Die mevrouw wist natuurlijk niet wat ze zag (want haar hond deed dat nooit) en vroeg aan mij of ze dat vaker deed.Waarop mijn antwoord natuurlijk "ja" was want ze doet het écht wel vaker. Dat gezicht.......het was goud waard!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Doet ze dat vaker?"
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
"Doet ze dat vaker?"
Daarstraks gebeurd: ik zit gezellig even op een bankje bij de koude vijver in Sonsbeek met een van de andere hondeneigenaren te praten terwijl Kiki een klein eindje links voor ons rondscharrelt. Ze rommelt wat met een voorpoot en voordat we het wisten zagen we allebei nog net de staart van een muis in haar bek verdwijnen
Die mevrouw wist natuurlijk niet wat ze zag (want haar hond deed dat nooit) en vroeg aan mij of ze dat vaker deed.Waarop mijn antwoord natuurlijk "ja" was want ze doet het écht wel vaker. Dat gezicht.......het was goud waard!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: "Doet ze dat vaker?"
Hahaha, mijn honden vangen ook muisjes. En vreten ze op.
Sommige mensen vinden dat niet leuk.
Sommige mensen vinden dat niet leuk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Sterre
Tara schreef:Hahaha, onze jongste was laatst hélemaal het meisje: die had Muis gevangen! In het bos!
Ze kwam ineens met zo'n bezorgde geldlopersblik langs gelopen. Ik zag precies nog een muizenstaartje uit haar bek hangen.
De andere honden meteen alert natuurlijk, maar deze buit wilde ze niet delen. Háár muis. Eindelijk Muis te pakken!
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
marian* schreef:Daarstraks gebeurd: ik zit gezellig even op een bankje bij de koude vijver in Sonsbeek met een van de andere hondeneigenaren te praten terwijl Kiki een klein eindje links voor ons rondscharrelt. Ze rommelt wat met een voorpoot en voordat we het wisten zagen we allebei nog net de staart van een muis in haar bek verdwijnen![]()
Ita eet ze tegenwoordig ook maar op.
Als ze ze inlevert gebeurt er niks interessants mee dus (dat ik blij ben is in geval van muis niet interessant kennelijk), dus dan kan je het net zo goed zelf opeten toch?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Oh ja, da's wat minder[EYES] Maar was kat zo traag of Topsi nog zo snel?Nanna schreef:Topsi had vanmorgen in het bos nog een kat in haar bakkes![]()
In plaats van dat die domme kutkat een boom invliegt rent dat domme ding terug naar huis (denk ik dan). Tsják.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Tijdelijk ja.bram en thijs schreef:En daarom zoenen we wat minder.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Knap van d'r. Maggie heeft is (nog) niet gepromoveerd tot muisjes. Maar die weet feilloos kevers in de grond te spotten.
Om ze vervolgens fanatiek op te graven en ze gretig te verorberen.
Zie je van die wriemelende zwarte pootjes in dat bekkie verdwijnen.
Er worden dan die dag ook GEEN zoentjes uit gedeeld.
Vies beest.
Om ze vervolgens fanatiek op te graven en ze gretig te verorberen.
Zie je van die wriemelende zwarte pootjes in dat bekkie verdwijnen.
Er worden dan die dag ook GEEN zoentjes uit gedeeld.
Vies beest.

-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn hond vind slakkenhuisje lekker.
Ik weet niet of hij bewoonde huisjes eet. Nog niet gezien.
Ik weet niet of hij bewoonde huisjes eet. Nog niet gezien.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Lizzy is een uitstekende muizenkiller. Maar opeten doet ze nooit: ze houdt niet van vers vlees 
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Oh ja elmo ook. Die staat 'muis'stil, koppie scheef en springt dan met 4 poten de lucht in om dan met zijn voorpoten de muis te pletten. En hem dan te verorberen.
Mijn vader liep een keer met mij mee, en ik zie elmo ineens bevriezen, dus maan pap tot stil staan en voordat hij iets kon zeggen, zat elmo al zielsgelukkig de muis te eten. Pap zijn reactie:
'wat doet ie nu?'
