Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rasspecifiek uiterlijk
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Rasspecifiek uiterlijk
dit vind ik een mooi neusje qua haar! het is een kruising, maar ik bedoel de haarlengte

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, dat kan. Maar binen die tri heb je toch geen rare coorkeuren?lieke schreef:ik vind tri's gewoon niet mooi. Een te harde gezichtsuitdrukking en heel veel blue's vind vaak een lelijke aftekening hebben. Vooral als ze van die spookachtige wit-blauwe vlekken op de kop hebben.
Ik houd van bont, dat vind ik mooier dan eenkleurig. Maar wáár dat vlekje zit zal me worst wezen.
Nou, wat ik hierboven zeg. En dan nog bovendien: als iemand alleen die ene pup wil vanwege de kleur, ja, daar heb ik moeite mee.Nanna schreef:Ik heb tijgers gefokt. Teckels dan hè![]()
Maar je kunt nooit een nest vol tijgers hebben, meestal niet dan want het is me een keer gelukt.
En dan had ik dus mensen op,de wachtlijst die specifiek een getijgerde teckel wilden. Wat moet ik dan zeggen? Je neemt maar een zwarte want die past qua karakter beter bij je? Ik peins er nog niet over.
Bovendien vind ik die grote karakterverschillen in 1 nest meestal ook maar zwaar overtrokken. Of ik moet altijd heel gelijkmatige nesten gehad hebben, dat kan ook.
Wil je dan zo'n ras om het ras? Of om die kleur?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Een hond kan via zijn huid vrijwel geen warmte kwijt kan omdat ze daar niet zweten. Verwacht eigenlijk dat ze juist meer last van een geschoren vacht hebben doordat de huid sneller kan verbranden.Tara schreef:Is het trouwens ook zo? Maakt het voor een hond verschil of hij een lange volle vacht, of een gekortwiekte volle vacht heeft?
De dubbele vacht isoleert en dat is zowel warmte binnen als buiten houden. Is het echt te warm dan verzetten wij ook geen poot, dus dan verwachten we dat ook niet van onze hond. Wel mag hij nog wat vaker zwemmen. Daar koelt hij wel lekker van af en komt ie ook graag voor in beweging. Autoritje naar zwempoel vindt ie trouwens ook al een feestje.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit.Branka schreef:Een hond kan via zijn huid vrijwel geen warmte kwijt kan omdat ze daar niet zweten. Verwacht eigenlijk dat ze juist meer last van een geschoren vacht hebben doordat de huid sneller kan verbranden.Tara schreef:Is het trouwens ook zo? Maakt het voor een hond verschil of hij een lange volle vacht, of een gekortwiekte volle vacht heeft?
De dubbele vacht isoleert en dat is zowel warmte binnen als buiten houden.
Ik scheer buikjes kort bij de hava's, dan gaan ze plat in het zand, dat vinden ze lekker, en ze koelen pootjes en buik in het water.
Maar toen Fien 1,5 jaar geleden uitgeplukt was en haar vacht dus veel korter was bleef ze in de schaduw, als het langer is ligt ze ook in de zon.
- xTessa
- Actief
Oh wat erg.. Ik moet er niet aan denken. Ja het brengt wat meer haren mee in huis en meer borstelen, maar dan stofzuig ik extra en doe ik dat borstelen lekker terwijl we samen tv kijken. Jeetje zeg..Nanna schreef:Ja hoor.xTessa schreef:Scheren mensen golden retrievers.
Want als je zo'n hond hebt is dat natuurlijk veel te veel werk![]()
![]()
Dan is dit 'zo lekker praktisch'. het zal best maar het ziet er meteen ook niet uit ook.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier is de buurt loopt een schnauzer middenslag die ook geen baard meer heeft. Die mensen vinden het ook niet handig en vies. Dus houden ze 'm lekker kort... ziet er best leuk uit.
En tja.voorkeur voor een kleur.
Die hebben wij ook de volgende pup wil ik heel graag zwart wit bont willen hebben. En die voorkeur ook aangegeven bij de fokker.
Dat vond ze prima. Maar ik laat de pup niet lopen als ik een andere leuker vind of als het kleurtje er niet bij zit. ik ga niet anderhalf jaar wachten op een pup van een specifieke combinatie om dan te zeggen nee bedankt mij voorkeur kleur zit er niet bij...
En tja.voorkeur voor een kleur.
Die hebben wij ook de volgende pup wil ik heel graag zwart wit bont willen hebben. En die voorkeur ook aangegeven bij de fokker.
Dat vond ze prima. Maar ik laat de pup niet lopen als ik een andere leuker vind of als het kleurtje er niet bij zit. ik ga niet anderhalf jaar wachten op een pup van een specifieke combinatie om dan te zeggen nee bedankt mij voorkeur kleur zit er niet bij...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Want als je zo'n hond hebt is dat natuurlijk veel te veel werk![]()
![]()
![]()

http://www.topdog4me.com/golden-retriever
"Our objective is to groom your pet the way you like it"

