Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tennisbal met wit poeder in hoorn
Moderator: moderatorteam
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
Tennisbal met wit poeder in hoorn
HOORN Hondenbezitters in Hoorn werden vandaag opgeschrikt door een gevonden tennisbal, gevuld met een mysterieus wit poeder. Dierenkliniek van Kop tot Staart waarschuwt hondeneigenaren om extra op te letten.
De bal werd in het Dwaalpark gevonden, waar hond Brutus vrolijk met het ding speelde. Na een tijdje zag de eigenaar van de hond wit poeder uit de bal komen. Ze pakte de bal direct af en ging thuis op onderzoek uit.
"Helaas kunnen wij geen andere conclusie trekken dan dat de tennisbal opzettelijk is uitgehold en gevuld met het witte poeder", vertelt een medewerker van de dierenkliniek. Het is onduidelijk wat het witte poeder precies is, daarom hebben de dierenarts Brutus uit voorzorg laten braken. "De bal wordt naar de politie opgestuurd voor onderzoek, maar extra oplettendheid is dus geboden!"
Hoewel sommige tennisballen met wit foam worden gefabriceerd, gelooft de medewerker niet dat deze bal dat ook is. "Ik heb veel kapotgebeten ballen voorbij zien komen, maar die waren allemaal gevuld met lucht of een soort schuim. Dit is echt poeder, bijna als meel. Dan moeten we voorzichtig zijn en hopen dat er geen sprake is van opzet, maar ik vrees er wel voor."
Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/181662/honde ... -opzetquot
De bal werd in het Dwaalpark gevonden, waar hond Brutus vrolijk met het ding speelde. Na een tijdje zag de eigenaar van de hond wit poeder uit de bal komen. Ze pakte de bal direct af en ging thuis op onderzoek uit.
"Helaas kunnen wij geen andere conclusie trekken dan dat de tennisbal opzettelijk is uitgehold en gevuld met het witte poeder", vertelt een medewerker van de dierenkliniek. Het is onduidelijk wat het witte poeder precies is, daarom hebben de dierenarts Brutus uit voorzorg laten braken. "De bal wordt naar de politie opgestuurd voor onderzoek, maar extra oplettendheid is dus geboden!"
Hoewel sommige tennisballen met wit foam worden gefabriceerd, gelooft de medewerker niet dat deze bal dat ook is. "Ik heb veel kapotgebeten ballen voorbij zien komen, maar die waren allemaal gevuld met lucht of een soort schuim. Dit is echt poeder, bijna als meel. Dan moeten we voorzichtig zijn en hopen dat er geen sprake is van opzet, maar ik vrees er wel voor."
Bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/181662/honde ... -opzetquot

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
Re: Tennisbal met wit poeder in hoorn
Dat vóel je toch, als een tennisbal zo zwaar is?
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Totaal geen verstand van tennis maar er zit vlakbij dit park een tennisclub. Wie weet komt daar de bal wel vandaan.
Dat kan, maar die vullen hun ballen vast niet met poeder. Tennisballen moeten stuiteren en dat doen ze niet meer als ze gevuld wordenDees en Maylo schreef:Totaal geen verstand van tennis maar er zit vlakbij dit park een tennisclub. Wie weet komt daar de bal wel vandaan.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Er zit vaak wit poeder in de bal om het rubber soepel en droog te houden, talkpoeder. Maar niet de hele bal gevuld natuurlijk 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is geen wit poeder maar een speciaal soort microcellen, als je googled op Tretorn tennis ball zie je nog een paar opengesneden exemplaren.
- mosquito1980
- Zeer actief
werd nieuwsgierig dus even gegoogled-Saskia- schreef:Dit is geen wit poeder maar een speciaal soort microcellen, als je googled op Tretorn tennis ball zie je nog een paar opengesneden exemplaren.

Dat zou ik toch niet graag dat mijn hond dat binnenkreeg

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
bedoel maar .Nanna schreef:Wie weet heeft iemand de bal gevuld met nepsuiker om de hond te entameren hem alstambalieft op te halen. Maar nee, Fido beliefde dat niet.
Nu vindt een andere hond die bal en is het meteen alarmfase 20. Wat een geschreeuw altijd meteen

Wat je zegt ben je zelfffff 

- mosquito1980
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:bedoel maar .Nanna schreef:Wie weet heeft iemand de bal gevuld met nepsuiker om de hond te entameren hem alstambalieft op te halen. Maar nee, Fido beliefde dat niet.
Nu vindt een andere hond die bal en is het meteen alarmfase 20. Wat een geschreeuw altijd meteenzou die maltezer LEEUW daar aan overleden zijn , zo'n ontplofte bal aan zijn vacht te zien

Maltezer K'nijn was't......

- dagmar88
- Zeer actief
Wollie el Khoneini

Raar, maar ook wel raar om meteen uit je panty te gaan.
Wat zou er voor vreselijk wit poeder in een tennisbal moeten zitten.

-
- Zeer actief
En nog wel met opzet neergelegd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Joh al die konijnen snuiven zich de pleuris en honden zijn de stille koeriers met hun balletje. Waarom denk je dat die konijnen het zo lang vol kunnen houden.dagmar88 schreef:Wollie el Khoneini

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En zo zie je weer het belang van taal en bijvoorbeeld het juiste gebruik van hoofdletters... "Wat doet een tennisbal met wit poeder nou in een hoorn, en wat voor hoorn zou dat dan zijn
?", vroeg ik mij af.

- dagmar88
- Zeer actief