heeft.
Hier staat het uitgelegd, waarom alles in Duitsland zo goedkoop is, en wat de nadelen ervan zijn voor de beroepskrachten.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cindy52 schreef:
Geloof dat zoiets in Spanje ook nogal verschild . Ga je daar naar een DA in een stad waar de lonen wat hoger liggen en de huisprijzen zal de DA ook wat duurder zijn dan in een armoe streek waar er veel werkeloosheid is.
Hier liggen de lonen van de klanten ook hoger dus daarbij ook de kosten voor een DA die hij moet maken om een goede dienst te verlenen.
Dat is bij iedere ondernemer zo, hoe hoger de kosten hoe meer je betaald.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cockermans
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cockermans »

Afhankelijk van het probleem ga ik naar de ene of de andere DA. Toen de ene pas begon, alleen, was ze redelijk goedkoop. Ze rekende ook geen consult voor een tweede hond (basisconsult 25 euro). Tot haar vriend zich ermee ging moeien...kostte de tweede hond ineens wel een consult. Bij haar ga ik met mijn oudste cocker voor vb tandreiniging omdat ze gasnarcose gebruikt en mij dat iets veiliger lijkt. Maar ik betaal natuurlijk mee aan haar praktijk, de assistente, de poetsvrouw, het gebouw...
De andere DA heeft haar praktijk aan huis, eerder sober maar ze heeft met succes mijn tweede cocker geopereerd toen die een darmverstopping had op 8 maanden. Wat ik toen niet wist: het hondje heeft daar een hele nacht alleen gelegen en ik laat er daar dus nooit nog één achter voor een zware operatie. Ze is wel goedkoper omdat ze geen poetsvrouw heeft en enkel assistentie bij operaties (baisis 20 euro). Maar ze heeft ook ooit een verkeerde diagnose gesteld waardoor ik bijna een teefje onnodig had laten castreren. Voor bloedonderzoek ga ik naar een grote praktijk die zelf een labo heeft (en dus meteen de uitslag), echo's en röntgen maakt. Dat kost al gauw over de 100 euro maar er komt achteraf geen factuur meer van een extern labo (meestal rond de 85 euro). Basisconsult kost hier 28 euro. Ik kijk dus een beetje uit bij wie ik ga als ik het niet zelf opgelost krijg. Voor maag- en darmproblemen heb ik altijd iets in huis en dat helpt meestal binnen de 24 uur. Bij twijfel ren ik natuurlijk wel naar de DA, maar echt rijk gaat die van mij niet worden.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Cockermans schreef:Afhankelijk van het probleem ga ik naar de ene of de andere DA. Toen de ene pas begon, alleen, was ze redelijk goedkoop. Ze rekende ook geen consult voor een tweede hond (basisconsult 25 euro). Tot haar vriend zich ermee ging moeien...kostte de tweede hond ineens wel een consult. Bij haar ga ik met mijn oudste cocker voor vb tandreiniging omdat ze gasnarcose gebruikt en mij dat iets veiliger lijkt. Maar ik betaal natuurlijk mee aan haar praktijk, de assistente, de poetsvrouw, het gebouw...
De andere DA heeft haar praktijk aan huis, eerder sober maar ze heeft met succes mijn tweede cocker geopereerd toen die een darmverstopping had op 8 maanden. Wat ik toen niet wist: het hondje heeft daar een hele nacht alleen gelegen en ik laat er daar dus nooit nog één achter voor een zware operatie. Ze is wel goedkoper omdat ze geen poetsvrouw heeft en enkel assistentie bij operaties (baisis 20 euro). Maar ze heeft ook ooit een verkeerde diagnose gesteld waardoor ik bijna een teefje onnodig had laten castreren. Voor bloedonderzoek ga ik naar een grote praktijk die zelf een labo heeft (en dus meteen de uitslag), echo's en röntgen maakt. Dat kost al gauw over de 100 euro maar er komt achteraf geen factuur meer van een extern labo (meestal rond de 85 euro). Basisconsult kost hier 28 euro. Ik kijk dus een beetje uit bij wie ik ga als ik het niet zelf opgelost krijg. Voor maag- en darmproblemen heb ik altijd iets in huis en dat helpt meestal binnen de 24 uur. Bij twijfel ren ik natuurlijk wel naar de DA, maar echt rijk gaat die van mij niet worden.
Oké. Dus een DA (met een flinke studie achter de rug) moet zelf ook poetsvrouw spelen, zodat het jou in de kosten scheelt?
jesito
Vaste gebruiker

