Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En toen was het hap
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: En toen was het hap
Cindy52 schreef:Het is ook niet zo dat je zomaar het terrein opkan, ik heb het terrein rondom mijn huis omheind en dan ligt daar nog een terrein aan vast en dat is ook omheind, alleen via de poort kan je binnen komen , je moet dus al over twee hekwerken heen om bij mij te kunnen komen.
Je hebt een waakhond, die perfect waakt, is gebleken en ook nog eens keurig luistert en weer braaf loslaat.
Dan heb je je terrein omheind met hekwerk.
Er is ook nog omheind aangrenzend terrein.
En dan wil jij nog een hek gaan plaatsen?? Voor gekken die toch de grens op zoeken.
Echt je bent niet wijs als je dat doet.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 11 mar 2016 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Dat vind ik eigenlijk ook, holt naar winkel om groot bot te gaan kopenPepie schreef:Ik vind dat ze het netjes gedaan heeft
-
Cindy52
- Zeer actief
ja een soort sluis makentoots schreef:Cindy52 schreef:Het is ook niet zo dat je zomaar het terrein opkan, ik heb het terrein rondom mijn huis omheind en dan ligt daar nog een terrein aan vast en dat is ook omheind, alleen via de poort kan je binnen komen , je moet dus al over twee hekwerken heen om bij mij te kunnen komen.
Je hebt een waakhond, die perfect waakt, is gebleken en ook nog eens keurig luistert en weer braaf loslaat.
Dan heb je je terrein omheind met hekwerk.
Er is ook nog omheind aangrenzend terrein.
En dan wil jij nog een hek gaan plaatsen?? Voor gekken die toch de grens op zoeken.
-
laeken
- Zeer actief
Voorlopig trekt de hond iemand van buiten het terrein naar binnen toch? En als je hond dat doet moet je het zo maken dat ze niet meer bij armen en handen kan. Ik ben daar echt anders in. Je moet naast de mensen verder ook je hond beschermen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik vind het idee van dat extra hek wel slim.
Niet om de man tegen de hond te beschermen, maar andersom. Het zekere voor het onzekere nemen en de hond veilig stellen.
Niet om de man tegen de hond te beschermen, maar andersom. Het zekere voor het onzekere nemen en de hond veilig stellen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
laeken schreef:Voorlopig trekt de hond iemand van buiten het terrein naar binnen toch? En als je hond dat doet moet je het zo maken dat ze niet meer bij armen en handen kan. Ik ben daar echt anders in. Je moet naast de mensen verder ook je hond beschermen.
Nee de man steekt zijn hand door het hek.
Een hek staat er niet voor niets
-
laeken
- Zeer actief
Ik ben gewoon van mening dat een hond achter een hek niet tot aan openbare ruimte mag komen tenzij de hond 100% safe is. Wij hebben Bas zelfs niet tot aan de openbare weg lopen. Ze kan tot twee meter van de weg. Ik wil gewoon niet dat mensen met hun handen bij de hond komen. Ik maak geen verwijt en ik oordeel niet. Ik verschil gewoon van mening over het goed vinden van wat de hond deed en dat de hond deze kans kreeg. De mensen rondom je huis zijn gewoon niet iets waar ik vind dat je je hond zonder toezicht aan bloot mag stellen. Kijk wat er kan gebeuren. En als iemand de hond wat geeft of steekt met een mes omdat ze de arm niet loslaten wil is het huilen geblazen. Vertrouwen hebben in vreemde mensen en je hond daar aan blootstellen is gewoon niet handig. Het eigen schuld verhaal ga ik ook niet in mee. Niet elke persoon die langs je hek loopt is toerekeningsvatbaar. Ik zou mijn hond dus altijd beschermen tegen dit soort lui en de evt wraak van zo'n man. Gewoon mijn idee. Ik zou er ook verre van blij mee zijn en mee pronken. Bot halen om te belonen en dat soort fratsen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