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik vind kleurvoorkeur helemaal niet raar. Laatst plaatste ik een foto van een chocotijger ruwhaar teckel. Stórm van kritiek want alleen een wildkleur voldeed. Nou kan dat maar moet je dan als teckelpupkoper maar die tijger nemen omdat die beter bij je past? Terwijl je een wildkleur wilt?Marjoleine schreef:als iemand alleen die ene pup wil vanwege de kleur, ja, daar heb ik moeite mee.
Wil je dan zo'n ras om het ras? Of om die kleur?
Overdrijven is ook een vak.
Dan kies je toch al niet voor zo'n fokker.
- Gimmick
- Zeer actief
Ja ik snap het ook wel maar ik wil specifiek van deze combinatie een pup.Nanna schreef:Ik heb het wel gehad hoor. Een nest van 6 pups: 5 black and tan en 1 tijger. Toen zijn de mensen die echt een tijger wilden en achter het net visten gewoon een deurtje verder gegaan en ik begrijp dat ook prima.Gimmick schreef: Maar ik laat de pup niet lopen als ik een andere leuker vind of als het kleurtje er niet bij zit. ik ga niet anderhalf jaar wachten op een pup van een specifieke combinatie om dan te zeggen nee bedankt mij voorkeur kleur zit er niet bij...
Dan ga ik niet 1.5 jaar wachten en dan zeggen ik wacht wel op het volgende nest want er is geen garantie dat die er komt. . En dat alles voor een kleurtje nee bedankt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik zie nergens een gruwelijke plofvacht. Wel een vacht die weleens gewassen mag worden en her en der een beetje gefatsoeneerd. Maar dat is natuurlijk veel te veel gevraagd. Scheer maar lekker afdagmar88 schreef:![]()
Ja, want zo zien honden die geschoren worden er vooraf uit hier, helemaal niet met gruwelijke plofvachten.
http://www.topdog4me.com/golden-retriever

In amerika, óók bij dezelfde trimmer als waar jij de "na" foto van plaatst, wordt inderdaad alles rücksichtslos afgeschoren of geknipt, dat zeg ik

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Helemaal off topic, maar wat slecht gephotoshopt zeg, die lijn. Laat hem er dan gewoon helemaal aan zitten, dit ziet er niet uit zo met een weggepoetst stuk in de achtergrond maar achtergebleven lijn op het lijf van de hond.dagmar88 schreef:![]()
Wat doen ze die stakkers aan tegenwoordig?!
![]()

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die heb je van een amerikaanse site geplukt , die gaan daar een x per 6 weken lekker kort en de rest word zonder overgang zo gelaten.dagmar88 schreef:![]()
Wat doen ze die stakkers aan tegenwoordig?!
Zo hoort dat![]()
Deze is ook wel erg leuk![]()
Dat soort modelletjes vind je hier in NL niet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het zou mij worst zijn. Baard korter dan dat belachelijke showmodel en klaar ben je.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zeg ik niet.Nanna schreef:Ik vind kleurvoorkeur helemaal niet raar. Laatst plaatste ik een foto van een chocotijger ruwhaar teckel. Stórm van kritiek want alleen een wildkleur voldeed. Nou kan dat maar moet je dan als teckelpupkoper maar die tijger nemen omdat die beter bij je past? Terwijl je een wildkleur wilt?
Ik zeg dat je niet naar de kleur moet kijken bij de keuze, dat is iets anders.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik vind het niet gek als je die baard eraf haalt, vind het zelfs mooier staan
Ik heb Westies gehad en die horen er zo uit te zien

Nou die blubbermonsters van mij gingen lekker kort en functioneel hoor

Ik heb Westies gehad en die horen er zo uit te zien

Nou die blubbermonsters van mij gingen lekker kort en functioneel hoor

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Roompie
- Zeer actief
Ik heb Romy een keer laten scheren en toen ik zag hoe blij ze was zonder die vacht en niet meer dat gepluk en getrek heb ik haar zo kort gehouden. Jammer dan dat het zogenaamd niet hoort bij een cairn.

