Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedtijd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Bedtijd

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft het maar zwaar met het dienstenpatroon op mijn huidige stageplek :mrgreen:
Al zo'n 10 jaar is het om half 11 bedtijd volgens Shibby. Dan wordt hij wat onrustig, loopt al een keer naar de slaapkamer of gaat al zuchtend naast me liggen en zodra ik een minuscule beweging maak, staat hij klaar om naar bed te gaan.

Nu komt het echter regelmatig voor dat ik pas ergens tussen 23 en 01 uur thuis ben en voordat ik dan naar bed ga zijn we zo een uur of 2 verder.

Hij is het er echt niet mee eens. Staat al half op de trap als ik binnen kom, loopt tussendoor regelmatig naar de kamerdeur mij aankijkend dat het bedtijd is of gaat zuchtend op de bank liggen en mij strak aanstaren.

Ik heb hem zojuist maar verteld dat hij echt zeker weten wel vast naar bed mag gaan en dan vliegt hij ook naar boven. Als ik nu binnen een kwartier echter niet ook naar boven kom, komt hij weer naar beneden en begint het 'gedoe' weer van voren af aan. :mrgreen:

Meer honden die hun baasje(s) naar bed proberen te sturen?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Re: Bedtijd

Ongelezen bericht door wolvster »

Daar heb ik geen 'last' van, Murdock is altijd wakker.

Oh kijk eens wat ik vond; een jonge Shib voor herplaatsing!
http://www.flappus.nl/?puk%2C2171
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nee, hier gaan ze gewoon pitten, in de mand of op de bank.

En dan enigszins verstoord opkijken als ik vind dat het bedtijd is :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Even Sandra's quote aangepast aan onze situatie ;)
[Sandra] schreef:Nee, hier gaat hij gewoon pitten, in de mand of op de bank.

En dan enigszins verstoord opkijken als ik vind dat het bedtijd is :mrgreen:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Sien en Micron gaan altijd zelf al naar bed als het ze te gortig gaat worden :lol1:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi gaat voor de deur naar de hal staan. :mrgreen:
Doet ie s ochtends na het uitlaten ook wel. Dan is het veul te vroeg omop de bank verder te slapen. Hup naar bed wil ie dan. :pffff:
Afbeelding
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

hier moeten we ze alle 3 wakker porren voor het laatste rondje en daarna springen ze weer zuchtend en steunend op de bank om verder te pitten :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ze mogen hier niet mee naar bed en doordat manlief onregelmatige diensten draait verschilt het tijdstip van slapen. Hippo ligt vaak vanaf 21u al in coma in zijn mand en heeft dan ook niet echt zin om nog mee te gaan met de laatste ronde :mrgreen:

De mechels zijn altijd in voor wat actie, of je nou overdag of om 3u 's nachts opstaat. Als wij gaan tandenpoetsen(we hebben alles gelijkvloers) en je loopt dan naar de kamer/garage waar zij verblijven 's nachts dan hobbelen ze we al gelijk naar hun plek omdat ze vaak wat lekkers krijgen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Shib en Muis zijn familie :engel: :I:

Muis staat tegenwoordig om half 10 al te zuchten bij de trap dat ze wil dat de roedel naar boven vertrekt. :LOL:
En als 1 van ons s avonds weg is dan vind ze het ook be-lach-elijk dat er van de routine afgeweken wordt.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Haha, hij houdt van strakke tijden.

Hier nooit dat soort dingen gehad. Maar dat komt omdat we allebei onregelmatig werken en het heel erg verschilt wanneer we naar bed gaan. Kan 12uur zijn, maar ook half 4 worden.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ja, hier is het mij ook altijd wel duidelijk wanneer meneer en mevrouw vinden dat de laatste ronde moet. Ze vliegen dan telkens overeind als ik nog maar ga verzitten.

Mies heeft helaas ook een mening over de tijd dat er 's ochtends opgestaan moet worden. Ze vliegt dan ook overeind zodra ze kennelijk hoort dat ik wakker aan het worden ben, om dan op mij te gaan staan stuiteren omdat het feest van een nieuwe dag kan gaan beginnen :cheer:
Inmiddels heeft ze wel geleerd dat er minimaal 8 uur moet zitten tussen naar bed gaan en definitief opstaan omdat het anders een kortdurend wc bezoek is waarbij zij zich héél gedeisd moet houden :hmmm:
Diem heeft gelukkig net als ik wat opstarttijd nodig in de ochtend.
Afbeelding
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Babs wil na de laatste ronde graag gelijk naar bed.
Ze gaat dan vervelen en voor de tv zitten als we dat niet doen :engel:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Rond half 10 begint de onrust hier. De katten komen binnen, de hondjes gaan drentelen.. Meestal geef ik ze rond die tijd hun laatste maal en daarna gaan we slapen. So far, so good..
Maar o wee als ik eens later opblijf! De katten schikken zich na 5 min in hun krabpaal, Damy opent demonstratief zelf z'n bench en gaat daar vast liggen slapen en Noa zeurt om op schoot te mogen. Zodra ik dan opsta voor iets, staat de meute direct te dringen om maar zo snel mogelijk eten te krijgen. Als ik vervolgens weer ga zitten, keert iedereen mopperend terug naar z'n plekje.

