Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er goeie raad????

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baasje van Rakker
geregistreerd lid

Wie heeft er goeie raad????

Ongelezen bericht door Baasje van Rakker »

Hallo allemaal,

Ik ben de trotse bezitster van een schat van een beagle genaamd Rakker.
Alles koek en ei tussen ons op 1 enorm vervelend gevalletje na.
Rakker vind het helemaal te gek om in huis zijn behoeften te doen.
Hij doet het ook wel buiten maar als we weer binnen komen gaat ie rustig binnen weer zitten!!
Toen hij nog een puppy was was dat allemaal niet zo'n ramp....hij moet het nog leren, denk je optimistisch. :-)
Je prijst hem de hemel in als ie buiten wat doet en wordt boos als ie t binnen doet doch helaas....dat mag niet baten.
Na een jaar geduld te hebben gehad ben ik met t schatje naar de dierenarts gegaan en heb hem t verhaal verteld.
Gevolg: ;) Rakker is nu een "het"geworden. ;) :GR
We hebben gehoopt dat het plasprobleem nu opgelost zou zijn, maar het is veel te vaak nog een glij en waterparty in huis, alleen nu geen puppyplasjes meer uiteraard. :stoom
Kortom....het wordt vervelend.
Ik sta dus open voor alle goeie ideeen en tips om deze plasserige ellende de baas te worden.
Bedankt voor jullie moeite alvast! :-)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Eerst uitsluiten of er geen medische reden hiervoor is.
Zo niet? Op heterdaad betrappen en hem toch ff goed duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik zou terug gaan naar het begin. Eerst uitsluiten dat het geen blaasprobleem is en dan de hond als een pup weer zindelijk proberen te maken. Dus om de twee uur naar buiten :? kijken hoe hij het dan doet. Belonen als hij het buiten doet. Korte uitjes en niet te spannend maken. Als ik je verhaal zo lees vind hij het buiten misschien te spannend (leuke andere hondjes en geurtjes) dus hou het zo saai mogelijk zodat hij aan het plassen en poepen toe kan komen. Hou ook even in de gaten hoeveel hij eigenlijk drinkt.
Succes!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Mijn ene hond doet dit ook wel eens maar dan niet plassen maar poepen. Ze vraagt heel veel aandacht en krijgt ook wel genoeg aandacht. Maar ze kan de hele dag wel spelen.

Ze komt wel eens voor me staan met een speeltje. Daar reageer ik dan niet op omdat ze dat dan de hele tijd gaat doen, net zolang totdat ik reageer. Als ze ermee ophoud dan ga ik wel eventjes met haar spelen.

Maar doe ik dit niet dan gaat ze dus in de gang poepen. Ik vroeg me altijd af waarom ze dat deed, omdat ze soms net naar buiten was geweest. Ze doet het dus omdat ik dan opsta en het op ga ruimen. Ik denk dat zij gewoon wil dat ik uit de stoel ga. Zeker weet ik dit niet maar het valt me op dat de situatie iedere keer hetzelfde is.

Als ik het laat liggen (stinkt lekker) dan gaat ze op een gegeven moment zelf voor de w.c. deur staan, :mrgreen: zo van "moet je geen w.c. papier pakken om het op te ruimen". Ik denk dat het een vorm van aandacht vragen is bij haar. Ik weet niet of hetzelfde bij jouw hond aan de hand kan zijn.

Een oplossing heb ik in ieder geval nog niet gevonden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Plast de hond wel gewoon in jullie nabijheid, zowel binnen als buiten?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baasje van Rakker
geregistreerd lid

Daisy@ schreef:Eerst uitsluiten of er geen medische reden hiervoor is.
Zo niet? Op heterdaad betrappen en hem toch ff goed duidelijk maken dat dit niet de bedoeling is.
Hoi Daisy,

Toen ik bij de dierenarts was heeft die eerst gekeken of er niets anders aan de hand was.
Blaas en nieren waren in orde dus er was geen medische reden voor t geplas.
Neem maar van mij aan dat hij weet dat ie het niet mag doen binnen....:-)
Als hij wat gedaan heeft en ik roep hem erbij dan kruipt ie bij voorbaat al in zn mand. Desalnietemin.....pfffttt
Baasje van Rakker
geregistreerd lid

