Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergietest gedaan

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Allergie voor voer (cavom)?

Ongelezen bericht door crutz »

Bumper69 schreef:Voor zijn allergie. Zodat ik zijn oksels kan insmeren en onderkant. Maar kan natuurlijk altijd nog zijn dat ik me helemaal door de dierenarts laat bepraten..

Zou wassen met tea tree shampoo en daarna de plekken insmeren met tea tree zalf of honingzalf prefereren boven een cortisone zalf van de dierenarts ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bumper69 schreef:Voor zijn allergie. Zodat ik zijn oksels kan insmeren en onderkant. Maar kan natuurlijk altijd nog zijn dat ik me helemaal door de dierenarts laat bepraten..
:wink: Zo werkt dat niet. Je zult de schuldige moeten ontdekken en daar kan best wat tijd overheen gaan.
Wat je wel kunt vragen is (bv Allercalm) shampoo. Dat werkt wanneer de allergie veroorzaakt wordt door een factor van buitenaf, dus geen voeding.
Als de huid open/rauw is, smeer ik op aanraden van de dierenarts met sudocrem. Dat blijft lekker lang zitten.
Heb je al eens tussen zijn tenen gekeken?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dagmar88 schreef:
:wink: Zo werkt dat niet. Je zult de schuldige moeten ontdekken en daar kan best wat tijd overheen gaan.
Wat je wel kunt vragen is (bv Allercalm) shampoo. Dat werkt wanneer de allergie veroorzaakt wordt door een factor van buitenaf, dus geen voeding.
Als de huid open/rauw is, smeer ik op aanraden van de dierenarts met sudocrem. Dat blijft lekker lang zitten.
Allercalm is inderdaad ook een goede om mee te wassen.
Sudocreme sluit af dat vind ik persoonlijk niks. Tea tree kalmeert ook (zelf ook gesmeerd bij enorme jeuk op m'n armen na allergische reactie op body lotion)
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

dagmar88 schreef:
Nee nog niet tussen zijn tenen gekeken. Daar bijt hij wel trouwens. Wat zou ik tussen zijn tenen moeten zien?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
dagmar88
Zeer actief

Bumper69 schreef:Nee nog niet tussen zijn tenen gekeken. Daar bijt hij wel trouwens. Wat zou ik tussen zijn tenen moeten zien?

Dat het soppig en rauw is, evt met rood/bruine viezigheid. Tussenteenontsteking.
Veel voorkomend bij honden met (voedsel)allergie.
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

dagmar88 schreef:
Bumper69 schreef:Nee nog niet tussen zijn tenen gekeken. Daar bijt hij wel trouwens. Wat zou ik tussen zijn tenen moeten zien?

Dat het soppig en rauw is, evt met rood/bruine viezigheid. Tussenteenontsteking.
Veel voorkomend bij honden met (voedsel)allergie.
Het is alleen wat rood en geirriteerd, net als zijn buik en poten.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Tea tree is giftig voor katten. Dus daar zou ik zeker mee uitkijken als je nog katten in huis hebt lopen. Dan zou ik voor een veiliger alternatief gaan.
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

Net na het uitlaten begon hij te kokhalzen. Hij spuugde, ik liep er eerst bij weg. Maar hij kwam hulpeloos kijkend achter me aan.
Hij had onder het uitlaten gras gegeten, dat doet hij vaker.
Ik zag ook gras tussen het braaksel. Verder leek het op diarree..
Nu zag ik wel dat hij onderweg bij een drol van hem van vanmorgen stond en die bijna op wilde eten. Ik had nog niet eerder gezien dat hij ontlasting wilde opeten. Maar misschien heeft hij onderweg wel wat opgegeten. Ook maar even naar laten kijken vanmiddag.
EN hij is steeds ontzettend snel moe. Dan bedenk je al, het zal toch niet zo zijn dat hij ziek was en dat ze hem daarom naar het asiel hebben gedaan??!
Ik heb even met het asiel gebeld, zij hebben in de voorwaarden staan dat als een dier binnen 2 weken na plaatsing een dierenarts bezoek nodig heeft dat op hun kosten kan.
Daar gaan ze mee akkoord. We wachten dus wel even het oordeel van de dierenarts af.
dagmar88
Zeer actief

