Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat gebruiken jullie als voedsel beloning?
Moderator: moderatorteam
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Wat gebruiken jullie als voedsel beloning?
Ik ben altijd wel op zoek naar afwisselende lekkertjes om mee te belonen.
Inmiddels gebruik ik:
Gekookte kipfilet, dus echt zon stukje borst, niet van die plakjes deli (kun je de hoeveelheid en dosering zo makkelijk van afwisselen)
Rodi worst en alternatieven
Gekookte runderkookworst uit supermarkt
In stukjes gesneden frikandel
Kaas
Mini frolicjes in vieren gebroken
Hoe meer afwisseling, hoe gemotiveerder Duke is, dus wellicht komen jullie nog met lekkere opties?
Inmiddels gebruik ik:
Gekookte kipfilet, dus echt zon stukje borst, niet van die plakjes deli (kun je de hoeveelheid en dosering zo makkelijk van afwisselen)
Rodi worst en alternatieven
Gekookte runderkookworst uit supermarkt
In stukjes gesneden frikandel
Kaas
Mini frolicjes in vieren gebroken
Hoe meer afwisseling, hoe gemotiveerder Duke is, dus wellicht komen jullie nog met lekkere opties?
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 04 apr 2016 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Re: Wat gebruiken jullie als voedsel beloning?
Sinds kort gebruik ik Caniland soft. Ze zijn er dol op. En ze zijn zacht waardoor je er een paar aan elkaar kunt kneden voor een grotere beloning als ze heel braaf zijn
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... jes/434043
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... jes/434043
Laatst gewijzigd door Carmen op 04 apr 2016 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Knakworst
En van die gedroogde verantwoorde dingen in héél kleine stukjes. Daarmee wist de instructrice op de cursus zelfs jonge Dalí te paaien.

En van die gedroogde verantwoorde dingen in héél kleine stukjes. Daarmee wist de instructrice op de cursus zelfs jonge Dalí te paaien.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Frolic, knakworst, bifiworst (niet voor een complete training), gerookte kipfilet of kippenlever (heel even koken).
Voor gewoon onderweg van die kleine, zachte snoepjes in de vorm van botjes of van die platte kauwstrips uit de supermarkt die je makkelijk in stukjes kan breken. Ook heb ik standaard een goedkope zak kattenvoer in huis. Mooi maatje snoepjes.
Voor gewoon onderweg van die kleine, zachte snoepjes in de vorm van botjes of van die platte kauwstrips uit de supermarkt die je makkelijk in stukjes kan breken. Ook heb ik standaard een goedkope zak kattenvoer in huis. Mooi maatje snoepjes.
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ik gebruik van de lidl de salami sticks voor honden. Zijn ze hier helemaal gek op!
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Paardenhart, runderhart, runderlong, lamslong, lamshart, schaap, hertenhart, garnalen, zalm, lamsvlees, runderpens, kalkoenvlees, hertenbrok, zalmbrok, leverworst voor honden, rodiworsten (kip, eend, zalm, konijn), carnisworsten (paard en eend), naturisworst (kalkoen), brokjes van oa paard&lam, kangaroe, geit, kip... En nog veel meer
Wissel eigenlijk alles af.
Uitsluitend natuurlijk spul trouwens. Geen troep, dat komt er hier niet in.

Uitsluitend natuurlijk spul trouwens. Geen troep, dat komt er hier niet in.

