Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Speeltje met geluid.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Aantal honden: 1
Contacteer:

Speeltje met geluid.

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ter voorbeeld: Bullit heeft een hondje met een rot piep geluid, ze is er helemaal weg van..
Nu heb ik van schoonmoeder gehoord, dat speeltjes met geluid, agressie kan opwekken?

Mijn schoonmoeder had het er over met iemand die ook twee pitbullen heeft en dit afraadde.
Nu weet ik niet het exacte verhaal het waarom en hoezo, maar misschien iemand hier bekend mee?

Als dat zo is, moet ik dus Bullit der favo speeltje 'Weg'doen of dan wel geluid er uit halen.
En dan mag ze met der ander speelgoed spelen uiteraard.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Speeltje met geluid.

Ongelezen bericht door dagmar88 »

PitBullit schreef:Ter voorbeeld: Bullit heeft een hondje met een rot piep geluid, ze is er helemaal weg van..
Nu heb ik van schoonmoeder gehoord, dat speeltjes met geluid, agressie kan opwekken?

Mijn schoonmoeder had het er over met iemand die ook twee pitbullen heeft en dit afraadde.
Nu weet ik niet het exacte verhaal het waarom en hoezo, maar misschien iemand hier bekend mee?

Als dat zo is, moet ik dus Bullit der favo speeltje 'Weg'doen of dan wel geluid er uit halen.
En dan mag ze met der ander speelgoed spelen uiteraard.

Welnee.
Met twee pitbulls of honden met een kort lontje die er opgewonden van raken is het een ander verhaal.
Maar dan ben je in feite al genoodzaakt constant te sturen.
Ben blij dat ik maar één zo'n debiel heb.
Ze krijgt maar heel af en toe een piepertje om zelf mee te spelen. :mrgreen: Op haar verjaardag.
Normaal gesproken alleen als beloning; ik leid haar af met het heilige piepbeest om langs andere honden te komen en bij netjes passeren mag ze er even mee spelen.
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Bullit mag hem nog niet mee nemen naar buiten (buiten het hek.) in de tuin is ze er graag mee bezig.
Vooral met haar pootjes er op staan, tot hij piept, of er achter aan rennen als je hem gooit.
Dit doet ze overigens het zelfde met een Kongbal of een voetbal ....

Ik vind het verwarrend, doe ik mijn hond kwaad door haar te laten spelen met zo een irritant piep ding?
Behalve dat het mij lastig valt qua geluid.:P
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

PitBullit schreef:Bullit mag hem nog niet mee nemen naar buiten (buiten het hek.) in de tuin is ze er graag mee bezig.
Vooral met haar pootjes er op staan, tot hij piept, of er achter aan rennen als je hem gooit.
Dit doet ze overigens het zelfde met een Kongbal of een voetbal ....

Ik vind het verwarrend, doe ik mijn hond kwaad door haar te laten spelen met zo een irritant piep ding?
Behalve dat het mij lastig valt qua geluid.:P
Waarom zou dat kwaad kunnen als ze gewoon lief speelt in haar eentje? Zorg wel dat je heel goed haar grenzen bewaakt en ze niet te lang doorgaat of te wild wordt en zich pijn doet. Zelf zijn staffords en aanverwanten daar vaak niet goed in.

Ga je al naar de hondenschool?
Het komt niet over alsof je weet waar je aan bent begonnen of wat je kunt verwachten en dat is met een pitbull wel net even belangrijker dan bij een golden retriever...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Ik wordt inderdaad zelf altijd een beetje agressief van zo'n piepding.
dagmar88
Zeer actief

Emma schreef:Ik wordt inderdaad zelf altijd een beetje agressief van zo'n piepding.