Honden eten vaak gras wanneer ze misselijk zijn en geven snel over zonder dat er iets aan de hand is.
Poep eten is ook niet bijzonder.
Maar dat slome vind ik wel zorgelijk.
Zou ook kunnen dat hij net even een virusje te pakken heeft hoor, het heerst.
Bumper69
Zeer actief

Geweest! de jeuk was accuut volgens de dierenarts. Hij heeft een injectie cordison (?) gehad en een kuur tabletten prednoral. Dat moet hij 2 weken 2 tabletten smorgens en dan nog om de andere dag 2 tabletten om af te bouwen.
Dierenarts denkt dat het van het voer van het asiel komt en niet van de Cavom. Hij heeft aangeraden in ieder geval tot het einde van de kuur op vlees te blijven en langzaam aan er wat Cavom door heen te doen. Hij heeft niet eens over ander voer gehad, niets geprobeerd om aan te smeren.
Dus we gaan dit proberen en wachten het even af!
Easy_Rider
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

I
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Bumper69
Zeer actief

Ik had het gevraagd en ze zeiden dat ze van alles door elkaar gaven. Wat ik mee kreeg om eerst te mengen was een krokante brok. Leek op pepernoot.
De dierenarts is ook de dierenarts van het asiel dus hij weet waarschijnlijk ook wat ze allemaal door elkaar geven.
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Goed dat je actie hebt ondernomen. Een hond kan allergisch zijn voor veel dingen en jeuk kan ook vele oorzaken hebben. Het gemakkelijkste is idd uitzoeken hoe het met het voer is. Nu hij prednoral krijgt heeft al wel een groter hongergevoel en gaan ze meer drinken is mijn ervaring.

Sommige kunnen dit soort reacties krijgen van 1 verkeerd brokje. Hopelijk kunnen jullie uitsluiten waar hij allergisch voor is.
Bumper69
Zeer actief

Gisteren nog even met dierenarts gebeld omdat hij weer krabde. Niet zo heftig als eerst maar volgens dierenarts moest krabben na injectie direct stoppen.
Even aankijken tot donderdag zei hij. Vandaag heb ik hem nog niet zien krabben.
Hij lijkt ook wat fitter te worden, ligt niet meer om niks te hijgen..
Dinah
Zeer actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dinah »

Even aankijken idd en kijk ook anders een naar je wandel route, wat kom je daar tegen? Alles begint nu weer te bloeien en te groeien. Onze kelpie heeft jaren geleden haar poten bijna kapot gebeten en er was niets veranderd. Geen voer, vreemde dingen etc.

Iemand zei tegen mij heb je ook gewandeld waar brandnetels stonden? En ja, dat was zo en zij had toen nog niet veel eelt op de kussens van haar poten en door de brandnetels had ze dus jeuk.
dagmar88
Zeer actief

Dinah schreef:Even aankijken idd en kijk ook anders een naar je wandel route, wat kom je daar tegen? Alles begint nu weer te bloeien en te groeien. Onze kelpie heeft jaren geleden haar poten bijna kapot gebeten en er was niets veranderd. Geen voer, vreemde dingen etc.

Iemand zei tegen mij heb je ook gewandeld waar brandnetels stonden? En ja, dat was zo en zij had toen nog niet veel eelt op de kussens van haar poten en door de brandnetels had ze dus jeuk.

Ja, dat is een hardnekkige. Je hond kan gewoon een allergie ontwikkelen voor dingen waar hij al jaren mee in contact komt.
Bumper69
Zeer actief

We zijn nu aan het afbouwen met de prednison en hij krijgt ook weer meer jeuk en het wordt weer rood.
Nu ben ik toevallig deze week al twee keer met hem weggeweest naar het bos waar hij dus ook het water in is gedoken..
Dierenarts zegt, eerst even toch nog wat langer door met de prednison dus stoppen met afbouwen. Alternatief zou zijn om speciaal voer te gaan gebruiken. ZD, dat kost voor 10 kilo 80 euro...Vond hij zelf ook wel heel duur want hij eet nogal wat weg natuurlijk..
Dus ik ga nu toch wat langer door met prednison en vermijd dat hij het water in kan duiken. Het heeft nu dus niets te maken met het voer, de cavom. Want dat krijgt hij nu helemaal niet.
Easy_Rider
Zeer actief