laeken schreef:Ik ben gewoon van mening dat een hond achter een hek niet tot aan openbare ruimte mag komen tenzij de hond 100% safe is. Wij hebben Bas zelfs niet tot aan de openbare weg lopen. Ze kan tot twee meter van de weg. Ik wil gewoon niet dat mensen met hun handen bij de hond komen. Ik maak geen verwijt en ik oordeel niet. Ik verschil gewoon van mening over het goed vinden van wat de hond deed en dat de hond deze kans kreeg. De mensen rondom je huis zijn gewoon niet iets waar ik vind dat je je hond zonder toezicht aan bloot mag stellen. Kijk wat er kan gebeuren. En als iemand de hond wat geeft of steekt met een mes omdat ze de arm niet loslaten wil is het huilen geblazen. Vertrouwen hebben in vreemde mensen en je hond daar aan blootstellen is gewoon niet handig. Het eigen schuld verhaal ga ik ook niet in mee. Niet elke persoon die langs je hek loopt is toerekeningsvatbaar. Ik zou mijn hond dus altijd beschermen tegen dit soort lui en de evt wraak van zo'n man. Gewoon mijn idee. Ik zou er ook verre van blij mee zijn en mee pronken. Bot halen om te belonen en dat soort fratsen.
Wij verschillen idd van mening.
Deze hond zit achter een hek.
En krijgt niet de kans om aan de openbare weg te komen.
Iemand anders steekt zijn hand door het hek terwijl er een waakhond zit.
Een waakhond zit er om te waken en om mensen van je erf te houden
Ik had hier totaal geen dingetje van gemaakt. De hond heeft precies gedaan wat haar taak is.
En niet iedereen is toerekeningsvatbaar. Daar hoef je geen rekening mee te houden. Er zijn genoeg gekken op de wereld en die zou ik juist ver weg van mijn erf willen.
Er staat een hek, en er is gewaarschuwd.
Dat jij het anders doet is natuurlijk prima.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toch hier ook een stroomdraadje zodat de honden niet tot aan het hek kunnen. Was eerst niet maar toen we met mooi weer buiten zaten en het avondvierdaagse was hoorde we moeders de kinderen naar het hek sturen om hondjes te aaien (herders en waarschuwingsbord op het hektoots schreef:laeken schreef:Ik ben gewoon van mening dat een hond achter een hek niet tot aan openbare ruimte mag komen tenzij de hond 100% safe is. Wij hebben Bas zelfs niet tot aan de openbare weg lopen. Ze kan tot twee meter van de weg. Ik wil gewoon niet dat mensen met hun handen bij de hond komen. Ik maak geen verwijt en ik oordeel niet. Ik verschil gewoon van mening over het goed vinden van wat de hond deed en dat de hond deze kans kreeg. De mensen rondom je huis zijn gewoon niet iets waar ik vind dat je je hond zonder toezicht aan bloot mag stellen. Kijk wat er kan gebeuren. En als iemand de hond wat geeft of steekt met een mes omdat ze de arm niet loslaten wil is het huilen geblazen. Vertrouwen hebben in vreemde mensen en je hond daar aan blootstellen is gewoon niet handig. Het eigen schuld verhaal ga ik ook niet in mee. Niet elke persoon die langs je hek loopt is toerekeningsvatbaar. Ik zou mijn hond dus altijd beschermen tegen dit soort lui en de evt wraak van zo'n man. Gewoon mijn idee. Ik zou er ook verre van blij mee zijn en mee pronken. Bot halen om te belonen en dat soort fratsen.
Een waakhond zit er om te waken en om mensen van je erf te houden![]()
Ik had hier totaal geen dingetje van gemaakt. De hond heeft precies gedaan wat haar taak is.
En niet iedereen is toerekeningsvatbaar. Daar hoef je geen rekening mee te houden. Er zijn genoeg gekken op de wereld en die zou ik juist ver weg van mijn erf willen.
Dat jij het anders doet is natuurlijk prima.
