Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veni Vidi Vici: Crufts 2016

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Veni Vidi Vici: Crufts 2016

Ongelezen bericht door Caat* »

Een deel van onderstaande tekst had ik al in het topic over Crufts 2016 gezet :wink:

Zo, wij zijn gisteravond laat weer thuis gearriveerd na een heel druk maar super leuk bezoek aan Crufts op zaterdag. We waren nog nooit eerder geweest en met een gekwalificeerde hond in huis van een ras dat dit jaar zijn debuut maakte was het een uitgelezen kans om daar verandering in te brengen.
We moesten samen met de Puli's, Bergamasco's en Zweedse lappenhonden showen voor BOB van de AV import register pastoral. De vier genoemde rassen worden gezien als variaties, totdat ze vaak genoeg op shows in UK uitgebracht zijn.

Onze Fien stond met nog 10 teven in de open klasse, 5 Pumi's 2 Bergamasco's en 3 Zweedse lappenhonden.
En ze behaalde de derde plaats! Echt de kers op de taart voor ons, en gezien de sterke concurrentie ook niet iets waar we op rekenden. Op de eerste en tweede plaats werden 2 Pumi's gezet. In elke klasse was het trouwens de pumi die eerste geplaatst werd, mits er een in die klasse stond natuurlijk. De keurmeester hield van Pumi's :tongue:

In totaal waren er 3 Picards. De reu behaalde helaas geen plaatsing in zijn open klasse (10 reuen ) en een jong teefje werd eerste van haar klasse (1 teef ingeschreven). Zij is voorlopig de eerste en enige Picard die in Engeland woont én daar uitgebracht wordt op shows. Het zal dus waarschijnlijk nog wel even duren voordat ze echt volledig erkend zullen zijn in UK. Maar we hebben wel wat bij kunnen dragen aan de bekendheid van het ras daar.

Hieronder een paar foto's van onze belevenis.

Crufts werd dit jaar voor de 125e keer gehouden
Afbeelding

De Engelse Picard Club (daar de Picardy Sheepdog genoemd) had een stand ingericht om mensen te informeren over het ras. Fien zit op de voorgrond, op de achtergrond een super lief teefje die vorig jaar als herplaatser naar Engeland is verhuisd.
Afbeelding

Fien in haar bench aan het wachten op de start van de keuringen. Een fenomeen wat ik niet kende (maar tot een aantal jaren geleden ook nog wel in NL gedaan werd, naar ik begreep): de honden die geshowd worden horen de hele dag in de benching area te verblijven zodat bezoekers de deelnemende honden goed kunnen bekijken.
Afbeelding

De Duitse reu die als enige Picardreu ingeschreven was.
Afbeelding

Het jonge Engelse teefje. Ze lijkt veel op onze Fien, met een mooie vacht van het oude type.
Afbeelding
Afbeelding

Om iets voor 6 uur 's avonds (en we waren er al rond half 9 's ochtends) mocht Fien de ring in, tussen de andere rassen, om voor een plaatsing in de open klasse te showen.
Afbeelding
Afbeelding

Ze let ook altijd goed op de baasjes buiten de ring :engel:
Afbeelding

Geselecteerd bij de beste 5 van haar klasse.
Afbeelding

Yes, de derde plaats!
Afbeelding
Afbeelding

Daarna hebben we voor Fien nog een mooi nieuw kussen gekocht, met de Engelse vlag er op.
Afbeelding

(voor iedereen die zich dit mocht afvragen: ik sta niet op de foto's, ik was de fotograaf :wink:)
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Veni Vidi Vici: Crufts 2016

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Geweldig leuk, gefeliciteerd met je 3de plaats :ok:
Wel verdiend Fientje :J: :flower:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

wat een leukerd! op de markt in Alphen zag ik pas geleden een Picard lopen. Was op slag verliefd, maar ik lees alleen maar verhalen dat het niet de meest makkelijke honden zijn. Delen jullie die ervaring of juist niet?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb de keuring live meegekeken. Vriendin van me had een live verbinding lopen via facebook vanwege de Pumi's :)
Ik vond het wel een gek gezicht, die rassen bij elkaar in 1 ring :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leuk zo'n fotoreportage :D
dat Engelse teefje is ook mooi zeg!
Caat*
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Geweldig leuk, gefeliciteerd met je 3de plaats :ok:
Wel verdiend Fientje :J: :flower:
Dank je wel!
Barkley schreef:wat een leukerd! op de markt in Alphen zag ik pas geleden een Picard lopen. Was op slag verliefd, maar ik lees alleen maar verhalen dat het niet de meest makkelijke honden zijn. Delen jullie die ervaring of juist niet?
Ligt er aan wat je onder niet meest makkelijk verstaat. Ik denk dat elk ras moeilijk of makkelijk kan zijn, afhankelijk van of de raseigenschappen bij je passen of niet. Fien past als een handschoen bij ons, stabiel en makkelijk in omgang met andere honden. Naar vreemde mensen is ze eenkennig maar bijv. in de ring ondergaat ze alles rustig, zelfs wanneer een keurmeester wat minder voorzichtig is. Ze is wel heel zelfstandig en soms lastig te motiveren om iets voor de baas te doen ipv voor zichzelf :wink:
En dan zijn er ook exemplaren die angstig zijn (de terughoudendheid is daar doorgeslagen naar de verkeerde kant), niet met honden van hetzelfde geslacht door één deur kunnen of die behoorlijk pittig zijn richting hun bazen.
Machie schreef:Ik heb de keuring live meegekeken. Vriendin van me had een live verbinding lopen via facebook vanwege de Pumi's :)
Ik vond het wel een gek gezicht, die rassen bij elkaar in 1 ring :mrgreen:
Dat is leuk! Ik wist niet eens dat zoiets kon, is dat een optie binnen Facebook? En kun je het dan ook nog terugkijken of is het alleen live doorgeven van beelden?
Ik vond het ook een heel apart gezicht zo samen in de ring. Echt van alles en nog wat samen. Lijkt me ook een hele klus voor een keurmeester om zulke honden onderling met elkaar te vergelijken.
veertje schreef:Leuk zo'n fotoreportage :D
dat Engelse teefje is ook mooi zeg!
Het is inderdaad een erg mooi teefje. :lol1:
Afbeelding
Caat*
Zeer actief

:cheer: ik kwam er vandaag achter dat het behaalde resultaat goed is voor kwalificatie voor Crufts 2017.
Afbeelding
Caat*
Zeer actief

Dank je!
Er zijn nog geen plannen voor een volgend nestje, dus we hebben ook nog geen reu op het oog daarvoor.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Gefeliciteerd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caat*
Zeer actief

Dank je!
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Is er een mogelijkheid dat we ooit eens mogen ontmoeten met jullie hond?
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Leuk zeg, van harte!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”