Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Picture of the week - Animo?
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Picture of the week - Animo?
O Nicole, ik vind hem zoet 
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dank je wel! Ik vind het alleen jammer dat de vleugelpunt rechts op de foto net wat bewegingsonscherpte heeft. En als je goed kijkt, zie je een tikkie overbelichting op de rug en de rand van de vleugels. Maar ja, het waren wel heel lastige omstandigheden om een goede foto te maken, dus ik ben niet ontevredentoots schreef:Mijn commentaar op deze week 11.
Fotogravinnetje- leuk zeg, ik vind dat je deze twee heel goed hebt vast gelegd!
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Jongens, sorry dat ik minder actief ben hoor.
Net aan een nieuwe opleiding begonnen dus het is even druk druk druk hahaha.
Hoop het komende week weer op te pakken
Net aan een nieuwe opleiding begonnen dus het is even druk druk druk hahaha.
Hoop het komende week weer op te pakken
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Bedankt voor de feedbacktoots schreef:Mijn commentaar op deze week 11.
Terre - Ik vind het een leuke plaat. Ik mis wel de oogjes zeg maar, omdat ze wel richting de camera kijkt, verder compositie en belichting wel heel mooi!
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Bedankt voor je feedback en dat je Mowgli een mooie hond vind.toots schreef:Mijn commentaar op deze week 11.
Antonetta- Mooie hond, mij lijkt het gras kwa kleur te licht en de foto is van bovenaf genomen, dat standpunt vind ik dus minder mooi. Ook had ik liever de hond meer naar links gehad gezien de kijkrichting naar rechts is, Nu kijk ik als eerste naar de staart, waar volgens mij ook op is scherp gesteld?
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Nicaaa!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 1
Mijn week 11
Een foto van vorige week, deze week wel gefotografeerd maar niet tevreden met het resultaat. Ik oefen door

Een foto van vorige week, deze week wel gefotografeerd maar niet tevreden met het resultaat. Ik oefen door

http://zwerfdierinnood.nl/
https://www.facebook.com/straydogschaamenglish/?fref=ts
A little help goes a long way
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Antonetta schreef:Bedankt voor je feedback en dat je Mowgli een mooie hond vind.toots schreef:Mijn commentaar op deze week 11.
Antonetta- Mooie hond, mij lijkt het gras kwa kleur te licht en de foto is van bovenaf genomen, dat standpunt vind ik dus minder mooi. Ook had ik liever de hond meer naar links gehad gezien de kijkrichting naar rechts is, Nu kijk ik als eerste naar de staart, waar volgens mij ook op is scherp gesteld?Ik weet niet hoe het kan dat het gras zo licht is dit was op alle foto's die in het weiland genomen zijn zo. Kan het zijn dat tegenlicht de oorzaak is?. Ik weet dat het mooier is om bij het fotograferen van een dier of kind even door de knieën te gaan, helaas werkt mijn lichaam hier niet altijd aan mee. Ik denk niet dat ik scherp heb gesteld op de staart, ik probeer buiten scherp te stellen op de ogen of het gezicht/kop. Je hebt gelijk ik had Mowgli beter iets naar links kunnen plaatsen.
Omdat de witbalans in je camera niet goed is ingesteld. Of je beeldscherm je computer. Als jij het goed ziet dus goede kleur dan zou je je beeldscherm eens kunnen kalibreren, dat was eens een euvel bij mij
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Heavy schreef:@Toots ik zocht tips om een zonsondergang mooi op de foto te krijgen zonder zelf verblind te worden
Niet in de zon kijken
Verder gewoon eens proberen met je dslr
Het is raadzaam een filter te gebruiken maar niet per definitie nodig.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Zet je camera op de M-stand, liefst op statief, je iso op max 100, f op 8, 11, of 13 of eventueel nog hoger (gewoon even kijken) Afhankelijk van je camera kun je nu met het wieltje (bij canon zit dat bovenop) draai het wieltje net zolang tot het streepje in het midden staat van je belichtingsmeter. Je hebt dan de juiste belichting gevonden. Richt je camera hierbij niet op de zon want dan zullen je foto's te licht worden. Maar zoek het liefst een egaal grijs vlak. Als je camera op statief staat kun je ook de sluiter op 2sec zetten zodat de foto pas na 2 seconden gemaakt wordt zo voorkom je trilling en onscherpte bij het afgaan van de sluiter. Naar gelang de foto die eruit komt, kun je nu bij de volgende foto wat onder of over belichten. Wordt de foto te licht naar wat je ziet belicht dat wat onder, door het wieltje 3 tikjes naar links te draaien (het streepje van je belichtingsmeter moet in de min komen) 3 tikjes komt overeen met 1 stop. Is je foto te donker dan doe je hetzelfde maar dan naar de plus.Heavy schreef:@Toots ik zocht tips om een zonsondergang mooi op de foto te krijgen zonder zelf verblind te worden
Gewoon een beetje proberen wat het mooiste resultaat oplevert.
Hoe hoger je f getal, hoe lager je sluitertijd zal worden. Hier kun je ook wat mee experimenteren.