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Die heb je van een amerikaanse site geplukt , die gaan daar een x per 6 weken lekker kort en de rest word zonder overgang zo gelaten.
Ja, duh. Je ziet wel dezelfde tendens; stoere harde plukvachten worden lang en zacht of krullerig.
Die belachelijke baarden zijn helemaal niet rasspecifiek, gewoon wat nu toevallig mode is.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik vind het ook spuuglelijk hoor een geschoren vacht bij een type als de golden retriever. Maar de hond lijkt het allemaal wel best te vinden dus dan maakt het toch niet uit? Wat voor reden de eigenaar ook heeft
Ongeschoren en geschoren moet je er bij mijn buurhond meer aan onderstaande plaatjes denken, dus heel veel lelijker is het dan ook weer niet
(alhoewel een goede trimmer natuurlijk betere oplossingen zou moeten hebben dan scheren
)

Ongeschoren en geschoren moet je er bij mijn buurhond meer aan onderstaande plaatjes denken, dus heel veel lelijker is het dan ook weer niet

-
- Zeer actief
Dat zijn ook gewoon huishonden en geen showhonden maar veel broodfok dus daar word qau trimmen anders mee omgegaan. Dan nog weten veel trimmers in de USA niet hoe te plukken.dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef: Die heb je van een amerikaanse site geplukt , die gaan daar een x per 6 weken lekker kort en de rest word zonder overgang zo gelaten.
Ja, duh. Je ziet wel dezelfde tendens; stoere harde plukvachten worden lang en zacht of krullerig.
Die belachelijke baarden zijn helemaal niet rasspecifiek, gewoon wat nu toevallig mode is.
Je kunt het niet echt vergelijken met hier in NL.

-
- Zeer actief
Wat te denken wat te eigenaar wil. En dat eigenaren gek worden van al dat verharen van die goldens en gek van castraten vachten waar een DA niet van op de hoogte is of verteld .pioenroos schreef:Ik vind het ook spuuglelijk hoor een geschoren vacht bij een type als de golden retriever. Maar de hond lijkt het allemaal wel best te vinden dus dan maakt het toch niet uit? Wat voor reden de eigenaar ook heeft![]()
Ongeschoren en geschoren moet je er bij mijn buurhond meer aan onderstaande plaatjes denken, dus heel veel lelijker is het dan ook weer niet(alhoewel een goede trimmer natuurlijk betere oplossingen zou moeten hebben dan scheren
)

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Deze eigenaren zijn ervan overtuigd dat de hond het meest blij en vrolijk isbouvierpoedel schreef:Wat te denken wat te eigenaar wil. En dat eigenaren gek worden van al dat verharen van die goldens en gek van castraten vachten waar een DA niet van op de hoogte is of verteld .
als ze kort geschoren is

Ik heb het er wel eens over gehad met ze, toen ik een goede trimmer voor Diem zocht. Ze gaven aan dat hun trimmer geen grote honden doet. Maakte voor hun niet uit want ze wilde dus scheren en dat deed de trimmer wél.
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Dat zijn ook gewoon huishonden en geen showhonden maar veel broodfok dus daar word qau trimmen anders mee omgegaan. Dan nog weten veel trimmers in de USA niet hoe te plukken.
Je kunt het niet echt vergelijken met hier in NL.

Het zijn belachelijke uitwassen ja.
De showbaarden met zijdeachtig haar en verknipte wenkbrauwen van hier zijn net zo goed belachelijk.

- Branka
- moderator
Leuk voorbeeld dat je als ongetrimd geeft. Dat is een castratenvacht en daar heb je inderdaad meer onderhoud aan. En dan is dit zo te zien nog een onverzorgde castratenvacht.pioenroos schreef:Ik vind het ook spuuglelijk hoor een geschoren vacht bij een type als de golden retriever. Maar de hond lijkt het allemaal wel best te vinden dus dan maakt het toch niet uit? Wat voor reden de eigenaar ook heeft![]()
Ongeschoren en geschoren moet je er bij mijn buurhond meer aan onderstaande plaatjes denken, dus heel veel lelijker is het dan ook weer niet(alhoewel een goede trimmer natuurlijk betere oplossingen zou moeten hebben dan scheren
)
Onderste is misschien iets langer dan het voorbeeld van Nanna, maar als liefhebber vind ik dat nog om te gruwelen. Met dezelfde frequentie kan een goede trimmer wel die vacht fatsoenlijk knippen i.p.v. scheren. Verder kan je zelf een deel van de vacht prima bijhouden door regelmatig te borstelen en bepaalde delen te knippen.
En een Golden met geschoren vacht verhaard echt niet minder dan een Golden met geknipte en uitgedunde vacht.pioenroos schreef:Deze eigenaren zijn ervan overtuigd dat de hond het meest blij en vrolijk isbouvierpoedel schreef:Wat te denken wat te eigenaar wil. En dat eigenaren gek worden van al dat verharen van die goldens en gek van castraten vachten waar een DA niet van op de hoogte is of verteld .
als ze kort geschoren is
Ik heb het er wel eens over gehad met ze, toen ik een goede trimmer voor Diem zocht. Ze gaven aan dat hun trimmer geen grote honden doet. Maakte voor hun niet uit want ze wilde dus scheren en dat deed de trimmer wél.
Ik blijf erbij dat het echt niets bijdraagt aan het welzijn van een Golden als je die vacht scheert i.p.v. knipt. Dat zit tussen de oren. Een lange vacht blijft prima mits je als eigenaar er af en toe wat moeite in stopt. En dat is echt geen dagelijks werk.

