Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Losloopdilemma..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Losloopdilemma..

Ongelezen bericht door Shibby »

Met Biet eens, spreek af met bekende honden of met bekende eigenaren die je kan vertrouwen en kijk dan in hoeverre je Didge onder appél kan houden, dat zal een goede graadmeter zijn.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Shibby schreef:Met Biet eens, spreek af met bekende honden of met bekende eigenaren die je kan vertrouwen en kijk dan in hoeverre je Didge onder appél kan houden, dat zal een goede graadmeter zijn.
Waar denk je dat ik jou en Shibby voor misbruik? :mrgreen: Het werkt wel inderdaad :ok:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Dat is dus idd wat mij tegenhoud voor alsnog en dat ik er zo voorzichtig mee ben :wink:
In het nieuwe jaar gaan we een cattle wandeling doen
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Intussen ben ik wat onverwachte ervaringen en daardoor inzichten rijker.

Een paar weken geleden moest ik ergens een erf over, waarbij er twee appelbuchers( appenzeller/entlebucher evt x) naar ons toe kwamen. Met een snauw van voren en vanachter was het klaar met het geblaf van Didge en wilde hij vooral doorlopen. Waaruit ik haal dat het een schil is, waar zo doorheen geprikt kan worden met een beetje tegengas.

Vandaag kwam er een loslopende hond op mijn aangelijnde honden af, helaas glipte Didge uit zijn riem, mag niet gebeuren, maar goed, het gebeurde. Hij was ondertussen al aardig opgewonden, maar buiten wat aftasten en een enkele snauw gebeurde er niet zoveel. Didge had tussendoor de tijd om even de baas van de andere hond te begroeten, om vervolgens weer te bedenken dat ie bezig was de andere hond te leren kennen. Daarna had Didge voor mij een houding dat hij het nog wel spannend vond, maar ook eigenlijk gewoon nieuwsgierig was.

Overigens is het natuurlijk nog steeds niet zo dat ik hem overal maar losgooi, dit blijft in principe voor nu nog steeds in een gecontroleerde omgeving, in overleg met de andere hondenbaas. Maar geeft mij alweer meer vertrouwen over de kant dat het op gaat
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jeannettebo schreef:Intussen ben ik wat onverwachte ervaringen en daardoor inzichten rijker.

Een paar weken geleden moest ik ergens een erf over, waarbij er twee appelbuchers( appenzeller/entlebucher evt x) naar ons toe kwamen. Met een snauw van voren en vanachter was het klaar met het geblaf van Didge en wilde hij vooral doorlopen. Waaruit ik haal dat het een schil is, waar zo doorheen geprikt kan worden met een beetje tegengas.

Vandaag kwam er een loslopende hond op mijn aangelijnde honden af, helaas glipte Didge uit zijn riem, mag niet gebeuren, maar goed, het gebeurde. Hij was ondertussen al aardig opgewonden, maar buiten wat aftasten en een enkele snauw gebeurde er niet zoveel. Didge had tussendoor de tijd om even de baas van de andere hond te begroeten, om vervolgens weer te bedenken dat ie bezig was de andere hond te leren kennen. Daarna had Didge voor mij een houding dat hij het nog wel spannend vond, maar ook eigenlijk gewoon nieuwsgierig was.

Overigens is het natuurlijk nog steeds niet zo dat ik hem overal maar losgooi, dit blijft in principe voor nu nog steeds in een gecontroleerde omgeving, in overleg met de andere hondenbaas. Maar geeft mij alweer meer vertrouwen over de kant dat het op gaat
Dat klinkt heel gunstig :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jeannettebo
Zeer actief

Vandaag ben ik met een collega gaan wandelen, met hun labje.
En wat ik verwacht had gebeurde ook, aan de lijn een grote mond, maar los was er helemaal niks meer aan de hand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ook prettig was om te merken is dat juist Layla het niet accepteert van Didge dat hij zich komt bemoeien, als zij aan het aftasten is met een andere hond. Hij moet dan opzouten.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat dit zo goed gegaan is :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”