Hoe reageerde de baas toen?Tara schreef:Twee tellen terug kwam ik twee mensen tegen met een zwarte hond, die hond was precies in dezelfde lijn als zijn baas aan het liggen, sluipen, fixeren, daardoor konden de honden hem nietgoed zien aankomen. Ouwe, slechtziende Oop al helemaal niet.. Toen de afstand tussen ons nog maar een meter of vijftien was, kwam de hond met een bloedvaart regelrecht op Oop afgestormd. Ik gaf een ontzettende brul en rende er zelf op af om te verijdelen dat Oop ondersteboven zou worden gelopen of van de schrik zou uitvallen. Dat leverde een beetje een uilige reactie van zijn baasjes op. Maar ik heb wel gezegd waarom ik dat deed.
Dit was dan weer even een voorbeeld waarom dat gefixeer gewoon echt heel vervelend gedrag is.
Finn zag er groot en sterk uit maar was behoorlijk instabiel lichamelijk gezien, hij was zo uit balans op een bepaald moment. Daardoor reageerde hij al wat defensiever als er een hond aan kwam rennen en zelf ook behoorlijk vaak bij met name labrador eigenaren op voorhand gevraagd de honden even bij zich te houden. Die gingen ook vaak in het veld plat liggen en dan maar staren naar Finn, om vervolgens op hem af te gaan rennen en de beuk in de zij te willen geven.
Te vaak hoor je dan, dat ze alleen maar willen spelen.
En nog moet ik zeggen dat het voor sommige mensen met bepaalde honden het vervelend gedrag is.
Als ik op afstand wel eens de interacties stond te bekijken en nu ook nog dan zie ik toch ook veel honden het wel aftasten, maar heel snel gaat het over in spel. Vaak de honden die wat meer op zichzelf zijn hebben moeite met dit gedrag, en de wat dominantere honden kunnen moeilijk met een "platligger" overweg.
Denk ik dan hoor, als ik het zo allemaal wel eens op een afstandje bekijk