Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Katte poep eten ?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Katte poep eten ?
Hallo
Mijn Mechelse herder eet de poep van de kat uit de katte bak.
Nu hoorde ik dat er een soort kalk poeder is die er voor zorgt
Dat het poep eten stopt.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
Weet iemand hier een product wat hier speciaal voor is ?
Bora is 13 en half jaar oud en eet senior brokjes van Bonzo
ze eet trouwens al haar hele leven Bonzo en is nooit ziek.
Mijn Mechelse herder eet de poep van de kat uit de katte bak.
Nu hoorde ik dat er een soort kalk poeder is die er voor zorgt
Dat het poep eten stopt.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?
Weet iemand hier een product wat hier speciaal voor is ?
Bora is 13 en half jaar oud en eet senior brokjes van Bonzo
ze eet trouwens al haar hele leven Bonzo en is nooit ziek.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Katte poep eten ?
Veel honden vinden dat een lekkere snack, kun je de kattenbak niet hoger zetten?

-
- Vaste gebruiker
Mijn katertje is klein uitgevallen en de hond is groot dus ik denk niet dat het gaat werken dan.Pemba schreef:Veel honden vinden dat een lekkere snack, kun je de kattenbak niet hoger zetten?

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Bootz heeft de plantenbak in de tuin verkozen als zijn kattenbak en iedere ochtend noem ik de naam van degene die het op mag gaan eten
ze wachten altijd vol spanning af welke naam er gaat komen
Scheelt mij opruimen en ze vinden het heerlijk dus

Scheelt mij opruimen en ze vinden het heerlijk dus

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Die heb ik ook; speciaal gekocht ivm mijn poep jattende labrador.Kells schreef:De meeste honden vinden kattenpoep een delicatesse. Daarom heb ik al zo lang ik honden en katten heb zo'n kattenbak: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... bak/135812
Ideaal want geen van de honden heeft er ooit wat uit kunnen stelen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
- Vaste gebruiker
Ik denk er over na om zo een kattenbak te kopen ik vond hem trouwens voor 22 € en dat is inclusief verzend kosten.Kells schreef:De meeste honden vinden kattenpoep een delicatesse. Daarom heb ik al zo lang ik honden en katten heb zo'n kattenbak: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... bak/135812
http://www.bitiba.nl/shop/katten/katten ... 0wodcsQFWw
- Feather__
- Zeer actief
Wij hebben al jaren zo'n bak. (Dan spreek ik over 20+
)
De hond komt er inderdaad niet bij. Of hij moet wel echt heeeeeeel erg graag die poep willen eten, dan zouden ze eventueel die kap omhoog kunnen drukken maar ik denk dat die bak het wel gaat voorkomen.

De hond komt er inderdaad niet bij. Of hij moet wel echt heeeeeeel erg graag die poep willen eten, dan zouden ze eventueel die kap omhoog kunnen drukken maar ik denk dat die bak het wel gaat voorkomen.

-
- Vaste gebruiker
Ja je hebt gelijk.Kells schreef:MMXMMX schreef:Ik denk er over na om zo een kattenbak te kopen ik vond hem trouwens voor 22 € en dat is inclusief verzend kosten.Kells schreef:De meeste honden vinden kattenpoep een delicatesse. Daarom heb ik al zo lang ik honden en katten heb zo'n kattenbak: http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... bak/135812
http://www.bitiba.nl/shop/katten/katten ... 0wodcsQFWwBezorging is gratis bij een bestelling van 49 euro zag ik.
Hij kwam totaal op 25€
Ik heb hem besteld Ik hoop dat ze ook in het weekend bezorgen

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Werkt alleen niet bij minipoedeltjes, vrees ik (Fleur heeft de kattenbak hier ontdekt).Feather__ schreef:Wij hebben al jaren zo'n bak. (Dan spreek ik over 20+)

Groetjes,
Sandra
- Feather__
- Zeer actief
Hmm. Geen idee. Snoop is ongeveer 43 cm hoog en die zou wel echt flink moeten bukken hoor om erin te komen. Hij heeft gelukkig nooit interesse getoond in kattenpoep en Yindi ook niet 
Je kan je kattenbak wel in een kast zetten met een gat erin waar alleen de katten inkunnen. Of je zet je kattenbak schuin in een hoek zodat de hond er niet langs kan en de katten wel

Je kan je kattenbak wel in een kast zetten met een gat erin waar alleen de katten inkunnen. Of je zet je kattenbak schuin in een hoek zodat de hond er niet langs kan en de katten wel

- [Sandra]
- Zeer actief
Fleur is kleiner dan mijn kat, dus dat wordt 'm nietFeather__ schreef:Hmm. Geen idee. Snoop is ongeveer 43 cm hoog en die zou wel echt flink moeten bukken hoor om erin te komen. Hij heeft gelukkig nooit interesse getoond in kattenpoep en Yindi ook niet

Maar ze laat zich prima corrigeren.