Die avond "waarschuwer" gespeeld door iedere keer aan te geven dat dat niet verstandig was en de volgende dag direct gezorgd dat ze er niet meer bij konden
-
Cindy52
- Zeer actief
Nee niet voor die gek maar normalerwijze als ik mijn auto buiten het terrein zet voordat ik weg ga blijft de poort open terwijl ik dat doe en Pukie blijft gewoon op het terrein. Mastins zijn niet de meest intelligente honden maar wat eenmaal in hun hoofd zit gaat er ook niet meer uit. De angst zit hem er nu in dat ze als ik de auto naar buiten rijd dat ze wel het terrein afschiet naar haar vijand toe ! Dat risico wil ik absoluut niet lopen want als dat zou gebeuren wordt ze wel onmiddellijk in beslag genomen en ingeslapen ! Op eigen terrein mag ze van de spaanse wet iedereen toetakelen, een stap erbuiten en het is dag Pukie !toots schreef:En dan wil jij nog een hek gaan plaatsen?? Voor gekken die toch de grens op zoeken.
-
Cindy52
- Zeer actief
Het stukje voor de poort is ook mijn eigendom , maar het gaat me om de veiligheid van Pukie !laeken schreef:Ik ben gewoon van mening dat een hond achter een hek niet tot aan openbare ruimte mag komen tenzij de hond 100% safe is. Wij hebben Bas zelfs niet tot aan de openbare weg lopen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja wij hebben een buuf met een sharpei. Waarbij mensen met hun hond echt bij het hek gaan staan en hun kinderen optillen of te aaien. Ook met uitlaten, zij houd hem altijd aan de riem zijn er mensen die hun honden op hun af laten gaan.crutz schreef:Toch hier ook een stroomdraadje zodat de honden niet tot aan het hek kunnen. Was eerst niet maar toen we met mooi weer buiten zaten en het avondvierdaagse was hoorde we moeders de kinderen naar het hek sturen om hondjes te aaien (herders en waarschuwingsbord op het hektoots schreef:laeken schreef:Ik ben gewoon van mening dat een hond achter een hek niet tot aan openbare ruimte mag komen tenzij de hond 100% safe is. Wij hebben Bas zelfs niet tot aan de openbare weg lopen. Ze kan tot twee meter van de weg. Ik wil gewoon niet dat mensen met hun handen bij de hond komen. Ik maak geen verwijt en ik oordeel niet. Ik verschil gewoon van mening over het goed vinden van wat de hond deed en dat de hond deze kans kreeg. De mensen rondom je huis zijn gewoon niet iets waar ik vind dat je je hond zonder toezicht aan bloot mag stellen. Kijk wat er kan gebeuren. En als iemand de hond wat geeft of steekt met een mes omdat ze de arm niet loslaten wil is het huilen geblazen. Vertrouwen hebben in vreemde mensen en je hond daar aan blootstellen is gewoon niet handig. Het eigen schuld verhaal ga ik ook niet in mee. Niet elke persoon die langs je hek loopt is toerekeningsvatbaar. Ik zou mijn hond dus altijd beschermen tegen dit soort lui en de evt wraak van zo'n man. Gewoon mijn idee. Ik zou er ook verre van blij mee zijn en mee pronken. Bot halen om te belonen en dat soort fratsen.
Een waakhond zit er om te waken en om mensen van je erf te houden![]()
Dat jij het anders doet is natuurlijk prima.)
