Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zondag hond uit snikhete auto gehaald Efteling

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Zondag hond uit snikhete auto gehaald Efteling

Ongelezen bericht door Sulluna »

KAATSHEUVEL - De eerste prachtige lentedag zondag heeft voor veel vertier gezorgd. Maar de zon zorgde ook voor problemen. Zo redde de politie een hond uit een snikhete auto bij de Efteling.

Een Eftelingmedewerker op de parkeerplaats ontdekte halverwege de middag dat er in een auto een uitgeputte hond zat. De medewerker riep de hulp van de politie in. Die sloeg vervolgens de ruit van de auto in om de hond te bevrijden. Een agent bracht de hond naar de hondenkennel van de Efteling, waar het dier werd verzorgd.

Oprechte excuses
Voor de eigenaar was een briefje achtergelaten bij de auto. De eigenaar meldde zich later bij de politie en bood ter plekke zijn oprechte excuses aan. De man had niet door dat al bij zo'n twintig graden een afgesloten auto fataal kan zijn.

Aan het eind van de middag was het opnieuw raak op de parkeerplaats bij het attractiepark in Kaatsheuvel. Weer vond een medewerker een hondje in een auto en opnieuw werd de politie om hulp gevraagd. Omdat het hondje er niet zo slecht aan toe was, besloten de agent het dier te laten zitten. Wel liet hij een waarschuwingsbriefje achter
http://www.omroepbrabant.nl/?news/24698 ... eling.aspx

Begint nu alweer.. :ugh: Gelukkig is deze hond op tijd uit de auto gehaald.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Zondag hond uit snikhete auto gehaald Efteling

Ongelezen bericht door gonnie »

En het erge is nog dat ze bij de Efteling een kennel hebben, het is helemaal niet nodig om een hond in de auto te laten zitten.

Als die hond toch de hele dag alleen in de auto zit kunnen ze hem net zo goed thuis laten.

Wij laten sowieso nooit een hond in de auto zitten. Mijn man is veel te bang dat zijn auto gesloopt wordt. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sulluna
Zeer actief

Ik wist dat van die kennels inderdaad, maar ik dacht zal wel heel prijzig zijn..

Lees ik op de site dat het gratis is... https://m.efteling.com/nl/voorzieningen
Tamaartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamaartje »

Wij stonden met onze auto 2 plekken voorbij de auto waar de hond in zat. Wij waren pas tegen 13.00 uur bij de Efteling. Totaal niets gezien of gehoord. Pas toen we s avonds weer thuis waren zagen we het op internet.
Schijnbaar hebben ze tegen sluitingstijd nog een hond in een auto ontdekt, maar die hebben ze laten zitten. Omdat het toch bijna sluitingstijd was.
Sulluna
Zeer actief

Ja, wel slim eigenlijk van de Efteling. En handig voor mensen met honden die bijv daar geen oppas o.i.d. voor hebben. Ideaal.. Daarna inderdaad een mooie lange wandeling en dan is iedereen blij.

Wat gek, dat je er dan voor kiest je hond in de auto te laten zitten. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of daar boetes opstaan. Als een politie moet ingrijpen voor zo'n hond. ( al heb je wel de kosten van je gebroken raam natuurlijk, hopelijk schrikt dat mensen af)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als ik me niet vergis mag je gewoon een ruit inslaan als je een hond in een snikhete auto ziet bezwijken toch? Ik had daar gister met m'n collega's een discussie over n.a.v. dit artikel.
We waren er in ieder geval over uit dat, als we een oververhitte hond zagen zitten, we geen enkel raampje van de auto heel zouden laten. Gewoon voor de zekerheid :mrgreen:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ja, is toch idioot met een gratis kennel. Duke blijft ook regelmatig wel eens in de auto zitten, met name als ik terug kom van een wandeling met de auto en even een pitstop maak bij de supermarkt, maar alleen als het in de auto niet warm wordt.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Je gaat lekker uit met de hele familie.... maar laat de hond in de auto? :piew:

Ik had een collega met een mooie herder, liet het beesje ook in de auto zodat de auto niet gestolen zou worden. Ik zei tegen haar dat ze de auto en de hond nog eens van haar stelen, auto krijg je terug van de verzekering, hond niet :19: Nee, dat zou niet gebeuren....... Een jaar later, auto weg met hond :jank: Auto volgende dag terug gevonden maar van de hond nimmer meer gehoord. :piew:
Tja, :19: :boos:
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Waarom neem je die hond überhaupt mee als ie heel de dag in de auto moet blijven, laat m dan lekker thuis.
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

NadiaBabs schreef:Waarom neem je die hond überhaupt mee als ie heel de dag in de auto moet blijven, laat m dan lekker thuis.
Daarom dus bijvoorbeeld.
Sulluna schreef:Ja, wel slim eigenlijk van de Efteling. En handig voor mensen met honden die bijv daar geen oppas o.i.d. voor hebben. Ideaal.. Daarna inderdaad een mooie lange wandeling en dan is iedereen blij.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”