:mrgreen: Da's het enige voordeel van volwassen stafford kaken, binnen 30 seconden leeft de pieper niet meer.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Koop nooit speelgoed waarin een piepertje verwerkt zit.
Wat is hiermee aan de hand, zult u zich afvragen. Heel veel!
Als een pup met zijn nestgenoten stoeit en het gaat er hard aan toe, dan piept de pup. Hij geeft het duidelijk aan als hij pijn heeft en de ander dus te ver is gegaan. Voor de ander is dit het signaal om te doen. Hierdoor ontwikkelt zich de 'bijtrem' bij een pup.
Een pup die een speeltje heeft dat alsmaar piept, zal op den duur de 'bijtrem' kwijtraken. Als de pup volwassen is, zal hij tijdens het spel dan ook niet doen als een soortgenoot piept. Voor hem is dat een signaal om nog harder door te bijten met alle gevolgen van dien; zelfs tot de dood er op volgt.
Klinkt vrij plausibel, maar weet niet in hoeverre dit in de praktijk klopt. Ik weet wel dat Elco op een piep uit z'n speeltjes net zo bezorgd reageert als op een huilende baby. Hij heeft de eerste maanden geen piepspeeltjes gehad.
Als er een kern van waarheid in zit, zou ik zeker met een vasthoudend ras toch wel voorzichtig zijn met piepspeeltjes
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Ja , weet waar ik aan begonnen ben....
En dat pitbulls hoop sturing nodig heeft en vooral goede opvoeding etc. Ik neem ook echt de tijd voor haar.

Ik vroeg het mij gewoon af met zo een speeltje. :) de uitleg van het piepen etc. Klinkt opzich logisch.
Ze mag er ook niet te lang mee spelen, en ik ben er altijd bij, ze geeft hem ook af (of laat los) als ik daarom vraag.
" los commando" zeg maar reageert ze goed op.

En ja we gaan naar puppy en aansluitend basis cursus .
AfbeeldingAfbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

PitBullit schreef: Ze mag er ook niet te lang mee spelen, en ik ben er altijd bij, ze geeft hem ook af (of laat los) als ik daarom vraag.
" los commando" zeg maar reageert ze goed op.
Is is het allerbelangrijkste vind ik :) En je kunt het los commando niet oefenen als je hond eerst niet 'vast' doet.
Ik ben het wel eens tegen gekomen in een uitzending van Cesar Milan dat een hond echt totaal uit zn dak ging op een piepspeeltje. Niet op een speelse manier, maar met een hele fanatieke focus. Dat heeft hij afgekapt met het verhaal dat piepers soms tè fanatiek gedrag kunnen uitlokken, en dat dat een trigger kan zijn voor een zogenaamde vlam in de pan.
Ik herken het wel. Hier onder mijn honden wordt er soms net te fanatiek gespeeld en een schelle piep kan daaraan bijdragen. Dan weet je - dat wordt ruzie. Ik kap dat af. Als er werkelijk 'ruzie' komt, is dat nooit meer dan wat gesnauw. Maar bij andere honden pakt dat mogelijk heel anders uit.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fotogravinnetje schreef:
Als een pup met zijn nestgenoten stoeit en het gaat er hard aan toe, dan piept de pup. Hij geeft het duidelijk aan als hij pijn heeft en de ander dus te ver is gegaan. Voor de ander is dit het signaal om te doen. Hierdoor ontwikkelt zich de 'bijtrem' bij een pup.
Een pup die een speeltje heeft dat alsmaar piept, zal op den duur de 'bijtrem' kwijtraken. Als de pup volwassen is, zal hij tijdens het spel dan ook niet doen als een soortgenoot piept. Voor hem is dat een signaal om nog harder door te bijten met alle gevolgen van dien; zelfs tot de dood er op volgt.
Klinkt vrij plausibel, maar weet niet in hoeverre dit in de praktijk klopt. Ik weet wel dat Elco op een piep uit z'n speeltjes net zo bezorgd reageert als op een huilende baby. Hij heeft de eerste maanden geen piepspeeltjes gehad.
Als er een kern van waarheid in zit, zou ik zeker met een vasthoudend ras toch wel voorzichtig zijn met piepspeeltjes
:mrgreen:
Dit verhaal dat je quote doet me denken aan sommige trainers van de oude stempel.
Een hond mag niet op een stokje knagen "want dan wordt hij hard in de bek"..........
Alsof een hond niet weet wat het verschil is tussen een duif/eend/enz. en een stokje :lol1:

Wees gerust, een hond weet dat wel.

En als de hond van PitBullit zo goed weet wat los is en zit niet als een gek loopt op tedraaien, zie ik geen probleem.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Het is ons door de markiesjesvereniging afgeraden speeltjes met een piep te gebruiken, omdat honden piepen wanneer ze pijn hebben. Zo'n piepspeeltje zou de rem van het bijten weghalen en dus zouden honden ook doorgaan met bijten als het een andere hond betreft.

Dusss..... :mrgreen:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

veertje schreef:Het is ons door de markiesjesvereniging afgeraden speeltjes met een piep te gebruiken, omdat honden piepen wanneer ze pijn hebben. Zo'n piepspeeltje zou de rem van het bijten weghalen en dus zouden honden ook doorgaan met bijten als het een andere hond betreft.

Oh goden :LOL:
Ik zal Izzy ook niet meer achter een bal aan laten rennen, want dan gaat ze geheid achter andere honden aanrennen :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef: Ik ben het wel eens tegen gekomen in een uitzending van Cesar Milan dat een hond echt totaal uit zn dak ging op een piepspeeltje.

"She's not playing with her toy, she's killin' it".
:LOL: Jarenlang met mexicaanse dwerg accent naar Charlie geroepen om d'r op te jutten.
Volgens hem was een hond die wild/gefocust met speelgoed speelt een "red zone case".
En ja, ze speelt zelden zachtjes met iets, het moet extra extra extra doodgemaakt met een hoop geluid.
Tot de ander stopt met aan het speelgoed trekken, dan blijft ze doodstil staan of probeert ze ze over te halen het weer vast te pakken :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:
veertje schreef:Het is ons door de markiesjesvereniging afgeraden speeltjes met een piep te gebruiken, omdat honden piepen wanneer ze pijn hebben. Zo'n piepspeeltje zou de rem van het bijten weghalen en dus zouden honden ook doorgaan met bijten als het een andere hond betreft.

Oh goden :LOL:
Ik zal Izzy ook niet meer achter een bal aan laten rennen, want dan gaat ze geheid achter andere honden aanrennen :LOL:

Ze eet toch geen vers he, één druppel bloed en ze is voorgoed verloren!

Trouwens, zou het van de kooiker vereniging best snappen. "u had zeker zo'n piephamburger he mevrouwtje. kijk, daar hebt u het al :roll: ".

:engel:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

dagmar88 schreef: :LOL: Jarenlang met mexicaanse dwerg accent naar Charlie geroepen om d'r op te jutten.
Ik ben niet de enige die het doet?! :LOL:
"Ekussaais, diiizziplin thèèèn effèèèkzion!"
"I'mmm keeeeeping caaaaallum"
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tara schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Hoe dom denken mensen eigenlijk dat honden zijn? :roll:
Mijn honden zijn jachthonden, en die moeten zacht in de bek zijn. Wild mag niet door de hond beschadigd worden, dat is een ernstige fout. In hun eigen tijd spelen ze van hartelust met piepertjes en andere speelgoedjes die geluid maken.
Honden zijn niet debiel hoor. Die maken het onderscheid tussen soortgenootjes en speelgoed echt wel.
Nou dat inderdaad. De eerste tijd zal een hond misschien even schrikken van die piep, maar ze hebben snel genoeg door dat het geen piep van een levend iets is. Zo snappen ze volgens mij ook aardig het verschil tussen een rollende bal en een rennend konijn. :wink:

Hier mag trouwens heel gedoseerd met piepspeeltjes worden gespeeld, want ik vind het zelf wel een ontzaglijk irritant geluid.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Helemaal eens met Tara!
Hier zijn ze beide gek van piepspeeltjes en beide honden leven nog en zijn nog heel. Andere honden laten ze meestal ook wel heel :engel:
De enige die er gillend gek van wordt ben ik. Gelukkig heeft Evert binnen het kwartier de piep ee vaak al uit en anders doe ik het haha
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Tara schreef:Ik word echt niet wel van die dogma's die uitgaan van honden als domme machines die niet in staat zijn onderscheid te maken en nuances te zien. Wat een geknepenbillenonzin is dat toch vaak. Honden worden er echt mee tekort gedaan, het zijn intelligente dieren die niet zoals sommige dieren van een lagere orde zijn te foppen met plastic namaaksels.
Kom op zeg, zouden honden nou werkelijk niet het verschil zien tussen dit:

Afbeelding

en dit:

Afbeelding

Dat bedoel ik.
:LOL: :LOL:

En even voor de TS. Mijn staffordachtige/pitbullachtige is helemaal verzot op piepspeeltjes. Het is dan elke keer weer een grote teleurstelling voor hem als het piepspeeltje er binnen enkele seconden tot minuten ermee op houdt omdat het is gesloopt. Gelukkig bestaat er zoiets als de Action, waardoor hij regelmatig een nieuwe krijgt.
Heel vernuftig 'doodt' hij het piepspeeltje en is hij behoorlijk driftig. Andere speeltjes deelt hij graag, maar piepspeeltjes zeker niet.
Gelukkig ziet hij uitstekend het verschil tussen de piepspeeltjes en honden of andere dieren. Ik ken maar weinig honden die zo lief en voorzichtig met puppies, andere dieren en kids omgaan dan hij dat doet.

Tot nu toe zijn al onze honden gek op piepspeeltjes, mijn mechels en hiervoor dobermanns en labrador gaan er net zo wild mee aan de slag als Hippo.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, nou, mijn hond wordt echt héél agressief van piepspeeltjes ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=ozwGN5lefkY

Mila is enorm zacht in de bek en daar hebben piepspeeltjes ook niets aan veranderd.
Ik kan me wel voorstellen dat - wat hierboven ook wordt gezegd - het voor extra opwinding kan zorgen die je bij lichtontvlambare types misschien liever voorkomt.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Vind het ook enorme onzin dat een hond een piepspeeltje zou verwarren met de piep van een hond. Honden zijn te sturen op honderden verschillende woorden en geluidjes. Er zijn honden de gestuurd worden op allerlei verschillende piepjes, maar het verschil tussen zon idioot speeltje en de piep van een pup/hond zouden ze niet horen?

Vind dat echt van de orde van "je hond denkt dat je hand een hondenkop is" .... Echt, hou op, ga weg.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dus als je fluit ben je in ene keer een vogel en als je piept een puppy, als je meh zegt ben je een lammetje :lol1: :idea: ik vraag me wel eens af waarom mensen, wensen dat te geloven,..... ze kunnen je ook vertellen dat de paashaas langs gaat komen- met een mandje chocolade eieren, of je het gelooft is aan jezelf- hoe waarschijnlijk is het
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ben er ook voor gewaarschuwd toen Manu pup was.
En toen hij uiteindelijk een heel kippenhok had uitgemoord werd gezegd: zie je wel?

Oooooooh.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ben je mal. Het was voor Thijs juist de aan-schakelaar om Bram in de benen te krijgen, schielijk een piepbal oppikken en dan keihard "pieeeep" als je broer lekker lag te pitten. Werkte feilloos :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Manuma schreef:Ik ben er ook voor gewaarschuwd toen Manu pup was.
En toen hij uiteindelijk een heel kippenhok had uitgemoord werd gezegd: zie je wel?

Oooooooh.

:LOL: Dat meen je niet, wat erg!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Manuma schreef:Ik ben er ook voor gewaarschuwd toen Manu pup was.

Oooooooh.

Je hebt hem zeker te veel hiermee laten spelen hè :hmmm:

Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Oh, die van pups kende ik nog niet.

Wel eens aangesproken door een vrouw toen ik buiten met Shib liep en hij een piepspeeltje had. Dat hij dan vervolgens ook baby's zou pakken, omdat dat geluid op elkaar lijkt. Heb de mevrouw maar verteld dat het toch al te laat was omdat hij al bloed had geproeft :engel:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Shibby schreef:Oh, die van pups kende ik nog niet.

Wel eens aangesproken door een vrouw toen ik buiten met Shib liep en hij een piepspeeltje had. Dat hij dan vervolgens ook baby's zou pakken, omdat dat geluid op elkaar lijkt. Heb de mevrouw maar verteld dat het toch al te laat was omdat hij al bloed had geproeft :engel:
Als zijzelf moeder is en in een onbewaakt moment haar lekkende melktiet in de pieper van een plastic speelgoedbeestje heeft gedrukt, dan heeft ze wel een punt

Anders niet :pffff:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Lemuria schreef:
dagmar88 schreef: :LOL: Jarenlang met mexicaanse dwerg accent naar Charlie geroepen om d'r op te jutten.
Ik ben niet de enige die het doet?! :LOL:
"Ekussaais, diiizziplin thèèèn effèèèkzion!"
"I'mmm keeeeeping caaaaallum"
:LOL: :LOL: :LOL:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”