Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geven jullie wel eens een rauw ei aan je hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Geven jullie wel eens een rauw ei aan je hond?

Ongelezen bericht door Jackira »

:mrgreen:

Shira heeft een tijdje geleden een ganzenei gevonden. Er zitten hier veel ganzen in de buurt, en om te voorkomen dat er nog veel en veel meer komen, en daardoor overlast in de vorm van veel ganzenpoep, halen sommige buurtbewoners wat eieren uit het nest zodat er maar 1 of 2 gansjes uiteindelijk uitkomen.

Die eieren gooien ze dan ergens neer en Shira had er eentje gevonden. Ze wist niet wat dat nou toch was, en het ei werd uitgebreid bekeken en van links naar rechts getikt en heel voorzichtig opgepakt en met een poot erop al liggend bekeken. Uiteindelijk heeft ze het ei opgegeten.

Dus nu ga ik af en toe met haar naar buiten, want binnen is geen optie, met een ei. Zo grappig om te zien hoe ze er mee speelt voordat ze het ei opeet.

Toen ik de honden nog rauw vlees liet eten gaf ik ze ook regelmatig een ei.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Re: Geven jullie wel eens een rauw ei aan je hond?

Ongelezen bericht door Jits90 »

Als ik er wat over heb na het kokkerellen, krijgen ze allemaal een beetje ei. Heeerlijk vinden ze het, alleen Damy mot 't niet. Die eet liever eierpasta :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ja, regelmatig.
In de schaal. Ze hebben allemaal hun eigen maniertjes om het ei open te krijgen :D
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ja regelmatig. Op mijn werk hebben we kippen, en die leggen meer dan dat ik eet. Ze staat er echt op te wachten als ik het hok uit kom, haha.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:Ja, regelmatig.
In de schaal. Ze hebben allemaal hun eigen maniertjes om het ei open te krijgen :D
Ja leuk he, ik zit er stiekem van te genieten. En verstop dan eerst buiten het ei, voor haar is het vaak Pasen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jackira op 04 apr 2016 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Babs krijgt wel eens ei, ze heeft dan alleen wel graag dat ik alleen de inhoud van het ei in d'r bak doe want de schaal hoeft ze dan weer niet. Als ik een heel ei geef gaat ze me vragend aan zitten kijken wat ze daar nou mee aan moet. :Q:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Jackira
Zeer actief

NadiaBabs schreef:Babs krijgt wel eens ei, ze heeft dan alleen wel graag dat ik alleen de inhoud van het ei in d'r bak doe want de schaal hoeft ze dan weer niet. Als ik een heel ei geef gaat ze me vragend aan zitten kijken wat ze daar nou mee aan moet. :Q:
:LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ri@ schreef:
Ja leuk he, ik zit er stiekem van te genieten. En verstop dan eerst buiten het ei, voor haar is het vaak Pasen :mrgreen:
Niko en pjotr bijten het helemaal stuk. Pjotr laat de schaal liggen, niko vreet alles.
Charlie loopt er heel voorzichtig mee door het huis tot ze een goede plek heeft gevonden. Daar wordt het ei zo hard mogelijk tegen de vloer gesmeten.
Tibbe maakt een klein gaatje met een hoektand en likt/zuigt het ei daar doorheen leeg :lol1:

:mrgreen: Als ik pech heb maken de katten zelf Pasen. Sinds deze week bestaat de tactiek uit het van de trap duwen van een hele doos eieren.
Een grote glibberige plakzooi :boos:
Jackira
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ri@ schreef:
Niko en pjotr bijten het helemaal stuk. Pjotr laat de schaal liggen, niko vreet alles.
Charlie loopt er heel voorzichtig mee door het huis tot ze een goede plek heeft gevonden. Daar wordt het ei zo hard mogelijk tegen de vloer gesmeten.
Tibbe maakt een klein gaatje met een hoektand en likt/zuigt het ei daar doorheen leeg :lol1:

:mrgreen: Als ik pech heb maken de katten zelf Pasen. Sinds deze week bestaat de tactiek uit het van de trap duwen van een hele doos eieren.
Een grote glibberige plakzooi :boos:

:LOL:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Jazeker! Dat vindt hij lekker. Ik geef hem met schaal en al, maar verkruimel de schaal wel (anders sleept hij het ei mee naar zijn kleed met alle gevolgen van dien. ..)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

wolvster schreef:Jazeker! Dat vindt hij lekker. Ik geef hem met schaal en al, maar verkruimel de schaal wel (anders sleept hij het ei mee naar zijn kleed met alle gevolgen van dien. ..)
Exact dit :mrgreen: Het moét en zál op het tapijt, daar vis ik 'm hysterisch vanaf. De eerste 3 minuten loopt ze met dat ding in de mond en heeft geen idee wat ze ermee moet, de ziel. En opeens gaat dan het lichtje aan en wordt het ei net hard genoeg op de grond gedeponeerd dat-ie kraakt.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hier lopen ze ook vaak rond met een ei. Ze zijn daarmee wel voorzichtig, vooral charlie. Die heeft ook weleens een hele tijd met een korst van de pizza rondgelopen. Hij wilde m niet aan Pom kwijtraken maar hij wist eigenlijk ook niet of ie hem wel ging opeten :') Ik tik de eieren meestal kapot in hun bak, anders knalt ie uiteindelijk ook ergens op de vloer, meestal net op een plek waar je het liever niet hebt..
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ooh wat grappig! Nooit gedaan. Wel nieuwsgierig wat Duke ermee doet.

