Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"klapkaak" Eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Aantal honden: 1

"klapkaak" Eigenaren

Ongelezen bericht door Izzers »

Naar aanleiding van dit topic http://www.hondenforum.nl/plaza/viewforum.php?f=30
En naar aanleiding van een gesprek dat ik een paar weken geleden had.
Even een korte samenvatting van het gesprek
Een jonge meid loopt met een stafford. De hond is aangelijnd en wanneer ze een loslopende hond ziet, roept ze (vriendelijk) naar de eigenaar ervan of ze de hond willen aanlijnen tot ze voorbij is.
Reageert de eigenaar niet snel genoeg dan heeft de staff binnen 20 seconden een muilkorf om. (hoe ze dat zo snel doet is me een raadsel, ze zal wel ervaring hebben)
Mijn idee was, dat die hond onbetrouwbaar is. Maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Deze dame is gewoon bang voor de gevolgen van de reputatie van haar hond. Zij vind het een geweldig ras maar ze is zich er heel erg van bewust dat als er wat gebeurt haar hond altijd de klos is. Dat haar hond de hond is die in beslag genomen word. Zij wil hoe dan ook voorkomen dat haar hond iets te verwijten valt. Ook al is er nog nooit iets gebeurt. En ook een staff kan gewoon uitgedaagd of aangevallen worden. Ze weet wat voor schade ze kunnen doen en dat voorkomt ze gewoon.

En nu de vraag voor de klapkaak eigenaren.
Hoe zit dat met jullie? Hebben jullie "last" van de reputatie van het ras?
Wandelt dat nog fijn? Of ben je altijd bedacht op wat kan gebeuren?
Hoe ga je daarmee om? Dus waarmee onderscheid je je van de aso klapkaak eigenaar die het dier heeft om alle verkeerde redenen?

Even voor alle duidelijkheid, dit is oprechte interesse en ik heb niks tegen klapkaken in handen van "goede" eigenaren. Ik heb wel schrik voor die in aso handen sinds ik een klein kwetsbaarder hondje heb.
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
S@ndr@
Zeer actief

Re: "klapkaak" Eigenaren

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik heb niet echt een klapkaak, maar een CC wordt soms wel aangemerkt als vecht hond :piew: en ik waak heel serieus over zijn reputatie........ er mag niets maar dan ook niets fout gaan. zou er niet aan moeten denken :( . ik heb wal last van de enorme hoeveelheid mensen en dat de tolerantie naar honden toe minder wordt
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gezien de shit en ellende met dit soort honden in Amerika en meer landen als groot probleem zie ik de toekomst hier niet rooskleurig in , zal alleen maar erger en erger worden .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Eensch, het is niet anders
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

S@ndr@ schreef:tja, ik heb niet echt een klapkaak, maar een CC wordt soms wel aangemerkt als vecht hond :piew: en ik waak heel serieus over zijn reputatie........ er mag niets maar dan ook niets fout gaan. zou er niet aan moeten denken :( . ik heb wal last van de enorme hoeveelheid mensen en dat de tolerantie naar honden toe minder wordt

idem hier. ik waak heel serieus over de reputatie.

last van de vooroordelen heb ik niet. dat weet je als je een ras als het mijne koopt dus dat hoort erbij. had ik maar een labrador moeten kopen
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik heb eerder last van het tegenovergestelde... Wij roepen onze honden altijd aan de voet als we mensen met honden(of kinderen of in rolstoel enz) passeren. Veel mensen denken blijkbaar: Oh ze luisteren dus dan hoeven we nergens bang voor te zijn.
Nee klopt, ze hoeven ook niet bang te zijn, maar dat ze vervolgens wel hun hond mijn honden laten lastig vallen vind ik uiterst irritant :hmmm: . Maar af en toe treffen we mensen die hem eng vinden. Op vakantie werkt Hippo zelfs als trekpleister, vooral deze zomer in Italië was het erg. We konden nergens zitten of staan of er kwamen weer mensen vragen of ze met hem op de foto mochten :F:

Hippo loopt bijna altijd los, draagt geen muilkorf oid. Hij is bijna 5 jr en 1 van de weinige die ik ken die echt niet hond-agressief is. Neemt niet weg dat we altijd proberen te voorkomen dat iets uit de hand kan lopen. Als een andere hond komt aan stormen, dan roep ik ze bij me en zal ik trachten de hond af te schudden. Want mocht Hippo door een andere hond worden gegrepen, dan denk ik wel dat hij terug zal vechten. Als hij speelt met 1 van de mechels met bijv een flos of kartband, dan sta je versteld van zijn kracht in schudden en vasthouden. Moet er niet aan denken dat hij dat ooit op een andere hond toepast :schrik:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Gister had ik een groepswandeling. Er liep ook iemand mee met een borboel ( geen klapkaak, maar ik vind het er wel een beetje op lijken net als de CC) er was een andere hond die die borboel een paar keer irriteerde. Borboel zetten ook 1 keer zijn klep open en de vrouw lijnde hem aan en zei gelijk "ik neem afstand". Later sprak ik haar aan, van joh mijn hond had die hond ook een correctie gegeven, het lag niet aan de jouwe dus waarom lijn je hem aan? Ze zei "omdat mijn hond zóveel kracht heeft, die kan zoveel schade toe brengen als het een gevecht wordt.. Dat wil ik niet, dus dan maar zo".

Nou, ik vond dat echt mooi. Dus ook al was haar hond braaf en deed niks.. Ze nam het zekere voor het onzekere.

En ja, ik heb ook een vooroordeel. Ik lijn mijn honden aan als ik een klapkaak tegen kom. Als ik een losse klapkaak tegen kom loop ik de andere kant op. Ik ontwijk ze dus allemaal. Behalve de honden die ik ken. Zo had een vriendin van mij een stafford, waar ik regelmatig mee liep. Maar die hond en haar kende ik heel goed. Ook heb ik gelopen met de stafford van Sandra, maar ook zij valt wat mij betreft in de 1e categorie van Nanna. Ik vind het geweldige honden, maar liever niet in combinatie met mijn honden als ik ze niet ken. Ik wil gewoon geen enkel risico er mee nemen.

Ik vraag mij wel af of mensen die nu een stafford hebben, er hierna weer 1 willen? ( ik heb nu een husky en besef nu pas hoeveel mazzel ik heb dat het zo'n makkelijke hond is.. Hierna komt er dus nooit meer een husky bijvoorbeeld. )
S@ndr@
Zeer actief

Als ik de kans krijg komt er hierna weer een CC, uit dezelfde stabiele lijnen( bij voorkeur een pup van hem) het is zo`n heerlijke hond, wat kan mij de buitenwereld en hun vooroordelen schelen :hmmm:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

S@ndr@ schreef:Als ik de kans krijg komt er hierna weer een CC, uit dezelfde stabiele lijnen( bij voorkeur een pup van hem) het is zo`n heerlijke hond, wat kan mij de buitenwereld en hun vooroordelen schelen :hmmm:
Vast niks, zo bedoelde ik het niet :) Daarom gaf ik het voorbeeld van mijn husky. Ik neem geen husky meer, omdat ik toch geniet van de makkelijkere honden zeg maar. Nu heb ik de mazzel dat Sultan net zo mak is als de andere, maar de doorsnee husky is echt lastig. Ik ga daar niet weer bewust voor kiezen zeg maar. Ik kan mij best voorstellen dat er meer mensen zijn met een moeilijker ras ( zoals de klapkaak) die hierna voor een wat makkelijkere hond gaan.

Wat de buitenwereld denkt, boeit mij ook niks :F:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

De enige plek waar ik 'last' heb van de reputatie van het ras, is hier op het hondenforum. Ik ben in 2 jaar tijd welgeteld 1 persoon tegengekomen die haar hondjes bij zich trok en naar haar wandelgenote siste "Da's een Pitbull!". Voor de rest 0,0 last van slechte reputatie. Maar goed, hier lopen heel veel Staffjes/Pitbulls/kruisingen rond en in die 2 jaar heb ik ook maar van 1 incident gehoord in de omgeving - hier leeft het niet zo.