Die avond "waarschuwer" gespeeld door iedere keer aan te geven dat dat niet verstandig was en de volgende dag direct gezorgd dat ze er niet meer bij konden
Ik kan me zeker in geval van kinderen indenken dat het eng is. En eigenlijk snap ik niet dat mensen hun kinderen dit toestaan terwijl er waarschuwingen staan, in de dierentuin laten ze hun kinderen ook niet de leeuwen aaien. Maar zulke mensen heb je kennelijk. Ik ben van mening dat als je zelf je dieren achter een hek houd en duidelijk aan geeft dat er waakhonden zitten en dat ze niet geaaid willen worden je wel genoeg doet. Als je het nog afschermt met en stroomdraadje is heel netjes van je. Had ik zelf niet gedaan. Ik ben echt van het blijf van mijn erf en desnoods kwam daar ook een zeer grof woord van mijn kant. Tijdens een avond vierdaagse had ik waarschijnlijk wel iets gedaan vanwege de drukte. Maar ik zou niet standaard mijn hek ook nog beveiligen o.i.d. Op eigen erf moet je kunnen leven en hebben andere gewoon weg te blijven. In NL heb je wel een probleem als het fout gaat ook op eigen erf dus dat is wel een dingetje. Gelukkig heb ik een hondje waarmee ik daar geen rekening mee hoef te houden.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
En dat is wel iets wat ik zou doen.Cindy52 schreef:Nee niet voor die gek maar normalerwijze als ik mijn auto buiten het terrein zet voordat ik weg ga blijft de poort open terwijl ik dat doe en Pukie blijft gewoon op het terrein. Mastins zijn niet de meest intelligente honden maar wat eenmaal in hun hoofd zit gaat er ook niet meer uit. De angst zit hem er nu in dat ze als ik de auto naar buiten rijd dat ze wel het terrein afschiet naar haar vijand toe ! Dat risico wil ik absoluut niet lopen want als dat zou gebeuren wordt ze wel onmiddellijk in beslag genomen en ingeslapen ! Op eigen terrein mag ze van de spaanse wet iedereen toetakelen, een stap erbuiten en het is dag Pukie !toots schreef:En dan wil jij nog een hek gaan plaatsen?? Voor gekken die toch de grens op zoeken.
Zorgen dat ze er niet af kan
- Feather__
- Zeer actief
Omdat je niet bij de leeuwen kan komen. Anders zijn er genoeg gekken die dat wel doen.toots schreef: En eigenlijk snap ik niet dat mensen hun kinderen dit toestaan terwijl er waarschuwingen staan, in de dierentuin laten ze hun kinderen ook niet de leeuwen aaien.
Een paar jaar terug was er bij de Beekse bergen nog een jongetje uit de auto gestapt bij de jachtluipaarden om een goede foto te maken en te aaien. Was ook niet veel ouder dan 13 dacht ik. Dat vonden die ouders ook prima.
Ze vonden het dan weer niet leuk dat hij werd aangevallen en gebeten

- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Misschien een tip om een camera op te hangenCindy52 schreef:Gelukkig komt hij maar een paar uurtjes per dag, altijd rond een uur of 11 tot half 2 dus ik denk erover om haar dan maar binnen te houden of alleen maar buiten te laten onder toezicht.Laura84 schreef:ik hoop het voor je
-
blondie
- Zeer actief
Als kind kwam ik zelf ook eens ietsjes te dicht bij de panters in Artis, mijn ouders vonden de olifanten leuker, ik de pantersFeather__ schreef:Omdat je niet bij de leeuwen kan komen. Anders zijn er genoeg gekken die dat wel doen.toots schreef: En eigenlijk snap ik niet dat mensen hun kinderen dit toestaan terwijl er waarschuwingen staan, in de dierentuin laten ze hun kinderen ook niet de leeuwen aaien.
Een paar jaar terug was er bij de Beekse bergen nog een jongetje uit de auto gestapt bij de jachtluipaarden om een goede foto te maken en te aaien. Was ook niet veel ouder dan 13 dacht ik. Dat vonden die ouders ook prima.
Mijn voortuin grenst aan de straat, ook in mijn vorige woning. Ik kon bordjes ophangen wat ik wilde, maar dat haalde niets uit. Op zomerse dagen had ik altijd de voordeur open dus konden de honden ook buiten liggen als ik thuis was. Maar goed, heb de openingen op een bepaald moment dichtgespijkerd omdat er ook kinderhandjes door het hek werden gestoken. Er is nooit gebeten, en de honden waren vriendelijk gelukkig. Een wat scherpere hond met territorium drift had ik nooit zonder toezicht aan de voorkant laten lopen.
