De camera blijft mee gaan met de wandelingen. Gisterochtend gingen we op zoek naar de boerenzwaluwen, omdat ik hoopte nog een mooie foto ervan te maken. Daarbij kwamen we uiteraard eerst langs ons ooievaarsnest waar pa druk bezig was nestmateriaal te verzamelen
En takjes te vlechten
Ik draaide me om en zag toen dit stel vlak achter me (ik stond op bruggetje)
En toen naar de zwaluwen. Helaas geen echt mooie foto weten te maken. Veel verder dan dit kwam ik niet
Stond ik bij de tak, gingen ze op dat hek zitten. Kwam ik dichter bij het hek, gingen ze weer op de tak zitten. Ik besloot dus om te kijken op het stekje waar ik eerder succesvol was. Terwijl ik zat te wachten, stapt een mevrouw van haar fiets en vertelt me dat een eind verderop, waar zij vandaan kwam, vlak na het dwarspad, lepelaars in het weiland zaten. Dat vond ik bijzonder genoeg om haar heel hartelijk te bedanken en meteen die kilometer af te leggen in de hoop de lepelaars nog te treffen.
En jawel, daar zitten ze
Even iets dichterbij proberen te komen over de weg
Maar helaas, voor ik m'n camera helemaal goed ingesteld had voor de echt mooie foto's...
Ik was dus blij dat ik begonnen ben met snapshots maken. Heb ik tenminste iets... Natuurlijk keek ik weer om me heen
Netjes in de rij!
En daar gaat de familie eend
Ook vlogen daar wat boerenzwaluwen rond. Daar mag ik nog iets meer op oefenen, maar ik ben niet geheel ontevreden
En ook dezen werden niet zo scherp als ik gehoopt had, maar ik kon ook niet dichterbij komen, helaas
Langs het dwarspad zwom nog een familie eend
En aan de andere kant van dat pad
Bijna thuis lukte het me nog om een zwartkop op de foto te zetten
Inclusief het moment van wegvliegen (wel wat bijgesneden vanwege storende elementen in het beeld)
Toen stond er opeens een reiger in ons pad. Hij dook naar voren en...
En ondanks dat Elco en ik op maar een meter of vijf stonden, paradeerde de reiger ook nog eventjes voor ons voordat hij wegvloog