Moderator: moderatorteam
ja maar ook die kromme pootjes enzo, en die rug.. met al dat haar valt dat niet zo op..Nanna schreef:Het is ook een raar, zwaar gedeformeerd, hondje.sbientje schreef: wat een raar skeletje eigenlijk!
Lemuria schreef:Geef 't nog 50 jaar en dan is dit een serieuze kanshebber op Crufts.
Ja nou, is toch zo?bouvierpoedel schreef:![]()
![]()
![]()
nu zit mijn luier vol
![]()
Nanna schreef:Peken zijn werkelijk leuk. Heel eenkennig en best slim.
Maar als ik zo'n hondje zocht bleef ik toch VER weg bij de stamboomfok.
Geef mij maar een rasechte broodfokpeek![]()
Hoera! Neusgaten!
Eens dat dit een mooier hondje is hoor. Maar zoekterm "Tibet Spaniel" en dat zit jij hier nu als Peek te verkopen?Nanna schreef:Peken zijn werkelijk leuk. Heel eenkennig en best slim.
Maar als ik zo'n hondje zocht bleef ik toch VER weg bij de stamboomfok.
Geef mij maar een rasechte broodfokpeek![]()
Hoera! Neusgaten!
Hahahaha, prachtig, en nee dat zie ik die Cruftswinnaar helemáál niet doen.Nanna schreef:Dit topic gaat dis puur over die uiterlijkheden. Er zijn ook rassen die omdonderen van de kanker terwijl ze er ogenschijnlijk normaal uitzien maar dat is weer van een andere orde.-Gaby- schreef:Er kan nog zo hoog van de toren worden geblazen wat betreft rasverbetering, maar sommige rassen worden uitsluitend door menselijk ingrijpen op de been gehouden en zijn eigenlijk zó gehandicapt, dat een bulldog met een iets langer neusje of een niet platte pekinees ook niet veel meer wil zeggen.En op dit vlak kun je nog afgaan op je boerenverstand, maar sommige problemen gerelateerd aan gezondheid kun je niet eens zien en dan begint de lastigheid pas echt.
En een Pekinees kan prima zo gefokt worden dat ie functioneel is.
Hup de race: KLIK Nee, natuurlijk nog niet het gedroomde gezond gebouwde hondje maar dat was deze hondjes doen zie ik de Cruftswinnaar niet nadoen.
Het is andersom.-Gaby- schreef: En het is geen nieuws, maar dat de breedte van de schedels van de ongeboren pups van bulldogs, Boston Terriërs en aanverwanten gemiddeld breder is dan het bekken van de moeder, daar word je toch misselijk van.
Staat of ligt dat beest .Nanna schreef:Ik wil er niet eens aan dènkencrutz schreef:maar als dit een röntgenfoto is van een peek uit de jaren 50 dan wil ik niet weten hoe die huidige hondjes er op een gelijke röntgenfoto uitzien???![]()
![]()
![]()
Op bovenstaand type wordt door keurmeesters hevig gegeild. Tis ook een enorme winnaar in de USA.
Dat hij moet zien te overleven op een icepack omdat ie anders dood omvalt is van nul en generlei belang.
Ik wilde ook geen causale relatie leggen, enkel benadrukken dat het er gewoon niet door past.Marjoleine schreef:Het is andersom.-Gaby- schreef: En het is geen nieuws, maar dat de breedte van de schedels van de ongeboren pups van bulldogs, Boston Terriërs en aanverwanten gemiddeld breder is dan het bekken van de moeder, daar word je toch misselijk van.
De bekkens zijn smaller gefokt dan de schedels.
Het gevolg is natuurlijk hetzelfde, maar de oorzaak is anders.
Ik heb ook geen idee! Zie ze inderdaad nooit lopen. Maar dat zal ook wel niet gebeuren, de hele tijd met coolpacks in je tas om een blokje om met je hond te kunnen doen.. Zou ik ook geen zin in hebben.Nanna schreef:Dat vindt Jan Publiek die een pekineesje zoekt ook hoor. Daarom zijn de broodfokkertjes helaas populair. Wie wil er nou 1500 euro+ op tafel leggen voor een überbehaarde dweil waarvan de ogen er steeds uitvallen en die niet meer dan 15 meter kan lopen? Die blijven mooi over voor de fokkers die klaarkomen op de prijsjes en de keurmeesters die het blijven belonen.-Gaby- schreef: Dit is zeker iets beter, lijken wel Tibetaantjes. Een ras dat ik vele malen aantrekkelijker vind dan een Pekinees overigens.
Lothian schreef:Ik ben echt steeds weer verbijsterd. Ooit moet er iemand als eerste met zo'n koelmat aan zijn komen zetten.
"Wat heeft u daar?"
"Een koelmat."
"Waarom in vredesnaam?!?"
"Omdat Hoo Chafan anders bezwijkt na het rondje draven."
"Daar heeft u een uitstekend punt. U bent duidelijk een betrokken hondenliefhebber en uw hond is een pronkstuk. Eerste prijs!"
Ik snap er niks van.
Nanna schreef:Ik wil er niet eens aan dènkencrutz schreef:maar als dit een röntgenfoto is van een peek uit de jaren 50 dan wil ik niet weten hoe die huidige hondjes er op een gelijke röntgenfoto uitzien???![]()
![]()
![]()
Op bovenstaand type wordt door keurmeesters hevig gegeild. Tis ook een enorme winnaar in de USA.
Dat hij moet zien te overleven op een icepack omdat ie anders dood omvalt is van nul en generlei belang.
Lothian schreef:Ik ben echt steeds weer verbijsterd. Ooit moet er iemand als eerste met zo'n koelmat aan zijn komen zetten.
"Wat heeft u daar?"
"Een koelmat."
"Daar heeft u een uitstekend punt. U bent duidelijk een betrokken hondenliefhebber en uw hond is een pronkstuk. Eerste prijs!"
Ik snap er niks van.
Omdat hij oververhit was geraakt door het niet kunnen ademen denk ik.Ήυs schreef:Nanna schreef:Ik wil er niet eens aan dènkencrutz schreef:maar als dit een röntgenfoto is van een peek uit de jaren 50 dan wil ik niet weten hoe die huidige hondjes er op een gelijke röntgenfoto uitzien???![]()
![]()
![]()
Waarom zit 'ie op een icepack?
Jouw Facebookvrienden hebben dezelfde humor als de mijneΉυs schreef:Lothian schreef:Ik ben echt steeds weer verbijsterd. Ooit moet er iemand als eerste met zo'n koelmat aan zijn komen zetten.
"Wat heeft u daar?"
"Een koelmat."
Ik snap er niks van.
Ah! Daarom.
En Hoo Chafan papier
Lothian schreef: "Wat heeft u daar?"
"Een koelmat."
"Wat heeft u daar?"
"Een koelmat."
Ik snap er niks van.