Eline* schreef:Plast de hond wel gewoon in jullie nabijheid, zowel binnen als buiten?
Buiten doet ie het wel als ik erbij sta....binnen niet....dan doet hij het heel sneaky en merk ik het pas als het als gebeurd is.
Baasje van Rakker
geregistreerd lid

Rataplan schreef:Ik zou terug gaan naar het begin. Eerst uitsluiten dat het geen blaasprobleem is en dan de hond als een pup weer zindelijk proberen te maken. Dus om de twee uur naar buiten :? kijken hoe hij het dan doet. Belonen als hij het buiten doet. Korte uitjes en niet te spannend maken. Als ik je verhaal zo lees vind hij het buiten misschien te spannend (leuke andere hondjes en geurtjes) dus hou het zo saai mogelijk zodat hij aan het plassen en poepen toe kan komen. Hou ook even in de gaten hoeveel hij eigenlijk drinkt.
Succes!
Spannend vind ie het zeker!!
Denk inderdaad dat ik t maar eens een poosje oersaai moet maken voor hem.
Strak aan de riem en geen loslopen en lol maken meer.
Zal ie balen! Hij vind het zo heerlijk om als een gek rond te rennen.
Bedankt voor de tip, ik ga t in ieder geval proberen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Baasje van Rakker schreef:Toen ik bij de dierenarts was heeft die eerst gekeken of er niets anders aan de hand was.
Als hij wat gedaan heeft en ik roep hem erbij dan kruipt ie bij voorbaat al in zn mand. Desalnietemin.....pfffttt
Je trekt waarschijnlijk een verkeerde konklusie als je denkt dat hij wéét dat hij het binnen niet mag doen.

Je hond maakt gewoon een optelsom: Ik+Plas+Baas=Een Probleem.

M.a.w. hij heeft geleerd dat als jij een plas ziet dat je dan boos op hem wordt. Als hij begrepen zou hebben dat hij dit probleem zou kunnen voorkomen door niet meer binnen te plassen had hij daar vast al mee gestopt.

Hij weet denk ik dat je boos wordt als je hem ziét plassen, daarom doet hij het zo sneaky. Maar hij snapt niet waaróm je boos wordt. Waardoor boos worden geen nut heeft.

Hoe uit je overigens je boosheid, hoe straf je hem?
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet je hond nooit straffen voor onzindelijkheid binnen, niet als het een pup is en niet als het een volwassen hond is. Als je je hond straft wordt hij bang voor je.

Als je Rakker op heterdaad betrapt bij het plassen of poepen in huis, zeg je rustig Nee en neemt hem mee naar buiten. Als hij iets doet binnen als je er niet bij bent maak je het gewoon schoon. Neem een schoonmaakmiddel dat de geur van urine afbreekt. Honden en katten blijven vaak binnen hun behoefte doen als ze die geur ruiken (al geloof ik niet dat dat de oorzaak is van Rakkers gedrag).

Begin de zindelijkheidstraining opnieuw. Elk uur of elke twee uur met hem naar buiten. Beloon hem als hij buiten iets doet en laat het straffen achterwege! Een hond die wordt gestraft nadat hij iets heeft gedaan snapt dat niet. Die weet niet waarvoor hij wordt gestraft.
Baasje van Rakker
geregistreerd lid

Wil de hond schreef:
Baasje van Rakker schreef:Toen ik bij de dierenarts was heeft die eerst gekeken of er niets anders aan de hand was.
Je trekt waarschijnlijk een verkeerde konklusie als je denkt dat hij wéét dat hij het binnen niet mag doen.

M.a.w. hij heeft geleerd dat als jij een plas ziet dat je dan boos op hem wordt. Als hij begrepen zou hebben dat hij dit probleem zou kunnen voorkomen door niet meer binnen te plassen had hij daar vast al mee gestopt.

Hij weet denk ik dat je boos wordt als je hem ziét plassen, daarom doet hij het zo sneaky. Maar hij snapt niet waaróm je boos wordt. Waardoor boos worden geen nut heeft.