Ik loop in ieder geval reuze-relaxed met 't hondje rond. Ik zou me niet veel anders gedragen als ik een Golden Retriever had; ik ben van mening dat je je hond niet op andere honden laat af denderen. Gewoon niet. Ik hoef ook niet uit te leggen waarom ik me onderscheid van aso-klapkaakeigenaren. Die types vind je hier op het forum sowieso niet.

Dat gezegd hebbende, als Izzy echt hondagressie zou ontwikkelen, zou ik losloopgebieden vermijden en me over de snelweg terugtrekken waar ik zelden iemand tegenkom. Maar dat vind ik geen enkele belemmering want daar lopen we sowieso al de meeste wandelingen.

Net zoals jullie van jullie honden houden, houd ik van mijn hond. Ondanks eventuele 'lastige' eigenschappen die ze in de toekomst zou kúnnen ontwikkelen. Veel simpeler is het niet :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Izzers schreef: Wandelt dat nog fijn?

Ja hoor. Als ik met Charlie wandel ben ik alleen met haar bezig en zij alleen met mij en haar speelgoed.
Door haar hyperfocus is ze eigenlijk heel makkelijk hanteerbaar en hier in de buurt zijn veel mensen die daar gebruik van maken met hun stafford.
Met passeren even spelen met de baas met een bal of stok en er is geen vuiltje aan de lucht.
Op onoverzichtelijke stukken (in losloopgebied, op rustige tijden) draagt Charlie een muilkorf.
Normale, sociale honden zien dat ze geen behoefte heeft aan contact.
Bij opdringerige kleinere honden is ze licht genoeg om even onder je arm te gooien en de ettertjes weg te tetteren :mrgreen:
Bij grotere moet ze achter me staan en regel ik het. Ze weet dat ik er voor zorg dat ze geen contact hoeft te hebben met andere honden en dat ze op me kan vertrouwen, dus dat ze zelf niets hoeft te doen.
Nu wandel ik niet veel met haar hoor, want ze verveelt zich al snel en dan gaat ze dus wel op patrouille.
Maar als, dan is het heerlijk, het is zo'n lollig beest en tegenwoordig vreselijk gehoorzaam.

:tongue: Meestal doen we gewoon lijpe stafford dingen op het omheinde veldje naast huis. Ze is geen marathonloper (zie je eigenlijk ook al wel aan de spieren), ze moet kort knallen, alles geven wat ze heeft.
Spelen met de flirt pole, running egg, fietsen. 's zomers is de running egg in de waterpartij in het centrum favoriet, of voor het bejaardentehuis de stralen van de fontein vangen.

:mrgreen: We hebben afspraken gemaakt. Ik vertel waar we heen gaan en laat zien wat ik meeneem.
Dan loopt zij daar in een rechte lijn naartoe en houdt onderweg d'r grote waffel.

Niemand ziet dat ze hond agressief is. Mensen zijn eerder gepikeerd dat ze geen oog voor ze heeft tijdens het spelen en dat ze niet gezellig met hun hondje mag snuffelen.
Da's slecht voor de sosjalisatie krijg ik regelmatig te horen, helemaal met een stafford :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:De enige plek waar ik 'last' heb van de reputatie van het ras, is hier op het hondenforum.

De laatste opmerking was toen ze een jaar was ofzo. Madam wordt zeven binnenkort.
"Die hond luistert niet!"
Oh?
"Ja, het is een pitbull en die mogen niet naar de hondenschool, dus die hond luistert niet".

:mann: Oké dan.

Oh, en een keer dat ik meer naar cesar milan moest kijken :F:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

M@scha schreef:
S@ndr@ schreef:tja, ik heb niet echt een klapkaak, maar een CC wordt soms wel aangemerkt als vecht hond :piew: en ik waak heel serieus over zijn reputatie........ er mag niets maar dan ook niets fout gaan. zou er niet aan moeten denken :( . ik heb wal last van de enorme hoeveelheid mensen en dat de tolerantie naar honden toe minder wordt

idem hier. ik waak heel serieus over de reputatie.

last van de vooroordelen heb ik niet. dat weet je als je een ras als het mijne koopt dus dat hoort erbij. had ik maar een labrador moeten kopen
En ook daar bestaan zat vooroordelen over. Maar wat Sandra en jij al zeggen: je moet weten waarmee je loopt.

