Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zylkene
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Zylkene
Heeft iemand ervaring met langdurig gebruik van Zylkene ? Ik lees hier met de zoekfunctie dat je het zonder problemen langdurig kan gebruiken. Hoe lang hebben jullie het gebruikt ? Houdt het effect op een gegeven moment op ?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Zylkene
Ik gebruik het al haast een jaar. Het effect lijkt wel minder te worden, gebruik nu dan ook de dubbele dosis.
Tama krijgt het voor haar angst. Laat ik het zo zeggen, de scherpe randjes gaan eraf.
Tama krijgt het voor haar angst. Laat ik het zo zeggen, de scherpe randjes gaan eraf.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Aantal honden: 1
Ben ook benieuwd naar ervaringen. Zou het ook willen proberen bij Amy. Zij is een wat nerveuze hond die vrijwel altijd iets van stress heeft.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het een poosje aan Tapas gegeven maar heb bij haar geen verschil gemerkt dus ben er weer mee gestopt.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier idem. Mila heeft het jaren geleden 1,5 maand gekregen voor haar vuurwerkangst en ook ik merkte geen verschil. Niet wat betreft de angst voor vuurwerk, maar ook niet in het algemeen (ze is sowieso nogal stressgevoelig). Ik ben er dus ook na 1,5 maand weer mee gestopt.LongFields schreef:Ik heb het een poosje aan Tapas gegeven maar heb bij haar geen verschil gemerkt dus ben er weer mee gestopt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties tot zover!
Wat zich dan uit in onrust en chagrijnig doen en in zichzelf keren.
Ik wilde het alvast uitproberen voor een week trainingsvakantie over een tijdje. Het lijkt erop dat het heel goed werkt voor Don.
Ze lijkt meer ontspannen en beter bereikbaar en stress beter te kunnen handelen.
Ik wilde stoppen en dan voor die vakantie weer beginnen maar nu lijkt het me verstandiger om er een tijd mee door te gaan en te kijken of ik aan de gang kan met haar gedrag met ondersteuning van die Zylkene.
Ik gebruik het sinds 2,5 wk voor Doña. Dat is een hondje die heel slecht tegen veranderingen kan, ook leuke veranderingen.Sientje schreef:Ben ook benieuwd naar ervaringen. Zou het ook willen proberen bij Amy. Zij is een wat nerveuze hond die vrijwel altijd iets van stress heeft.
Wat zich dan uit in onrust en chagrijnig doen en in zichzelf keren.
Ik wilde het alvast uitproberen voor een week trainingsvakantie over een tijdje. Het lijkt erop dat het heel goed werkt voor Don.
Ze lijkt meer ontspannen en beter bereikbaar en stress beter te kunnen handelen.
Ik wilde stoppen en dan voor die vakantie weer beginnen maar nu lijkt het me verstandiger om er een tijd mee door te gaan en te kijken of ik aan de gang kan met haar gedrag met ondersteuning van die Zylkene.
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
- Aantal honden: 3
Ik geef het nu 7 weken aan Juna. Na een week merkte ik al veranderingen en nu na 1,5 maand is ze in haar angst veel beter te bereiken.
Wat het op de lange termijn doet weet ik niet, maar ik blijf het wel geven de komende tijd.
Wat het op de lange termijn doet weet ik niet, maar ik blijf het wel geven de komende tijd.
-
Trixi
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
Ik heb het bij Vicky voor een periode van 2 maanden gebruikt omdat ze erg angstig was, ze steeds minder nodig had om in de angst te schieten en dit ging echt "stapelen". Op advies van Linda (van onze training) ben ik toen Zylkene gaan gebruiken (ook in overleg met mijn DA) ondersteund met gedragstherapie. Dit heeft veel effect gehad.
Afgelopen december heb ik het toen ook een paar weken gebruikt ivm vuurwerk. Na een paar dagen merkte ik het effect.
Afgelopen december heb ik het toen ook een paar weken gebruikt ivm vuurwerk. Na een paar dagen merkte ik het effect.
Groetjes van Bo en de honden.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
- Aantal honden: 1
Ik heb het voor Bonnie gebruikt de laatste 4 weken.
Van een verward wat angstig hondje werd ze weer een blij meisje..
Van een verward wat angstig hondje werd ze weer een blij meisje..

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15