-
- Zeer actief
Om te belonen alleen maar kleine beloningsbrokjes op basis van geperst vlees. Kaas, fricandellen en knakworsten vind ik niet zo prettig in mijn broekzak.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik droog kipfilet kopvlees en gehakt...zijn ze hier gek op 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Caniland soft trainees XXL van zooplus. Honden doen er een moord voor, lekker zacht, dus goed te breken of aan elkaar te plakken.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Die caniland zat ik over te twijfelen maar wist niet of ze goed te breken waren dus niet genomen. Volgende keer kan dat gerust dus.
Heb nu 4 zakjes purizon als beloning. Is ze dol op.
Heb nu 4 zakjes purizon als beloning. Is ze dol op.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- runninggirl
- Zeer actief
Yami worst (twee smaken), worst van de Action (niet te vaak zit graan in), gedroogde stukjes vlees.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Gedroogde long en frikandel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Gewoon de brokjes die ze ook eten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Oh wat ben ik slecht, gewoon een handje van haar eigen brokjes.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Kunnen we elkaar de hand geven.yodi schreef:Oh wat ben ik slecht, gewoon een handje van haar eigen brokjes.
Hahaha, het maakt mijn honden niks uit wat ik geef. Als ik een hondendrol op zou rapen en zou geven als beloning eten ze het ook op. Hahahaha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Zamunda
- Zeer actief
Alles wat ze lekker vinden, zolang het maar niet giftig is.
Slagroom (uit spuitbus), mini salamiworstjes van de liddel - die zijn altijd wel favoriet (heel of in drie stukjes) - , rookworst, salamiworst, salamiplakjes, kaas... Verder allerlei brokjes, ik bestel geregeld een paar zakken voer van verschillende smaken/merken en die gebruik ik als beloning (meng ik door elkaar). De bosch soft nogwat is erg favoriet: een brokje, maar voor een brok heel zacht en met stevige geur.
Allerlei beloningssnacks bestel ik bij zoeplus, het valt hier eigenlijk altijd wel in de smaak. Maar met inmiddels drie honden is er sowieso altijd wel eentje die het lust
.
Slagroom (uit spuitbus), mini salamiworstjes van de liddel - die zijn altijd wel favoriet (heel of in drie stukjes) - , rookworst, salamiworst, salamiplakjes, kaas... Verder allerlei brokjes, ik bestel geregeld een paar zakken voer van verschillende smaken/merken en die gebruik ik als beloning (meng ik door elkaar). De bosch soft nogwat is erg favoriet: een brokje, maar voor een brok heel zacht en met stevige geur.
Allerlei beloningssnacks bestel ik bij zoeplus, het valt hier eigenlijk altijd wel in de smaak. Maar met inmiddels drie honden is er sowieso altijd wel eentje die het lust

- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Frolic en mini trainers. Beetje saai als ik het bovenstaande lees 

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
De chips die ik eet zijn ook niet verantwoord, maar heb ik liever dan een wortel_Tiny_ schreef:Zo'n emmertje 'mini trainers' met 3 of 4 verschillende smaken vind ik het handigst. Zal wel geen verantwoord snoep zijn, hahaha! Ik heb altijd mijn jaszak vol tijdens de wandeling en ze doen er alles voor.

- Zamunda
- Zeer actief
Precies, daar is het snoep voor hoor.veertje schreef:De chips die ik eet zijn ook niet verantwoord, maar heb ik liever dan een wortel_Tiny_ schreef:Zo'n emmertje 'mini trainers' met 3 of 4 verschillende smaken vind ik het handigst. Zal wel geen verantwoord snoep zijn, hahaha! Ik heb altijd mijn jaszak vol tijdens de wandeling en ze doen er alles voor.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Voor degene die gedroogd spul geven, drogen jullie dat dan zelf? En is dat dan voor de houdbaarheid?
Als ik nu frikandel geef komt dat uit de vriezer. Snij de frikandel door de lengte in 4en en dan in blokjes. Als het na de training niet op is gaat het beloningstasje de koelkast in en gaat het de volgende dag wel op.
Die Caniland klinkt ook interessant. Ga ik ook eens uitproberen! (Wel relatief duur vergeleken bij het andere lekkers dat ik geef)
Als je hond het er voor doet zijn de gewone brokjes natuurlijk best handig. Maar Duke doet het daar echt niet voor hoor
Als ik nu frikandel geef komt dat uit de vriezer. Snij de frikandel door de lengte in 4en en dan in blokjes. Als het na de training niet op is gaat het beloningstasje de koelkast in en gaat het de volgende dag wel op.
Die Caniland klinkt ook interessant. Ga ik ook eens uitproberen! (Wel relatief duur vergeleken bij het andere lekkers dat ik geef)
Als je hond het er voor doet zijn de gewone brokjes natuurlijk best handig. Maar Duke doet het daar echt niet voor hoor

Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 05 apr 2016 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
in elke winkel waar ik kom spiek ik even op de dierenafdeling en neem ik wat nieuws mee voor ze om ze zo geprikkeld te houden. Standaard ligt hier rodi in huis plus nog een zakje of 5 van ander spul.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Rodi worst ik kleine blokjes en in een pot invriezen. Als we trainen haal ik er handje uit en laat het ontdooien. Geef ook die graan vrije botjes of gekookte lever/kipfilet en dat in stukjes maken en invriezen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Kattenbrokjes. Lekker klein en het smaakt ze goed. Klein is handig want Mies is maar een uk. Diem heeft voedselallergieën dus hij mag niet veel. Ik gebruik kattenvoer met alleen vis en graanvrij. Zelfde als zijn brok maar toch anders
Voor de ultieme beloning, als ik de fluit inzet voor Mies, krijgt ze leverpaté. Met mantrailen krijgt Mies nat kattenvoer (wel verantwoord merk, geen gourmet ofzo) of babypotjes.

Voor de ultieme beloning, als ik de fluit inzet voor Mies, krijgt ze leverpaté. Met mantrailen krijgt Mies nat kattenvoer (wel verantwoord merk, geen gourmet ofzo) of babypotjes.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik geef inderdaad ook meerder dingen door elkaar. Een aantal zijn al genoemd.
Bij de supermarkt vandaan(reepjes is uit het koelschap);
- gekookte kipreepjes
- hamreepjes
- vetreepjes
- knakworst
- frolics
- Bonzo Beggin strips -> staat vast stijf van de geur- en kleurstoffen, maar ze vinden het heerlijk
- rodiworst
- frolic walky bites
Online/ dierenwinkel:
- van die potten met kleine zachte botjes(drogen wel snel uit in je jaszak)
- gedroogde long
- gedroogd hart
- chickenstrips ( https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... ps-100-gr/ ) -> ook favoriet hier en makkelijk te doseren
- meerdere versies van Boxby strips -> https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... ps-100-gr/
Bij de supermarkt vandaan(reepjes is uit het koelschap);
- gekookte kipreepjes
- hamreepjes
- vetreepjes
- knakworst
- frolics
- Bonzo Beggin strips -> staat vast stijf van de geur- en kleurstoffen, maar ze vinden het heerlijk
- rodiworst
- frolic walky bites
Online/ dierenwinkel:
- van die potten met kleine zachte botjes(drogen wel snel uit in je jaszak)
- gedroogde long
- gedroogd hart
- chickenstrips ( https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... ps-100-gr/ ) -> ook favoriet hier en makkelijk te doseren
- meerdere versies van Boxby strips -> https://www.onlinedierenspeciaalzaak.co ... ps-100-gr/
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ja en nee... ik heb zelf gedroogd spul en de rest koop ik en knip t dan in stukjesShiloh86 schreef:Voor degene die gedroogd spul geven, drogen jullie dat dan zelf? En is dat dan voor de houdbaarheid?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
jarco worst, gedroogde long, hart etc. gekookt hart, tortellini, kattenvoer, Carnilove brokken. (normaal eet ze barf of kvv).
Als er wat overblijft zoals smeerkaas, grillworst, slagroom,kaas dan gebruik ik dat ook als beloning.
Als er wat overblijft zoals smeerkaas, grillworst, slagroom,kaas dan gebruik ik dat ook als beloning.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Zelf gemaakte lever koek
Een half uurtje kliederen in de keuken en ik heb weer een voorraad voor 2-3 weken
Een half uurtje kliederen in de keuken en ik heb weer een voorraad voor 2-3 weken

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Hier ook van alles door elkaar: gedroogde kipfilet en andere gedroogde snacks, gekookte kipfilet, rodiworst of houdbare vleesworst van dogmeat, Caniland soft, frolic, kaas, gedroogde visjes, eigen brokken, kattenbrokjes... Ik bestel ook geregeld een kleine proefverpakking van brokjes die ik dan als beloning gebruik.
Gedroogde snacks en kaas zijn hier wel favoriet, maar gelukkig valt de rest ook prima in de smaak.
Gedroogde snacks en kaas zijn hier wel favoriet, maar gelukkig valt de rest ook prima in de smaak.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Winterwortel of appel.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Bij gebrek aan frikandellen had ik van de week een diepvries hamburger in stukjes gesneden. Ze deden nog harder hun best dan met frikandel haha
Ik snij soms ook een dikke plak beenham of kipfilet in stukjes.. kan ik gezellig meesnacken onderweg.
Ik snij soms ook een dikke plak beenham of kipfilet in stukjes.. kan ik gezellig meesnacken onderweg.