Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ineens een andere hond???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ineens een andere hond???

Ongelezen bericht door Peter27 »

3 weken geleden zijn we verhuist. Bumper is onwijs makkelijk en heeft daar 0,0 problemen mee gehad. 2 x per dag vreten, een uurtje wandelen en dan maakt het weinig uit waar haar mand staat.

Tenminste, dat dachten we.

Ze is nu 8 jaar en heeft in de eerste 7 maximaal 1x per jaar geblaft. Maar sinds we hier wonen zowat dagelijks. Als er mensen door de garage binnen komen, maar soms ook als ze een voorbijganger ziet. Ook heeft ze al een paar keer tijdens het uitlaten een hond aangeblaft. Niet uitvallen ofzo maar wel een harde woef met dikke kraag.

Ik complimenteer het maar. Laat mensen maar denken dat er een serieuze hond woont haha. Scheelt weer risico op inbrekers.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Ineens een andere hond???

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ze is gewoon onzeker van de nieuwe geluiden en omgeving. Het is nog onbekend allemaal.
Als ik Apple meeneem als ik ergens op bezoek ga dan kent ze de huizen vaak al wel, maar blaft toch veel sneller dan thuis. Veel geluiden worden dan toch bestempeld als 'potentieel gevaarlijk'.
Ik zou het zelf niet belonen in ieder geval. Gewoon een 'klaar, het is goed' op ferme toon.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou blaft ook sinds we verhuisd zijn. Het is nog steeds niet echt weg en we wonen hier al ruim twee jaar :(
Ben benieuwd welke tips je krijgt.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik wil geen tips haha, bevalt me uitstekend. Niet dat ze ineens kneitervaak gaat blaffen hoor. Maar wonen iets ruimer nu aan de rand van een dorp. Dus inbraakgevoeliger dan voorheen. Dus even blaffen is koekie erin.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Lopen bij je nieuwe huis mensen dichter langs de woning dan bij je oude huis? Dat zou het verschil kunnen verklaren

Ik herken het wel, maar dan andersom. Op mn vorige adressen zat ik in de stad en blafte Mayke te pas en te onpas. Maar de deur van ons huis was ook direct naast de deur van de buren, dus volgens Mayke gingen de buren door haar waak-gebied als ze thuis kwamen :wink: wat dus ervoor zorgde dat we (of we het nu wilde of niet) precies wisten of de buren thuis kwamen, door Mayke aangekondigd met 3 blaffen.

Nu woon ik wat vrijer, met meer gras om mijn woning in een rustige buurt. Ze slaat nauwelijks nog aan. Je hoort vanalles maar dat is allemaal verder weg dan wat Mayke interessant vind.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Gollum blafte ook nooit totdat we naar Amsterdam Zuidoost verhuisden. Daar reageerde ze heel erg op mensen die gepassioneerd en hard Afrikaans spraken en langs het raam liepen. Ik denk dat het voor haar als ruzie klonk.
Inmiddels wonen we op een plek waar geen mensen wonen die Afrikaans spreken en nu blaft ze ook niet meer. Helaas de andere twee wel :mann:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gollum schreef:Gollum blafte ook nooit totdat we naar Amsterdam Zuidoost verhuisden. Daar reageerde ze heel erg op mensen die gepassioneerd en hard Afrikaans spraken en langs het raam liepen
:LOL: Zo begint Mayke ook te blaffen als mijn vader met arabische famlie belt :LOL:
Nee die Fries van mij is ook niet zo multi-culti :oohja:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Tja ik zou dus geen koekjes gaan geven voor geblaf. :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Paisley schreef:
Gollum schreef:Gollum blafte ook nooit totdat we naar Amsterdam Zuidoost verhuisden. Daar reageerde ze heel erg op mensen die gepassioneerd en hard Afrikaans spraken en langs het raam liepen
:LOL: Zo begint Mayke ook te blaffen als mijn vader met arabische famlie belt :LOL:
Nee die Fries van mij is ook niet zo multi-culti :oohja:
haha dat klinkt gewoon raar denk ik, Arabisch heeft ook van die moeilijke keelklanken. Ik kan me best voorstellen dat een hond daarvan schrikt :lol1:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Apple schreef:Tja ik zou dus geen koekjes gaan geven voor geblaf. :19:
Ik ook niet, alleen als de honden een inbreker weg blaffen, dan wel. :ok:

In een ander huis waar de honden nieuw in komen zijn andere geluiden.
In het begin kunnen ze daar flink op aanslaan.
Na verloop van tijd weten ze weer welke geluiden normaal zijn en dan worden ze vanzelf weer stiller.
Dat is tenminste mijn ervaring.

Rana was 5 toen we verhuisden en ze sloeg de eerste twee maanden aan op alles wat je maar kon bedenken.
Inclusief het verschuiven van sneeuw op het dak.
Ik heb samen met haar gecontroleerd wat die geluiden allemaal waren en of het "eng" was of niet.
Na twee maanden was het over :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”