Is aproquel geen beter idee om te geven? Prednison is niet erg goed voor de hond.
En dat speciale voer is idd niet goedkoop. En zeker niet als je zo'n grote hond hebt als jij.
Bumper69
Zeer actief

Gisteren even een checkup laten doen bij andere dierenarts. Hij is nu klaar met prednison en krijgt toch weer rode plekjes. Nog niet zo erg als in het begin maar onder oksel was het al weer flink rood.
Dierenarts zei dat het een mooie hond was en zeker viel onder zeer grote hond :denken:
Haha, zo zien wij hem helemaal niet :LOL: :LOL:
Deze dierenarts wilde hem wel aan de hypoallergeen anallergenic royal canin hebben. Heb gezegd dat ik daar eerst even over na denk. Had al een tip gekregen van iemand hier om Dogs Lover Gold Passion Ocean fish & sweet potatoe te gaan gebruiken. Dat ga ik nu eerst bestellen.
Ook noemde dierenarts dat het goed was om de huid extra te ondersteunen met Omega 3/6 en vitamine E.
Wat vinden jullie daarvan?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik zou een allergietest laten doen voordat je straks met allemaal aangebroken zakken voer zit waar hij wel of niet tegen kan ;-) .

Ik heb Hippo hier laten testen : http://www.maasduyn.nl/?honden-en-katte ... testen),34 . Ik ben helemaal niet zweverig, maar we zijn langs geweest voor de test met bioresonantie en de diagnose was helder. Allergisch voor gevogelte, gluten zoals van tarwe, haver, gerst ect, geraffineerde suikers en pollen. Dat laatste vermoedde wel al want als het gras hier in het natuurgebied in bloei staat en we hebben daar gelopen, dan wordt hij helemaal rood aan z'n poten, oksels, liezen en snoet.

De rest hebben we nu uitgesloten qua voer waar hij niet tegen kan, was echt een zoekwerk omdat gevogelte(vet) en gluten in heel veel brokken zit en alleen op vlees doet hij het maar matig(wordt loom). Hij krijgt nu al een paar maanden Cavom Lam & Rijst, heb de fabrikant gebeld en aan de tand gevoeld over de ingrediënten en daar zit niks in waar hij niet tegen kan. Ook andere merken geprobeerd zoals Lukkulus, DLG en Naturis, maar daar had hij minder energie van als dan de Cavom lam en rijst en van de Lukkulus moest hij enorm veel drinken.

Hippo heeft ook een prednison kuur gehad, maar dan waren de klachten niet helemaal weg. Gesmeerd met sudocreme om de jeuk te verminderen, maar het was allemaal maar zo zo.
Nu gaat het heel goed met hem, bergen energie, glanzende vacht, geen roodheid meer en ook geen jeuk. Was € 75 kwijt voor het consult, niet duur en geen seconde spijt van gehad.
Hippo
Zeer actief

Ik was dus € 75 kwijt aan een uitgebreide allergietest. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. 2 zakken van die speciale dieetbrokken zijn nog duurder. Ze testen ook op wasmiddelen, mijten enz. Dat bedoelde ik met mijn bericht. Straks ga je een heel uitsluitdieeet volgen en blijkt hij allergisch voor pollen of je wasmiddel.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Laat ik nu denken dat er allang een allergietest gedaan was. Ik zou ook eerst zo'n test doen ipv zelf alles uit te gaan testen en alsmaar terug moet naar de DA.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief

Heavy schreef:
Hippo schreef:Ik was dus € 75 kwijt aan een uitgebreide allergietest. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. 2 zakken van die speciale dieetbrokken zijn nog duurder. Ze testen ook op wasmiddelen, mijten enz. Dat bedoelde ik met mijn bericht. Straks ga je een heel uitsluitdieeet volgen en blijkt hij allergisch voor pollen of je wasmiddel.
Dat is nog goedkoper ja :ok:
Die bloedtest bij de DA is volgens mij veel minder precies en vele malen duurder. Hippo is op meer dan 40 dingen getest.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Bumper69 schreef:Had al een tip gekregen van iemand hier om Dogs Lover Gold Passion Ocean fish & sweet potatoe te gaan gebruiken. Dat ga ik nu eerst bestellen.
Ook noemde dierenarts dat het goed was om de huid extra te ondersteunen met Omega 3/6 en vitamine E.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik zou zeker dat voer gaan bestellen: ik heb de ingrediënten bekeken en het is een heel zuiver voer met juist niet de ingrediënten die je nu wel gegeven hebt. (granen en dierlijke eiwitten). Denk eraan dat je, zeker de eerste weken, ook geen enkel ander tussendoortjes geeft. Muv een gedroogd visje of stukjes aardappel :wink: Zo kan je erachter komen of het nu aan het voer ligt of niet.