- amelie
- Zeer actief
Ik ben een leek op trimgebied maar als je een hond scheert dan blijven de oude haren toch nog steeds er uit vallen? Ze zijn wat korter, maar ze vallen toch nog steeds? Hoe kan scheren er voor zorgen dan een eigenaar niet met een berg haar in huis zit?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ach ik zeg altijd ik wil geen langhaar honden met bewerkelijke vachten , ik heb nu de derde 

- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou zo tekenen voor 75% minder haar hooramelie schreef:Ik ben een leek op trimgebied maar als je een hond scheert dan blijven de oude haren toch nog steeds er uit vallen? Ze zijn wat korter, maar ze vallen toch nog steeds? Hoe kan scheren er voor zorgen dan een eigenaar niet met een berg haar in huis zit?

Tja. Nou. Het kan zomaar zijn dat ik Miep deze zomer heel kort ga zetten hoor. Niet omdat haar castratenvacht MIJ overlast bezorgd, beslist niet. Maar haarzelf wel. En drie keer per jaar naar Rosita zou ze prachtig van blijven, maar dat doe ik Mieppie ook niet meer aanBranka schreef:En een Golden met geschoren vacht verhaard echt niet minder dan een Golden met geknipte en uitgedunde vacht.
Ik blijf erbij dat het echt niets bijdraagt aan het welzijn van een Golden als je die vacht scheert i.p.v. knipt. Dat zit tussen de oren. Een lange vacht blijft prima mits je als eigenaar er af en toe wat moeite in stopt. En dat is echt geen dagelijks werk.

-
- Zeer actief
Nee draagt misschien wel niets bij aan zijn welzijn maar dat hoeft toch niet en dan doet het toch ook niets af aan zijn welzijn. Baas bepaald hoe hij die hond wil hebben gedaan en als een trimmer dat wil doen prima .Branka schreef:Leuk voorbeeld dat je als ongetrimd geeft. Dat is een castratenvacht en daar heb je inderdaad meer onderhoud aan. En dan is dit zo te zien nog een onverzorgde castratenvacht.pioenroos schreef:Ik vind het ook spuuglelijk hoor een geschoren vacht bij een type als de golden retriever. Maar de hond lijkt het allemaal wel best te vinden dus dan maakt het toch niet uit? Wat voor reden de eigenaar ook heeft![]()
)
Onderste is misschien iets langer dan het voorbeeld van Nanna, maar als liefhebber vind ik dat nog om te gruwelen. Met dezelfde frequentie kan een goede trimmer wel die vacht fatsoenlijk knippen i.p.v. scheren. Verder kan je zelf een deel van de vacht prima bijhouden door regelmatig te borstelen en bepaalde delen te knippen.
En een Golden met geschoren vacht verhaard echt niet minder dan een Golden met geknipte en uitgedunde vacht.pioenroos schreef:Deze eigenaren zijn ervan overtuigd dat de hond het meest blij en vrolijk isbouvierpoedel schreef:Wat te denken wat te eigenaar wil. En dat eigenaren gek worden van al dat verharen van die goldens en gek van castraten vachten waar een DA niet van op de hoogte is of verteld .
als ze kort geschoren is
Mooi is inderaad anders.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Wat versta jij onder een vieze baard van hier tot gunder? Ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen. In ieder geval, de baarden horen niet zo lang te zijn al hebben sommigen dat wel. Onze reu heeft wat mij betreft ook een te lange sik. Maar de andere twee niet. En vies is het bij die van ons eigenlijk nooit, hoogstens wat nat als ze net gedronken hebben. Ook na het eten (vlees) hangt er niks in.Inge O schreef:Picardische herders horen ook een vieze baard te hebben van hier tot gunder - heeft de mijne ook niet, rara, hoe zou dat komen?
Verder heb ik er niet zo'n moeite mee als iemand dat in wil korten. Sowieso is dat iets wat een eigenaar zelf moet bepalen. En een stukje baard eraf, kan toch niet zo'n kwaad? Als nou het hele uiterlijk veranderd zou moeten worden om aan een ideaal te voldoen dan zou ik iemand denk ik wel aanraden om toch verder te kijken naar een betere match.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik vind een baard vaak wel mooi. En dan niet zo'n extreme baard, maar een baard die je wel ziet zeg maar. Morgen gaat Murdock naar de trimmer en ik hoop echt dat hij niet te veel van de baard afhaalt.
Ik denk overigens wel dat de hond het een worst zal wezen of hij een lange, normale of niet bestaande baard heeft.
Ik denk overigens wel dat de hond het een worst zal wezen of hij een lange, normale of niet bestaande baard heeft.