Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chemische castratie, meningen en ervaringen
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Chemische castratie, meningen en ervaringen
Was geen aanval hoor! Ik vond het oprecht grappig
, bedankt. Gaat vast goedkomen allemaal 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee dat begreep ik ook hoor 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Maar wat bedoel je dan met last krijgen van zijn hormonen? Aak scheelt volgens mij een paar maanden met Duke en zelf zie ik de dingen die jij hierboven opnoemt ook.Shiloh86 schreef:Duke heeft de laatste tijd toch wel erg veel last van zijn hormonen. Uiteraard zit hij vol in zijn pubertijd en is vreselijk eigenwijs. Ik krijg met regelmaat de dikke vinger zeg maar.
Hij is de laatste tijd eigenlijk behoorlijk gefixeerd aan het snuffelen. Hij staat dan bij een grassprieten te snuffelen en te likken. Als ik hem niet mee trek (hij is op dat moment eigenlijk niet echt te bereiken, al gaat het beter) dan staat hij gerust te shaken en flink te schuimbekken. Hij is binnen en buiten vaak onrustig en nerveus (beetje jammerend piepen/zeuren, geen rust in zijn lijf. Ook markeert hij bij andere honden thuis. Thuis begint hij super alert te worden en komt soms moeilijk tot rust. Hij rent dan met geborstelde rug van het voorraam naar het achterraam het huis te verdedigen. Hij doet dit alleen bij mij thuis en alleen als ik thuis ben. We oefenen hier hard op en het gaat al stukken beter. Weet beter hoe ik het moet doorbreken en krijg steeds makkelijker contact.
Ook op de cursus is dit lastig. Veel opwinding, weinig concentratie, laat zich makkelijker opnaaien door blaffende honden ed. en ook hier weer veel snuffelen en moeilijk weg te krijgen bij interessant ruikende grassprietjes.
In huis wordt hij wat alerter, maar daar zijn wij dan ook weer alert op. Als er een hond naar hem uitvalt of blaft gaan zijn haren ook overeind en wil hij erheen, maar ik roep hem terug en als dat niet zo 1, 2, 3 lukt dan dwing ik hem terug te komen met behulp van de lijn, als dit op straat gebeurd.
Plasjes zijn interessant, het voorjaar zit in de lucht en ik merk dat er waarschijnlijk weer bij diverse honden de hormonen opspelen. Mijn beide honden zijn er in ieder geval erg mee bezig. Nu sta ik het zelf toe dat er gesnuft wordt en zo nu en dan gemarkeerd word bij de boompjes en op het uitlaat strookje. Maar als het me te lang duurt, of meneer of mevrouw gaan inderdaad lopen watertanden bij een plasje dan maan ik tot doorlopen, wederom is dit wel tijdens aanlijn wandeling, maar als hij niet snel genoeg meekomt dan zet ik wat druk op de lijn en dan komt hij wel. Vaak heeft hij ook een bal mee, dus dan is het "pak je bal!" en hop dan lopen we weer verder.
En toch ook weer vaak even het aangeleerde contact maken met elkaar. In mijn geval heb ik aangeleerd even neus hand contact te maken en dat beloon ik dan weer met wat extra aandacht of een kort spelletje. Het gaat helemaal nergens over, maar dat kleine tikje tegen mijn hand maakt dat hij helemaal blij is als hij het weer heeft gedaan
Voor velen klinkt dat wellicht heel vermoeiend, maar ik merk dat dit soort kleine dingetjes wel bijdragen aan wat meer contact en afleiding dan dat ze de afleiding dus blijven zoeken in het externe (dus de plasje, het aangeblaft worden door andere honden, etc.)
- Gittje
- Zeer actief
Vind ik ook. De hond moet met die extra hormonen ook leren omgaan, gun hem de nodige tijd.Laura84 schreef:op je tanden bijten en door blijven gaan, het is een periode.
Aan castreren van een reu hangen m.i. meer nadelen dan voordelen, hoe onschuldig de dierenartsen die ingreep ook mogen voorstellen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dit zou ik ook doen.Gittje schreef:Vind ik ook. De hond moet met die extra hormonen ook leren omgaan, gun hem de nodige tijd.Laura84 schreef:op je tanden bijten en door blijven gaan, het is een periode.
Aan castreren van een reu hangen m.i. meer nadelen dan voordelen, hoe onschuldig de dierenartsen die ingreep ook mogen voorstellen.
Ben heeft maar een hele korte periode gehad dat hij echt wild werd van de hormonen.
Hij is nu 12,5 en heeft gewoon zijn klokkenspel nog.
Snuffelen doet hij wel graag, maar goed dat doet mijn teef ook (die staat soms ook te klappertanden en schuimbekken
- Bishy
- Zeer actief
Heb je een besluit genomen Shiloh86?
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Mosterd na de maaltijd hoor. Maar ik heb Taran niet laten castreren. Niet chemisch en niet echt.
Ik ben de natuurgeneeskundige kant op gegaan met prima effect.
Taran heeft 1 terugval gehad doordat ik te snel was gestopt maar is nu al ruim een half jaar helemaal "middeltjes" vrij en doet het prima.
Is een echte volle reu maar zonder zijn overdreven hormonale gedoe.
Misschien ook nog iets om te overwegen.
Ik ben de natuurgeneeskundige kant op gegaan met prima effect.
Taran heeft 1 terugval gehad doordat ik te snel was gestopt maar is nu al ruim een half jaar helemaal "middeltjes" vrij en doet het prima.
Is een echte volle reu maar zonder zijn overdreven hormonale gedoe.
Misschien ook nog iets om te overwegen.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Nee nog niet. Het gaat op het moment eigenlijk best goed, dus ik zie het allemaal nog maar even aan. Volgens mij hebben we het ergste gehad... of beter gezegd, heb ik waarschijnlijk de juiste knopjes gevonden om het voor ons beide werkbaar en leuk te houden en ben ik super trots op hem om de stappen die we samen zetten. Zoals het nu gaat zie ik geen reden om het te doen.Bishy schreef:Heb je een besluit genomen Shiloh86?

- Bishy
- Zeer actief
Wat fijn dat het zoveel beter gaat en ook in relatief korte tijd.Shiloh86 schreef:Nee nog niet. Het gaat op het moment eigenlijk best goed, dus ik zie het allemaal nog maar even aan. Volgens mij hebben we het ergste gehad... of beter gezegd, heb ik waarschijnlijk de juiste knopjes gevonden om het voor ons beide werkbaar en leuk te houden en ben ik super trots op hem om de stappen die we samen zetten. Zoals het nu gaat zie ik geen reden om het te doen.Bishy schreef:Heb je een besluit genomen Shiloh86?