Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Steppen met kleine hond

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 1

Steppen met kleine hond

Ongelezen bericht door Ytje »

Wie is er begonnen met steppen en vind het nog steeds leuk?

Over een half jaar, misschien iets langer is Joy (dwergschnauzer) schofthoogte 35cm oud genoeg om aan de fiets te mogen. Nu heb ik al een tijd de droom om te gaan steppen met haar. Ik doe zelf veel aan mountainbiken en dit lijkt me een leuke aanvulling.

Zijn hier steppers met wie ik wat ervaringen kan uitwisselen?

Helaas zijn de steps nogal aan de prijzige kant 250 euro + en mijn lengte (1.80) maakt dat niet makkelijker. Goed uitpluizen dus en hopelijk kan ik een goede 2e hands op de kop tikken.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Steppen met kleine hond

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wil je haar dan voor of naast de step hebben?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

er worden regelmatig workshops steppen gegeven, misschien is dat een optie om te kijken of het wel iets voor jullie is.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Zou je op de step niet al snel te hard gaan voor een dwergschnauzer?
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik heb geen kleine hond maar ik ben ook al een tijdje benieuwd of steppen met de hond iets voor mij (en Wilma) is. Zo'n step is inderdaad behoorlijk duur en ik zie ze weinig tweedehands aangeboden worden. Ik vind het nogal een uitgave om te doen als ik niet eens weet of ik het leuk vind. Toevallig zag ik dat vlakbij ons binnenkort een workshop 'steppen met de hond' wordt gegeven, dus daar heb ik me voor opgegeven :cheer:. Misschien wordt bij jou in de buurt ook zo'n workshop gegeven?
Afbeelding
Ytje
Zeer actief

Wil Joy dan naast de fiets. Niet ervoor. Schnauzertjes zijn pittige renners ik ga met haar natuurlijk niet heel snel en wil er een mandje op hebben waar ze in kan mocht ze wat moe worden. In Meppel word een workshop gegeven. Joy is allee. Nog niet oud genoeg dat ze mee mag doen. Misschien dat ik zo'n workshop alleen ga doen? Gewoon om te kijken wat het inhoud misschien. Het lijkt me heerlijk er lekker op uit te kunnen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Het gaat prima met een kleine hond. Mijn Dwergteckel stepte ook mee. Wel los natuurlijk. Dat vond ze echt het einde als Lut voorop ging en zij mee mocht doen. We hielden het wel leuk natuurlijk. Ik zag het meer als een leuke wandeltocht met een hoog fungehalte. Lekker op ons gemak. En bij bergop liep ik gewoon mee. Een afstand tot 2 km was voor mij voldoende. Ik heb de Yedoo Mezeq met terreinbanden en trommelremmen.
Mijn advies is om eerst te proberen voordat je tot aankoop over gaat. Anders staat hij, na enkele keren gebruikt te hebben, net als hier stof te happen. Zelf heb ik overenthousiast een impulsaankoop gedaan en geen rekening gehouden met mijn leeftijd en de daarbij behorende fysieke beperkingen. Heel jammer, maar het is niet anders.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ytje
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Het gaat prima met een kleine hond. Mijn Dwergteckel stepte ook mee. Wel los natuurlijk. Dat vond ze echt het einde als Lut voorop ging en zij mee mocht doen. We hielden het wel leuk natuurlijk. Ik zag het meer als een leuke wandeltocht met een hoog fungehalte. Lekker op ons gemak. En bij bergop liep ik gewoon mee. Een afstand tot 2 km was voor mij voldoende. Ik heb de Yedoo Mezeq met terreinbanden en trommelremmen.
Mijn advies is om eerst te proberen voordat je tot aankoop over gaat. Anders staat hij, na enkele keren gebruikt te hebben, net als hier stof te happen. Zelf heb ik overenthousiast een impulsaankoop gedaan en geen rekening gehouden met mijn leeftijd en de daarbij behorende fysieke beperkingen. Heel jammer, maar het is niet anders.
Goede tip en super te lezen dat een kleine hond ervoor geschikt is.

En.. hij mag ook best hier in de schuur staan hoor. Mocht je hem voor leuk prijsje willen verkopen. :roll: ;)
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Vorig jaar, na lang dubben gekocht....
Met grote regelmaat pak ik deze of zet m achterop de auto en ga elders steppen.
Ik heb de indruk dat mijn honden het leuker vinden dan fietsen. Ik step met een beauceron en mijn volpino ( amper 4 kg). Ik heb ze aan een heupgordel naast de step.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dan neem je een kinderstep. :engel: :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Mijn honden vinden het leuker om mee te gaan als ik ga steppen dan met de fiets. Alleen Rowan heb ik voor de step de andere twee gaan aan de heupgordel naast de step. Met een klein hondje kan je prima steppen. Je gaat met de step wat langzamer dan op de fiets en zeker als ze naast je lopen of lekker los kunnen lopen is het heerlijk om zo op pad te gaan samen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik zou met een klein hondje aanraden om een goede cross/off the road step te kopen. Ook aangezien je zelf graag mountainbiked (is dat een werkwoord? :denken: )
Je kan dan over gras en zachte paden dan is het voor jezelf veel zwaarder en uitdagender en voor je hondje ga je iig niet te hard.
Op asfalt ga je wel heel snel veel te hard en als je zelf een beetje sportief bent of wilt zijn is het niet lekker als je alleen maar heel langzaam kan gaan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Ytje
Zeer actief

Goede goede tip! Hou mp goed in de gaten want zoals jullie het beschrijven is het echt wat voor ons. Crossbanden lijkt me inderdaad zeer geschikt. Nu moet die kleine druif nog even flink groeien. November is ze pas 1 jaar. Hopelijk kan ik een mooie step scoren voor die tijd.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

op facebook is er een groep steppen met de hond. Daar worden ook nog wel eens steps te koop aangeboden. Ze zijn momenteel erg geliefd, je moet er echt op tijd bij zijn. Ik heb de step die ik nu heb ook via die facebook groep gekocht. Maar die was nog wel vrij prijzig. Dat is het nadeel als je meer off road step zoekt, dan kom je in een andere prijscategorie.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Ytje
Zeer actief

Goede tip ga me aanmelden. Ja het is vrij prijzig. Maar hopelijk gaat zo'n step ook jaren mee.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind Sneeuw eigenlijk ook een klein hondje, maar ik houd haa rniet bij met de step :engel:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als ik van Elco niet eis dat hij draaft, maar hij dus gewoon helemaal vrij mag lopen naast de fiets, dan is het vrij stevig doortrappen. Ondanks dat ie maar een kleintje is
Ytje
Zeer actief

Haha ik herken dat wel met het hardlopen. Soms loop ik kleine stukjes hard met Joy. Eerst kon ik haar wel bij benen nu is ze zo snel in geen mogelijkheid dat ik die bij been. Ze is de laatste tijd vaker aan de riem omdat ze wel eens zover ging dat ik een piep klein hondje nog maar zag. Als ze ouder is hoop ik haar weer vaker los te hebben. Denk ook dat Joy een snelle is.. ben zo benieuwd. Ben inmiddels lid van het facebook.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”