Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontlasting die vast blijft zitten aan anus weghalen.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ingding
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ontlasting die vast blijft zitten aan anus weghalen.

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik voelde net bij Misha iets hards bij de anus. Ik keek en ik zag dat er wat poep vast zat. Dit was eerder niet het geval. Ik heb de poep die in dr haren zat weg kunnen halen, maar de poep die nog half in de anus hangt (en hard is) krijg ik niet weg. Hoe moet ik dit aanpakken? Ik heb haar al gewassen en het toen proberen weg te halen, maar dit was geen succes. Heeft er iemand tips?
Neeltje

Re: Ontlasting die vast blijft zitten aan anus weghalen.

Ongelezen bericht door Neeltje »

Misschien wat olie gebruiken?
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ik heb het een keer gehad met oppashond. Ging voor de eerste keer met haar uit en ze bleef maar 'drukken', zonder dat er wat kwam. Piepen, pijn aangeven etc. Ik keek en zag ook 1 dikke soort plak poep aan haar anus. Kreeg het er ook niet af en het was duidelijk gevoelig.

Thuis maar een stoel gepakt voor in de douche, zodat ik er kon zitten en heel langzaam met lauw water het poepgaatje langzaam gespoeld.

Ze was zichtbaar opgelucht daarna.
Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Hilly45 schreef:Ik heb het een keer gehad met oppashond. Ging voor de eerste keer met haar uit en ze bleef maar 'drukken', zonder dat er wat kwam. Piepen, pijn aangeven etc. Ik keek en zag ook 1 dikke soort plak poep aan haar anus. Kreeg het er ook niet af en het was duidelijk gevoelig.

Thuis maar een stoel gepakt voor in de douche, zodat ik er kon zitten en heel langzaam met lauw water het poepgaatje langzaam gespoeld.

Dit heb ik ook geprobeerd en ik kreeg het er ook niet uit. Ik zal het zo nog eens proberen.

En wat voor olie kan ik het beste gebruiken Neeltje?
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ingding schreef:
Hilly45 schreef:Ik heb het een keer gehad met oppashond. Ging voor de eerste keer met haar uit en ze bleef maar 'drukken', zonder dat er wat kwam. Piepen, pijn aangeven etc. Ik keek en zag ook 1 dikke soort plak poep aan haar anus. Kreeg het er ook niet af en het was duidelijk gevoelig.

Dit heb ik ook geprobeerd en ik kreeg het er ook niet uit. Ik zal het zo nog eens proberen.

En wat voor olie kan ik het beste gebruiken Neeltje?
Ik deed er toen ook wel 15minuten over w.b. spoelen. Had zelf een handschoen erbij aan en ging zo heel langzaam de poep wat 'dun' masseren m.b.v. de stroom lauw water. Uiteindelijk lukte het.

W.b. olie, misschien iets van zwitsalolie?
Afbeelding
Neeltje

Sorry dat ik zo laat antwoord en ik hoop voor je en je hond dat je het poepje het kunnen verwijderen. Ik zou anders gewoon slaolie of zonnebloem olie pakken. Is het ook niet zo erg als ze het daarna oplikken. Misschien glijdt het dan beter. Lotje heeft het ook wel eens, maar dan krijg ik het gelukkig nog met warm water losgespoeld.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

En daarom scheer is dus een poepgootje bij langharige honden. Haar om de anus ook een beetje extra weg, zodat bij zulke poep het geen bende wordt. Ben ik te laat dan scheer ik het met poep en al weg. Verder gebruik ik juist in de broek dus veel anti-klit omdat die vacht van zichzelf vaak al iets stugger is en daarmee houdt ik de vacht juist iets gladder zodat het makkelijker eruit te krijgen is :D
Afbeelding
Neeltje

gyanty schreef:En daarom scheer is dus een poepgootje bij langharige honden. Haar om de anus ook een beetje extra weg, zodat bij zulke poep het geen bende wordt. Ben ik te laat dan scheer ik het met poep en al weg. Verder gebruik ik juist in de broek dus veel anti-klit omdat die vacht van zichzelf vaak al iets stugger is en daarmee houdt ik de vacht juist iets gladder zodat het makkelijker eruit te krijgen is :D
Maar een poepje dat vast zit in de anus heeft niets te maken met de haren, tenzij die daar net in de klit zitten. Ik knip het bij Lotje ook weg, maar goed, met lang haar geeft dat nog geen garantie dat het een zooitje kan worden bij dunne ontlasting.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”