Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Honden losgebroken. Het zal je maar gebeuren..

Ongelezen bericht door Lemuria »

joline schreef: Ik zou mijn kleine hond optillen
Een beetje Stafford springt vanaf de grond in stilstand zo in je nek :blauwoog: Zelfs mijn luie loedertje kan dat met gemak, laat staan een hond die opgefokt is van adrenaline. Ik zou, als ik een klein hondje had, die nog eerder over een schutting of in een kliko gooien en hopen dat ze zacht landt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:
Een beetje Stafford springt vanaf de grond in stilstand zo in je nek :blauwoog: Zelfs mijn luie loedertje kan dat met gemak, laat staan een hond die opgefokt is van adrenaline. Ik zou, als ik een klein hondje had, die nog eerder over een schutting of in een kliko gooien en hopen dat ze zacht landt.
En zo'n uk is met een keer schudden stuk, doodeng.
Lemuria

Daarom zou ik nooit een kleine hond willen :schrik: Ik zou continue met gigantische stress rondlopen en elke grotere hond met argusogen aankijken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lemuria schreef:Daarom zou ik nooit een kleine hond willen :schrik: Ik zou continue met gigantische stress rondlopen en elke grotere hond met argusogen aankijken.
Ik ook... zou echt niet prettig lopen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

malinois schreef:
Lemuria schreef:Daarom zou ik nooit een kleine hond willen :schrik: Ik zou continue met gigantische stress rondlopen en elke grotere hond met argusogen aankijken.

Het hondje ook niet. Als ik dénk dat ik een mini correctietje geef doen zo'n beest een driedubbele achterwaardse flikflak :schrik: :LOL:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Met ongevaarlijke honden die uitbreken zit ik verder niet zo. Lekker laten gaan of bij het halsbandje pakken en terugbrengen naar de baas.
Maar dat je je killer uit laat breken vind ik verregaand stom. Of je moet er op kickuh, dat volk heb je ook. :ugh:
Alsof dat niet fout af kan lopen. Nee hoor als je Fifi voor je wielen krijgt en uitwijkt en jezelf aan gort rijd is het god zij dank minder erg omdat het Fifi is :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lemuria

dagmar88 schreef:Het hondje ook niet. Als ik dénk dat ik een mini correctietje geef doen zo'n beest een driedubbele achterwaardse flikflak :schrik: :LOL:
Oh vreselijk ja. Af en toe wil ik de Chihuahua's van m'n moeder wel eens corrigeren, maar HOE? Ik neig naar een vinger zachtjes tegen de neus tikken maar daar lachen ze me om uit. Maar als ik een bitchslap geef, vliegen ze tegen de muur :hmmm: Meestal pak ik ze met 2 vingers bij hun nekvelletje en zet ze dan in de garage. Zal ze léren :pffff:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:

Het hondje ook niet. Als ik dénk dat ik een mini correctietje geef doen zo'n beest een driedubbele achterwaardse flikflak :schrik: :LOL:
Hahaha ja dat ook :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

malinois schreef:
Tocht triest dat -t.g.v. die verknipte bijters- (oudere) mensen niet meer fatsoenlijk met een gezelschapshondje over straat kunnen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:
Een beetje Stafford springt vanaf de grond in stilstand zo in je nek :blauwoog: Zelfs mijn luie loedertje kan dat met gemak, laat staan een hond die opgefokt is van adrenaline. Ik zou, als ik een klein hondje had, die nog eerder over een schutting of in een kliko gooien en hopen dat ze zacht landt.[/quote
Jij flikkert Fief in de kliko en gaat verder met de gemene hond vechten terwijl je denkt Gohhh wat hoor ik nu en even later vanuit je ooghoeken de vuilnisauto weg ziet rijden. :LOL: Daaag Fief . :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lemuria

korthaar schreef:
malinois schreef:
Tocht triest dat -t.g.v. die verknipte bijters- (oudere) mensen niet meer fatsoenlijk met een gezelschapshondje over straat kunnen.
Het ging mij in dit voorbeeld niet om de bijters, maar gewoon om élke grotere hond. Een Labradoodle kan op zo'n klein ding staan en er een 4dubbele nek/rughernia-klant van maken. Een Beagle kan eraan komen stormen, niet kijken waar hij z'n poten neerzet en dat kleine frutje ondersteboven lopen met inwendige schade ten gevolge. Lompe honden zijn er véel meer dan bijtgrage honden. Izzy is zo vaak omver gebeukt, maar heeft er nooit wat aan overgehouden (hooguit beetje stijf de dag erop). Daárom wil ik dus geen klein hondje.
Lemuria