Groetjes Marja
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Muuuh, rot week gehad. Daardoor nog altijd niet aan feedback toegekomen, en ook eigenlijk geen foto's gemaakt. Daarom nog eentje uit de dierentuin.
Week 11,
Vind hem zelf op de achtergrond ook wel wat druk, maar vind het daarin ook wel weer leuk dat je er nog eentje op de achtergrond ziet lopen. Vind het wel een geinig effect.
En nog steeds niet tevreden over mijn verklein methode... blijf super veel kwaliteits verlies houden

Week 11,
Vind hem zelf op de achtergrond ook wel wat druk, maar vind het daarin ook wel weer leuk dat je er nog eentje op de achtergrond ziet lopen. Vind het wel een geinig effect.
En nog steeds niet tevreden over mijn verklein methode... blijf super veel kwaliteits verlies houden

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Round and round and round it goes. And where it stops nobody knows.
week 12
week 12 by Kaiou2016, on Flickr
week 12
week 12 by Kaiou2016, on Flickr
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hmz... ik hoop wel dat ik in de komende paar dagen nog een mooie foto weet te maken. Anders wordt het eentje met een vrij saaie compositie...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Mijn week 12
IMG_1882.jpg by Marenko, on Flickr
@Toots, op zich een mooie foto, maar had graag aan de linkerkant iets meer ruimte gezien.
@Kaiou, persoonlijk vind ik dit een wat mindere foto. Ik weet niet zo goed waar ik kijken moet. Maar zal geheel persoonlijk zijn
@Eefsel: Mooie foto, had iets meer kleur mogen hebben.
@Fotogravinnetje: Vlinder staat er goed op, maar erg centraal. Zou je er aan de rechterkant en onderkant iets afhalen dan kijkt de foto prettiger.
IMG_1882.jpg by Marenko, on Flickr@Toots, op zich een mooie foto, maar had graag aan de linkerkant iets meer ruimte gezien.
@Kaiou, persoonlijk vind ik dit een wat mindere foto. Ik weet niet zo goed waar ik kijken moet. Maar zal geheel persoonlijk zijn
@Eefsel: Mooie foto, had iets meer kleur mogen hebben.
@Fotogravinnetje: Vlinder staat er goed op, maar erg centraal. Zou je er aan de rechterkant en onderkant iets afhalen dan kijkt de foto prettiger.

Groetjes Marja
- Shiloh86
- Zeer actief
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Shiloh86 schreef:Week 12,
Ook al een hondje op een bank.
Mooie foto
Het hondje van mijn foto zit op een randje van een vijver 2 cm van de grond
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Mijn week 13 is een foto die in augustus al gemaakt is maar die ik even opnieuw bewerkt heb hele kleine verandering maar. Ik vind de kleuren van deze bloemen zo mooi.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ik dacht dat het de bedoeling was een foto die je in die week gemaakt hebt in te sturen. En alleen bij uitzondering een oudere foto te gebruiken. Je hebt nog bijna een hele week dus om een foto voor week 13 te maken 
Shiloh86 schreef:Ja, geen thema inderdaad. Je kiest gewoon zelf wat je in wilt leveren. Ik heb vorig jaar een groot deel van het jaar meegedaan en het hielp me echt om gemotiveerd te blijven in het fotograferen en echt na te denken over wat een mooie foto zou opleveren. Als het nou een keer een week niet lukt, is een foto uit de oude doos best prima. Maar in principe is het dus de bedoeling dat je een foto inlevert die je heel recent/die week gemaakt hebt.
[...]
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Fotogravinnetje schreef:Ik dacht dat het de bedoeling was een foto die je in die week gemaakt hebt in te sturen. En alleen bij uitzondering een oudere foto te gebruiken. Je hebt nog bijna een hele week dus om een foto voor week 13 te maken
Shiloh86 schreef:Ja, geen thema inderdaad. Je kiest gewoon zelf wat je in wilt leveren. Ik heb vorig jaar een groot deel van het jaar meegedaan en het hielp me echt om gemotiveerd te blijven in het fotograferen en echt na te denken over wat een mooie foto zou opleveren. Als het nou een keer een week niet lukt, is een foto uit de oude doos best prima. Maar in principe is het dus de bedoeling dat je een foto inlevert die je heel recent/die week gemaakt hebt.
[...]
Ik weet al dat ik er bijna niet aan toe ga komen.
En aangezien ik de foto een andere bewerking heb gegeven is het een foto die ik nu nog onder de loep heb genomen.
Ik heb deze foto dus nu bewerkt.
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Evelien en Joep

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Mag ik ook weer aansluiten nu ik terug ben van weggeweest?
Week 13:

Week 13:

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
-
&nicole
- Zeer actief
Prachtig die van Kaiou! Ik vind de compositie erg tof, zo met dat doorkijkje
mooie frisse kleuren ook!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb vorige week overgeslagen in verband met drukte dus deze week 2 van mijn fotoshoot vandaag
week 12 bold, het schone super model- mijn model vandaag voor een shoot,
[/url]4Y6A5099 by Sandra Vlaar, on Flickr
en week 13
[/url]4Y6A5220 by Sandra Vlaar, on Flickr
ik weet niet of ik de weken vol blij houden aangezien ik weer full time aan de bak moet straks
als jullie me missen dan ben ik werken
week 12 bold, het schone super model- mijn model vandaag voor een shoot,
[/url]4Y6A5099 by Sandra Vlaar, on Flickren week 13
[/url]4Y6A5220 by Sandra Vlaar, on Flickrik weet niet of ik de weken vol blij houden aangezien ik weer full time aan de bak moet straks
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 apr 2016 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Shiloh86
- Zeer actief
En mijn week 13 
Was een oefen projectje om iets dat ik zelf gemaakt had als "product"op de foto te zetten, met studiotje en zo

Was een oefen projectje om iets dat ik zelf gemaakt had als "product"op de foto te zetten, met studiotje en zo

-
&nicole
- Zeer actief
Toots Week 12: Prima foto, hond kijkt mooi de foto in. Voor mijn gevoel is hij links ietwat krap en ik vind het jammer dat de scheiding tussen groen en lucht zo obvious en uitgebeten is. Maar dat vind ik zelf altijd lastig te voorkomen. Hond staat er goed op iig 
Week 13: Toffe plaat, iets meer groen links zal de foto goed doen denk ik. De bloem net iets minder centraal trekken.
Kaiou Week 12: Deze foto spreekt me niet zo aan. Misschien was het mooi geweest als je hem iets ruimer genomen had, dus meer ruimte om alles heen
Eef week 12: Toffe plaat
Zo te zien ligt de scherpte op de poten in plaats van op de kop. Ik probeer mijn focuspunt altijd handmatig te doen, en dan bij iedere foto naar het hoofd te bewegen (mega vage uitleg). Wanneer ik het mijn camera laat beslissen gaat het vaak fout iig. Verder komt het grote diafragma mooi tot zijn recht, maar als je een iets kleiner diafragma gekozen had, had de kop waarschijnlijk al meer in het scherptegebied gelegen. Wel mooie lijnen erin!
Week 13: Deze is gewoon heel mooi, tof zo met het tegenlicht! Maakt de foto qua kleuren wel iets vlak maar dat vind ik hier juist wel mooi. Jammer dat het geel van de narcisjes wat uitgebeten is, maar geel is een rotkleur om te fotograferen in de zon
Fotogravinnetje week 12: Was die alweer buiten te vinden ja? Ik hou van vlinders
Mooi exemplaar
De foto vind ik voor de rest niet heel spannend. Hij had misschien mooier geweest wanneer je een stukje van rechts en onder afgehaald had, zodat de vlinder meer rechtsonder staat en meer de foto in kijkt.
Tycha week 12: Ik ben altijd jaloers op je vogelfoto's (ook op deze)
Shiloh week 12: Hond staat er mooi op, kijkt mooi de foto in. Prettige compositie. Als jij iets naar links had gestapt, had je nog mooi de diepte van het pad erin gehad denk ik, nu oogt de foto ietwat vlak. Maar een goede plaat hoor
Week 13: Heel mooi! Heb je echt die apparatuur daarvoor? Of heb je zelf wat geknutseld voor de belichting? Toffe compositie en gave scherptediepte op de "vloer"
Lieske week 13: Heel mooi
Tof zo met de kop precies in de weerspiegeling van de zon 
Sandra: Ik vind je fotoserie erg mooi, heel mooie kleuren zo met de blonde hond en die kleur achtergrond
Ik vond die foto op facebook die niet volgens de regels was volgens jou (miste een klein puntje oor en poot) eigenlijk de mooiste die ik gezien heb uit deze serie 
Week 13: Toffe plaat, iets meer groen links zal de foto goed doen denk ik. De bloem net iets minder centraal trekken.
Kaiou Week 12: Deze foto spreekt me niet zo aan. Misschien was het mooi geweest als je hem iets ruimer genomen had, dus meer ruimte om alles heen
Eef week 12: Toffe plaat
Week 13: Deze is gewoon heel mooi, tof zo met het tegenlicht! Maakt de foto qua kleuren wel iets vlak maar dat vind ik hier juist wel mooi. Jammer dat het geel van de narcisjes wat uitgebeten is, maar geel is een rotkleur om te fotograferen in de zon
Fotogravinnetje week 12: Was die alweer buiten te vinden ja? Ik hou van vlinders
Tycha week 12: Ik ben altijd jaloers op je vogelfoto's (ook op deze)
Shiloh week 12: Hond staat er mooi op, kijkt mooi de foto in. Prettige compositie. Als jij iets naar links had gestapt, had je nog mooi de diepte van het pad erin gehad denk ik, nu oogt de foto ietwat vlak. Maar een goede plaat hoor
Week 13: Heel mooi! Heb je echt die apparatuur daarvoor? Of heb je zelf wat geknutseld voor de belichting? Toffe compositie en gave scherptediepte op de "vloer"
Lieske week 13: Heel mooi
Sandra: Ik vind je fotoserie erg mooi, heel mooie kleuren zo met de blonde hond en die kleur achtergrond
-
S@ndr@
- Zeer actief
deze - doen we die alvast voor volgende week 14

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 04 apr 2016 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.