Die 1 +1=3 optelsom die heeft wel wat moet ik zeggen.
Tenminste de laatste tijd, want de eerste 9 maanden heeft hij niet op zn donder gehad, maar ben ik naar buiten gegaan met hem.
Wel heb ik hem erbij gehaald na verloop van tijd en hem met een wat lage stem laten weten dat dat niet zo braaf was.
Dat is eigenlijk de enige straf die hij krijgt, alleen is de lage stem nu wel wat harder geworden inmiddels.
Baasje van Rakker
geregistreerd lid

Wil de hond schreef:

Die 1 +1=3 optelsom die heeft wel wat moet ik zeggen.
Tenminste de laatste tijd, want de eerste 9 maanden heeft hij niet op zn donder gehad, maar ben ik naar buiten gegaan met hem.
Wel heb ik hem erbij gehaald na verloop van tijd en hem met een wat lage stem laten weten dat dat niet zo braaf was.
Dat is eigenlijk de enige straf die hij krijgt, alleen is de lage stem nu wel wat harder geworden inmiddels.
Baasje van Rakker
geregistreerd lid

sypke schreef:Je moet je hond nooit straffen voor onzindelijkheid binnen, niet als het een pup is en niet als het een volwassen hond is. Als je je hond straft wordt hij bang voor je.

Als je Rakker op heterdaad betrapt bij het plassen of poepen in huis, zeg je rustig Nee en neemt hem mee naar buiten. Als hij iets doet binnen als je er niet bij bent maak je het gewoon schoon. Neem een schoonmaakmiddel dat de geur van urine afbreekt. Honden en katten blijven vaak binnen hun behoefte doen als ze die geur ruiken (al geloof ik niet dat dat de oorzaak is van Rakkers gedrag).

Begin de zindelijkheidstraining opnieuw. Elk uur of elke twee uur met hem naar buiten. Beloon hem als hij buiten iets doet en laat het straffen achterwege! Een hond die wordt gestraft nadat hij iets heeft gedaan snapt dat niet. Die weet niet waarvoor hij wordt gestraft.
God zei dank is Rakker niet bang voor me!
Zo erg krijgt hij nou ook weer niet op zn donder, verder dan een grote mond komt het niet.
Als je een goeie tip hebt over een bepaald schoonmaak middel hou ik me aanbevolen trouwens....
En verder gaan we maar met goeie moed verder ooit zal het wel eens eindigen hoop ik. 8)
Ric
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ric »

Beagle blijven Beagles he.
Het is bij de Beagle een veel voor komend probleem dat ze moeilijk zindeljk te krijgen zijn als ik dat bij ons op het forum lees.
Zelf heb ik echter geen moeite mee gehad daar wij hem niet als pup hebben gekregen.
Wat schijnt te helpen is snachts zorgen dat ie net paats genoeg heeft om te liggen.
Voor alle Beagle bezitters neem eens een kijkje op het Nederlands talig Beagle forum.
http://beagle.ontheweb.nl
Groetjes Ric en:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Baasje van Rakker schreef:
sypke schreef:Je moet je hond nooit straffen voor onzindelijkheid binnen, niet als het een pup is en niet als het een volwassen hond is. Als je je hond straft wordt hij bang voor je.

Zo erg krijgt hij nou ook weer niet op zn donder, verder dan een grote mond komt het niet.
Als je een goeie tip hebt over een bepaald schoonmaak middel hou ik me aanbevolen trouwens....
En verder gaan we maar met goeie moed verder ooit zal het wel eens eindigen hoop ik. 8)
Schoonmaakazijn. Dat neutraliseert de geur waardoor de hond zijn vorige urinespoor niet meer ruikt ;) .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

Sietske* schreef:
Baasje van Rakker schreef:

Schoonmaakazijn. Dat neutraliseert de geur waardoor de hond zijn vorige urinespoor niet meer ruikt ;) .
Bleekwater :), Alleen voorkomen dat je hond eraan likt... anders heb je de poppekes aan het dansen :roll: maar nu nog even vraagje voor het baasje...

Beloon jij je hond als hij het buiten doet???
De hemel in prijzen + hondensnoepje.

Want dan zou je denken dat hij dat binnen mist.

Succes :zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”