bouvierpoedel schreef:Jij flikkert Fief in de kliko en gaat verder met de gemene hond vechten terwijl je denkt Gohhh wat hoor ik nu en even later vanuit je ooghoeken de vuilnisauto weg ziet rijden. :LOL: Daaag Fief . :engel:
Ik heb wel eens met de Wawa's van smam en Izzy in het bos gelopen en ik zat meer in de rats om die kleine ratjes dan om m'n Stafford. Ik word er een zenuwlijer van, al de mogelijkheden waarop zo'n ding zich kan bezeren :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Lemuria schreef:
dagmar88 schreef:Het hondje ook niet. Als ik dénk dat ik een mini correctietje geef doen zo'n beest een driedubbele achterwaardse flikflak :schrik: :LOL:
Oh vreselijk ja. Af en toe wil ik de Chihuahua's van m'n moeder wel eens corrigeren, maar HOE? Ik neig naar een vinger zachtjes tegen de neus tikken maar daar lachen ze me om uit. Maar als ik een bitchslap geef, vliegen ze tegen de muur :hmmm: Meestal pak ik ze met 2 vingers bij hun nekvelletje en zet ze dan in de garage. Zal ze léren :pffff:
Haha, erg he. Maar je kunt ze best behoorlijk aanpakken hoor. En dat hebben ze nodig, die arrogante krengen. :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:
bouvierpoedel schreef:Jij flikkert Fief in de kliko en gaat verder met de gemene hond vechten terwijl je denkt Gohhh wat hoor ik nu en even later vanuit je ooghoeken de vuilnisauto weg ziet rijden. :LOL: Daaag Fief . :engel:
Ik heb wel eens met de Wawa's van smam en Izzy in het bos gelopen en ik zat meer in de rats om die kleine ratjes dan om m'n Stafford. Ik word er een zenuwlijer van, al de mogelijkheden waarop zo'n ding zich kan bezeren :mrgreen:
Een eikel of een dennenappel word ze al fataal , wat zelfs een blaadje met steeltje wat aan komt waaien kan een schedelbasisfactuur opleveren. Je zou al bang zijn een scheet te laten als die Wawa in de koers staat. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Zo heb ik eens gehoord van een wawa waar een rottweiler op was gaan zitten, dag wawa. :O:
Lemuria

bouvierpoedel schreef: Een eikel of een dennenappel word ze al fataal , wat zelfs een blaadje met steeltje wat aan komt waaien kan een schedelbasisfactuur opleveren. Je zou al bang zijn een scheet te laten als die Wawa in de koers staat. :LOL:
:LOL:

@SJM: Ja, ze hebben het echt nodig. Het zijn manipulatieve krengetjes hoor, ze hebben m'n moeder totaal om hun ieniemienie pinkjes gewonden :mrgreen:

@Nanna: Ik kom ze veel tegen. Bordeauxdoggen, Saluki's, Labradors, Herders...alles lijkt hier lomp, lomper, lompst.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Lemuria schreef:
Hahaha ik moet ik wel heerlijk om lachen :LOL: :LOL: :LOL:
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Izzers »

Goh en daar heb ik nu eens ervaring mee :-(
Na altijd herders, en nu het kleine boomergeval wat nu naast me ligt,,,,
Ik moet eerlijk zeggen dat maakt echt veel verschil :-(
Ik heb al eens overwogen inderdaad om een dikke leren gevlochten veter bij me te steken als ik aan de wandel ga, maar dan vind ik mezelf zo paranoide worden.
Ik had met mijn grote honden altijd een beetje de pest aan mensen die kleine hondjes meteen oppakten, maar inmiddels kriig ik daar wel begrip voor.
Er lopen hier een behoorlijk aantal staffords en staffachtigen. Meer dan de helft heeft een prima baas, die ze netjes aanlijnen (sommigen zelfs muilkorven uit voorzorg omdat ze geen ellende willen) maar ook een paar loslopende met van die achterlijke bazen erbij die het wel stoer vinden als hun stoere hond loopt te etteren en dreigen naar andere honden.
Soms ook loslopend zonder een baas in het zicht en dan mot je maar afwachten wat er gebeurt.
Maar ik denk er best vaak over. Tegen zo'n hond is sammie natuurlijk volkomen kansloos. Het lijkt me het meest gruwelijke als er iets gebeurt dat je erbij bent en niets kunt doen.
De grote vraag is dus ook.... Ben ik nu wel of niet paranoide als ik iets mee neem om indien nodig in elk geval mijn haarbal te kunnen verdedigen?
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
dagmar88
Zeer actief

Tenmashi schreef:Zo heb ik eens gehoord van een wawa waar een rottweiler op was gaan zitten, dag wawa. :O:

Hier een (ex?) forumlid zelf op z'n chi gevallen, ook dag wawa :oeps:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Izzers schreef:Maar ik denk er best vaak over. Tegen zo'n hond is sammie natuurlijk volkomen kansloos. Het lijkt me het meest gruwelijke als er iets gebeurt dat je erbij bent en niets kunt doen.
De grote vraag is dus ook.... Ben ik nu wel of niet paranoide als ik iets mee neem om indien nodig in elk geval mijn haarbal te kunnen verdedigen?
Nee, dan ben je beslist niet paranoïde. Integendeel zelfs, dan ben je een realist. Je bent dan op situaties voorbereid waarbij je je hond kunt redden. En dat doel heiligt alle middelen. Een stropje om de nek van een klapkaak proberen te krijgen duurt te lang en is niet zonder gevaar.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb altijd een breakstick bij, die kan ik zo onder de halsband schuiven en ronddraaien. En voor als de hond geen band om heeft heb ik een klein spuitbusje deo, die spuit ik dan wel in de ogen.

Ben tegenwoordig erg goed voorbereid :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Het is toch eigenlijk belachelijk dat je al zulke voorzorgsmaatregelen moet nemen.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Roompie schreef:Het is toch eigenlijk belachelijk dat je al zulke voorzorgsmaatregelen moet nemen.
Ja dat is het ook, maar ik neem geen risico meer.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Tiny schreef:
Roompie schreef:Het is toch eigenlijk belachelijk dat je al zulke voorzorgsmaatregelen moet nemen.
Oh ben het helemaal met je eens hoor. Better safe then sorry.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Roompie schreef:
Tiny schreef:
Oh ben het helemaal met je eens hoor. Better safe then sorry.
Bedoelde het niet lelijk hoor :oeps:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Lemuria

Izzers schreef: De grote vraag is dus ook.... Ben ik nu wel of niet paranoide als ik iets mee neem om indien nodig in elk geval mijn haarbal te kunnen verdedigen?
Nee, niet paranoide, wel goed voorbereid. Ik zou het ook mee dragen als ik een klein hondje had. Absoluut.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik loop ongewapend met Elco en zonder angst. Maar goed, ik kom ook vrijwel geen SPA's tegen, en de paar die er rondlopen worden goed kort gehouden.
Af en toe komen we wat lompe labs tegen. Dan help ik Elco in het afremmen van die hond voor hij er echt is. Ik probeer te blokkeren, Elco gaat eventueel gillen, voorpoten in de lucht en is bereid te happen als ze niet inbinden. Is tot nog toe ruim voldoende om zo'n hond tot iets minder lompheid te bewegen.
Laatst bond zo'n lab netjes in en besloot Elco op het laatste moment vol tegen die lab te beuken. Die kreeg dus van mij op z'n kop. Even met de eigenaar van de lab staan praten. Na mijn uitleg begreep ze waarom ik Elco even corrigeerde. Grenzen aangeven, prima. Verder gaan dan dat (wat hij dus deed op dat moment), niet prima. Denk dat Elco op zo'n moment ook voldoende zelfverzekerdheid uitstraalt omdat hij weet dat ik hem zal helpen als de andere hond zijn grenzen niet respecteert. Tegelijk grijp ik ook in als Elco de grenzen van een andere hond niet respecteert. Zo hoop ik ervoor te zorgen dat hij niet door angst, maar ook niet door zichzelf te overschreeuwen, problemen gaat uitlokken. Lijkt goed te werken tot nog toe
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Ik heb er weinig last van. Misschien ook wel omdat mijn honden met zijn vijven zijn, dan wordt er meestal toch wel iets ingebonden.
Ik heb er ook bijna geen last van. Ten eerste lopen hier nauwelijks klapkaken want Duitsland is niet zo tolerant wat dat aan gaat. Verder kom je hier niet zo goed weg met bijtende honden. Ik til bas als het moet gewoon op. En de hond die naar haar gaat springen krijgt een hele vervelende trap. Spijt me. En ik heb altijd een wandelstok bij me met een knots aan het einde. Gewoon omdat ik dat lekker vind lopen en omdat ik dat handig vind als er werkelijk wat is. Ik heb met bas hier in Duitsland nog geen enkel incident gehad.

Het valt dus best mee met kleine hondjes. Ik vind het eerlijk gezegd wel prettig na wennen. Wuilus liet ik gewoon gaan als een hond ging vechten. Wat moest ik anders? Bas til ik wel op.

Ik ga overigens nooit naar losloop gebieden of hondenveldjes Enzo. Ik laat bas gewoon overal los waar het niet mag. Kom je ook niet teveel honden tegen en bas luistert perfect en rent nooit ergens op af.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Sulluna schreef:Ja, maar ik heb wel eens andere typen honden zien vechten en die lieten continu los en dan weer vast en los en vast. Ik kan mij zo indenken, dat je dan met je lijntje niet veel uithaalt. Want dan kan je heen en weer bewegen en springen. Dagmar gaf aan dat een stafford dus vaak vast blijft houden op 1 plek. Dus kan je in je eentje, gok ik, die lijn ook op 1 plek houden. Dat word denk heel lastig als de hond ontzettend veel beweegt. Vandaar mijn vraag, ik heb ( gelukkig) geen ervaring met écht vechtende honden losmaken.
Vechtende herders en terriers toch ook zo wel van elkaar gekregen ondanks inderdaad springen en bewegen. Wurgen werkt gewoon.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
Sulluna schreef: Maar wat is dan een betere manier? Ik zou het ook echt niet weten als een hond niet loslaat..
De strot dichtknijpen, dan laten ze binnen een paar seconden los en kun je de hond wegtrekken.

Pepperspray, schoppen, slaan, gillen etc. is alleen maar olie op het vuur gooien.
Dit is ook echt iets waar iedereen van op de hoogte is. En ook echt iedereen durft dit bij zo,n hond.
Moet je zo nodig dit soort honden houden. Hou je ze maar lekker bij je :wink:

Schoppen, slaan, gillen dat is vaak het eerste wat bij leken op komt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”