Mijn Mies heeft jeuk door pollen. (alleen in het voorjaar) Op advies van de dierenarts was ik haar 2x per week met Allermyl shampoo. Dit helpt tegen de jeuk en herstelt de huid. Daarnaast heb ik spot-on pipetten met een 'lipidencomplex' besteld die de huidlaag zelf zou moeten versterken. Volgens mijn dierenartsen zou dit aanbevolen worden door dermatologen en erg effectief zijn in het herstellen van de huid. De shampoo is van het zelfde merk en werkt goed. Ik heb dus hoop dat de pipetten inderdaad ook goed zijn waardoor ik minder vaak hoef te wassen.
De shampoo:http://www.medpets.nl/allermyl+shampoo/
De pipetten: http://www.medpets.nl/allerderm+spot+on/
Afbeelding
Easy_Rider
Zeer actief

.
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Easy_Rider
Zeer actief

Hoe gaat het nu met je hond?
Bumper69
Zeer actief

Sinds eergisteren weer aan de Prednison. Hij krabde zich weer helemaal open. Hij zit nog steeds op smuldier. Dus denk dan ook dat het niet aan het eten ligt maar misschien toch het gras. Of vlooienallergie want ik was ook een paar dagen te laat met nieuwe druppels geven. Ga me nog even beraden op allergietest. Wassenaar is niet in de buurt namelijk...en met langs gaan heb je wel beste resultaat volgens mij..
Hippo
Zeer actief

Bumper69 schreef:Sinds eergisteren weer aan de Prednison. Hij krabde zich weer helemaal open. Hij zit nog steeds op smuldier. Dus denk dan ook dat het niet aan het eten ligt maar misschien toch het gras. Of vlooienallergie want ik was ook een paar dagen te laat met nieuwe druppels geven. Ga me nog even beraden op allergietest. Wassenaar is niet in de buurt namelijk...en met langs gaan heb je wel beste resultaat volgens mij..
Ik heb je in dit topic al een linkje gestuurd, die vrouw zit in Heijen. Dat was voor ons ook bijna 2u enkele reis. Gewoon een dag vrij genomen, daar met de honden gaan wandelen (vlakbij geweldig natuurgebied), test laten doen en weer naar huis. Ik zou er geen seconde meer over twijfelen. Prednison is echt bocht. Als je niet weet waar je hond allergisch voor is, dan blijf je maar aanklooien :wink:
Easy_Rider
Zeer actief

h
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bumper69
Zeer actief

Easy_Rider schreef:
Bumper69 schreef:Sinds eergisteren weer aan de Prednison. Hij krabde zich weer helemaal open. Hij zit nog steeds op smuldier. Dus denk dan ook dat het niet aan het eten ligt maar misschien toch het gras. Of vlooienallergie want ik was ook een paar dagen te laat met nieuwe druppels geven. Ga me nog even beraden op allergietest. Wassenaar is niet in de buurt namelijk...en met langs gaan heb je wel beste resultaat volgens mij..
Mijn hond is ook niet allergisch op voer maar op een plantje in het gras. En die krijgt nu Dogs lover Gold. Tot nu toe gaat het goed. Op d Royal Canin skin support deed hij het ook goed.
Beide merken hebben ontstekingremmende toevoegingen. Dus voor ons gelukkig geen medicijnen. En buiten die toevoegingen is het een goede brok.
Heb jij dit ook laten testen? Dus jij weet zeker dat het van dat plantje komt?
Ik ga nu echt dat voer toch bestellen. Dat wilde ik toch al want is makkelijker en goedkoper dan de Smuldier.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”