Over Goldens ook zat vooroordelen. Positief, té positief.
Met Finn geen enkel probleem. Die voldoet wel aan dat plaatje. Vermijdt andere honden liever als ze patsen en lijkt altijd erg blij als wij hem het commando "doorlopen!" geven bij een patsende reu.
Tagor was een ander verhaal. Die wilde graag zijn punt maken bij andere honden en vond het maar niets dat iedereen met zijn/haar tengels aan hem wilde zitten.

Dan liever een negatief beeld zodat iedereen ruim om je heen loopt. Dat is veiliger dan een onterecht positief beeld.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Branka schreef: Dan liever een negatief beeld zodat iedereen ruim om je heen loopt. Dat is veiliger dan een onterecht positief beeld.

Maar dat is in de praktijk dus niet zo.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

dagmar88 schreef:
Branka schreef: Dan liever een negatief beeld zodat iedereen ruim om je heen loopt. Dat is veiliger dan een onterecht positief beeld.
Dat geloof ik meteen. Alle honden schijnen verplicht maatschappelijk aanvaardbaar gedrag te moeten vertonen. Dus lief zijn tegen alle honden en spelen met alle honden. In praktijk is dat gewoon niet zo, maar dat snapt niet iedereen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

zeg maar rustig de meeste snappen het niet, honden willen toch allemaal spelen, dan worden ze moe en gaan ze thuis uit, dat is het doel :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Branka schreef:
dagmar88 schreef:
Dat geloof ik meteen. Alle honden schijnen verplicht maatschappelijk aanvaardbaar gedrag te moeten vertonen. Dus lief zijn tegen alle honden en spelen met alle honden. In praktijk is dat gewoon niet zo, maar dat snapt niet iedereen.

Haha nee, dat mensen wanneer je een stafford hebt om je heen lopen.
Wás het maar zo; want in principe zou ze los kunnen lopen als ze niet lastig gevallen zou worden.
Het zijn de (niet sociale, maar ook niet direct bijtende) honden die komen vervelen en haar buitenproportionele reacties waardoor ik dat niet aandurf.
Honden die ik persoonlijk aan een lange lijn zou houden en bij me zou roepen als ze van mij waren.
Zelf zoekt ze niets op, gaat gewoon lekker haar eigen gangetje.
Zoals ik al zei, ze zijn al aan het mopperen dat charlie niet "gezellig" met fifi mag snuffelen.
Dat het wel eens heel verkeerd af zou kunnen lopen als er zo'n beest aan haar aars geplakt staat snappen ze écht niet :Q:
Als ik haar dan optil kijken ze helemaal of ze water zien branden.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik weet nooit zo goed of mijn hond nu een klapkaak is :denken:

Maar goed, een reputatie heeft mijn ras wel. Gisteren vertelde een vader uiterst stellig aan zijn zoontje dat 'die witte hond' een pitbull was. Mensen kijken wel eens de kat uit de boom als ze me tegen komen, maar dat snap ik prima. Dat doe ik zelf namelijk ook, meestal ga ik anderen klapkaken gewoon uit de weg. Niet omdat mijn hond potentieel gevaarlijk is, maar ik vertrouw andere klapkaken, maar vooral hun eigenaren, lang niet altijd.

Ik wandel heel fijn met mijn hond, want ze is prima te pruimen :mrgreen:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

De enige plaats waar ik "last van heb" met vooroordelen is hier op het HF.
Nu heb ik wellicht ook wel geluk dat ik heel rustig woon, en dus niet ik druk bezochte gebieden wandel.
Maar ook bij de rondjes door de wijk of die ene keer dat we wel mensen tegen komen is er niemand die me raar aankijkt oid. Ik roep Kyra altijd bij me en lijn haar aan bij onbekende honden. Vaak krijg ik nog te horen ook dat het niet nodig is en ze gewoon los kan blijven. Dat doen we dan niet, maar het geeft wel aan dat er dan echt geen vooroordelen zijn.

Je weet dat er vooroordelen kunnen zijn, maar gelukkig merk ik er dagelijks niet zoveel van zoals hier op het forum wel af en toe gebracht wordt.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Veronique & Kyra schreef:De enige plaats waar ik "last van heb" met vooroordelen is hier op het HF.
Lemuria schreef:De enige plek waar ik 'last' heb van de reputatie van het ras, is hier op het hondenforum.
Nou. Dat bedoelde ik maar te zeggen :mrgreen:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Ik heb niet echt een klapkaak maar wel een hond die door sommige gezien word als ¨vechthond¨.
Nou loopt niemand voor djenna om want in al die jaren weten ze dat ze heel sociaal is maar loop ik altijd naar de overkant ivm kibo die wel uit zijn stekker gaat naar andere honden.
De vooroordelen zijn hier op het forum het ergst en ook de enige die ik meemaak daar ga ik echt met de andere mee.
Hier in de buurt wonen een flink aantal staffordachtige; allemaal lopen ze netjes aan de riem of lopen ze in het park los en worden als ze moeilijker zijn bij zich geroepen door de eigenaar.
De enigste bijtproblemen die we in het park hadden waren door een herder omdat baasje vond dat een losloop plek is om je hond los te laten lopen hoe asociaal die ook is en jij maar ergens anders heen moet omdat zij er het eerst was.
Ook op mijn werk heb ik zeer weinig mensen die afwijzend op staffordachtige reageren.

Hierna komt er zeker weer iets van een molosser in huis.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik heb ook 0,0 last van vooroordelen.
Hier wordt er het meeste geoordeeld over "de klapkaak"...
Mensen hier in de buurt houden hun honden bij zich en er wordt niet gespeeld op velden met onbekende honden. Door praktisch niemand.
Als ik een hond tegen kom die ik nog niet eerder gezien heb houd ik afstand en doe daar alles aan.
Maar soms verzoek ik ook de ander afstand te houden en dat doen ze dan ook gewoon.
Heb nooit gedoe of wat dan ook...

Gimmick is niet hond agressief maar een irritatie naar een andere hond kan wel buitenproportioneel opgelost worden door haar en dat probeer ik te voorkomen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb er niet zoveel last van, wel van mensen die denken dat Maylo schattig is omdat hij vaak gaat liggen trillen. Maar schijn bedriegt, soms gaat het goed en soms niet. Als mensen nou eens naar hun eigen hond kijken zien ze wanneer het foute boel is, veel honden lopen namelijk het liefst met een grote boog om Maylo heen, op de patsers nagelaten dan.

Als ik mensen vraag hun hond even bij zich te houden, Maylo is vrijwel altijd aangelijnd tenzij er niemand te bekennen is of de honden waar hij wel mee kan. Dan roepen ze al dat die van hun niks doen, nee dat is fijn maar mijn hond is dus niet altijd even aardig. Zijn stoppen slaan niet door maar happen doet hij wel, hij heeft er alleen nog niet echt succes in gehad en dat hou ik graag zo.

Toevallig heeft Maylo gister een whippet in zijn poot gebeten, vriendlief liep met hem en Maylo ging weer liggen, mevrouw met de hond kent Maylo en weet dat ze niet samen kunnen toch liet ze haar hond los bij hem komen. Vriendlief heeft nog netjes gevraagd of alles goed was want hij mankte wel wat de eerste paar passen. Maar dat zijn dus die momenten dat ik andere wel kan vervloeken.

Of mensen die ineens hun hond los gooien terwijl je daar met je aangelijnde hond ook loopt, en dat hun hond dan gaat lopen klieren. Dan zijn ze nog verbaasd ook als ik zwaar geïrriteerd vraag of ze niet beter hun hond even bij hun kunnen houden omdat het wel eens kan misgaan en ik Maylo niet voor niks aangelijnd heb.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco is (nog) niet hond agressief, maar ook ik ga andere vreemde honden uit de weg.
Muilkorven doe ik niet, wel gooi ik een tweede lijn eraan als ik een andere hond aan zie komen. Maar dat is vooral omdat hij dan beter te controleren is, die tweede lijn gaat namelijk aan de halty.

