Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

autokennels

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

autokennels

Ongelezen bericht door _Do_ »

Ik ben wel benieuwd wie er autokennels in de auto heeft en hoe het bevalt.

Ik wil graag kennels of benches in de auto bouwen, maar mijn grootste twijfel is de ventilatie in de kennels zelf.
Met trainingsdagen zitten de honden veel in de auto. In de winter allemaal geen probleem maar in de zomer wel.
Nu heb ik hekken aan de achterkant van mijn caddy en ook naar de voorkant toe. Ik kan goed luchten en met een schaduwdoek en wind is het altijd eigenlijk goed te doen in de auto. Nu ben ik bang dat met kennels het warmer word in de auto. Voor de honden.
Bij het veedrijven kan je de honden gewoon niet altijd elders neer leggen dan in de auto.

Tevens moet de airco tijdens het rijden ook goed genoeg bij de honden verkoelen.

Dus wie heeft wat voor kennels in zijn auto en wat zijn de voor en nadelen ervan.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring!
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: autokennels

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wij hebben een Caddy, met een tussenschot (bovenkant open) en kennels achterin. Wij hebben de kennels zelf gemaakt en aan de achterkant hebben we ook een opening zodat de airco erin kan. Met airco aan en de achterruiten geblindeerd wordt het niet erg heet in de auto. Bij ons zitten ze 's winters en 's zomers in de auto, in de schaduw wel.
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Wij hebben zelf ventilatoren ingebouwd in de achterklep, bedrading doorgetrokken et cetera zodat we ze ook voor met 'n knopje aan kunnen doen. Zijn van die computerventilatoren.

Is wel weer behoorlijk technisch en niet de eenvoudigste oplossing vermoed ik :mrgreen: maar het neemt 0,0 ruimte in in de Daihatsu Cuore en die achterbak is niet zo groot ('99). En je moet dus je auto mollen. Die van ons is een oude barrel dus we veranderen er alles aan, maar met een mooie wagen zou ik het niet doen alvorens 100% zeker te weten dat het de beste optie is.

Edit: hier geen kennels en airco, trouwens. Maar wellicht dat iemand er inspiratie uit kan halen.
Afbeelding
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Zo heb ik het nu, bevalt eig prima, maar veiliger is natuurlijk allemaal in eigen bench.

Afbeelding
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb 3 kennels in de auto, 1 enkelvaks en 1 dubbelvaks.
In de zomer staan de achterdeuren en de zijdeur open. Ik vind het juist minder warm, omdat de kennel eigenlijk een extra isolerende laag geeft tegen de warmte én de honden altijd schaduw hebben in de kennel door het dak.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb een dubbel vak kennel van witjes verzendhuis achterin.
Die zijn bovenlangs gewoon open dus ventileert meer dan zat.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Ik heb 3 kennels in de auto, 1 enkelvaks en 1 dubbelvaks.
In de zomer staan de achterdeuren en de zijdeur open. Ik vind het juist minder warm, omdat de kennel eigenlijk een extra isolerende laag geeft tegen de warmte én de honden altijd schaduw hebben in de kennel door het dak.
Wat voor kennels heb jij in de auto? Dank je.
Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder

Ongelezen bericht door Nath »

Waarom houd je het niet gewoon zoals je het nu hebt, maar verdeel je de ruimte voor de honden.

Zoiets: http://www.autohondenrek.nl/index.php/n ... en-klanten

Heb ik naar gekeken voor ik mijn hokken in de auto had, maar omdat ik wel eens honden vervoer die niet met elkaar kunnen heb ik nu zelfgemaakte hokken met bovenkant van gaas en dat lucht ook prima
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

_Do_ schreef:
Een dubbele van steenbekkers en een enkele van redles
De dubbele loopt aan de voorkant wat schuin af en die van redles is gewoon geheel recht.
Dubbele is geloof ik 85 cm diep en 1.10 breed en die van redles is 90 cm of een meter diep en 50 cm breed.
Beide kennels tweedehands aangeschaft.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Nath schreef:Waarom houd je het niet gewoon zoals je het nu hebt, maar verdeel je de ruimte voor de honden.

Zoiets: http://www.autohondenrek.nl/index.php/n ... en-klanten

Heb ik naar gekeken voor ik mijn hokken in de auto had, maar omdat ik wel eens honden vervoer die niet met elkaar kunnen heb ik nu zelfgemaakte hokken met bovenkant van gaas en dat lucht ook prima
Ja daar heb ik inderdaad ook wel overnagedacht. Thnx
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
_Do_ schreef:
Een dubbele van steenbekkers en een enkele van redles
De dubbele loopt aan de voorkant wat schuin af en die van redles is gewoon geheel recht.
Dubbele is geloof ik 85 cm diep en 1.10 breed en die van redles is 90 cm of een meter diep en 50 cm breed.
Beide kennels tweedehands aangeschaft.
Oke dank je. Ja ben ook wel wat op marktplaats aan het kijken. Maar wat ik vind que breedte is dan weer te laag. Of wat de rest goed is is te smal... Lastig dit
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

In mijn privé auto (Citroën berlingo multispace) heb ik 4 aparte op maat gemaakte trespa kennels met vluchtluiken allemaal aan de voor of bovenkant en achterkant deuren met tralies.
Alle 6 de ramen kunnen open en zijn zwart.
De airco komt dus ook gewoon door de gehele auto.

In de auto van de zaak heb ik 5 kennels (doblo met tussenschot) met aan de bovenkant en voorkant tralies. En een ven die kan aan of af zuigen, heb tijdens een lange dienst wel eens met een lege accu gestaan door de ven dus altijd ook een haak bij me zodat de deuren open maar wel op slot kunnen.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik heb een Peugeot partner en daar staan 2 varikennels in
Makkelijk eruit te pakken en schoon te maken
De achterdeuren staan altijd open of op de haak ( als t zo hard regent als gisteren bijv )

Moet ik met meer honden pak ik de hondenkar , dat is een 4 vaks dubbelasser van wt metal
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb 4 vaste kennels in de bus... foto moet hier nog ergens op t forum staan maar kan ik met mn mobiel niet zo snel vinden nu
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb inmiddels kennels laten maken bij dogstuff.eu
Op maat gemaakt, moet nog een kleine aanpassing doen in mn auto
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb een gegalvaniseerde 2 vaks kooi van 1mx 1m in een Ford Mondeo. Aan de kant van de klep ruitjesgaas, aan de kant achter de bank wat er bovenuit steekt zit perspex met gaten zodat de koele lucht van de airco er goed in kan stromen. De ruiten achter en van de kofferbak heb ik laten blinderen en dat scheelt echt enorm qua warmte.

We zijn afgelopen zomer naar Italië geweest met dik 40gr en dan was het nog steeds goed te doen voor de honden.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”