Maar dat is voorbeeld woonwijk, waar TS woont, vrij achteraf zo ik lees, met een hek om het terrein in Spanje dat vind ik wel heel wat anders. Zelfs in Nederland zijn mensen hopelijk niet zo dom om honden die achter een hekwerk lopen uit te gaan dagen, en doe je dat wel dan vind ik het toch echt je eigen schuld als de hond de kans krijgt om je een halt toe te roepen.
Wat de reactie van Pukie betreft zoals eerder iemand al schreef, het is geen dagelijkse kost voor haar om een persoon te bijten. Het is haar ook niet aangeleerd, dus wellicht toen jij er bij kwam zal ze gedacht hebben dat ze iets deed wat niet goed is geweest. Ook omdat het bij jou nooit eerder is voorgekomen zal je stem bij het commando "los" toch wel anders hebben geklonken. Dwingender wellicht, of met een lichte paniek in de stem.
Ze loste en er was geen schade. Als je de man nog wil en kan spreken, zou ik dat zeker even doen.
Zelf zou ik willen weten hoe het nou kon dat ze hem bij zijn arm kon pakken
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Meeste mensen zien nergens gevaar in of wat hun eigen gedrag uit kan lokken. Net nog een moeder met kinderen die Pien even over de zeik heen hielp. Of pre/pubers die lopen te treiteren en blaffen nadoen om maar een reaktie te krijgen.
Gek word ik er van en bloedje agressief;.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Meeste mensen zien nergens gevaar in of wat hun eigen gedrag uit kan lokken. Net nog een moeder met kinderen die Pien even over de zeik heen hielp. Of pre/pubers die lopen te treiteren en blaffen nadoen om maar een reaktie te krijgen.

- Feather__
- Zeer actief
Blondie. Ik kan het kinderen niet kwalijk nemen
maar je ouders zeiden vast niet g het pantertje maar aaien! Das leuk!
Maar die ouders van dat jochie vonden het een prima idee dat hij uitstapte. Dat vind ik toch wel kwalijk.
Maar die ouders van dat jochie vonden het een prima idee dat hij uitstapte. Dat vind ik toch wel kwalijk.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Naar een kindertehuis brengen is ook weer zo ....... dan beter helemaal afscheid nemen.Feather__ schreef:Blondie. Ik kan het kinderen niet kwalijk nemenmaar je ouders zeiden vast niet g het pantertje maar aaien! Das leuk!

-
blondie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Naar een kindertehuis brengen is ook weer zo ....... dan beter helemaal afscheid nemen.Feather__ schreef:Blondie. Ik kan het kinderen niet kwalijk nemenmaar je ouders zeiden vast niet g het pantertje maar aaien! Das leuk!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Feather__ schreef:Omdat je niet bij de leeuwen kan komen. Anders zijn er genoeg gekken die dat wel doen.toots schreef: En eigenlijk snap ik niet dat mensen hun kinderen dit toestaan terwijl er waarschuwingen staan, in de dierentuin laten ze hun kinderen ook niet de leeuwen aaien.
Nee, gek hè dat jachtluipaarden wel mensen vlees lusten
Mensen zijn gewoon niet overal op bedacht.
Ik vind persoonlijk dat als jij je hond achter het hek houd en daar ook nog een waarschuwing bij plaatst dat mensen zelf fout bezig zijn als ze toch hun ledematen door het hek steken om te aaien of wat voor reden dan ook. Zoals Blondie aanfeeft, in een drukke woonwijk waar veel kindjes buiten spelen vind ik ook net even anders. Als je dan zo nodig een waakhond wilt houden ga dan ergens vrij wonen of zorg dat de kinderen er echt niet bij kunnen.
