Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Multichampion?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Multichampion?
Wanneer noem je een hond Multichampion? Zijn hier regels voor?
-
- Vaste gebruiker
Re: Multichampion?
Regels? Nee hoor, ik vind al mijn honden multikampioen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik noem mijn honden elke dag Multichampion

Ik heb er wel even m'n kop over moeten breken hoorLizzie. schreef:je moet er maar op komen heLemuria schreef:Het kan zo simpel zijn.

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Als de hond in meerdere landen de titel nationaal kampioen heeft gehaald. Vaak moet je daar per land meerdere keren winnen in jou rasgroep.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Volgens mij klopt dit niet hoor. In Nederland is je hond nationaal (Nederlands) Kampioen bij het behalen van 4x het CAC bij een aantal verschillende keurmeesters en waarbij het laatste punt is behaald als de hond een bepaalde leeftijd heeft behaald (27 maanden dacht ik, maar ben daar niet zeker van en heb geen zin het op te zoeken). Het CAC wordt uitgereikt aan de beste teef en beste reu van ieder ras, mits deze een U gescoord heeft. Formeel gezien mag een keurmeester deze titel ook onthouden, maar volgens mij gebeurt dat zelden of nooit.blacky schreef:Vaak moet je daar per land meerdere keren winnen in jou rasgroep.
In veel andere Europese landen gelden soortgelijke regels.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Klopt helemaal, en de hond moet dan beste reu/teef worden met een uitmuntend.LongFields schreef:In Nederland is je hond nationaal (Nederlands) Kampioen bij het behalen van 4x het CAC bij een aantal verschillende keurmeesters en waarbij het laatste punt is behaald als de hond een bepaalde leeftijd heeft behaald (27 maanden dacht ik, maar ben daar niet zeker van en heb geen zin het op te zoeken). Het CAC wordt uitgereikt aan de beste teef en beste reu van ieder ras, mits deze een U gescoord heeft. Formeel gezien mag een keurmeester deze titel ook onthouden, maar volgens mij gebeurt dat zelden of nooit.
Die leeftijd scheelt per land trouwen. Maar je moet dus in tenminste twee landen de kampioenstitel (niet punt, maar titel) hebben gehaald.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik dacht dat je je hond multich. mocht noemen als:
* de hond in 5 verschillende landen de volledige nationale titel heeft gehaald
of
* de hond in 3 verschillende landen de volledige nationale titel heeft gehaald én ook internationaal kampioen is.
edit: hier hebben rasgroep plaatsingen geen hol mee te maken.
of
* de hond in 3 verschillende landen de volledige nationale titel heeft gehaald én ook internationaal kampioen is.
Laatst gewijzigd door Podenji op 31 mar 2016 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou Nanna, jij mag het zeggenPodenji schreef:ik dacht dat je je hond multich. mocht noemen als:
* de hond in 5 landen de volledige nationale titel heeft gehaald
of
* de hond in 3 landen de volledige nationale titel heeft gehaald én ook internationaal kampioen is.

- blacky
- Zeer actief
Dit bedoelde ik ook alleen jij legt het beter uit.LongFields schreef:Volgens mij klopt dit niet hoor. In Nederland is je hond nationaal (Nederlands) Kampioen bij het behalen van 4x het CAC bij een aantal verschillende keurmeesters en waarbij het laatste punt is behaald als de hond een bepaalde leeftijd heeft behaald (27 maanden dacht ik, maar ben daar niet zeker van en heb geen zin het op te zoeken). Het CAC wordt uitgereikt aan de beste teef en beste reu van ieder ras, mits deze een U gescoord heeft. Formeel gezien mag een keurmeester deze titel ook onthouden, maar volgens mij gebeurt dat zelden of nooit.blacky schreef:Vaak moet je daar per land meerdere keren winnen in jou rasgroep.
De vader van Spikey is ook een Multichampion. Op de stamboom van Spikey staan al zijn titels en dat zijn er zo'n stuk of 10.
-
- Vaste gebruiker
Podenji: Jij hebt mijn vraag begrepen. in 5 landen kampioen, of in 3 landen en de internationale titel?Podenji schreef:ik dacht dat je je hond multich. mocht noemen als:
of
Maar waar staat dat beschreven? Wanneer is je hond Multichampion?
Natuurlijk vindt elk baasje zijn eigen hond het mooist, ook zonder titels of showresultaten.
En de mooiste honden zitten vaak als gezellige huishond bij de mensen thuis. Maar als je leest op een stamboom Multichampion met daarachter vaak een heel chique naam wat zijn dan de minimale eisen voordat je je hond zo mag noemen. Daar was ik gewoon benieuwd naar.
Volgende keer de vraag wat duidelijker stellen danZoraya schreef: Podenji: Jij hebt mijn vraag begrepen.