Sindsdien verteld hij het tegen iedereen
trots dat hij was
Mijn vader liep een keer met mij mee, en ik zie elmo ineens bevriezen, dus maan pap tot stil staan en voordat hij iets kon zeggen, zat elmo al zielsgelukkig de muis te eten. Pap zijn reactie:
Sindsdien verteld hij het tegen iedereen
Laatst gewijzigd door Elmo/maureen op 03 apr 2016 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Hahaha! Ik heb het Murdock nog nooit zien doen (gelukkig).
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Amy is verschrikkelijk, nu de lente is begonnen vangt ze er bijna elke dag wel één. Meestal eet ze ze op, soms (zoals gisteren, toevallig een deel gefilmd) wil ze ze begraven om te bewaren voor later: filmpje
- ranetje
- Zeer actief
Leuk filmpjeDeDiana schreef:Amy is verschrikkelijk, nu de lente is begonnen vangt ze er bijna elke dag wel één. Meestal eet ze ze op, soms (zoals gisteren, toevallig een deel gefilmd) wil ze ze begraven om te bewaren voor later: filmpje
Toch maar opgegeten geloof ik?
- DeDiana
- Zeer actief
Haha, nee. Jammer genoeg was de batterij van de camera leeg. De heren verloren hun interesse en toen ik doorliep heb ik Amy gezegd het muisje maar te laten liggen en dat deed ze ook.ranetje schreef:Leuk filmpjeDeDiana schreef:Amy is verschrikkelijk, nu de lente is begonnen vangt ze er bijna elke dag wel één. Meestal eet ze ze op, soms (zoals gisteren, toevallig een deel gefilmd) wil ze ze begraven om te bewaren voor later: filmpje![]()
- ranetje
- Zeer actief
DeDiana schreef:Haha, nee. Jammer genoeg was de batterij van de camera leeg. De heren verloren hun interesse en toen ik doorliep heb ik Amy gezegd het muisje maar te laten liggen en dat deed ze ook.ranetje schreef:Leuk filmpjeDeDiana schreef:Amy is verschrikkelijk, nu de lente is begonnen vangt ze er bijna elke dag wel één. Meestal eet ze ze op, soms (zoals gisteren, toevallig een deel gefilmd) wil ze ze begraven om te bewaren voor later: filmpje![]()
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik liep trouwens laatst door het hondenuitlaatgebied. Een deel van het pad wat er doorheen loopt, grenst aan de achtertuinen van een aantal huizen. Eén van de bewoners daarvan houdt kippen. Heel leuk, maar die beesten lopen dus vaak door het uitlaatgebied (losloopgebied) te struinen. Helaas heeft Bonnie in het verleden dus al een kipje verorberd voor ik haar kon terugroepen.
Een tijd lang heeft ze dus geen kippen gehad tot vorige week. Zie ik een trotse haan met 5 kippen gezellig tokkend door het struikgewas heen scharrelen. Godzijdank had ik Maggie aan de lijn want die had al een blik op haar smoeltje als een kind onder de kerstboom en even gelukkig taalt Abby er niet naar.
Maar ik vraag me af hoe lang die beessies nog hebben geleefd die dag.
Ik heb haar overigens gewaarschuwd. Meerdere keren zelfs maar zij vindt het zielig om kippen 'op te sluiten'. Nee, opeten door honden is lekker diervriendelijk.
Een tijd lang heeft ze dus geen kippen gehad tot vorige week. Zie ik een trotse haan met 5 kippen gezellig tokkend door het struikgewas heen scharrelen. Godzijdank had ik Maggie aan de lijn want die had al een blik op haar smoeltje als een kind onder de kerstboom en even gelukkig taalt Abby er niet naar.
Maar ik vraag me af hoe lang die beessies nog hebben geleefd die dag.
Ik heb haar overigens gewaarschuwd. Meerdere keren zelfs maar zij vindt het zielig om kippen 'op te sluiten'. Nee, opeten door honden is lekker diervriendelijk.

- DeDiana
- Zeer actief
Re: Re:
Dat is wel een verschrikkelijk domme kat ja.Nanna schreef:Die kat dacht dat mijn honden hem niet gezien hadden. Hij ging dus pas rennen toen ze bovenop hem stonden...ja, dat verwacht ik in het bos niet hoor, een kat.marian* schreef:Oh ja, da's wat minder[EYES] Maar was kat zo traag of Topsi nog zo snel?Nanna schreef:Topsi had vanmorgen in het bos nog een kat in haar bakkes![]()
In plaats van dat die domme kutkat een boom invliegt rent dat domme ding terug naar huis (denk ik dan). Tsják.