Maar ik hoop ook dat dat een teken is voor de eigenaar van de andere hond om zijn of haar hond bij zich te houden. Want ik wil absoluut enige kans op ruzie voorkomen.
Inderdaad omdat de schade die mijn hond aan kan richten dan enorm groot zal zijn. Dat risico wil ik echt niet lopen.

Van vooroordelen heb ik hier geen last. Wel van mensen die dan toch gewoon hun hond op de mijne af laten stuiven. :gvd:
Waren ze er maar bang voor!
Afbeelding
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

Lemuria schreef:
Veronique & Kyra schreef:De enige plaats waar ik "last van heb" met vooroordelen is hier op het HF.
Idem :) Heb me ooit aangemeld om wat tips te krijgen, maar schrok zo van de eerste klapkaak-reactie, dat ik daarna niets meer durfde te vragen :D
dagmar88
Zeer actief

Hakkene schreef: Idem :) Heb me ooit aangemeld om wat tips te krijgen, maar schrok zo van de eerste klapkaak-reactie, dat ik daarna niets meer durfde te vragen :D

Kritisch zijn is prima, hier ieder met smaak ieder incident vanaf '92 van schubbekuttenveen tot timboektoe plaatsen en elk mogelijk topic aangrijpen voor je zeepkist zegt meer over wat sommige mensen thuis tekort komen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Lemuria schreef:

Is volgens mij ook zo , net zoals het beeld dat wordt neergezet van de eigenaars, altijd mannen met een tekort ergens aan terwijl als wij ze weleens in de herplaatsing hebben het grootste aantal reacties van vrouwen afkomt.
Een echt niet omdat dat moet van me frient maar omdat ze dat zelf willen.

Dat er een groot aantal oenen met dit soort honden loopt dat geloof ik wel maar goed die lopen er sowieso rond met honden al zijn de gevolgen bij het mis gaan daar minder ernstig mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

dagmar88 schreef:
Hakkene schreef: Idem :) Heb me ooit aangemeld om wat tips te krijgen, maar schrok zo van de eerste klapkaak-reactie, dat ik daarna niets meer durfde te vragen :D

Kritisch zijn is prima, hier ieder met smaak ieder incident vanaf '92 van schubbekuttenveen tot timboektoe plaatsen en elk mogelijk topic aangrijpen voor je zeepkist zegt meer over wat sommige mensen thuis tekort komen.
Nou het zegt voornamelijk veel over tijd die je teveel hebt imo.
Waarom zou je zoveel tijd besteden aan iets wat je afschuwelijk lijkt te vinden.
Enkel een chronisch teveel aan tijd welke je klaarblijkelijk niet anders kunt opvullen dan met dit soort zaken.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Hakkene schreef:
Lemuria schreef:
Idem :) Heb me ooit aangemeld om wat tips te krijgen, maar schrok zo van de eerste klapkaak-reactie, dat ik daarna niets meer durfde te vragen :D
dat ligt dan toch echt een beetje aan jezelf :wink:

het klopt dat hier veel over de "klapkaak" geschreven wordt, en dat is vaak niet positief.

maar dat je je hier niet welkom voelt omdat je een klapkaak hebt vind ik echt onzin.

check even mijn onderschrift. aangenaam, mascha, beheerder van dit forum :mann: :W:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

M@scha schreef: dat ligt dan toch echt een beetje aan jezelf :wink:

het klopt dat hier veel over de "klapkaak" geschreven wordt, en dat is vaak niet positief.

maar dat je je hier niet welkom voelt omdat je een klapkaak hebt vind ik echt onzin.

check even mijn onderschrift. aangenaam, mascha, beheerder van dit forum :mann: :W:

Nou, nu valt het weer goed mee, maar het heeft de zin wel een tijd goed verpest. Voor meer wel geloof ik, heb geen pbs ontvangen :engel:
Het is dat ik me niet na jaren weg laat jagen en al helemaal niet door mensen die weinig nuttigs hebben te melden buiten de koffiecorner :pffff: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”