Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tara schreef:Maar het is een glijdende schaahaal... Die honden zijn niet ineens zo geworden, en als je midden in dat proces zit heb je dat denk ik ook echt niet altijd in de gaten.
Dat geloof ik direct.
Maar als je dan twee foto's naast elkaar legt zoals Nanna doet dan ben je toch echt stekeblind als je niks opvalt?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tara schreef:Maar het is een glijdende schaahaal... Die honden zijn niet ineens zo geworden, en als je midden in dat proces zit heb je dat denk ik ook echt niet altijd in de gaten.
Dat geloof ik direct.
Maar als je dan twee foto's naast elkaar legt zoals Nanna doet dan ben je toch echt stekeblind als je niks opvalt?
Of, als het je wel opvalt, je het wegzet als 'rasverbetering'. Sorry dat ik dan twijfel aan je visuele en cerebrale capaciteiten hoor.
Dan moet je inderdaad nagekeken worden in de bovenkamer want dat is dan goed mis daar.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Dat geloof ik direct.
Of, als het je wel opvalt, je het wegzet als 'rasverbetering'. Sorry dat ik dan twijfel aan je visuele en cerebrale capaciteiten hoor.
Het is maar weinig mensen weggelegd om dat te zien én het uit te spreken als de meerderheid dat niet doet. Dat is het probleem denk ik. Hele volksstammen noemen het de norm en de meeste mensen zijn gewoon kuddeschapen die niet eens zelf willen nadenken. Dus dan is het wel zo makkelijk om gewoon met de massa mee te gaan en te roepen dat het zo hoort. Dan stuit je ook tegen wat minder weerstand dan wanneer je iets anders roept dan de massa.
Dat geloof ik direct.
Het is maar weinig mensen weggelegd om dat te zien én het uit te spreken als de meerderheid dat niet doet. Dat is het probleem denk ik. Hele volksstammen noemen het de norm en de meeste mensen zijn gewoon kuddeschapen die niet eens zelf willen nadenken. Dus dan is het wel zo makkelijk om gewoon met de massa mee te gaan en te roepen dat het zo hoort. Dan stuit je ook tegen wat minder weerstand dan wanneer je iets anders roept dan de massa.
Dat ook.
Het sluipt erin en als een grote groep het doet met medewerking van de Raad ,shows ,rasvereniging wie ben jij dan om te twijfelen of vragen te stellen. Vooral als je ergens bij wil horen en er ook nog van "afhankelijk" bent .
Het is net als met een geloof ,daar ga je ook zomaar geen vragen in de groep gooien over de fokvoorschriften .