Hopelijk is hij van de schrik bekomen en heeft hij er wat van geleerd
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier op het terrein al weer de eerste dode ratten gezien.
Muizen en mollen zullen snel volgen als het warmer blijft.
Deze 3 vind ik altijd. De gevangen konijnen (lopen hier wilde konijnen op het terrein) eten ze wel op.
Een kat hebben ze helaas ook al eens te pakken gehad. Die was direct dood (gebeurde voor m'n ogen, midden in de nacht toen ik ging kijken waarom ze bleven blaffen) en niks meer van teruggevonden.
Muizen en mollen zullen snel volgen als het warmer blijft.
Deze 3 vind ik altijd. De gevangen konijnen (lopen hier wilde konijnen op het terrein) eten ze wel op.
Een kat hebben ze helaas ook al eens te pakken gehad. Die was direct dood (gebeurde voor m'n ogen, midden in de nacht toen ik ging kijken waarom ze bleven blaffen) en niks meer van teruggevonden.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Stelletje barbaren, jullie honden
Hier ook fanatieke muizenjagers. Mies is succesvoller dan Diem.
Mies vangt wel eens wat terwijl iemand dat ziet. Soms tot grote consternatie 'ach wat zielig, mevrouw uw hond!' Dan beaam ik altijd maar dat het zielig is maar dat ik het niet zag.
1 keer wilde iemand waar ik mee liep de muis afpakken. Toen was het natuurlijk gelijk hap slik weg. De beste man trok wat wit weg toen en was wat minder gecharmeerd van dat lieve kleine zoete teckeltje
Hier ook fanatieke muizenjagers. Mies is succesvoller dan Diem.
Mies vangt wel eens wat terwijl iemand dat ziet. Soms tot grote consternatie 'ach wat zielig, mevrouw uw hond!' Dan beaam ik altijd maar dat het zielig is maar dat ik het niet zag.
1 keer wilde iemand waar ik mee liep de muis afpakken. Toen was het natuurlijk gelijk hap slik weg. De beste man trok wat wit weg toen en was wat minder gecharmeerd van dat lieve kleine zoete teckeltje
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Re: Re:
Ik heb ook eens meegemaakt dat er ineens een kat in een losloopgebied struinde en dat verwacht je inderdaad niet.Nanna schreef:Die kat dacht dat mijn honden hem niet gezien hadden. Hij ging dus pas rennen toen ze bovenop hem stonden...ja, dat verwacht ik in het bos niet hoor, een kat.marian* schreef:Oh ja, da's wat minder[EYES] Maar was kat zo traag of Topsi nog zo snel?Nanna schreef:Topsi had vanmorgen in het bos nog een kat in haar bakkes![]()
Die zat trouwens wel binnen 3 tellen hoog in een boom.
Max heeft trouwens een liggen jongleren met een muis. Ik zag het van een afstandje en dacht dat hij een stokje in de lucht gooide enzo, maar hij had zo'n lol dat ik maar eens ging kijken en toen bleek het een muis te zijn wiens hart ik kon zien kloppen.
Muisje afgepakt en toen het amechtig hijgend bleef liggen heb ik het maar de genadeklap gegeven met een stok waarna Max het opat. Max was denk ik net een jaar of zo en later barfte hij ze meteen.
*Edit: bericht toegevoegd.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
De honden hier zouden best muisjes willen mollen. Helaas hebben ze zo'n zoetsappige eigenaresse die het verbied.
Vooral Branco vind dat uitermáte stom. Die wil gewoon, trouw aan diep weggestopt terrierbloed, dat beest grondig demonteren.
Rhodi zou de muis eerder doodporren met zijn neus dan echt doodbijten denk ik.... die is zo lief.
Maar hij vind het wel HEEL leuk en HEEL spannend.
Vooral Branco vind dat uitermáte stom. Die wil gewoon, trouw aan diep weggestopt terrierbloed, dat beest grondig demonteren.