Gelijk maar proberen :P

[edit] haha. Mallert. Hij ging er eerst mee spelen als een balletje. Tot het kapot viel natuurlijk. Toen stond hij beteuterd te kijken, hij snapte er niks van. Toen toch het rauwe ei opgelikt en hij is zich nu met de schaal aan het vermaken. :mrgreen:

Dat gaan we vaker doen.
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Joy doet een moord voor ei! Staat toch wel hoog in haar top-5 van lekker eten.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Nee, Giz is allergisch voor kip-eiwit en eigeel. Geen kip dus maar ook geen eieren. Jammer maar helaas...
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Regelmatig een rauw ei over zijn brokken.
Wel zonder schaal. Met schaal heb ik 1x geprobeerd, maar toen heeft hij me zo beteuterd aan staan kijken!
Geen benul wat hij er mee aan moest.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja leuk is dat, die 2 van mij gaan precies ander met het ei om als wat ik zou verwachten wbt hun karakter.
Rasta vermorzeld het ei en likt het op over de hele vloer en Ziggy kreeg van de week zijn eerste ongebroken ei, ij keek even van tja wat moet ik hier nou weer mee???
Hij rolde het een paar keer heen en weer, wist er een gat in te bijten en slurpte het lekker leeg.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

dagmar88 schreef:
Ri@ schreef:

Een grote glibberige plakzooi
:boos:
hier duwt mejuffertje Jansen de doosjes ei van het aanrecht af :P En als je dat niet doorhebt sochtends vroeg en je er midden in stapt..
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hier krijgen ze sowieso met pasen een ei die ik verstopt heb, en verder ook regelmatig. Een heel ei altijd en ook altijd buiten. Anders moet het ding mee in de mand (Jamie) of op de bank (Yara). Brr.
En als er van het bakken wat over is krijgen ze het door hun eten.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Ooh wat grappig! Nooit gedaan. Wel nieuwsgierig wat Duke ermee doet.

Gelijk maar proberen :P

[edit] haha. Mallert. Hij ging er eerst mee spelen als een balletje. Tot het kapot viel natuurlijk. Toen stond hij beteuterd te kijken, hij snapte er niks van. Toen toch het rauwe ei opgelikt en hij is zich nu met de schaal aan het vermaken. :mrgreen:

Dat gaan we vaker doen.
Schattig om te zien he, dat ze zo geconcentreerd en verbaasd bezig zijn :mrgreen:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, hier ook, maar dan wel alleen buiten. ;-)
Mila loopt er eerst wat mee rond en maakt er dan voorzichtig een gaatje in en slurpt het leeg. De schaal eet ze niet op.
Amy kraakt het ding meteen kapot tussen haar kaken en probeert het naar binnen te werken (met schaal en al) - dan zit ze zelf helemaal onder met ei.
Amoz snapt niet wat hij ermee moet en gaat dan vervolgens maar kijken of hij nog wat ei van Amy af kan likken. Waarop Amy met zijn eitje hetzelfde doet als ze de kans krijgt.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier vinden ze rauw ei heerlijk alleen gaat Maylo er van aan de dunne. Niet zo'n groot succes dus, af en toe wel een gekookt eitje dat kan hij wel hebben.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik geef het af en toe. Wel zonder schil, want schillen zijn bah vies ieeewww prinsesonwaardig volgens Luna.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Sneeuw vind de schil ook prinses onwaardig hoor( dus die moeten we even tikken, en de schil weggooien, Van Gils daarentegen vind dat je niets moet verspillen en eet het allemaal
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

ja hoor ieder week krijgen ze hier een rauw eitje met schaal....een delicatesse vinden ze het.
de schaal word niet altijd opgegeten door iedereen...maar dat vind boa niet erg hoor :mrgreen: die eet zij dan wel op!!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ja hoor, wekelijks en mét bast.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik denk, ik geef Shaylo ook een ei. Kijken wat ie ermee doet. Hij tikt er een paar keer tegen aan met z,n poot en er komt een barst in. Eiwit druipt eruit en komt op z,n poot. Ieuwww vies en meneer wil niks meer weten van het ei. Zucht. :oohja: :S:
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Hier nog nooit gegeven, wel besloot Mitzi onlangs opeens dat ze wel de volle doos eieren lustte.. :blauwoog:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ja, maar wel rauw, want van een gekookt ei gaat Puchu spugen.

Was trouwens wel leuk: toen Puchu nog een pupje was en Kaya dus een volwassen hond, gaf ik ze allebei een rauw ei om te zien wat ze ermee
gingen doen.
Het verschil in type hond werd meteen duidelijk, want Puchu twijfelde geen seconde wat hij ermee moest doen en klemde het tussen zijn
voorpootjes en beet er een gat in met zijn hoektand en slurpte het ei leeg en begon daarna aan de schil.
Kaya begreep echter totaal niet de bedoeling van dat ei en liep er wat verdwaasd mee rond en liet het toen liggen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jackira
Zeer actief

Roompie schreef:Ik denk, ik geef Shaylo ook een ei. Kijken wat ie ermee doet. Hij tikt er een paar keer tegen aan met z,n poot en er komt een barst in. Eiwit druipt eruit en komt op z,n poot. Ieuwww vies en meneer wil niks meer weten van het ei. Zucht. :oohja: :S:
:LOL: sorry
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”