-
- Vaste gebruiker
Ik vond het vrij duidelijk, jij niet?Lemuria schreef:Volgende keer de vraag wat duidelijker stellen danZoraya schreef: Podenji: Jij hebt mijn vraag begrepen.

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is geen officiële titel en derhalve zijn er ook geen officiële regels voor, bij mijn beste weten. Multi is meer dan één en imo is alles met meer dan 1 kampioenstitel in theorie multi Ch.
Dat gezegd hebben, ik noem Oll ook wel eens multi ch en multi winner.. Hij heeft 4 landstitels (Nederlands, Belgisch, Luxemburgs en Kroatisch (Grand)) en de internationale CIE, is jeugdkampioen, Belgian en Benelux Winner. Meer omdat ik lui ben. Maar voor zover ik weet zijn er echt geen officiële regels voor.
Dat gezegd hebben, ik noem Oll ook wel eens multi ch en multi winner.. Hij heeft 4 landstitels (Nederlands, Belgisch, Luxemburgs en Kroatisch (Grand)) en de internationale CIE, is jeugdkampioen, Belgian en Benelux Winner. Meer omdat ik lui ben. Maar voor zover ik weet zijn er echt geen officiële regels voor.
Laatst gewijzigd door grover op 02 apr 2016 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Een titel is niet altijd een kampioenschapstitel, dus dat zegt ook niet altijd alles.blacky schreef:Op de stamboom van Spikey staan al zijn titels en dat zijn er zo'n stuk of 10.
Nozem van mij was bijvoorbeeld Clubwinnaar, Winster, Bundessiegerin en Europasiegerin. Deze 3 titels (en zo zijn er nog veel meer die worden uitgegeven) staan niet gelijk aan een nationaal kampioenschap, maar worden toebedeeld aan de winnende reu en winnende teef op specifieke shows, zoals de Winner, De Bundessiegerzuchtschau etcetera.
-
- Vaste gebruiker
Dat multi staat voor meer dan 1 is duidelijk. Maar hoeveel meer, vroeg ik me af.
De titels van mijn hond worden niet meer allemaal genoemd op de stamboom van zijn nakomelingen.
Op eigen houtje liet de Raad van Beheer er maar 'n deel van weg. Toen ik informeerde waarom kreeg ik als antwoord dat er niet genoeg ruimte voor was.
Er zijn maar 3 regels beschikbaar voor de titels. Ik kan nu kiezen om de titels te benoemen totdat de 3 rijtjes vol zijn of alleen "Multichampion"
Het valt me nu ineens op dat meerdere fokkers multichampion voor de naam van hun hond gaan zetten.
Zal wel interessanter klinken dan NL/BE/LU/Int. Ch. Zelf zou ik de voorkeur geven aan het laatste.
Maar goed, waarschijnlijk mag je dus zelf kiezen wat je gebruikt. Bedankt voor jullie antwoorden.
De titels van mijn hond worden niet meer allemaal genoemd op de stamboom van zijn nakomelingen.
Op eigen houtje liet de Raad van Beheer er maar 'n deel van weg. Toen ik informeerde waarom kreeg ik als antwoord dat er niet genoeg ruimte voor was.
Er zijn maar 3 regels beschikbaar voor de titels. Ik kan nu kiezen om de titels te benoemen totdat de 3 rijtjes vol zijn of alleen "Multichampion"
Het valt me nu ineens op dat meerdere fokkers multichampion voor de naam van hun hond gaan zetten.
Zal wel interessanter klinken dan NL/BE/LU/Int. Ch. Zelf zou ik de voorkeur geven aan het laatste.
Maar goed, waarschijnlijk mag je dus zelf kiezen wat je gebruikt. Bedankt voor jullie antwoorden.
- blacky
- Zeer actief
Ja dat klopt maar in dit geval waren het landen titels.LongFields schreef:Een titel is niet altijd een kampioenschapstitel, dus dat zegt ook niet altijd alles.blacky schreef:Op de stamboom van Spikey staan al zijn titels en dat zijn er zo'n stuk of 10.
Nozem van mij was bijvoorbeeld Clubwinnaar, Winster, Bundessiegerin en Europasiegerin. Deze 3 titels (en zo zijn er nog veel meer die worden uitgegeven) staan niet gelijk aan een nationaal kampioenschap, maar worden toebedeeld aan de winnende reu en winnende teef op specifieke shows, zoals de Winner, De Bundessiegerzuchtschau etcetera.
-
- Vaste gebruiker
Naast het internationale kampioenschap en 10 landentitels , Beneluxwinners, Beneluxkampioen, en Clubwinner heeft hij nog 'n aantal titels, en dat past er dus niet allemaal op.blacky schreef:Ja dat klopt maar in dit geval waren het landen titels.LongFields schreef:Een titel is niet altijd een kampioenschapstitel, dus dat zegt ook niet altijd alles.blacky schreef:Op de stamboom van Spikey staan al zijn titels en dat zijn er zo'n stuk of 10.
Dan zal het waarschijnlijk toch Multichampion gaan worden, denk ik.
- cmarjee
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kleine witte keeshond
