Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Chrizta8
Actief
Aantal honden: 2

Vraagje over eten

Ongelezen bericht door Chrizta8 »

Hallo allemaal,

Ik ben allemaal nog redelijk nieuw op het gebied van hondenvoeding.
Op dit moment voer ik mijn hond brokken van een goed merk waar voldoende vlees inzit en weinig as/granen. Hier doet hij het, zo ver ik kan zien wel goed op. Ik voerde eerst de standaard Purina Pro Plan wat hij in het asiel ook kreeg en daar deed hij het een stuk minder op.

Nu was ik me aan het inlezen in Kvv en rauwvoer en ik merk door alles wat ik lees dat dit mij aanspreekt en ik dit eigenlijk graag zou willen proberen (nou ja, de hond het laten proberen dan). Alleen nu is het zo dat ik niet in Nederland woon en ik niet makkelijk aan kvv kan komen. Als ik dus rauw/vers vlees zou willen voeren zal ik zelf naar een slager moeten voor de juiste stukken en hoeveelheden en me heel goed moeten inlezen.

Mijn vraag aan jullie is. Is dit mogelijk, of is het heel erg ingewikkeld om dit alles zelf uit te zoeken en om het juiste te voeren. Ga ik niet teveel lopen klungelen en doe ik daarmee mijn hond te kort.

Het zijn allemaal hersenspinsels tot nu toe maar ik hoop een beetje feedback te kunnen krijgen hier :)

Alvast bedankt!
Benson and Penny
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vraagje over eten

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou me eens aanmelden op het forum van barfplaats. Daar zit veel meer ervaring met zelf samenstellen
Lemuria

Re: Vraagje over eten

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ga er wel van uit dat, als je naar de slager gaat voor een complete rauwvoeding, dit erg duur kan uitvallen. Het moet in ieder geval goed gevarieerd voer zijn, dus ik zou inderdaad even naar barfplaats gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”