Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

11 honden en drie parkieten in beslag genomen.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Aantal honden: 1

11 honden en drie parkieten in beslag genomen.

Ongelezen bericht door Izzers »

Politie neemt 11 honden en 3 parkieten in beslag uit smerig huis Gepubliceerd: Zaterdag 14:31 Update: Zaterdag 22:14
De dierenpolitie heeft samen met de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) op vrijdag 4 maart elf honden en drie valkparkieten in beslag genomen.
Na meerdere meldingen zijn agenten poolshoogte gaan nemen op de Brouwerstraat in Etten-Leur. De bewoonster was niet thuis, maar met een machtiging tot binnentreden van de Officier van Justitie konden de LID en de agenten naar binnen. Zij troffen een zwaar vervuilde woning en tuin aan vol uitwerpselen.
11 honden en 3 valkparkieten
Een dierenarts is gekomen en oordeelde dat de situatie zo ernstig was dat alle 11 honden en 3 valkparkieten direct uit huis moesten worden gehaald. De dieren zijn opgehaald door een opslaghouder. De woning is daarna weer afgesloten. De dierenpolitie pakt de zaak verder op. De eigenaresse van het huis zal worden gehoord door de politie.

bron: http://www.hartvannederland.nl/algemeen ... erig-huis/
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
S@ndr@
Zeer actief

Re: 11 honden en drie parkieten in beslag genomen.

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ze moeten nog veel meer bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg, dan kunnen ze flink de knip trekken om dit soort misstanden op te lossen :(: triest- dit is geen werk voor de politie die vrouw heeft (geestelijke )zorg nodig en misschien zelfs wel een opname,....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef:ze moeten nog veel meer bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg, dan kunnen ze flink de knip trekken om dit soort misstanden op te lossen :(: triest- dit is geen werk voor de politie die vrouw heeft (geestelijke )zorg nodig en misschien zelfs wel een opname,....
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

S@ndr@ schreef:ze moeten nog veel meer bezuinigen op de geestelijke gezondheidszorg, dan kunnen ze flink de knip trekken om dit soort misstanden op te lossen :(: triest- dit is geen werk voor de politie die vrouw heeft (geestelijke )zorg nodig en misschien zelfs wel een opname,....
Dit dus. :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik snap het ook niet hoor. Niet dat het zo ver moet komen in de eerste plaats.
Niet dat je zomaar de deur achter je dicht kunt trekken en een mens in zo'n vervuild huis verder laat leven.
En dan, komt die vrouw thuis en zijn haar dieren weg. Traumatisch en zo iemand legt net weer zo hard een nieuwe "safety blanket" aan.
Kunnen ze fijn iedere 3-4 jaar een roedel verwaarloosde honden weghalen.
Had haar afscheid laten nemen, de boel aangepakt en haar een hondje en twee vogeltjes laten houden onder intensieve begeleiding...
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk dat dit soort dingen al begonnen voor de bezuinigingen, ook door mensen vaak niet meer geholpen mogen worden als ze zelf geen toestemming geven, pas wanneer ze een gevaar voor zich zelf en anderen zijn.
Dat was 30 jaar geleden al
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

het worden er nu alleen meer en meer......... het wordt vaak ook veel later gesignaleerd en het begrip en plan van aanpak laat heel wat te wensen over
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 06 mar 2016 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

dagmar88 schreef:

Ik snap het ook niet hoor. Niet dat het zo ver moet komen in de eerste plaats.
Niet dat je zomaar de deur achter je dicht kunt trekken en een mens in zo'n vervuild huis verder laat leven.
En dan, komt die vrouw thuis en zijn haar dieren weg. Traumatisch en zo iemand legt net weer zo hard een nieuwe "safety blanket" aan.
Kunnen ze fijn iedere 3-4 jaar een roedel verwaarloosde honden weghalen.
Had haar afscheid laten nemen, de boel aangepakt en haar een hondje en twee vogeltjes laten houden onder intensieve begeleiding...
:ok:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

S@ndr@ schreef:het worden er nu alleen meer en meer......... het wordt vaak ook veel later gesignaleerd en het begrip en plan van aanpak laat heel wat te wensen over
Dat is niet per definitie zo hoor , toevallig maak ik nu van dichtbij mee hoe moeilijk het is om personen die niet geholpen willen worden de juiste hulp te bieden. Gaat in dit geval om iemand die aan schizofrenie lijd en absoluut weigert om daar voor behandeld te worden.
Zij moeder , vader is overleden, moet met lede ogen toezien hoe hij naar de klote gaat omdat hij pertinent medicatie of behandeling weigert.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Klopt alleen is er nu veel meer openheid over vroeger zeiden ze dat ik beter niks over mijn oom zou vertellen.
Wand dan zouden ze denken dat de hele fam gek was en wat moesten ze daar op mijn pa zijn werk of in de straat wel niet van denken.
Nu is het niet meer zo om het in de doofpot te proppen en brengt de media meer naar buiten.
Politie en instellingen willen vaak meer maar mogen niet
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

mensen die een aandoening hebben zoals schizofrenie,( die voorgeschreven behandeling erger vinden ervaren dan de kwaal en dus behandeling weigeren ) zijn er altijd geweest,. vaak werden, zijn dit zwervers, het zijn vaak niet de verzamelaars......
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:mensen die een aandoening hebben zoals schizofrenie,( die voorgeschreven behandeling erger vinden ervaren dan de kwaal en dus behandeling weigeren ) zijn er altijd geweest,. vaak werden, zijn dit zwervers, het zijn vaak niet de verzamelaars......
Maar dat maakt toch niet uit aan welke aandoening dit persoon leid(als dat überhaupt zo is) , als ze niet geholpen wenst te worden wordt het heel moeilijk om dat af te dwingen.
Dan rest er niets anders meer dan de dieren in beslag te nemen om die te beschermen.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pendrag schreef:Alsof het niet te triest voor woorden is, moet er zo nodig een kaartje op de site zodat de hele wereld kan zien waar mevrouw woont :piew: :piew: :piew:

Oh wat erg, had de link niet aangeklikt. En dat huis :ugh: Jongens toch.
S@ndr@
Zeer actief

Tineke schreef:
S@ndr@ schreef:mensen die een aandoening hebben zoals schizofrenie,( die voorgeschreven behandeling erger vinden ervaren dan de kwaal en dus behandeling weigeren ) zijn er altijd geweest,. vaak werden, zijn dit zwervers, het zijn vaak niet de verzamelaars......
Maar dat maakt toch niet uit aan welke aandoening dit persoon leid(als dat überhaupt zo is) , als ze niet geholpen wenst te worden wordt het heel moeilijk om dat af te dwingen.
Dan rest er niets anders meer dan de dieren in beslag te nemen om die te beschermen.
en hopelijk een behandeling zodat het niet nog een keer gaat gebeuren, zet zo iemand weer op straat na bepaalde tijd en het herhaalt zich zo weer - de kans zit erin tenminste = want het zorgt dat ze op een bepaalde manier beter kunnen dealen met hun angsten en onzekerheden
Tineke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
en hopelijk een behandeling zodat het niet nog een keer gaat gebeuren, zet zo iemand weer op straat na bepaalde tijd en het herhaalt zich zo weer - de kans zit erin tenminste = want het zorgt dat ze op een bepaalde manier beter kunnen dealen met hun angsten en onzekerheden
Je kunt dit soort mensen niet gedwongen vastzetten als ze geen behandeling willen dus wat jij zegt blijft wishfull thinking tenzij de persoon mee wil werken.
En als dat wel zo is dan zou ik wel graag zien dat er zorg aan dit soort mensen werd verleend maar ontzettend veel hoarders willen dit pertinent niet omdat ze er zelf totaal geen probleem inzien.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Je hoeft ze niet vast te zetten hoor, stuur er maar iemand stelselmatig langs, iemand die hun vertrouwen wint en die ook iets kan uitrichten of zelfs alleen maar signaleert als het helemaal fout gaat,.........!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

dagmar88 schreef:
Pendrag schreef:Alsof het niet te triest voor woorden is, moet er zo nodig een kaartje op de site zodat de hele wereld kan zien waar mevrouw woont :piew: :piew: :piew:

Oh wat erg, had de link niet aangeklikt. En dat huis :ugh: Jongens toch.
Oh heb ook gelijk even gekeken maat ja een kaart met aanduiding.
Vind het huis nog wel meevallen eigenlijk. Triest hoor , die mevr zou niet eergisteren bedacht hebben om er een zooitje van te maken en haar beesten en haar zelf te verwaarlozen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Aan de ene kant willen we dat de overheid zich vooral niet teveel bemoeid met je privéleven, maar aan de andere kant wijzen we wel altijd naar de overheid in dit soort gevallen. Beetje krom. Sommige mensen zijn ook niet te helpen helaas. En je kan iemand ook niet zo maar vast houden of dwingen een deur open te doen voor een hulpverlener.
Hoe dan ook, heel erg triest dat de dieren hier de dupe van zijn. Goed dat er nu dan eindelijk is ingegrepen
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Citaat. Het worden er nu alleen meer en meer......... het wordt vaak ook veel later gesignaleerd en het begrip en plan van aanpak laat heel wat te wensen over.

Dat is het grote probleem. Er is geen aanpak. De bevoegde instanties weten vaak van niets en dan kan er ook niet ingegrepen worden. Vanwege stank of veel rotzooi op het erf wordt hooguit de politie geïnformeerd. In de meeste gevallen blijft het slechts bij die melding.
Het is vaak geen onwil van deze mensen. Soms zijn er situaties waar ze niet meer uit komen. Hierdoor groeit het werk hen boven het hoofd. En dan krijg je dit soort toestanden. Achteraf hoor je allemaal verhalen wat er aan gedaan had kunnen worden. Daar schieten deze mensen niets mee op. Als de buren zich eens samen pakten en een hand hulp boden kon er veel leed voorkomen worden. Noaberhulp heette dat vroeger. Het was vanzelfsprekend om je buurtgenoten in nood te helpen. En daar is helaas niet veel meer van over.
Maar ze zijn er gelukkig nog. Het zijn veelal betrokken mensen met levenservaring. Ze zijn nuchter en weten van aanpakken. Ze zijn terughoudend, stellen zich bescheiden op en verrichten allerlei hand- en spandiensten voor hen die het nodig hebben.
In tegenstelling tot veel "vluchtelingen" vrijwilligers vind je ze niet op Facebook of andere media om te lezen dat ze met hen gaan zwemmen, oliebollen bakken, wandelen of handwerken om dit vervolgens stoer in hun C.V. te vermelden.
Deze noaberhulp geschiedt volledig in de anonimiteit waarbij de privacy van de medemens op de eerste plaats komt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”