Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
introductie pup
Moderator: moderatorteam
- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Aantal honden: 2
introductie pup
Wij hebben onze Baco (Franse Stafford) al 6 jaar en er komt binnenkort een Old English Bulldog pup Diesel bij. Wat is de beste manier van introduceren van de pup bij Baco?? Je hoort genoeg, maar ervaringen van hondenbezitters vind ik waardevoller. Graag jullie manieren/ideeen?? 
Groetjes van Baco en Diesel
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: introductie pup
tja, ik was daar nooit zo moeilijk mee, pup ophalen en thuis op de grond zetten van snuffelen maar
is altijd goed gegaan
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoe ziet een Franse Stafford er uit?Baco schreef:Wij hebben onze Baco (Franse Stafford) al 6 jaar en er komt binnenkort een Old English Bulldog pup Diesel bij. Wat is de beste manier van introduceren van de pup bij Baco?? Je hoort genoeg, maar ervaringen van hondenbezitters vind ik waardevoller. Graag jullie manieren/ideeen??
Gewoon benieuwd naar.
Introductie is bij mij ook gewoon de pup neer zetten en laten snuffelen.
Ik neem tenminste aan dat de andere hond geen puppyvreter is.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heb op neutraal terrein kennis laten maken. Herders willen nog wel eens territoriaal gedrag vertonen dus die gok nam ik liever niet 

- Baco
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Franse Bulldog x Engelse Stafford
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Stabijs ookalm@ schreef:Ik heb op neutraal terrein kennis laten maken. Herders willen nog wel eens territoriaal gedrag vertonen dus die gok nam ik liever niet
Dan is het puppenbeestje ook altijd meteen welkom.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Biko maakte zich de 1e dag steeds grommend uit de voeten met een smoel van: gadverdegadver wat heb je nu in huis gehaaldPaisley schreef:Stabijs ookalm@ schreef:Ik heb op neutraal terrein kennis laten maken. Herders willen nog wel eens territoriaal gedrag vertonen dus die gok nam ik liever nietIk heb opvangpups gehad en als ik niet wilde dat ze eerst een kwartier werden uitgescholden door hun nieuwe big-sister, dan kon ik maar beter even de moeite nemen om ze op straat te laten ontmoeten en samen mee naar binnen nemen.
Dan is het puppenbeestje ook altijd meteen welkom.

- Jackira
- Zeer actief
Ik ben met Shira op mn arm naar binnen gelopen, en ben met haar gaan zitten en heb Buck laten snuffelen. Ik maakte hem daardoor duidelijk dat het mijn pup was. Hij trok 1 keer z'n lip op, en na een waarschuwing begreep hij dat het niet gewenst was om lelijk tegen haar te doen. Hij hoefde haar niet leuk te vinden maar gewoon haar gang laten gaan was ook prima. Buck reageert niet altijd goed op vreemde honden dus vandaar deze manier.
Hij adoreert haar nu. Ze mag alles en hij vindt het geweldig om met haar te spelen terwijl hij zelf toch al 13 is en verder met geen enkele hond speelt. Ik weet niet of het voor jouw hond werkt, maar hier was deze manier wel een succes. Maar Buck hangt ook erg aan mij, en luistert heel goed naar me dus dat scheelt ook. De rest van de honden accepteert alles wat binnenloopt dus dat was geen probleem.
Hij adoreert haar nu. Ze mag alles en hij vindt het geweldig om met haar te spelen terwijl hij zelf toch al 13 is en verder met geen enkele hond speelt. Ik weet niet of het voor jouw hond werkt, maar hier was deze manier wel een succes. Maar Buck hangt ook erg aan mij, en luistert heel goed naar me dus dat scheelt ook. De rest van de honden accepteert alles wat binnenloopt dus dat was geen probleem.
-
Lemuria
Ik doe daar ook niet moeilijk over als iemand met een pup komt. Zet maar gewoon neer, dat lost zich vanzelf op als je een beetje hond-sociale hond hebt 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou het laten afhangen van je huidige hond. Hoe reageert hij normaal gesproken op pups en wat vindt hij van bezoekende honden?
Bij Mila zou ik het echt niet in mijn hoofd hoeven halen om zo met een pup naar binnen te lopen (er wordt dus altijd buiten rustig kennisgemaakt en dan gaan we samen naar binnen, maar dan nog heeft Mila altijd tijd nodig om een vreemde hond in huis te accepteren), maar met Amy en Amoz zou dat prima kunnen.
Mila is overigens gewoon hond-sociaal
maar houdt niet van pups en is erg territoriaal. Buitenshuis accepteert ze honden veel gemakkelijker.
Bij Mila zou ik het echt niet in mijn hoofd hoeven halen om zo met een pup naar binnen te lopen (er wordt dus altijd buiten rustig kennisgemaakt en dan gaan we samen naar binnen, maar dan nog heeft Mila altijd tijd nodig om een vreemde hond in huis te accepteren), maar met Amy en Amoz zou dat prima kunnen.
Mila is overigens gewoon hond-sociaal
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Laicka heb ik op de arm meegenomen naar binnen naar Bailey en die vond het wel heel gezellig dat ik een pupje mee had genomen. Bail is niet zo moeilijk met andere honden in huis.
Toen Wammes bij ons kwam heb ik het op dezelfde manier gedaan, pupje op de arm naar binnen als de ergste spanning eraf was hup op de grond en ga maar kijken.
Als mijn ouders over een aantal jaar weer een nieuwe pup nemen dan volg ik dezelfde manier, dat werkt goed. Pupje heeft het gevoel van veiligheid en de andere kunnen gewoon snuffelen en vinden het al snel prima.
Toen Wammes bij ons kwam heb ik het op dezelfde manier gedaan, pupje op de arm naar binnen als de ergste spanning eraf was hup op de grond en ga maar kijken.
Als mijn ouders over een aantal jaar weer een nieuwe pup nemen dan volg ik dezelfde manier, dat werkt goed. Pupje heeft het gevoel van veiligheid en de andere kunnen gewoon snuffelen en vinden het al snel prima.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik haal puppenkind uit de auto, volwassen honden aan de lijn mee naar de auto en dan daar even kennismaken. Dan samen naar binnen lopen. Als het kan even samen bij een boom laten snuffelen. Samen snuffelen verbroedert.
Ik kan ze ook zo wel mee naar binnen nemen, maar dat geeft dan zo'n onrust. Dan willen ze allemaal tegelijk kennismaken en dat is vaak beangstigend voor de kleine. Ik doe het overigens bij alle honden zo die op visite komen. Alleen heel bekende honden mogen hier zo binnenkomen. En dan nog laat ik ze liever eerst even in de tuin uitrazen. Liever niet dat ze elkaar op de drempel tegenkomen, dan ontstaat er toch vaak wat spanning.
Ik kan ze ook zo wel mee naar binnen nemen, maar dat geeft dan zo'n onrust. Dan willen ze allemaal tegelijk kennismaken en dat is vaak beangstigend voor de kleine. Ik doe het overigens bij alle honden zo die op visite komen. Alleen heel bekende honden mogen hier zo binnenkomen. En dan nog laat ik ze liever eerst even in de tuin uitrazen. Liever niet dat ze elkaar op de drempel tegenkomen, dan ontstaat er toch vaak wat spanning.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Pup durf ik hier zo los in huis neer te zetten. Maylo is gek op pups en zal zich gelijk opstellen als vader figuur(voor zover hij dat kan
).
Izzy zal niet lelijk doen maar na even kijken zit het haar wel weer gescheten, die heeft niet zoveel met pups.
Een volwassen exemplaar daarin tegen zal ik niet zo snel zomaar even binnen zetten. Reu gaat niet goed met Maylo en teef kan (hoeft niet) wel eens botsen met Izzy dus om de rust te bewaren zou ik dan toch buiten kennis laten maken.
).
Izzy zal niet lelijk doen maar na even kijken zit het haar wel weer gescheten, die heeft niet zoveel met pups.
Een volwassen exemplaar daarin tegen zal ik niet zo snel zomaar even binnen zetten. Reu gaat niet goed met Maylo en teef kan (hoeft niet) wel eens botsen met Izzy dus om de rust te bewaren zou ik dan toch buiten kennis laten maken.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
erg afhankelijk van de volwassen hond vind ik. Als je enig probleem verwacht zou ik pup niet zomaar naar binnen mikken..
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Afhankelijk van je huidige hond, mijn hond is dol op puppies en hoe meer des te beter vind zij dus ik kan iedere pup probleemloos binnen halen, alleen maar leuk vind ze het.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dank jemetav schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... rd&start=0ranetje schreef:Hoe ziet een Franse Stafford er uit?Baco schreef:Wij hebben onze Baco (Franse Stafford) al 6 jaar en er komt binnenkort een Old English Bulldog pup Diesel bij. Wat is de beste manier van introduceren van de pup bij Baco?? Je hoort genoeg, maar ervaringen van hondenbezitters vind ik waardevoller. Graag jullie manieren/ideeen??
Gewoon benieuwd naar.
Introductie is bij mij ook gewoon de pup neer zetten en laten snuffelen.
Ik neem tenminste aan dat de andere hond geen puppyvreter is.
Kruisinghondje dus.
Wel leuk om te zien