Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mojo's agilitytopic *upd 16-4 KC Zoys 2 U'tjes en promotie!

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Mojo's agilitytopic *upd 21-02-16 Laag Soeren

Ongelezen bericht door duitse herder »

LongFields schreef:
duitse herder schreef:Wat gaat hij lekker! Je ziet hem nu ook echt vooruit denken, leuk om te zien.
Jij hebt hem op zijn allereerstevwedstrijd gezien, destijds op de debutantenwedstrijd in Ermelo. Dat is pas een maand of 4 a5 geleden. Wat een verschil hè?
Echt wel, heel leuk om het verschil te zien. Je ziet dat hij gegroeid is, nu zelf gaat zoeken, wat zelfstandiger wordt. Erg leuk om te zien.
Perry en Noah

Afbeelding
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Hij gaat echt super vooruit! Gefeliciteerd met de mooie resultaten :cheer:
Afbeelding
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door KarinW »

Succes morgen met Mojo!
KarinW
Zeer actief

Een Utje zag ik gefeliciteerd!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dank je wel Karin, je bent mijn update net voor. :wink:

Gisterochtend vroeg uit de veren voor de wedstrijd in Liempde. Het eerste rondje was een jumping, een echt A-rondje wat er op het oog best gemakkelijk uitzag, maar wat voor met name de large honden nog voor flink wat fouten en disken zorgde. Van de 43 deelnemers kwamen er maar 5 foutloos rond namelijk. En laten Mojo en ik daar nu 1 van zijn! Ons eerste U'tje en een vijfde plaats waren binnen dus onze dag kon niet meer stuk natuurlijk. Helaas niemand die gefilmd heeft want mijn clubgenootje moest vlak na mij starten. Maar het was een lekker gelopen rondje waar Mojo een hele mooie paleninsteek had na een tunnel en een lange lijn waar hij voor me uit was.

Het VP leverde een disk op door gedoe in de palen, helaas al op de schutting een oploopfout opgelopen dus U'tje verkeken. De insteek palen was weer goed maar bij paal 7 sprong hij ineens omhoog naar mijn hand en werd hectisch, waarna ik hem terug in de palen zette en doorging, maar hij nam de laatste paal niet meer mee omdat hij haast had de tunnel in te komen. Rest van het rondje lekker uitgelopen en daar was ik ook gewoon tevreden over. Raakvlakken wip en kat waren goed gelukkig.

Het middagprogramma begon met het VP, waar de op- en afloop schutting en ook de andere raakvlakken goed gingen maar waar Mo de palen niet goed instak en toen ik die opnieuw wilde nemen terug slalomde. Weer een disk dus. Desalniettemin lekker kunnen lopen verder en tevreden.

De laatste jumping werd de derde disk van de dag, wederom door gedoe bij de palen, hij vindt een tunnel achter de palen nog een te grote verleiding om te weerstaan dus hij stopte bij paal 10 om gauw de tunnel in te schieten die er vlak achter lag. Een mooi trainingspuntje dus!
Verder hebben we het op een racen gezet en ging de rest van het rondje vlekkeloos.

De 19e gaan we er gewoon weer voor op de benefiet van de NVBH in Bemmel, dat wordt de eerste buitenwedstrijd van het jaar voor ons. Op 9april hebben we de volgende A-wedstrijd, een avondwedstrijd in Nijmegen. Eens kijken wat we daarvan vinden, ook dat is nieuw voor ons allebei.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Mojo's agilitytopic *upd 6-3 eerste U'tje!

Ongelezen bericht door Eilfy »

Gefeliciteerd met jullie eerste Utje!

Ik vroeg me wel af (puur nieuwsgierigheid hoor) waarom hij het eerste rondje wel keurig de palen doet en daarna 3 rondjes ze heel lastig vindt? Even los van de tunnel die erachter ligt dan want dat is voor veel honden lastig.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Gefeliciteerd met je U'tje!

Jammer van het gedoe met palen idd, maar als het puur de tunnel is die daar voor zorgt kan je daar prima op trainen natuurlijk.
Gaat vast goedkomen.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Gefeliciteerd met jullie eerste U'tje!
En wat leuk, 4 rondjes :D
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eilfy schreef:Gefeliciteerd met jullie eerste Utje!

