Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Draagzakken: ervaringen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Draagzakken: ervaringen?

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Voor mijn toypoedeltje Fleur ben ik op zoek naar een draagzak of buidel oid. Ze heeft patella luxatie, langere afstanden lijken me niet handig en Otto's tempo bijbenen zit er al helemaal niet in. Ze moet in iets van een draagzak of buidel, dan hoeft ze niet alleen thuis te blijven en kan ik ze alle drie tegelijk uitlaten. Ik ben gaan zoeken op het grote wereldwijde web en ik zie ze in allerlei soorten en maten.

Voor de goede orde: zoiets zoek ik dus niet: :mrgreen:

Afbeelding

Maar eerder zoiets:

Afbeelding

of zoiets:

Afbeelding

Iemand nog andere suggesties of ervaringen met hondendraagzakken.nl?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Draagzakken: ervaringen?

Ongelezen bericht door gyanty »

Ook beweging voor een hond met beperking is belangrijk. Misschien nog wel belangrijker, dus ik zou ook niet te veel dragen eigenlijk, maar haar in eigen tempo mee laten lopen. Ik zelf zou de voorkeur voor een rugtas hebben in plaats van schuinover in een band. Via google heb ik trouwens laatst heel veel van dat soort dingen gezien (en volgens mij was ik naar heel iets anders op zoek haha)
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Die onderste heb ik gebruikt toen Spetter heel klein was, soms zit ze er nog in en dat vindt ze prima. Ze is nu 5 kg en dat is te doen.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

welke graad heeft ze, honden met een slechte patella kunnen heel wat kilometers wandelen hoor ;)
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Er zijn best wel aardige modelletjes bij.
Al lijkt me die Berger Sennen achter op je rug wel wat aan de zware kant.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
[Sandra]
Zeer actief

Ze gaat echt mijn rug niet op. En ze gaat echt ook niet in zo'n ding waar de pootjes uitsteken :schrik:

Gewoon een comfortabele buideltas. Het is een ienieminiepoedeltje, het weegt haast niks.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

Lizzie. schreef:welke graad heeft ze, honden met een slechte patella kunnen heel wat kilometers wandelen hoor ;)
ik wacht nog even het dossier van hun vorige DA af, daar heb ik de gegevens van meegekregen. Als het goed is, staat het daar in, en ik overleg sowieso even met mijn eigen DA.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wolfsblut schreef: Al lijkt me die Berger Sennen achter op je rug wel wat aan de zware kant.
Die laatste bedoel je? Dat is geen BerNer Sennen maar volgens mij een Aussie. Die zou ik ook niet op mijn rug willen trouwens. :wink:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

LongFields schreef:
Wolfsblut schreef: Al lijkt me die Berger Sennen achter op je rug wel wat aan de zware kant.
Die laatste bedoel je? Dat is geen BerNer Sennen maar volgens mij een Aussie. Die zou ik ook niet op mijn rug willen trouwens. :wink:
Het is inderdaad een flinke vracht.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lizzie.
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Lizzie. schreef:welke graad heeft ze, honden met een slechte patella kunnen heel wat kilometers wandelen hoor ;)
ik wacht nog even het dossier van hun vorige DA af, daar heb ik de gegevens van meegekregen. Als het goed is, staat het daar in, en ik overleg sowieso even met mijn eigen DA.
hoe vaak zie je dat de patella er uit schiet?, met een slechte patella moet je alleen uit kijken met bv ballen/stokken gooien, dus geen onverwachte bewegingen. Rechtlijnig wandelen/fietsen word juist aanbevolen zodat de spieren sterker worden en die het dan overnemen van de patella.
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Zoek eens op ringsling, daar heb je ook handleidingen voor om zelf te kunnen maken.
Je draagt dan wel maar op 1 schouder maar kunt afwisselen en hebt dus in wezen zo een heerlijk buideltje.
...; We will never surrender Winston Churchill
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Als ze echt minimaal mee kan komen en dus zou ik zelf kiezen voor een wandelwagen ipv draagzak. Lijkt me voor de hond en jezelf veel comfortabeler. Tenzij je veel op lastig begaanbare paden wandelt natuurlijk, dan zal het weer zwaarder zijn.
Gewoon een tweedehands peuter buggy of eentje speciaal voor honden.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