Groetjes,
Sandra
- Feather__
- Zeer actief
Haha dat kanKells schreef:Dan zet je er gewoon een kratje bier op.Feather__ schreef:Wij hebben al jaren zo'n bak. (Dan spreek ik over 20+)

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Whut[Sandra] schreef:Fleur is kleiner dan mijn kat, dus dat wordt 'm nietFeather__ schreef:Hmm. Geen idee. Snoop is ongeveer 43 cm hoog en die zou wel echt flink moeten bukken hoor om erin te komen. Hij heeft gelukkig nooit interesse getoond in kattenpoep en Yindi ook niet
Je kan je kattenbak wel in een kast zetten met een gat erin waar alleen de katten inkunnen. Of je zet je kattenbak schuin in een hoek zodat de hond er niet langs kan en de katten wel![]()
Maar ze laat zich prima corrigeren.

Als Izzy kattenpoep zou vreten zou zo'n bak geen belemmering zijn voor haar. Gewoon d'r voor gaan liggen, kop d'r in en duwen maar
Succes!

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- [Sandra]
- Zeer actief
Ja, echtZamunda schreef:Whut[Sandra] schreef:Fleur is kleiner dan mijn kat, dus dat wordt 'm nietFeather__ schreef:Hmm. Geen idee. Snoop is ongeveer 43 cm hoog en die zou wel echt flink moeten bukken hoor om erin te komen. Hij heeft gelukkig nooit interesse getoond in kattenpoep en Yindi ook niet
Je kan je kattenbak wel in een kast zetten met een gat erin waar alleen de katten inkunnen. Of je zet je kattenbak schuin in een hoek zodat de hond er niet langs kan en de katten wel![]()
Maar ze laat zich prima corrigeren.?!

Groetjes,
Sandra
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb allebei een keer op heterdaad betrapt en een keiharde klap op die bak gegeven. Niet heel diervriendelijk, wel effectief.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots deed het in het begin ook. Die is ook kleiner dan de katten.
Gekukkig is dat met wat uhm corrigeren wel goed gekomen. Anders hadden we de bak echt verplaatst.
Gekukkig is dat met wat uhm corrigeren wel goed gekomen. Anders hadden we de bak echt verplaatst.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier staan de kattenbakken trouwens in een aparte kamer, met de deur op een dusdanige kier (vastgezet) dat er wel een kat maar niet een hond doorheen past. Werkt fijn hier.
!
Gut ja, ze zijn echt mini zeg[Sandra] schreef:Ja, echtZamunda schreef:Whut[Sandra] schreef:Fleur is kleiner dan mijn kat, dus dat wordt 'm niet![]()
Maar ze laat zich prima corrigeren.?!
Dit filmpje had ik al eens gepost, daarop kun je het wel zien (Fleur is die met het witte bekje).

-
- Vaste gebruiker
Ik ga een stoeptegel op die nieuwe bak zijn dak leggen zodat ze die niet zomaar even op wipt.
Ik vind het niet zo erg als de kattenbak leeg gegeten is op het moment dat ik hem wil schoonmaken maar
Ze gaat scheten laten die ruiken naar kattenbak en niet zo zuinig ook
Ik hoop dat hij morgen word geleverd maar ik vermoed van niet.
Ik laat jullie wel ff weten hoe het afloopt
Ik vind het niet zo erg als de kattenbak leeg gegeten is op het moment dat ik hem wil schoonmaken maar
Ze gaat scheten laten die ruiken naar kattenbak en niet zo zuinig ook

Ik hoop dat hij morgen word geleverd maar ik vermoed van niet.
Ik laat jullie wel ff weten hoe het afloopt

- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bij ons staan de kattenbak(ken) in de schuur. We hebben een kattenluikje in de muur gemaakt. Dus katten kunnen erheen honden niet. Al hoewel, Izzy is kleiner dan onze kleinste kat maar heeft nog nooit een poging gedaan en Maylo snuffelt er af en toe was maar zijn neus alleen al past er amper doorheen.
Vorige hond had er ook een handje van om vervolgens even met een bek vol kattenbakkorrels bij me te komen zitten
die verbouwde ook gerust de hele toko om er bij te komen, ook als de kattenbak omgedraaid stond. Heb zelf een keer een flinke klap erop gegeven toen ze haar kop erin had en veel meer dan een dikke middelvinger kreeg ik niet.
Vorige hond had er ook een handje van om vervolgens even met een bek vol kattenbakkorrels bij me te komen zitten

- [Sandra]
- Zeer actief
Even up.
Ik heb nu deze oplossing:

De rand van die wasmachinebak houdt Fleur tegen en Otto (mag ook graag snacken uit de kattenbak) komt niet om die tafelpoot heen. Patty vreet niet uit de kattenbak, dus lijkt dit helemaal goed
De dames poes hadden alleen even moeite met het feit dat eerst de bak werd verplaatst en vervolgens een kwartslag werd gedraaid, maar ze hebben 'm nu door.
Ik heb nu deze oplossing:

De rand van die wasmachinebak houdt Fleur tegen en Otto (mag ook graag snacken uit de kattenbak) komt niet om die tafelpoot heen. Patty vreet niet uit de kattenbak, dus lijkt dit helemaal goed

De dames poes hadden alleen even moeite met het feit dat eerst de bak werd verplaatst en vervolgens een kwartslag werd gedraaid, maar ze hebben 'm nu door.

Groetjes,
Sandra
-
- Vaste gebruiker
Beetje late reactie maar d e kattenbak doet zijn werk goed en de hond is al vergeten hoe poep smaakt