Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nooit geshowd, nu 14 jaar
Moderator: moderatorteam
Nooit geshowd, nu 14 jaar
We zaten zo eens te bakkeleien over Henk, een Mops van bijna 14 jaar maar in goede gezondheid.
Stel nou dat we hem eens zouden willen showen, zou dat kunnen?
Hij is nog nooit geshowd, heeft wel een stamboom, maar nog maar 3 tanden.
Ik vind hem een aanwinst voor het ras (niet dat hij nog functioneel sperma heeft, gok ik) en een schril contrast met heel obese Mopsen.
Ik vind hem een aanwinst voor het ras (niet dat hij nog functioneel sperma heeft, gok ik) en een schril contrast met heel obese Mopsen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Re: Nooit geshowd, nu 14 jaar
Gewoon doen, showen in de veteranenklasse is gewoon leuk!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maakt het nog uit welke show? Ik heb zelf 0 showervaring, maar meehobbelen en staan kan Henk als de beste.
Ow maar ik bedenk me nu, dan moet ie natuurlijk wel de cocktailenting... Ik weet niet of ik hem dat wil aandoen. Hij is voor het laatst geent op 1 jarige leeftijd.
Ow maar ik bedenk me nu, dan moet ie natuurlijk wel de cocktailenting... Ik weet niet of ik hem dat wil aandoen. Hij is voor het laatst geent op 1 jarige leeftijd.

Dat ben ik sowieso nog steeds van plan om te laten doen, maar ik ben bang dat zijn titerwaarden ook niet ok zijn.
Misschien is hij ooit na zijn 1e jaar en vorig jaar mei wel geent maar hadden ze het boekje niet bij. Maar ik denk (aan de staat van zijn gebit te zien toen wij hem haalden) zag hij zo min mogelijk een dierenarts.
Misschien is hij ooit na zijn 1e jaar en vorig jaar mei wel geent maar hadden ze het boekje niet bij. Maar ik denk (aan de staat van zijn gebit te zien toen wij hem haalden) zag hij zo min mogelijk een dierenarts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
- Aantal honden: 1
Titeren is ook voor het dagelijkse leven een goed idee. Mocht blijken dat hij een enting nodig heeft kan je altijd nog besluiten om het al dan niet te doen.
Clubmatch van de rasvereniging is het leukste, met een keurmeester die weet waar hij/zij het over heeft. Een gewone plaatselijke vereniging kan natuurlijk ook.
Veel plezier!
Clubmatch van de rasvereniging is het leukste, met een keurmeester die weet waar hij/zij het over heeft. Een gewone plaatselijke vereniging kan natuurlijk ook.
Veel plezier!
Onze eigen dierenarts vraagt daar idioot veel geld voor. En in de buurt is er geen dierenarts die het snapt of überhaupt aanbiedt.ZorroMax schreef:Titeren is ook voor het dagelijkse leven een goed idee. Mocht blijken dat hij een enting nodig heeft kan je altijd nog besluiten om het al dan niet te doen.
Veel plezier!
Overigens zou ik het alleen willen doen bij wijze van experiment.
Alleen om te kunnen showen hem inenten, vind ik eigenlijk stom. Dus ik hoop dat hij briljante titerwaarden heeft, al is het maar voor de lange neus naar de dierenartsen die jaarlijks enten.
En dan kunnen we zijn goede looks gaan showen

Clubmatch vind ik dan gelijk weer zo'n ding. Denk dat ik eens kijk wat er in de buurt gebeurd.
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Gebit moet voor de show toch compleet zijn? Of is dat bij veteranen niet het geval?
Dat was inderdaad ook 1 van mijn vragen.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik geloof dat wanneer je kunt aantonen dat ze er vroeger wel waren het mag? Soms zijn er honden die door een ongelukje op show een tand of tanden mist dan is er vaak een verklaren van een dierenarts bij.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik gok maar zo dat er geen keurmeester is die bij een Mops van 14jr gaat zeuren over tanden.
Gewoon lekker inschrijven (en ik zou het er mooi met hem op wagen dat er geen entingen worden gecontroleerd, en anders titeren).
Een clubmatch van het ras lijkt me juist leuk, maar een gewone show kan ook. Ik zou ene show uitkiezen waar ze ook een speciale veteranen-erering hebben. Dat was er niet altijd. Weet niet hoe dat tegenwoordig is.
Heb je geen foto'tje van opa mops ?
Gewoon lekker inschrijven (en ik zou het er mooi met hem op wagen dat er geen entingen worden gecontroleerd, en anders titeren).
Een clubmatch van het ras lijkt me juist leuk, maar een gewone show kan ook. Ik zou ene show uitkiezen waar ze ook een speciale veteranen-erering hebben. Dat was er niet altijd. Weet niet hoe dat tegenwoordig is.
Heb je geen foto'tje van opa mops ?
Ik kan wel aantonen welke eruit zijn gehaald door de dierenarts. Die uit zijn bek waren gerot voor wij hem kregen heb ik echter geen documentatie vanblacky schreef:ik geloof dat wanneer je kunt aantonen dat ze er vroeger wel waren het mag? Soms zijn er honden die door een ongelukje op show een tand of tanden mist dan is er vaak een verklaren van een dierenarts bij.