wij hadden pups en piraat, in zo'n minimonkey zoals je zelf al een foto van heb geplaatst, gewoon via marktplaats, ideaal, tot een kg of 7 was dat goed te doen. voor de hond even zoeken hoe ze lekker liggen maar als ze het weten, ideaal
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Lizzie. schreef:
[Sandra] schreef:
hoe vaak zie je dat de patella er uit schiet?, met een slechte patella moet je alleen uit kijken met bv ballen/stokken gooien, dus geen onverwachte bewegingen. Rechtlijnig wandelen/fietsen word juist aanbevolen zodat de spieren sterker worden en die het dan overnemen van de patella.
Ik wil me door de DA dus even goed laten voorlichten over patella. Hoe wéét ik dat er iets uit schiet? Ze heeft zich een paar keer verstapt, spieropbouw, hoor ik hier en daar. Ik begreep dat de vorige eigenaar er alleen de straat even mee op en neer liep. Dan zal ik toch wat moeten opbouwen, dan kan ik er niet ineens een heel uur mee gaan wandelen :F:

Een wandelwagen is geen optie en vind ik wat overdreven voor een hondje dat nog kleiner is dan mijn kleinste kat ;)

Ik heb die onderste draagzak besteld :ok:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Mijn Westie had behoorlijk slechte knieën, maar heeft tot haar dood (bijna 14) altijd lange wandelingen gelopen en zelfs behendigheid gedaan. Dat laatste alleen toen ik het niet wist. Heel af en toe kwam ze de struiken uit en leek haar knie ernaast te hangen, maar dat schoot gelukkig snel weer terug. Ben ervan overtuigd dat dut alleen kon doordat ze altijd goed in de bespiering zat. Gewoon goed overleggen met je dierenarts en rustig bespiering gaan opbouwen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Mwah je kan ook te voorzichtig zijn. Winnie was zwaar verwaarloosd (lees op een normaal gewicht van 20/25): 10 kilo te licht en had doorgezakte voetjes wat haar lopen iets minder makkelijke maakte, maar eigenlijk gewoon de wandelingen met Bas meteen mee gedaan. Ze ging al vrij snel (lees na 2 weken) gewoon mee op 1 uur wandeling, ze heeft uiteindelijk nog zelfs de dogtrail gelopen. Op haar eigen tempo, maar Bas ging ook op zijn eigen tempo. Soms moesten we even op Winnie wachten, maar ze genoot er zichtbaar van, ook al was ze dus 9 jaar. 2 honden met verschillende manier van lopen, ik heb er nog nooit moeite mee gehad. WE liepen lange wandelingen toch groot en deel los. Aangelijnd aan flex zag het er wel wonderlijk uit. Bas helemaal voor mij uit, Winnie op het uiteinde achter mij....
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Ik vind het lastig om te bepalen of ik al of niet te voorzichtig ben. Deels is dat mijn onwetendheid over PL, spieropbouw heb ik wel begrepen, aan de andere kant heb ik ook haar dossier van de vorige DA gekregen en daaruit blijkt dat de PL al langer (misschien aangeboren?) speelt. Die man had haar van pup af aan en ze had nog nooit gesprongen. Hij liep de straat op en neer, laat dat een honderd, tweehonderd meter zijn. Dat merk ik ook aan hun wandeltempo, lekker slenteren. Ik heb de eerste twee dagen hele korte stukjes hierachter gelopen en heb dat iets uitgebreid, en nu neem ik ze op de normale P&P-rondjes mee met Otto, die zijn ca 30 minuten (drie kwartier in minimiesjestempo).
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tommy heeft PL, aangeboren, en het advies dat wij kregen was bespiering opbouwen door wandelen.
Als je hem nu ziet zou je niet snel zeggen dat hij PL heeft, de knie blijft nu op zijn plek door de bespiering en is handmatig ook niet meer te luxeren.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou heeft PL en ik moet wel voorzichtig zijn met los zand en heuveltjes. Ik kan me voorstellen dat je je hond op dat soort stukjes draagt. En bij rechte stukken lekker laat rennen. Zwemmen is trouwens ook goed voor de spieren.
Lizzie.
Zeer actief

Leonie. schreef:Lou heeft PL en ik moet wel voorzichtig zijn met los zand en heuveltjes. Ik kan me voorstellen dat je je hond op dat soort stukjes draagt. En bij rechte stukken lekker laat rennen. Zwemmen is trouwens ook goed voor de spieren.
Op los zand wandelen is juist wel goed, dan worden de spieren extra getraind, ik kreeg van de fysio het advies om juist naar het strand te gaan met de honden. Zwemmen is inderdaad ook goed, maar niet als ze steeds in en uit het water gaan, want dat is juist weer te belastend. Dus 1 x het water in laten gaan en je hond een tijdje laten zwemmen dan is het zwemmen wel goed.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lizzie. schreef: Op los zand wandelen is juist wel goed, dan worden de spieren extra getraind, ik kreeg van de fysio het advies om juist naar het strand te gaan met de honden.
Voor Lou is het in elk geval niet goed. Hij kreeg voor het eerst last na door het zand gerend te hebben. En nu merk ik ook nog dat het te belastend is. Als de ondergrond te onregelmatig is, of zacht, dan hinkt hij (naderhand) meer wanneer we gewoon over paden of over grasvelden wandelen.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Verdiep je eerst even in wat PL is, San ;)

De patella luxeert, daar zijn gradaties in. Zoiets is aangeboren, de groef waarin de patella ligt ontstaat namelijk tijdens het opgroeien door de spierspanning die er ontstaat met bewegen. De hoeking en stand van het been spelen ook mee.
Het gaat dus om de hoeking, de stand en de spierspanning, de combinatie daarvan.
Je moet rustig opbouwen en dan zien wat ze doet.
Als de patella luxeert staat je hond op drie poten en je kunt het ook voelen: het ding schiet (vrijwel altijd) naar de zijkant van het gewricht.

Als er onderzoek is gedaan is er een gradatie aangegeven en aan de hand daarvan weet je wat.
Verder lijkt me dat dit hondje nul conditie heeft, dus hoe vaak dat ding er ook uitschiet (if at all), je moet eerst conditie bouwen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
[Sandra]
Zeer actief

Marjoleine schreef:Verdiep je eerst even in wat PL is, San ;)

De patella luxeert, daar zijn gradaties in. Zoiets is aangeboren, de groef waarin de patella ligt ontstaat namelijk tijdens het opgroeien door de spierspanning die er ontstaat met bewegen. De hoeking en stand van het been spelen ook mee.
Het gaat dus om de hoeking, de stand en de spierspanning, de combinatie daarvan.
Je moet rustig opbouwen en dan zien wat ze doet.
Als de patella luxeert staat je hond op drie poten en je kunt het ook voelen: het ding schiet (vrijwel altijd) naar de zijkant van het gewricht.

Als er onderzoek is gedaan is er een gradatie aangegeven en aan de hand daarvan weet je wat.
Verder lijkt me dat dit hondje nul conditie heeft, dus hoe vaak dat ding er ook uitschiet (if at all), je moet eerst conditie bouwen.
Ik heb pas na het weekend gelegenheid om even langs de DA te gaan met ze. Dan wil ik me ook goed laten informeren.

in haar dossier staat dit:
Algemeen Onderzoek; geen knieschijven in de gleuf te voelen beiderzijds, hondje kan
linkerpoot nauwelijks gebruiken, zet het scheef naar buiten
Er staat geen gradatie bij vermeld, wel de keuze om niet te opereren vanwege haar leeftijd.

Maar als ik zelf voel, het is allemaal zo ielig en zo klein. Maar ze loopt als een kievit, ik denk dat die rondjes van ca 20-30 minuten wel goed zijn te doen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”