Betreden op eigen risico, klaar. Wordt je dan gebeten da is dat de les die je krijgt omdat je zo stront eigenwijs bent om toch de waarschuwingen te negeren. In Nederland heb je dan ook een probleem als honden eigenaar want je hond heeft dan gebeten.
Er zijn landen waar op eigen terrein anders gekeken wordt naar dit soort dingen, en ik geloof dat Spanje daar ook onder valt.
Je hoeft niet heel je huis te barricaderen omdat er wellicht eens iemand langs kan lopen die niet kan lezen. Of niet snapt dat niet alle hondjes zo mak als een schaap zijn.
-
Cindy52
- Zeer actief
Spanje heeft een hele duidelijke wetgeving, als je op iemands terrein komt terwijl het hek op slot zit, moet dus op slot, dan mag de waakhond je wat hun betreft opeten, zitten ze niet mee ! Je bent dan niet strafbaar, het is zelfs niet verplicht om borden te hebben hangen want ze gaan ervan uit dat normale mensen niet ongevraagd andermans terrein betreden, als ik de inbreker op zijn hersenpan mep is dat ook zijn eigen risico ! Maar als ik geen goed afgesloten terrein heb waaronder ze verstaan het hek niet op slot of geen omheining ben ik strafbaar als het mis gaat ! Om bij mij te komen moet je over een eigen weg heen, dus niets openbaars, die weg deel ik met mijn twee andere buren, eentje woont ongeveer 1500 meter bij me vandaan, de ander een kleine duizend meter. De spaanse meneer heeft tegenover mijn terrein een fruitboomgaard, hij woont er verder niettoots schreef: Betreden op eigen risico, klaar. Wordt je dan gebeten da is dat de les die je krijgt omdat je zo stront eigenwijs bent om toch de waarschuwingen te negeren. In Nederland heb je dan ook een probleem als honden eigenaar want je hond heeft dan gebeten.
Er zijn landen waar op eigen terrein anders gekeken wordt naar dit soort dingen, en ik geloof dat Spanje daar ook onder valt.
Je hoeft niet heel je huis te barricaderen omdat er wellicht eens iemand langs kan lopen die niet kan lezen. Of niet snapt dat niet alle hondjes zo mak als een schaap zijn.
-
Cindy52
- Zeer actief
Ik denk dat ik ook best paniekerig klonk hoor ! Ik heb hem gesproken vandaag, hij wilde even testen of ze wel goed waakt aldus hemzelf, nou dat weet hij nu ! Hij bleef drie meter van mijn poort vandaan want Pukie stond naast me te grommen naar hem. Dat heb ik haar wel verboden !blondie schreef: Wat de reactie van Pukie betreft zoals eerder iemand al schreef, het is geen dagelijkse kost voor haar om een persoon te bijten. Het is haar ook niet aangeleerd, dus wellicht toen jij er bij kwam zal ze gedacht hebben dat ze iets deed wat niet goed is geweest. Ook omdat het bij jou nooit eerder is voorgekomen zal je stem bij het commando "los" toch wel anders hebben geklonken. Dwingender wellicht, of met een lichte paniek in de stem.
Ze loste en er was geen schade. Als je de man nog wil en kan spreken, zou ik dat zeker even doen.
Zelf zou ik willen weten hoe het nou kon dat ze hem bij zijn arm kon pakkenen waarom hij dan zo dicht op jouw terrein kwam?
- dagmar88
- Zeer actief
Cindy52 schreef:Hij bleef drie meter van mijn poort vandaan want Pukie stond naast me te grommen naar hem. Dat heb ik haar wel verboden !
Zou het zeker niet gaan bestraffen. Het is een (terechte) waarschuwing.
Hij kan mooi uit de buurt blijven en jij haar uit de situatie halen.
Als je waarschuwen gaat bestraffen kan ze die stap over gaan slaan.
Zou inderdaad ook zorgen dat dit niet meer kan gebeuren, voor de veiligheid van je hond.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Cindy52 schreef:Spanje heeft een hele duidelijke wetgeving, als je op iemands terrein komt terwijl het hek op slot zit, moet dus op slot, dan mag de waakhond je wat hun betreft opeten, zitten ze niet mee ! Je bent dan niet strafbaar, het is zelfs niet verplicht om borden te hebben hangen want ze gaan ervan uit dat normale mensen niet ongevraagd andermans terrein betreden, als ik de inbreker op zijn hersenpan mep is dat ook zijn eigen risico ! Maar als ik geen goed afgesloten terrein heb waaronder ze verstaan het hek niet op slot of geen omheining ben ik strafbaar als het mis gaat ! Om bij mij te komen moet je over een eigen weg heen, dus niets openbaars, die weg deel ik met mijn twee andere buren, eentje woont ongeveer 1500 meter bij me vandaan, de ander een kleine duizend meter. De spaanse meneer heeft tegenover mijn terrein een fruitboomgaard, hij woont er verder niettoots schreef: Betreden op eigen risico, klaar. Wordt je dan gebeten da is dat de les die je krijgt omdat je zo stront eigenwijs bent om toch de waarschuwingen te negeren. In Nederland heb je dan ook een probleem als honden eigenaar want je hond heeft dan gebeten.
Dan zou ik zorgen dat als jij weg gaat en het hek dus even open staat ze echt niet eraf kan.
De regels zijn duidelijk en lijken mij niet meer dan logisch, in Nederland is het zelfs strafbaar als je een inbreker ter zelf bescherming bewusteloos slaat en als je hond bijt is dat precies het zelfde. Beetje krom hier
Maar nu je het gevoel hebt dat ze er wel eens af kan als die meneer er toevallig langs loopt zou ik dus op dat punt wel maatregels nemen.
-
Cindy52
- Zeer actief
ze weet dat ze niet mag aanblaffen of grommen als ik er al ben dus ook niet naar deze meneer, gewoon niet, als ik er ben regel ik het en niet Pukiedagmar88 schreef:Cindy52 schreef:Hij bleef drie meter van mijn poort vandaan want Pukie stond naast me te grommen naar hem. Dat heb ik haar wel verboden !
Zou het zeker niet gaan bestraffen. Het is een (terechte) waarschuwing.
Hij kan mooi uit de buurt blijven en jij haar uit de situatie halen.
Als je waarschuwen gaat bestraffen kan ze die stap over gaan slaan.
Zou inderdaad ook zorgen dat dit niet meer kan gebeuren, voor de veiligheid van je hond.
-
laeken
- Zeer actief
Even voor de duidelijkheid. De liefde voor je hond is duidelijk en ik snap dat je dit ook niet verwacht had. Mijn berichten waren ook verre van aanvallend bedoeld. En je hond heeft prima gehandeld voor een waakhond. Maar dat moet wat mij betreft wel de enige keer zijn. Goed dat je gepraat hebt met de beste man. Gewoon vriendelijk. Super. Kans is nu klein dat hij je hond wat wil aandoen verder.
-
Cindy52
- Zeer actief
Ik voelde me niet aangevallen hoor en ondanks dat het wel echt mastin gedrag is, ze zijn enorm waaks wil ik het toch voorkomen. Niet omdat ik vind dat ze fout zat want ze heeft gedaan wat ze als waakhond hoort te doen maar in haar belang ga ik toch een extra hek neer laten zetten. Als er dan een gek overheen komt ja dan heb ik alles gedaan om het te voorkomen !laeken schreef:Even voor de duidelijkheid. De liefde voor je hond is duidelijk en ik snap dat je dit ook niet verwacht had. Mijn berichten waren ook verre van aanvallend bedoeld. En je hond heeft prima gehandeld voor een waakhond. Maar dat moet wat mij betreft wel de enige keer zijn. Goed dat je gepraat hebt met de beste man. Gewoon vriendelijk. Super. Kans is nu klein dat hij je hond wat wil aandoen verder.