Ik vroeg me wel af (puur nieuwsgierigheid hoor) waarom hij het eerste rondje wel keurig de palen doet en daarna 3 rondjes ze heel lastig vindt? Even los van de tunnel die erachter ligt dan want dat is voor veel honden lastig.
Als ik dat zou weten was het maar 1 keer gebeurd en had ik het daarna kunnen oplossen. :wink:
Het eerste rondje was het enige rondje waar de palen na de tunnel kwamen en niet ervoor.
Denk dus niet dat je het uit de palen komen los kunt zien van hetgeen erachter lag, de tunnel in alle 3 de gevallen. Dat veel andere honden dat lastig vinden zal best, maar dat heeft niets te maken met hoe Mojo het al dan niet doet lijkt me. Veel andere honden in de A kwamen trouwens ook vroegtijdig de palen uit wanneer de tunnel er achter lag.

Verder kan er nog veel meer de oorzaak van zijn, mijn timing, het te veel of juist te weinig willen helpen, te dichtbij lopen of juist te ver weg zijn, gebrek aan focus en noem maar op. Hij werd in de training ook wat slordiger in de palen nu de snelheid omhoog gaat en ik mijn hulp aan het afbouwen ben.
Lichamelijk is er niets met hem aan de hand, als je dat met je post hebt willen insinueren. Hij is in topconditie en hij is overal even soepel, dus ook in zijn rug.

Als ik filmpjes had gehad van zijn rondjes had ik aan de hand daarvan misschien meer kunnen leren over waar het fout ging, maar die heb ik helaas niet.
Dat hij te veel focus had op de tunnel erna in combinatie met het nog niet zelfstandig genoeg kunnen nemen van de paaltjes lijkt mij de meest aannemelijke reden in ieder geval.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

veertje schreef: En wat leuk, 4 rondjes :D
Dat is in de A tegenwoordig best vaak zo, dan heb je een ochtend- en een middagwedstrijd en vervalt het spel per dagdeel, dus dan loop je 4 ipv 3 rondjes over de hele dag. Je kunt dan ook kiezen voor alleen de ochtend, of alleen de middag.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pets_Passion schreef: Jammer van het gedoe met palen idd, maar als het puur de tunnel is die daar voor zorgt kan je daar prima op trainen natuurlijk.
Gaat vast goedkomen.
De tunnel, in combinatie met het overschakelen van het helpen met mijn hand boven de palen naar het meer zelfstandig de palen nemen. Ik ga kijken of ik aan channelwires kan komen tweedehands, of dat ik ze van iemand kan lenen tijdelijk, zodat ik daar zelf thuis mee kan gaan oefenen de komende tijd.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Eilfy schreef:Gefeliciteerd met jullie eerste Utje!

Als ik dat zou weten was het maar 1 keer gebeurd en had ik het daarna kunnen oplossen. :wink:
Het eerste rondje was het enige rondje waar de palen na de tunnel kwamen en niet ervoor.
Denk dus niet dat je het uit de palen komen los kunt zien van hetgeen erachter lag, de tunnel in alle 3 de gevallen. Dat veel andere honden dat lastig vinden zal best, maar dat heeft niets te maken met hoe Mojo het al dan niet doet lijkt me. Veel andere honden in de A kwamen trouwens ook vroegtijdig de palen uit wanneer de tunnel er achter lag.

Verder kan er nog veel meer de oorzaak van zijn, mijn timing, het te veel of juist te weinig willen helpen, te dichtbij lopen of juist te ver weg zijn, gebrek aan focus en noem maar op. Hij werd in de training ook wat slordiger in de palen nu de snelheid omhoog gaat en ik mijn hulp aan het afbouwen ben.
Lichamelijk is er niets met hem aan de hand, als je dat met je post hebt willen insinueren. Hij is in topconditie en hij is overal even soepel, dus ook in zijn rug.

Als ik filmpjes had gehad van zijn rondjes had ik aan de hand daarvan misschien meer kunnen leren over waar het fout ging, maar die heb ik helaas niet.
Dat hij te veel focus had op de tunnel erna in combinatie met het nog niet zelfstandig genoeg kunnen nemen van de paaltjes lijkt mij de meest aannemelijke reden in ieder geval.
Nee, dat wilde ik totaal niet insinueren. Sterker nog, had er nog niet eens aan gedacht.