- cmarjee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kleine witte keeshond
- Contacteer:
Je kunt de hond uitbrengen in de veteranen klasse.JBK schreef:We zaten zo eens te bakkeleien over Henk, een Mops van bijna 14 jaar maar in goede gezondheid.
Ik zou me over gebit en gangwerk geen zorgen maken. Bij de veteranen en zeker op die leeftijd zal dat geen enkel probleem zijn. Ik denk zelfs dat het dier (als het nog 'een beetje kwiek' door de ring gaat) vanwege zijn leeftijd heel ver kan komen. 14 jaar!
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Als het je zelf ook leuk lijkt, waarom niet. Ze kijken wel naar het gebit maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar een punt van maken, waarschijnlijk vindt de keurmeester het helemaal geweldig dat er een 14-jarige meedoet. Een eindkeuring voor veteranen is eigenlijk wel standaard tegenwoordig. Dus als je beste veteraan van het ras bent, mag je ook nog een rondje in de erering meedoen.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
En als je hier laat weten waar je hem gaat showen, dan komen we in grote getale om hem aan te moedigen!
De Henk Fanclub!
De Henk Fanclub!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Die laatste zin had voor mij niet gehoeven....under the red sky schreef:Als het je zelf ook leuk lijkt, waarom niet. Ze kijken wel naar het gebit maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar een punt van maken, waarschijnlijk vindt de keurmeester het helemaal geweldig dat er een 14-jarige meedoet. Een eindkeuring voor veteranen is eigenlijk wel standaard tegenwoordig. Dus als je beste veteraan van het ras bent, mag je ook nog een rondje in de erering meedoen.

Ik vraag me eigenlijk af hoe ongebruikelijk een Mops van 14 is in de veteranenklasse. Ze worden wel vaker zo stokoud tenslotte.
Hij heeft al zijn eigen facebook, dan ook nog een fanclub? Dan gaat ie helemaal uit z'n dakFabiola17 schreef:En als je hier laat weten waar je hem gaat showen, dan komen we in grote getale om hem aan te moedigen!
De Henk Fanclub!

Ik heb van zijn vorige eigenaar overigens begrepen dat hij een bloedhekel heeft aan zijn eigen rasgenoten

- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Erering is gewoon leuk. Ik heb meerdere keren geshowd met een veteraan maar honden van 14 zie je echt niet vaak op shows. Dat geldt voor alle rassen.JBK schreef:Die laatste zin had voor mij niet gehoeven....under the red sky schreef:Als het je zelf ook leuk lijkt, waarom niet. Ze kijken wel naar het gebit maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar een punt van maken, waarschijnlijk vindt de keurmeester het helemaal geweldig dat er een 14-jarige meedoet. Een eindkeuring voor veteranen is eigenlijk wel standaard tegenwoordig. Dus als je beste veteraan van het ras bent, mag je ook nog een rondje in de erering meedoen.![]()
Ik vraag me eigenlijk af hoe ongebruikelijk een Mops van 14 is in de veteranenklasse. Ze worden wel vaker zo stokoud tenslotte.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
In veteranen (zowel raskeuring als erering) word heel vaak gekeurd op leeftijd, des te ouder des te meer kans
Ik stond met mijn jonge veteraan tegenover een 14 jarige teckel voor 1ste plaats en keurder wist niet wie kiezen en koos alleen op leeftijd en dat gebeurd heel vaak bij veteranen. Ik zou zeggen gewoon doen 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou het gewoon doen en dan meteen een prijzenkast timmeren. Drie keer de veteranenklas winnen is een titel! 

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Gewoon doen! Als het een beetje in de buurt is kom ik jullie aanmoedigen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- chinanooksyekona
- Actief
- Mijn ras(sen): Malamute
Ik wil hem ook wel voor je showen hoor
Gewoon doen, mijn Malamute word ondertussen al 11 ( terwijl die sneller loopt dan de andere Malmutes op de training van 3 jaar
) en loopt ook gewoon mee in de veteranen klasse.

Gewoon doen, mijn Malamute word ondertussen al 11 ( terwijl die sneller loopt dan de andere Malmutes op de training van 3 jaar

Chinanooks Hailey & Yekona 

Ow dat had zeker een optie geweest
Maar meneer krijgt allemaal heel kleine vetbultjes, dus ik ben bang dat zijn glansrijke loopbaan stopt voordat deze überhaupt is begonnen.

Maar meneer krijgt allemaal heel kleine vetbultjes, dus ik ben bang dat zijn glansrijke loopbaan stopt voordat deze überhaupt is begonnen.
- chinanooksyekona
- Actief
- Mijn ras(sen): Malamute
Je kan natuurlijk niet verwachten dat ze er als een youngster uit zien, maar als het echt een zichtbaar punt is zou je het gewoon moeten afwegen..JBK schreef:Ow dat had zeker een optie geweest![]()

Niet geschoten is iniedergeval altijd mis

Chinanooks Hailey & Yekona