Rhodi zou de muis eerder doodporren met zijn neus dan echt doodbijten denk ik.... die is zo lief.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco gaat ook weleens op muizenjacht. Tot nog toe zonder succes. Ik roep hem meestal ook als ik zie dat hij op jacht gaat. Maar ik vind het er ook wel grappig uitzien met die sprongetjes en dan met z'n neus door het gras porren. Vraag me ook af of hij ze wel vast zou pakken als hij de kans kreeg....
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- xTessa
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Oh wow hier had ik nog nooit van gehoord! Beau heeft ze in elk geval nog nooit gespot, dus geen idee wat hij ermee zou doen eigenlijk
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Maddie graaft graag nesten uit. En speelt graag met een dooie muis. Gooien, er keihard achteraan rennen, weer gooien, ze vermaakt zich er zo een uur mee.
Opeten doet ze absoluut niet. Gat. Ver! Dat doet een dame niet!
Fitz vangt afentoe eens een muis, als hij er toevallig eentje tegen komt. Bij hem is het hap slik weg.
Maar liever laat hij zich bedienen door kat Z, die de muizen die ze vangt tegenwoordig maar gelijk bij Fitz brengt. Ik ben blijkbaar niet dankbaar genoeg.
Of hij eet de nesten leeg die Maddie opgraaft.
Flow heeft geen tijd. Flow heeft een bal. En als Flow geen bal heeft zoekt Flow een bal. Niet zo'n domme muis. De babyhaas die laatst onder een kast in de woonkamer bleek te liggen lustte ze trouwens wel.
Egan heeft het jachtinstinct van een puntenslijper en mot geen dooie beesten van de vloer, dank u vriendelijk.
Sam ving in zijn betere jaren nog wel eens een kip, en vrat die dan ook op. Muizen doet ie niet aan.
Heel jakkes vind ik het niet, liever dat de honden ze opeten dan dat ik 's ochtends in een half ontleedde muis ga staan met mijn blinde hoofd.
En Fitzie heeft er zomers een dagtaak aan, muizen eten. De katten blijven maar aansjouwen.
Opeten doet ze absoluut niet. Gat. Ver! Dat doet een dame niet!
Fitz vangt afentoe eens een muis, als hij er toevallig eentje tegen komt. Bij hem is het hap slik weg.
Maar liever laat hij zich bedienen door kat Z, die de muizen die ze vangt tegenwoordig maar gelijk bij Fitz brengt. Ik ben blijkbaar niet dankbaar genoeg.
Of hij eet de nesten leeg die Maddie opgraaft.
Flow heeft geen tijd. Flow heeft een bal. En als Flow geen bal heeft zoekt Flow een bal. Niet zo'n domme muis. De babyhaas die laatst onder een kast in de woonkamer bleek te liggen lustte ze trouwens wel.
Egan heeft het jachtinstinct van een puntenslijper en mot geen dooie beesten van de vloer, dank u vriendelijk.
Sam ving in zijn betere jaren nog wel eens een kip, en vrat die dan ook op. Muizen doet ie niet aan.
Heel jakkes vind ik het niet, liever dat de honden ze opeten dan dat ik 's ochtends in een half ontleedde muis ga staan met mijn blinde hoofd.
En Fitzie heeft er zomers een dagtaak aan, muizen eten. De katten blijven maar aansjouwen.
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Babs snapt dat jagen enzo gelukkig niet
Ze gaat wel overal achteraan maar zonder enig idee wat ze er mee zou moeten doen.
Ze gaat wel overal achteraan maar zonder enig idee wat ze er mee zou moeten doen.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Bo is jaloers! Ze doet al ruim 5 jaar haar best om een muisje (of desnoods een kever of zo) te vangen maar het is haar nog niet gelukt.
Het jagen op zich levert haar wel heel veel plezier op, gezien de vaart waarmee haar staart bijna van d'r gat zwiept!
Het jagen op zich levert haar wel heel veel plezier op, gezien de vaart waarmee haar staart bijna van d'r gat zwiept!
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Oh hier gebeurt dat ook hoor. Even kijken naar een molshoop en vliegensvlug hap, 1 keer schuuden en doorslikken