- Contacteer:
Er zijn geen regels voor.Zoraya schreef:Wanneer noem je een hond Multichampion? Zijn hier regels voor?
Er zijn ook geen (vastgelegde) regels over wat er wel of niet in de catalogus mag/moet.
Ook over hoe er afgekort wordt is er helemaal geen (heldere) regel.
Als vuistregel wordt meestal aangehouden: kampioenschap per land. Daarnaast 'officieus' alleen het Nederlands Jeugdkampioenschap (dus geen belgie, luxemburg e.d). Alleen de Amsterdam (jeugd)Winner (per jaar) en Clubwinner (per jaar). Sinds kort wordt ook de Benelux(jeugd)winner (per land/jaar) en het Beneluxkampioenschap opgenomen.
Sommige shows nemen de buitenlandse jeugdkampioenschappen en buitenlandse Winners (bv Brussel of Dortmund) wel op, maar daar wordt door de raad brommerig op gereageerd.
Bij ouders mogen in de catalogus geen titels (meer) worden opgenomen. De raad heeft daar meer dan een keer een catalogus op afgekeurd.
Het gebruik Kampioen of Multikampioen mag (nog?) wel.
Ik ga (bij ouderdieren) uit van 1 titel = kampioen en meer dan 1 is Multikampioen.
Voor de shows waarbij ik bij de administratie help is er geen maximum op het aantal titels bij een hond, maar dat is sterk afhankelijk van de gebruikte software en hoe strak (niet vastgelegde) regels worden gehanteerd/door de raad (achteraf) worden afgedwongen.
-
- Vaste gebruiker
Bovenstaande begrijp ik.
Mijn reu heeft heel veel titels, te veel volgens de raad om te vermelden op de stamboom van zijn nakomelingen.
En dat vind ik jammer. Ze zeggen maar 3 regels beschikbaar te hebben maar ik vind eigenlijk dat alle titels genoemd moeten worden en niet enkel: Multichampion
Dat er in de showcatalogus niet alles genoemd wordt is begrijpelijk.
Mijn reu heeft heel veel titels, te veel volgens de raad om te vermelden op de stamboom van zijn nakomelingen.
En dat vind ik jammer. Ze zeggen maar 3 regels beschikbaar te hebben maar ik vind eigenlijk dat alle titels genoemd moeten worden en niet enkel: Multichampion
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Waarom vind je het eigenlijk nodig dat alle titels op de stamboom van zijn nakomelingen vermeld worden? De pups worden daar toch niet meer of minder van?Zoraya schreef:Bovenstaande begrijp ik.
En hoe veel eigenaren van de pups zouden dit belangrijk vindn? Mijn stambomen heb ik altijd gewoon in een map zitten, ik kijk er zelden tot nooit naar en het zal me eerlijk gzgd worst zijn wat voor titels de ouderdieren allemaal hebben.
Toen ik nog fokte vond ik het best leuk om wat titels bij mijn teefjes te hebben behaald en die gaf ik ook voor de volledigheid door bij stamboomaanvragen, maar om nou te staan op een vermelding van tig titels, daar zie ik de meerwaarde niet van.
-
- Vaste gebruiker
Dan denken wij hier anders over, en dat mag ook.
Ik heb moeite gedaan, en de hond, om de titels te behalen, dan zie ik ze ook graag genoemd.
Ik heb moeite gedaan, en de hond, om de titels te behalen, dan zie ik ze ook graag genoemd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Maar waaróm zie je ze dan zo graag genoemd op een stamboom, een papiertje wat niets meer of minder is dan een afstammingsbewijs? Wat is de meerwaarde ervan dat er tig kampioenschapstitels op een papier staan die geen enkele pupkoper op tafel zal hebben liggen om er dagelijks naar te kijken om zich te verheerlijken aan al die titels van de vaderhond?Zoraya schreef:Dan denken wij hier anders over, en dat mag ook.
-
- Vaste gebruiker
Misschien is het trots, erkenning.
Ik zou net zoveel van hem houden zonder titels hoor.
Ik zou net zoveel van hem houden zonder titels hoor.
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, wat maakt dat ook uit zeg.. Ik ben ook trots op Oll z'n titels hoor! Mag toch? Ik heb 'm niet voor niets zo veel geshowd
Zonder had ik 'm net zo leuk gevonden, dat staat buiten kijf. En eerlijk is eerlijk, z'n internationaal heb ik nog steeds niet officieel door de FCI laten bevestigen :') Maar ik ben er wél trots op ja 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, Chaconne is clubwinner bv en dat is best speciaal. En Winner is ook leuk.
Die wil ik ook genoemd.
Die wil ik ook genoemd.
- grover
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies! Oll is oa kroatisch kampioen en dat stelt natuurlijk niks voor, maar zijn beneluxtitel vind ik weer erg leuk