Ik denk dat dit prima kan werken bij een hond als Kiwi.-Saskia- schreef:Aiko heb ik het aangeleerd door steeds wanneer hij te ver ging op een iets strengere toon 'Te ver!' te roepen en hem te belonen met een vrij zodra hij binnen een aanvaardbare afstand van me was. En belonen bij het inchecken.Paisley schreef:Ik dacht dat dit besef wel zou komen als ik haar terug blijf roepen als ze naar mijn smaak te ver weg is, maar t gaat er nog niet echt op vooruit.
Nu kent hij 'Hier' waarbij hij voor moet komen en 'Te ver' wanneer hij een paar meter terug moet hobbelen, werkt uitstekend.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kiwi's missie
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Kiwi's missie
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Voor mij geen onbekend verschijnsel inderdaad met de borders. En als je het schapendrijven beheerst, dan weet je dat het dus in de genen van de hond zit. Zo loop ik met die van mij in onbekend gebied ook niet zorgeloos los. Op vakantie gaan ze eerst aangelijnd, dan onder commando en na een paar dagen weten ze weer hoe het zat. Ik heb Kay als jonge hond beperkt in de afstand die hij aflegde(mijn man gebruikt dichterbij, ik niet zo ver, ook door hem veel bezig te houden. Tja je hebt een werkhond, dat loopt wat anders idd. Als het echt explosieve jonge er met een jaar of 3 vanaf is, wordt het wel beter (bij Norah vanaf nu pas ongeveer en die is 5 haha)

-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Een uur bellen klinkt ook niet als lekker met je hond bezig zijn, wat verwacht je dan, als je niets aanbied bedenken ze het zelf welPaisley schreef:Dat interpreteert ze als vrij. Heel verstandiglucie schreef:ik vraag mij af: wat doet ze als je niks zegt, dus geen commando vrij of volg?![]()
En als ik tijdens het lopen helemaal niets doe, dan is het ook niet zo dat ik dr weer in Duitsland op kan halen ofzovanochtend liep ik in een stuk bos waar ik niemand ben tegen gekomen en liep een uur met iemand te bellen. Op de bochtige paden gaat t dan wel goed en op de lange paden wordt ze een heeeeel klein stipje in de verte. Omdat ik het gesprek niet wilde verstoren ben ik omgekeerd en na een tijdje wordt ik met roffelende poten op kiwi-speed ingehaald en smeert ze m weer
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dan verschillen we daarin van opvatting. Ik vind dat een werkhond zich ook moet kunnen leren gedragen en vrij kunnen rondlopen binnen de kaders die gegeven zijn, en niet nonstop maar bezig gehouden moet worden. Daar krijg je een neuroot van.Cindy52 schreef: Een uur bellen klinkt ook niet als lekker met je hond bezig zijn, wat verwacht je dan, als je niets aanbied bedenken ze het zelf wel
Ik heb geen zin in wandelingen waarin ik iedere minuut me tegen mijn honden loop aan te bemoeien om te voorkomen dat ie in zn uppie t bos rondvliegt.
En dat is ook heel haalbaar hoor, ik zie nu al verbetering. Ik ben gestopt met terugroepen en zorg dus dat ze terugkomt op een andere manier en ik hou verder mijn mond.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Oh ik houd mijn hond ook absoluut niet een hele wandeling bezig, zeker 's morgens niet.Paisley schreef:Dan verschillen we daarin van opvatting. Ik vind dat een werkhond zich ook moet kunnen leren gedragen en vrij kunnen rondlopen binnen de kaders die gegeven zijn, en niet nonstop maar bezig gehouden moet worden. Daar krijg je een neuroot van.Cindy52 schreef: Een uur bellen klinkt ook niet als lekker met je hond bezig zijn, wat verwacht je dan, als je niets aanbied bedenken ze het zelf wel
Ik heb geen zin in wandelingen waarin ik iedere minuut me tegen mijn honden loop aan te bemoeien om te voorkomen dat ie in zn uppie t bos rondvliegt.
En dat is ook heel haalbaar hoor, ik zie nu al verbetering. Ik ben gestopt met terugroepen en zorg dus dat ze terugkomt op een andere manier en ik hou verder mijn mond.
Ik kijk naar haar tijdens het lopen om te zien wat ze doet, wat ze ziet.
Maar ik ben niet actief met haar bezig en heb ook geen gesprekken met haar.
ik heb één keer mijn telefoon gebruikt tijdens een wandeling (normaal staat dan ding niet eens aan).
Op dat moment was mijn hond meteen onzichtbaar ..............
Ze weten gewoon dat je aandacht versnipperd wordt.
- gyanty
- Zeer actief
Dat merk ik aangelijnd al. Lopen ze gewoon netjes naast je (niet geheel vrijwillig bij Norah), zodra je je telefoon opneemt beginnen ze te trekken haha.ranetje schreef:Oh ik houd mijn hond ook absoluut niet een hele wandeling bezig, zeker 's morgens niet.Paisley schreef:Dan verschillen we daarin van opvatting. Ik vind dat een werkhond zich ook moet kunnen leren gedragen en vrij kunnen rondlopen binnen de kaders die gegeven zijn, en niet nonstop maar bezig gehouden moet worden. Daar krijg je een neuroot van.Cindy52 schreef: Een uur bellen klinkt ook niet als lekker met je hond bezig zijn, wat verwacht je dan, als je niets aanbied bedenken ze het zelf wel
En dat is ook heel haalbaar hoor, ik zie nu al verbetering. Ik ben gestopt met terugroepen en zorg dus dat ze terugkomt op een andere manier en ik hou verder mijn mond.![]()
Ik kijk naar haar tijdens het lopen om te zien wat ze doet, wat ze ziet.
Maar ik ben niet actief met haar bezig en heb ook geen gesprekken met haar.
ik heb één keer mijn telefoon gebruikt tijdens een wandeling (normaal staat dan ding niet eens aan).
Op dat moment was mijn hond meteen onzichtbaar ..............![]()
Ze weten gewoon dat je aandacht versnipperd wordt.
Ik ben ook niet van het continu bezig houden van de hond. Een neuroot krijg je overigens niet altijd door enkel maar met hem bezig te zijn. Norah is te veel vrij gelaten bij de vorige eigenaar en juist de neuroot. Dus ik ben wel van mening dat je een werkhond daar in zijn jonge jaren heel bewust in moet begeleiden. En bij Kay heb ik in zijn jonge jaren heel veel geïnvesteerd. Maar verder is de aard van het beestje daar al heel bepalend in en moet je er wel iets mee om voor jezelf en de hond fijn te maken. Op een open veld of strand kunnen ze lekker ver jakkeren, hier in het bos niet. Dus daar moeten ze in begeleid worden.
Ik ben overigens wel continue passief met de honden bezig. Dus ik kijk net als rannetje wel continue wat mijn hond bezig houdt, waar zijn aandacht ligt. Puur omdat ik het mooi vind, maar ik ook met de hond loop en het quality time vind voor ons beide. Ik zie de natuur ook graag door de ogen van mijn honden. Die zijn hele andere dingen dan ik naar zou kijken. Als ik onbezorgd wil genieten, zonder continue op de honden te moeten letten dan heb ik ze aan de heupgordel, dan hebben zij een taak (mij vooruit trekken) en kan ik genieten en is er dus alsnog een sterke samenwerking.

