Ik laat haar regelmatig uit, (Elke 2 uur.) omdat ze wel moet. (Herken het gedrag, ze gaat wat rond struinen.)
Ik heb hier een vaste plek voor, naast mijn huis is een lang grasveld en daar gaat ze ook meteen zitten. (Zowel poepen als plassen.)
Plasjes in huis doet ze soms, maar dit is meer als ze heel druk is en blij is dat het een 'Vreugde' plas is, ze gaat er niet echt voor zitten dat betreft.
Nu komt het probleem: Ze wil niet naar buiten.....
Dus echt niet, als het regent snap ik nog wel dat ze niet mee wil, maar ze wil gewoon echt niet. Wat ik ook doe ze gaat volop in de ankers en gaat (netjes) zitten.
S'avonds wilt ze wel mee, dan laat ik haar uit met mijn buren. Dan loop ik een rondje mee, dat vind ze helemaal het einde. Ze is ook goed aangenomen in 'De roedel'.
Alleen overdag, ik til haar maar naar het gras omdat ze zeker moet plassen en poepen, maar vrijwillig? Als ik haar op het gras zet, gaat ze niet meteen plassen, ze probeert eerst (aan de riem) naar huis te springen. (Ze zet zich af, en springt als het ware naar huis, ik geef niet toe. Ze moet haar behoefte doen.)
Hoe krijg ik haar vrijwillig mee ?