Na het eten mogen de hondjes nog even buiten voor een laatste plas. Vervolgens krijgen ze een snoepje (Damy in z'n bench, Noa erbuiten omdat zij mee gaat naar boven). De kleinste stuitert alle kanten op voor dat snoepje en vervolgens om opgetild te worden :lol1: En op de slaapkamer staat ze ook te popelen om op bed te worden gehesen., want dan krijgt ze nog even een knaagpensje. Dat kind is om alles blij, hihi.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hier niet. Izzy is net als het vrouwtje; moeilijk naar bed kunnen gaan, moeilijk op kunnen staan. Niet erg motiverend op de vroege ochtend :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, grappige gewoontedieren zijn het ook ;-)

Mila deed het wel bij mijn oppas. Ik kreeg een berichtje van haar: 'Mila vindt wel dat ik op tijd naar bed moet.' Ik vroeg hoe ze dat duidelijk maakte, en dat ging als volgt: eerst ging ze constant heen en weer lopen van huiskamer naar slaapkamer en de oppas steeds met de neus aanduwen, en als dat niet werkte ging ze op het bed zitten blaffen. :mrgreen:
Meestal ga ik zelf inderdaad wel redelijk op tijd naar bed (rond 23 uur), maar bij mij doet ze dit nooit als het eens een keer (veel) later wordt.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Ja, hier gaat het ook zo.

Het maakt niet uit hoe laat ik ga slapen; slapen op de slaapkamer (op haar eigen kussen) kan ze bijna altijd pas echt als ik ook ga slapen.
Daarvoor kan ze er wel gaan liggen (met aanmoediging: ga maar slapen of zoiets) maar al snel komt ze kijken of ik dan ook kom.
Zo niet gaat ze dutten op de bank, maar niet echt slapen.

Na een bepaalde tijd, en pas als ze haar laatste rondje heeft gehad, vindt ze het wel tijd worden.
Soms gaat ze heen en weer lopen tussen de slaapkamer en mij en mijn aandacht vragen.
Of piepen in de gang terwijl ze mij aankijkt. Maar dat houdt ze niet zo lang vol (en ik zou het ook niet zo lang tolereren, dus dat scheelt. :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Kirra op 18 mar 2016 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Op de een of andere manier horen onze hondjes het als we onze laatste aflevering van de serie kijken op een avond.
We kijken meestal een aantal afleveringen op een avond. Maar als het rond 11 uur is en ze horen dat een aflevering is afgelopen rennen ze naar de deur. "Ja, nu is het klaar. We gaan slapen, bedtijd."
chinanooksyekona
Actief
Mijn ras(sen): Malamute

Ongelezen bericht door chinanooksyekona »

Haha wat 'grappig', nog nooit gehoord :lol1:
Mijn honden zitten buiten, dus heb hier niet mee temaken.
Om reacties te voorkomen, ze mogen regelmatig naar binnen en staan dan na een half uur alweer bij de deur omdat ze naar buiten willen, het is dus niet alleen een keuze van onze kant af :F:
Chinanooks Hailey & Yekona :I:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie* deed dat ook altijd.
Dan ging ze voor de slaapkamerdeur staan..
*tik* pootje op het laminaat.
geen reactie van mij.
*tik* pootje op het laminaat.
Geen reactie.
*tiktik*
enz. :I:

Kai kruipt op schoot. " gaan we al eten en naar bed?"
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik krijg vanaf 22:00 uur de blik. Ze komt dan bij me zitten en gaat me aanstaren omdat ze de laatste ronde wil lopen zodat zij daarna naar bed kan. Reageer ik niet op de blik dan verplaatst ze zich tussen mij en de tv. Zodat ik haar wel moet zien. Mocht dat niet werken komt ze even mij een paar keer aantikken met haar neus. Uiteindelijk zwicht ik laat haar even plassen en mevrouw vertrekt tevreden naar haar mand en gaat slapen. Wat ik daarna nog doe zal haar aan dr reet roesten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”