Ik had ook niet begrepen dat in alle drie de rondjes er een tunnel achter de palen lag, dat is dan de meest logische oorzaak. Zonder dat gegeven vond ik het wat raar dat hij ze 1x prima doet (en in Brummen deed hij ze eigenlijk ook prima) en dan 3x niet. Was puur uit nieuwsgierigheid dat ik me afvroeg of je daar al een verklaring voor had. Die heb je dus dan maakt het verder niks meer uit :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Gefeliciteerd met het eerste Utje.

In Bemmel kan ik je weer filmen als je dat wil (ja, ik doe toch mee in eskimopak ;) )
Tweede hands channelwires ben ik ook al eens naar op zoek geweest, geen succes tot nu toe helaas.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

welshwitch schreef:Gefeliciteerd met het eerste Utje.

In Bemmel kan ik je weer filmen als je dat wil (ja, ik doe toch mee in eskimopak ;) )
Tweede hands channelwires ben ik ook al eens naar op zoek geweest, geen succes tot nu toe helaas.
Dank je wel! Als je mij daar zou willen filmen zou dat super zijn!
Ga eens speuren naar die channelwires op internet, of zet een oproepje op FB. Je weet maar nooit.
KarinW
Zeer actief

Zag de uitslagen toevallig voorbij komen hihi.

Goed gedaan hoor!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Yeah!! Echt super gaaf dat eerste U'tje! Nu op naar de andere twee. Je channel wires heb ik gevonden in de schuur. Snel maar even afspreken om ze over te dragen :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef:Yeah!! Echt super gaaf dat eerste U'tje! Nu op naar de andere twee. Je channel wires heb ik gevonden in de schuur. Snel maar even afspreken om ze over te dragen :ok:
Ik zou morgenmiddag of donderdagmiddag even gauw langs kunnen rijden eventueel?
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Gefeliciteerd!!

Leuk ik zie jullie de 19e weer :-) ik loop dan ook met beide mannen :-)
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Mojo's agilitytopic *upd Bemmel 19-3-2016

Afgelopen woensdagavond hadden we al weer de laatste indoortraining van deze winter. Er was een vriendin mee die wat fragmentjes gefilmd heeft:
https://youtu.be/2tTHKZOhhAA

Zaterdag was de Benefietwedstrijd voor het WK-team van Belgische Herders, die jaarlijks gehouden wordt en waar ik ook eigenlijk ieder jaar aan meedoe. Voorheen altijd met mijn eigen Belgje Tapas, maar dit jaar dus voor het eerst niet met haar maar met Mojo. Dit jaar is de Benefietwedstrijd omgedoopt tot Eugenie van Aalten Memorial, Eugenie is 28 februari veel te jong overleden en zij was de coach van het WK-team. Het begin van de dag was daardoor behoorlijk emotioneel, maar het eerbetoon aan haar was prachtig en ontroerend.

Mojo en ik liepen eerst de jumping, een best wel uitdagend rondje voor de A-honden vond het merendeel van de deelnemers.
In het begin zat ik zelf te klooien met mijn posities en we liepen een disk op omdat ik niet ver genoeg meeliep naar de tunnel, waardoor Mojo erlangs schoot en de breed nam voor ik dat kon voorkomen. Maar toch was ik blij met hoe hij het deed.

https://youtu.be/hw5raC58o1k

Het vast parcours ging lekker, op de afloop van de kattenloop na waar hij afsprong (volgens mij vanwege de tunnel die eronder lag), en de oploop van de schutting die hij nét aan miste.

https://youtu.be/ZTBXDzT44lc

Het spel was heel leuk, er stond een parcours met als enige raakvlak de schutting (het lastigste raakvlaktoestel voor Mojo en mij vanwege zijn hoge opspringen bij de oploop) en verder sprongen, paaltjes en tunnels. Het ging erom dat je zo snel mogelijk en foutloos rondkwam, als je een fout of weigering opliep kreeg je namelijk 3 strafseconden per fout/weigering.
Ik zat van tevorgen enorm te twijfelen of ik keihard zou doorrennen bij de schutting met het risico op een op- én afloopfout, of dat ik de tijd zou nemen om te proberen de schutting gewoon goed te laten nemen. Ik besloot vlak voor de start dat ik voor het laatste zou gaan, en verder mijn uiterste best zou doen om zo hard als we konden te gaan.
Laten we nou de schutting goed nemen! :cheer:
Verder waren we ook foutloos, dus een prima resultaat. Uiteindelijk bleken we met dit spel de derde plaats behaald te hebben, op 9/10 seconde van Mojo's broer Rally, die de tweede plaats behaalde. Een mooi familiesucces dus!

https://youtu.be/5h9iUffOE70

Aan het einde van de dag was er nog een piekenrace, waar Mojo en ik 2x een rondje gelopen hebben met als beste resultaat een tijd van 14,19 seconden. De snelste hond deed het in 12,44 seconden dus we zaten er niet eens zo enorm ver vanaf.
Het was een heerlijke dag!

Foto van Mr. Muscle (via link want foto was te breed)
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... 4797_o.jpg

Volgende (A-)wedstrijden in de planning:

9 april - avondwedstrijd Nijmegen
16 april - KC Zoys Amersfoort
27 april - second chance wedstrijd Speed Almere
5 mei - teamwedstrijd KC Maurik
8 mei - Animal Event Hilvarenbeek
KarinW
Zeer actief

Goed gelopen!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

KarinW schreef:Goed gelopen!
Niet overal, ik heb nog best wat steekjes laten vallen, met name op de jumping.
Maar al met al ben ik best tevreden hoor.
KarinW
Zeer actief

Ja dat ken ik.. Had ik zelf ook afgelopen wedstrijd, maar daar leer je ook weer van.

De teamwedstrijd 5 mei zijn wij er ook gezellig bij
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

KarinW schreef: De teamwedstrijd 5 mei zijn wij er ook gezellig bij
Gezellig!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Mooi te zien dat ie wat meer snelheid begint te ontwikkelen :)

5 mei mag ik ook meedoen :ok:
In welke team lopen jullie?
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Je mag zeker tevreden zijn, het gaat steeds beter.
Het kwartje gaat op de schutting ook nog wel vallen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Machie schreef:Mooi te zien dat ie wat meer snelheid begint te ontwikkelen :)

5 mei mag ik ook meedoen :ok:
In welke team lopen jullie?
Total Touch 't 3e uur (of zo).
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Je ziet hem echt ieder filmpje sneller gaan, wat goed! Als hij zo doorgaat wordt het nog echt sprinten voor jou om hem enigszins bij te houden :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eilfy schreef:Je ziet hem echt ieder filmpje sneller gaan, wat goed! Als hij zo doorgaat wordt het nog echt sprinten voor jou om hem enigszins bij te houden :mrgreen:
Gelukkig kan ik dat nog best aardig, al ben ik geen twintig meer gelukkig. :wink:
Daarnaast ben ik hem nu nog vaak een stukje vóór dus zo langzaam ga ik gelukkig niet.
En hij gaat ook steeds beter voor me uit werken dus dat gaat ook helpen als hij nog meer snelheid gaat krijgen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Mojo's agilitytopic *upd 8-4-2016

Morgenavond onze eerste avondwedstrijd, in Nijmegen. De afgelopen weken heb ik wat extra getraind op de palen en die gaan inmiddels weer een heel stuk beter, ik kan bij het oefenen (een vriendin van mij heeft een veld bij haar huis waar we sinds kort wat sprongetjes, een tunnel, een band en de palen neer zetten om wat te trainen) al veel wijder lopen, voor of achter hem blijven waarbij hij zelf de palen insteekt en ook afmaakt. Raakvlakken heb ik helaas niet kunnen trainen de afgelopen weken omdat de reguliere buitentraining pas in de week van 1 mei gaat beginnen en de manegetrainingen al een paar weken afgelopen zijn.

Heb zelf nog niet eerder een avondwedstrijd gelopen dus dat wordt ons debuut. Het is in een hal, en op kunstgras, op dezelfde locatie als waar dit weekend de WK-selectie gehouden wordt. Het zal me benieuwen hoe Mo het lopen in een hal vindt, en hoe hij zich redt op kunstgras.
Wordt vervolgd dus!

Heb trouwens nog een wedstrijd aan ons lijstje toegevoegd, op zaterdag 23 april gaan we ons best doen in Heerhugowaard bij de A-wedstrijd daar.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Re: Mojo's agilitytopic *upd 8-4-2016

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zag dat je ook mee doet op 27 april in Almere, leuk! :lol1: Noah loopt dan haar 3e debutanten.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”