Staat toch nergens dat ze ook poetsvrouw moet zijn, maar als ik zie in het kleine praktijkje waar ik kwam doen de assistenten het tussendoor erbij.
En in zo'n kleine praktijk is dat goed bij te houden.
Gister is een vriendin van mij in duitsland geweest met haar hond.
Hond had acute leverontsteking, was uitgedroogt.
Dus bloed geprikt, vocht bijgezet, echo gemaakt (kijken voor levertumor) antibiotica gespoten en medicatie mee, zijn 2,5 uur bezig geweest, ze moest 190 euro betalen en daar was je hier in NL zeker het dubbele voor kwijt.
Zeker als ik kijk dat ik al 152 euro kwijt was voor bloedonderzoek.
Voor de helft heb ik notabene een uitgebreid bloedonderzoek bij het paard.
De verhoudingen zijn weg.
En de 190 euro die mijn vriendin moest betalen is ook veel geld maar wel veel meer in verhouding met wat gebeurd is.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Bij Meagan was een stuk van een kies afgebroken.
Die is onder narcose getrokken en het hele gebit is heel goed schoongemaakt.
Ik moest voor die behandeling € 91,00 betalen, kreeg € 10,00 korting omdat het de maand van het gebit was.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

in het kader van dierenarts kosten

gisteren weer een ochtendje met mijn dierenarts doorgebracht voor haar certificering voor het maken van Pennhip foto's. Iets wat ze op mijn verzoek zich in is gaan verdiepen en nu met de certificering bezig is en daar van mij mijn honden voor mag gebruiken (ik heb het tenslotte gevraagd of ze ook de mogelijkheid van Pennhip foto's kunnen gaan bieden zodat ik daarvoor niet naar een ander hoef), van deze foto's krijg ik overigens geen officiële uitslag omdat dit voor de opleiding is geven ze die niet vanuit Pennhip zelf.

Maar we kwamen zo in het gesprek (2de ochtend al gezellig samen bezig in de röntgen kamer) op kosten, maar leuk hoor een MRI, CT, röntgenapparatuur, echo apparatuur, bloedtest mogelijkheden etc, maar daar zitten ook onderhoud kosten aan

bv een MRI kost hun jaarlijks 35.000 euro aan onderhoud. Onderhoud van de apparatuur is voor de diergeneeskunde niet verplicht. Alleen zij zijn van mening dat als je deze mogelijkheden in huis hebt en aanbied het ook in goede staat moet zijn en goed moet werken. Logisch in mijn ogen, maar schijnbaar niet standaard omdat het niet verplicht is.
Chihuahua-paws
Zeer actief

jesito schreef:Staat toch nergens dat ze ook poetsvrouw moet zijn, maar als ik zie in het kleine praktijkje waar ik kwam doen de assistenten het tussendoor erbij.
En in zo'n kleine praktijk is dat goed bij te houden.
Gister is een vriendin van mij in duitsland geweest met haar hond.
Hond had acute leverontsteking, was uitgedroogt.
Dus bloed geprikt, vocht bijgezet, echo gemaakt (kijken voor levertumor) antibiotica gespoten en medicatie mee, zijn 2,5 uur bezig geweest, ze moest 190 euro betalen en daar was je hier in NL zeker het dubbele voor kwijt.
Zeker als ik kijk dat ik al 152 euro kwijt was voor bloedonderzoek.
Voor de helft heb ik notabene een uitgebreid bloedonderzoek bij het paard.
De verhoudingen zijn weg.
En de 190 euro die mijn vriendin moest betalen is ook veel geld maar wel veel meer in verhouding met wat gebeurd is.

Zo was ik in NL bij een grotere kliniek. Voor een kat die 2 nachten opgenomen is geweest waar ze bloed hebben getest, biopten hebben afgenomen en een scan hebben genaakt van de buik en het koppie en hij lag aan invuus en is uiteindelijk helaas ingeslapen in totaal 260 euro kwijt. De kat kwijt is erger en is natuurlijk altijd verschrikkelijk maar wat er daar gedaan is daar had ik een veel hoger bedrag bij verwacht. Er zullen zeker dierenartsen bestaan die echt teveel rekenen, dan ga je naar een ander. Tenminste dat zou ik doen.

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, wij zijn ondertussen toch wel een heel stuk armer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

gonnie schreef:Nou, wij zijn ondertussen toch wel een heel stuk armer.
Dat ligt niet direct aan je dierenarts maar aan je man :mrgreen:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Lemuria schreef:
gonnie schreef:Nou, wij zijn ondertussen toch wel een heel stuk armer.
Dat ligt niet direct aan je dierenarts maar aan je man :mrgreen:
:O: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”