- Paisley
- Zeer actief
T klinkt alsof het bij jou van hele andere orde is. Ik kan altijd onbezorgd genieten en ontspannen wandelen met de honden los, in bekend en onbekend gebied. Een heupgordel zou mij dan weer mateloos storen maar ik heb sowieso een hekel aan lopen met aangelijnde honden op wat voor manier dan ook.gyanty schreef: Als ik onbezorgd wil genieten, zonder continue op de honden te moeten letten dan heb ik ze aan de heupgordel, dan hebben zij een taak (mij vooruit trekken) en kan ik genieten en is er dus alsnog een sterke samenwerking.

- Paisley
- Zeer actief
Het gaat inmiddels een heel stuk beter. Kiwi vind t leuk om dingen voor je te doen maar met een hond die totaal niet geïnteresseerd is in ballen, stokken of frisbees vond ik t wel even zoeken.
Nu ben ik commando's op afstand aan het oefenen en dat vind ze super leuk.
Kiwis remote control
dat ziet er zo uit. Ik oefen ook op grotere afstand maar dan zie je op t filmpje niets.
Kiwis remote control

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dit is toch ook een beetje waar ze voor gemaakt is, maar dan zonder schapen er bij.Paisley schreef:Het gaat inmiddels een heel stuk beter. Kiwi vind t leuk om dingen voor je te doen maar met een hond die totaal niet geïnteresseerd is in ballen, stokken of frisbees vond ik t wel even zoeken.
Kiwis remote controldat ziet er zo uit. Ik oefen ook op grotere afstand maar dan zie je op t filmpje niets.
Misschien kan je haar ook leren sturen om Mayke een kant op te herderen, mits die daar ook gelukkig van wordt.
- Paisley
- Zeer actief
runninggirl schreef:Dit is toch ook een beetje waar ze voor gemaakt is, maar dan zonder schapen er bij.Paisley schreef:Het gaat inmiddels een heel stuk beter. Kiwi vind t leuk om dingen voor je te doen maar met een hond die totaal niet geïnteresseerd is in ballen, stokken of frisbees vond ik t wel even zoeken.
Kiwis remote controldat ziet er zo uit. Ik oefen ook op grotere afstand maar dan zie je op t filmpje niets.
![]()
Misschien kan je haar ook leren sturen om Mayke een kant op te herderen, mits die daar ook gelukkig van wordt.
Haha nee dat ben ik aan het afleren. Ja Kiwi wordt er heel gelukkig van, in tegenstelling tot Mayke
Ik ben wel het commando 'UIT' aan het oefenen met Mayke drijven. Dan moet ze afstand nemen. Is bij de schapen een onmisbaar commando.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een leuk filmpje, ik vind Kiwi een heel leuke hond.
Mooie oefening zo voor haar, dat op afstand dingen laten doen. En wel handig voor bij de schapen ook.
Mooie oefening zo voor haar, dat op afstand dingen laten doen. En wel handig voor bij de schapen ook.
- Paisley
- Zeer actief
Dank je! Ik ben ook onwijs blij met haar, ze is zo betrouwbaar. Zo is momenteel loops maar ik merk daar kwa gedrag ook helemaal niets van. Dat stop-commando is inderdaad te gek bij de schapen maar ook in het dagelijks leven. Ik kan haar betrouwbaar door t verkeer laveren en daar heeft ze ook echt plezier in. Neemt het allemaal onwijs serieusLongFields schreef:Wat een leuk filmpje, ik vind Kiwi een heel leuke hond.

- Paisley
- Zeer actief
- gyanty
- Zeer actief
Ach wat een heerlijk ding is Kiwi ook! Ja de afstandscommando's fantastisch. Kay ook per ongeluk op een middag aan het strand (nog maar een paar maanden) aangeleerd en hij vind dat ook zo grappig. Dat zijn dus ook een beetje de dingen die ik bedoelde met bezig houden. Het hoeft niet moeilijk te zijn, als het maar leuk is! Jippie!

- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever